collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Naaien voor dummies  (gelezen 244419 keer)

Offline ands

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2368 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Naaien voor dummies
« Reactie #920 Gepost op: september 28, 2013, 00:50:23 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik teken ook alle stukken van een patroon op patroonpapier, op de stof spelden en dan met krijt de naad eraan tekenen. Dan knip ik uit.

Carbonpapier heb ik nog niet gebruikt, geen idee hoe ik het zou moeten doen :lol:

Ik teken ook alles eerst op patroon-boterhammenpapier de naadwaarde teken ik direct op de stof.

Allez gij, stond in de eerste burda die ik kocht hoe dat moest.  Vind het wel handig met dat carbonpapier, heb je direct de lijn die je kan volgen om te stikken, en maakt het makkelijk om markeringen over te nemen.

Oh ja, via Facebook deze link gezien met enorm veel gratis patronen. http://www.papavero.pl

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #921 Gepost op: september 28, 2013, 07:57:48 »
Luigi, zoek je misschien meer zoiets (maar dan zonder strik):

http://www.snaply.de/ebooks/E-BOOK-HANDYTASCHE-BOWIE--942.html

Heb er zo al 2 gemaakt, het flapje kan je ook maken dat de punt in het midden zit.
Er zit ook een extra vakje in binnenin...
Is heel snel klaar  :yes:

Merci dat is idd wat ik wil maken. Met het filmpje heb ik genoeg.  :mrgreen: Alle formaten zijn toch te groot voor mijn gsm.
Kmoet dus enkel mijn formaat aanpassen, het lukt dus wel op de manier dat ik hem getekend had.  :vuistje:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #922 Gepost op: september 28, 2013, 09:39:43 »
Ik teken ook voor alles een patroon, andersheb je nooit perfect rechte hoeken op je stof. Als ik mijn patroon zelf teken, teken ik de naadwaarde er meteen aan, speld ik het vast op mijn stof, en dan knip ik rakelings langs het patroon. Stiklijnen neem ik over mt carbon, lekker ouderwets, maar megahandig!

Ik drieg alleen kledingstukken en dingen die heel exact moeten gestikt worden (ritsen ofzo), de rest speld ik.

Ik heb het anders geleerd in de naailes, maar uiteindelijk vind je je eigen weg he.

Hier ineens een onverwacht projectje: Karel zijn petekindje wordt 6. Hij heeft autisme (vrij zwaar) en is geobsedeerd door wasmachines en verkeersborden. Zijn mama is op zoek naar kleren met verkeersborden, maar dat was nergens te vinden. Dus is tante Fie in actie gekomen. Gisteravond al een "verboden doorgang" pulletje gemaakt, vandaag nog een "enkelrichtingsverke er" pulletje en een doodlopende straat ofzo, LOL!

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #923 Gepost op: september 28, 2013, 14:06:41 »
Zo leuk, Fie!

Hier net het buitenjasje voor de ZG-versie voor Léonie gemaakt.
Binnenjasje in fleece moet ik nog maken, en ik moet nog wat rode paspel bijhalen want ik ga te kort hebben.

Mooie combinatie hé, ze zal schitteren! :cheer:

Van dat bolletjesstofje krijgt ze ook nog een bloesje. Zalig, dochters in huis :mrgreen:

Iemand al de hoodie van SVDHZ gemaakt voor kinderen?
Welke stof zou ik daarvoor gebruiken? Is tricot niet te dun? Maar leuke sweaterstof met een print vind je ook nauwelijks hé.
Nog nooit met rekbare stof gewerkt overigens... ben eens benieuwd.
Maar da's voor als al de rest af is :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: september 28, 2013, 14:09:14 door Bonita »

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #924 Gepost op: september 28, 2013, 15:08:10 »
De avonden in de afgelopen week waren druk, productief, maar vooral zeer leerrijk wat betreft het naaien.
Woensdagavond naar het naaisalon(naaicafé) geweest en heb er nog een reeks slabben gestikt (kraamcadeau's). Biais moet er wel nog aan.

Donderdagavond naar de 1ste les van de 3 lessen 'Zsa Zsa Rokje maken.' geweest.
Wou dat absoluut volgen, want beschouw me nog als een dummie en vind Mme Zsa Zsa haar boek niet altijd even duidelijk.
Naaimachine moest nog niet mee.
Onze maten opgemeten. Patroon van een A-lijn rokje overgenomen en véél; héél véél uitleg gekregen over de benodigdheden voor de 2de -en 3de les.
Qua stof mogen we kiezen tussen katoen - tricot - tweed - wol.
Tweed of Wol spreekt me wel aan voor een winters rokje.
Voeren moet niet, maar mag.
We gaan leren driegen, oei oei oei ;heb er al schrik voor.
Leren stikken met een tweelingnaald (kdenk voor de zoom), krijg nog meer klamme handjes. :yeek:
Het mag met elastiek, maar ook met blinde rits en ik ga voor een blinde rits. Zo wordt het me aangeleerd door een naailerares, want ook daarvoor werd er door velen cursisten wat gevreesd, al kon de naailerares ons gerust stellen dat ze  veel cursussen geeft en het nog geen 1 cursist niet is gelukt om een blinde rits onder begeleiding in te steken. Blind ritsvoetje heb ik al in huis.
Ondanks er vele zaken aan bod komen die ik nog niet heb gedaan, kijk ik uit naar les 2.  :yes:

@ noorra: Amaai dat is snelle service zeg, ik verschoot ervan dat alles al bij jou geleverd was.

@Mehado: Ja driehoekjes knippen in de bochten is echt een must. Heb dat in het naaisalon geleerd.
En als er geen plaats genoeg is om een driehoekje te knippen is een eenvoudig knipje in de stof ook goed.
Wel opletten dat je je naad niet mee knipt.

Wat dat voorwassen betreft, ik was ook alles voor, speel liever op veilig.

Ik krijg 't koud zweet van je driegverhaal :mrgreen:.
Ik kan dat nog niet, geen idee hoe dat moet en we gaan in de naailes (3x3u Zsa Zsa Rokjes) ons rokje driegen.
Driegen = met de hand naaien...dit is net wat ik HAAT!

@Fie: Kabouter Fienemuts staat beeldig met haar polkadotmutsje.

@Bonita: Oei ja, je knoopsgatenmiserie herinner ik me nog; je hebt het wel héél goed opgelost.

@DRK: Heel mooie mannelijke tas. De sterrenstof aan de binnenkant is een zeer leuke combinatie met de buitenstof.
Je hebt weeral een hele to-do lijst zo te lezen. :wink:

Wat de Vinktas betreft? :lol: Welke vlieseline heb jij gebruikt? (Of hoeft dat niet?)

@Iebie: Ik teken ook niet meteen op mijn stof.
Zo heb ik het in de naailes geleerd:
-Patroon overnemen op patroonpapier - broodpapier werkt ook.
In de naailes tekenen we de naadwaarde niet mee over, als ik thuis 'iets' maak, dan teken ik de naadwaarde er meteen bij op mijn patroonpapier.-
-Patroondelen uit patroonpapier knippen.
-Patroondelen spelden op de stof
- Aan de hand van krijt, stofstift, stukje zeep, potlood, de gespelde patroondelen overtekenen. (indien niet meegerekend in patroondelen; de naadwaarde erbij rekenen)
- Knippen op de lijntjes die je tekende.
Ik had zelfs moeite met stof recht te knippen :shifty: in de naailes leerde ik om mn schaar niet op te heffen tijdens het knippen, maar de onderkant van de schaar tegen de tafel te laten tijdens het knippen en het werkt :thumbs:. (Schaar schuift gewoon mee op je werkvlak dus)
Carbonpapier heb ik wel liggen, maar nog niet gebruikt.
« Laatst bewerkt op: september 28, 2013, 17:10:29 door Knotsifon »

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #925 Gepost op: september 28, 2013, 15:24:16 »
@knotsifon, ik heb de gewone vlieseline gebruikt :wink: Niet te dik of te dun, dat het gewoon stevig is. Het nummer heb ik niet, het is de vlieseline die ik gekocht heb op het stoffenspektakel die ik al een tijdje gebruik :lol:

Wol, met de overlock of niet? :denk:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #926 Gepost op: september 28, 2013, 15:27:47 »
Trouwens, knotsifon; ik weet dat je het al ontdekt hebt, maar toch  :mrgreen:

http://ikbenvink.blogspot.be/2013/09/de-vinktas.html

Voor de andere mensen misschien!

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #927 Gepost op: september 28, 2013, 15:32:12 »
Trouwens, knotsifon; ik weet dat je het al ontdekt hebt, maar toch  :mrgreen:

http://ikbenvink.blogspot.be/2013/09/de-vinktas.html

Voor de andere mensen misschien!

Jaja net ontdekt :mrgreen:, kzag dat passeren op FB en dacht WAUW dat is hetgeen ik zocht. :cheer: :cheer: :cheer:

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #928 Gepost op: september 28, 2013, 16:35:47 »

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #929 Gepost op: september 28, 2013, 16:42:55 »
@Fie, dit is dan een leuk stofje.
http://www.stoffen-babyshop.nl/index.php?action=page&group_id=10000061&lang=NL

Amaai, wat een lage prijzen op die site (precies toch voor die kitsch kitchen tafelzeil-dinges)! Waar zit de adder?  :denk: Heb jij daar al eens iets besteld Chepp?

Edit: net even verder gegoogled en dat is preciesoveral wel de prijs. Om één of andere reden dacht ik dat dat veel duurder was.  :shifty:
« Laatst bewerkt op: september 28, 2013, 16:49:53 door Lila »

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #930 Gepost op: september 28, 2013, 17:05:51 »
Amaai, wat een lage prijzen op die site (precies toch voor die kitsch kitchen tafelzeil-dinges)! Waar zit de adder?  :denk: Heb jij daar al eens iets besteld Chepp?

Edit: net even verder gegoogled en dat is preciesoveral wel de prijs. Om één of andere reden dacht ik dat dat veel duurder was.  :shifty:

Wel opletten, het is de prijs per 25 cm hè  :wink:

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #931 Gepost op: september 28, 2013, 17:12:47 »
@Lila, nee nog niets besteld en het is inderdaad per 25 cm dus goedkoop is het niet. Ik ben alle stofjessites aan het afzoeken voor een donkergroen stofje uit de Burda Easy 2013/2014. Het is van hiltex, maar nog nergens niet tegengekomen. Ik vrees dat het nog eens ritje Maastricht wordt volgende maand.

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #932 Gepost op: september 28, 2013, 17:16:07 »
op het stoffenspektakel staat er, in Eindhoven (maar dat was vorige week), gewoonlijk een kraam met stoffen uit de burda.
En ik ga eens zoeken, maar ik denk dat er nog een website is ook, waar ze die verkopen...

Heb je misschien een foto?
« Laatst bewerkt op: september 28, 2013, 17:18:11 door noorra »

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #933 Gepost op: september 28, 2013, 17:40:46 »
@Noorra, zal het eens inscannen en dan zien dat ik het hier geplaatst krijgt.
Voor degene die hondenjasjes leuk vinden: http://www.naaipatronen.nl/huisdieren-kleding-accessoires-patronen/kleding.html

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #934 Gepost op: september 28, 2013, 18:16:51 »
Lila, da's helemaal niet goedkoop voor Stenzo! Die prijzen zijn per 25cm, Stenzo is normaal 10 euro per meter.

Chepp, merci voor het meezoeken, maar het cadeautje is intussen af! Zijn mama is alvast in de wolken, ben benieuwd naar zijn reactie over 2 weken!

Het is zelfgemaakte flockfolie (veel goedkoper dan diegene die je koopt en geen beperkingen qua grootte) die ik ook nog eens volledig doorstikt heb, gezien hij wellicht zowat in die pulletjes gaat wonen en ze dus veel gewassen en gedroogd gaan worden, en dat vertrouw ik toch nooit echt met gewone "commerciële" flockfolie.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #935 Gepost op: september 28, 2013, 18:24:58 »
DRK: Wol met de overlocker ja, dat rafelt gelijk zot anders. Of bedoel je van die gekookte mantelwol? Dat kan ook met je gewone machine.

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #936 Gepost op: september 28, 2013, 18:26:07 »
Prachtig gedaan Fie!

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #937 Gepost op: september 28, 2013, 18:54:15 »
Da's straf!
Nu lees ik net op FB bij Naaien voor vriendinnen, dat er iemand een groepsaankoop gaat doen bij Snaply en dat ze, vanaf een bepaald bedrag, de kamsnaps aan inkoopprijs krijgen...
Heb haar een pb gestuurd om er eens achter te vragen welk bedrag, want tegen mij zeggen die van Snaply dat ze geen kortingen kunnen geven...

Fie  heel leuk gedaan!

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #938 Gepost op: september 28, 2013, 19:17:09 »
Fie, hoe maak jij je flockfolie zelf?

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #939 Gepost op: september 28, 2013, 19:31:05 »
Ik krijg de foto van het jurkje niet zo direct geplaatst. Toch gelukt dank zij mijn ventje!

« Laatst bewerkt op: september 28, 2013, 21:25:24 door chepp »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal