collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Naaien voor dummies  (gelezen 244324 keer)

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Naaien voor dummies
« Reactie #780 Gepost op: september 23, 2013, 11:24:11 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
:thumbs: Ik ben normaal 2dagen/week in Eppegem, dus kan het snel komen ophalen bij jou  :thumbs:
Okidoki.

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #781 Gepost op: september 23, 2013, 11:27:17 »
Zo'n Zo Geknipt-jasjes is eigenlijk het perfecte geboortecadeau vind ik. Het is vrij snel klaar, niet moeilijk en je hebt ook nog wat tijd om het te maken omdat het geen inimini-maatje is.
Ik kreeg voor mijn kinderen eigenlijk liever cadeau's die je later (na 6 maanden) nog kan gebruiken, want voor die eerste maanden krijg je massa's cadeau's en wat je krijgt kan je dan ook meestal maar een paar weekjes gebruiken omdat ze zo snel groeien.
Als ik bijvoorbeeld kleertjes koop voor een geboorte, dan koop ik altijd voor maatje 1 jaar. Daar hebben ze langer plezier van.

ja maar ik vind dat zo geknipt jasje eigenlijk niet zo mooi....  :oops:
Alez ja, eigenlijk moet ik dat ook niet mooi vinden, maar diegene die het krijgt  :lol:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #782 Gepost op: september 23, 2013, 11:29:00 »
Dingen maken die je zelf niet mooi vindt, is ook niet zo leuk natuurlijk :mrgreen:

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #783 Gepost op: september 23, 2013, 12:24:30 »
De kamsnaps en zo zijn besteld.
Ik heb gevraagd om alles per set te verpakken, ik ben eens benieuwd of ze dat gaan doen  :weetniet:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #784 Gepost op: september 23, 2013, 12:37:22 »
De kamsnaps en zo zijn besteld.
Ik heb gevraagd om alles per set te verpakken, ik ben eens benieuwd of ze dat gaan doen  :weetniet:

Kzou het triestig vinden moesten ze dat niet doen. Nu hebben zij gewoon het lijstje te volgen.
Tang 1, en dan kleur per kleur uit de stok halen en in een zakje steken.
en dan aan de volgende tang beginnen.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #785 Gepost op: september 23, 2013, 19:14:27 »

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #786 Gepost op: september 23, 2013, 19:28:52 »
Hier is mijn papa een naaikamer op maat aan het maken.  Voor wat gebruiken jullie die kampsnaps dan allemaal dat jullie er een verzameling van aanleggen?

Ik vind dat makkelijker dan gewone knopen. Want ik heb al veel werkjes verpest door te knoeien met knoopsgaten maken. Dus ik vervang die dan door drukknopen...

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #787 Gepost op: september 23, 2013, 19:31:50 »
Enig nadeel vind ik wel dat je absoluut niet weet hoe het kindje zal groeien (wordt het een grote of een kleine) dus met de seizoenen vind ik het dan moeilijk in te schatten. Jotte wordt binnenkort 1 jaar maar heeft absoluut nog geen maatje 1 jaar. Ik heb al grote kleertjes gekregen van sommige mensen bij haar geboorte maar ik vrees dat dat echt totaal niet gaan uitkomen qua seizoen (een leggingske voor in putteke winter, brrr! of een megadikke pull voor hoogzomer).

Da's juist, maar zo'n leggingske durf ik dan nog onder een winterkleedje aan te doen. Met bijpassende kousjes.
En zo'n dikke pull, tja, daar ben je dan idd niets mee.
Maar zo'n jas mag al wat groter vallen voor in de winter hé, dat stoort nog niet zo vind ik.
Ze heeft haar jas trouwens gepast vandaag, hij is perfect! Ze heeft maatje 80 en toch kan ze nog perfect in dat jasje omdat het zo breed valt. Alleen de mouwen zijn nipt.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #788 Gepost op: september 23, 2013, 20:47:08 »
moet hier wat bijlezen na een weekendje weg
Bonita heb jij het over het zo geknipt jasje, hoe oud is je kleinste?

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #789 Gepost op: september 23, 2013, 20:51:34 »
moet hier wat bijlezen na een weekendje weg
Bonita heb jij het over het zo geknipt jasje, hoe oud is je kleinste?

Ja het ZG jasje. Ze is bijna 1 jaar, maar het is een smalle. Wel een grote, maar een dunne spriet. Dus voor haar valt dat nog zeer wijd. Qua lengte zal het eind deze winter wel te kort zijn, ook aan de armen. Dus ik zal er nog eentje moeten maken en het patroon van de mouwen en het VP en AP wat moeten verlengen (niet moeilijk denk ik, het is nogal 'recht').

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #790 Gepost op: september 23, 2013, 21:00:03 »
http://www.ecobaby.be/web-shop/wasbare-luiers-accessoires/wasbare-billendoekjes-mamas-kindjes-detail.html
Zoiets, zou dat veel goedkoper zijn als je dat zelf( of door iemand anders :happywink:) laat maken?

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #791 Gepost op: september 23, 2013, 21:08:42 »
http://www.ecobaby.be/web-shop/wasbare-luiers-accessoires/wasbare-billendoekjes-mamas-kindjes-detail.html
Zoiets, zou dat veel goedkoper zijn als je dat zelf( of door iemand anders :happywink:) laat maken?

10,90 per lapje? Als je zo een stof kan vinden zal het idd goedkoper zijn. Uit een metertje zal je al heel veel lapjes kunnen knippen.

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #792 Gepost op: september 23, 2013, 21:10:52 »
Is dat niet voor een set van 10? Wordt enkel per set verkocht en de prijs is voor 0-2 :wink:
Wat is er mis met washandjes?

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #793 Gepost op: september 23, 2013, 21:21:41 »
Ik kom even met veel trots melden dat mijn eerste naaisel een feit is! Ik heb zonet een 'N' geappliceerd (of hoe schrijf je dat?  :shifty:) op een lapje voor mijn Helena-knisperboekje!  :cheer: En het ziet er zowaar nog goed uit ook! Maar ja, echt moeilijk is dat dan ook niet natuurlijk.  :vuistje:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #794 Gepost op: september 23, 2013, 21:33:26 »
Is dat niet voor een set van 10? Wordt enkel per set verkocht en de prijs is voor 0-2 :wink:
Wat is er mis met washandjes?

ah oke.  :vuistje: niet verder gelezen. dacht 0-2 stuks.  :lol: Dacht al 'oplichters'  :mrgreen:

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #795 Gepost op: september 23, 2013, 21:35:47 »
@DRK, nog een ander modelleke als tas http://the3125.wordpress.com/2010/09/10/the-man-bag-tutorial/
Ow, maar dat is veel te 'metro' (of hoe is het woord :lol: ) voor mijne vent  :mrgreen: Plain and simple is voor hem soms al té.  :fuu:

Moeilijk diene van mij... 't Is maar een gedacht :fuu:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #796 Gepost op: september 23, 2013, 22:00:40 »
Ik heb wat raad nodig ivm mijn vlinderdeken

Tis mislukt  :cry: de paspel is echt niet goed gekomen in de bochten en hoeken  :doh:
Maar goed, niet getreurd, dat zal ik dan maar als proefproject beschouwen en het volgende zonder paspel maken  :fuu:

Maar ik heb volgende problemen die ik bij mijn cadeautje toch echt niet wil:

De naden van de fleece zijn echt duidelijk voelbaar, allemaal bobbels. Hoe kan ik dat oplossen?
Ik vind het dekentje ook wat dun, dus ik ga wrs dikkere fleece kopen maar dan ga ik nog meer die naden voelen  :weetniet:

Dat stiksel van die velcro vind ik echt niet mooi. Dus ik zou de velcro er op naaien voor ik de zak in mekaar zet maar gaat dat stevig genoeg zijn? enkel op de fleece dus

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #797 Gepost op: september 23, 2013, 22:06:55 »
Ik vind velcro ook eeeeeecht niet mooi, daarom gebruik ik het niet.  Op enkele laag stof stikken lijkt mij misschien wat delicaat? Als je die los trekt, trek je 1 stof omhoog en de andere niet, zou dat niet vervormen bij de fleece?
Ik had ook eerst aan paspel gedacht maar heb het bij biais gehouden Om de reden dat ik het nog niet had gebruikt bij "bochtige modellen".
Knip je je randen kort genoeg? Ik doe dat met de kartelschaar, de stof plooit dan mooier en gemakkelijker in de bochten. Ik heb geen bobbels. Mijn fleece is ook niet dikdik, hoewel dat zeer relatief is.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #798 Gepost op: september 23, 2013, 22:12:24 »
Ik vind velcro ook eeeeeecht niet mooi, daarom gebruik ik het niet.  Op enkele laag stof stikken lijkt mij misschien wat delicaat? Als je die los trekt, trek je 1 stof omhoog en de andere niet, zou dat niet vervormen bij de fleece?
Ik had ook eerst aan paspel gedacht maar heb het bij biais gehouden Om de reden dat ik het nog niet had gebruikt bij "bochtige modellen".
Knip je je randen kort genoeg? Ik doe dat met de kartelschaar, de stof plooit dan mooier en gemakkelijker in de bochten. Ik heb geen bobbels. Mijn fleece is ook niet dikdik, hoewel dat zeer relatief is.

Moet ik die randen knippen? Dat staat niet in dat boek he seg  :hmpf:
Vooral in de kap en de voetenzak heb ik de bobbels, waar de fleece niet vastgenaaid zit aan de buitenstof.
of heb ik iets verkeerd gedaan  :oops:

Wees blij dat je geen paspel genomen hebt! ik ben eerst een uur bezig geweest met paspel maken en dan mislukt het door die paspel waar ik een uur aan bezig geweest ben... frustrerend  :roll:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #799 Gepost op: september 23, 2013, 22:14:52 »
Mijn buitenstof is ook niet goed van kwaliteit vind ik. ik had een goedkoper katoentje gekocht van in den beer. het is tenslotte voor mensen die ik niet veel zie en dan vond ik het een beetje gek van dure stof te kopen maar het is er toch aan te merken vind ik... Ok, ik ben te gierig geweest  :shifty:
Mss maak ik het volgende wel in mijn kokastofje, is meer een canvas. Zou dat geschikt zijn?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal