collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Naaien voor dummies  (gelezen 244786 keer)

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
Re: Re: Naaien voor dummies
« Reactie #120 Gepost op: augustus 04, 2013, 11:13:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Met zo'n rekkende boordstof steekt dat minder nauw hé, 52 of 54... Voor 2 cm verschil zal dat nog wel passen.
Daarom dat ik die boordstof ook zo geweldig vind, dat moet niet perfect tot op de centimeter zijn hé, dat past altijd ongeveer wel. 't Mag alleen niet té veel spannen en niet afzakken. En daartussen heb je nog hééél veel speling vind ik.

Ik zat net te denken, wat is de omtrek van een gemiddelde emmer? Zou dat niet overeenkomen met een meisjestaille ongeveer (beneden voor de smallekes, boven voor de bredere tailles)? Zo zou je ook wat kunnen 'spelen' met de maat hé, je kan dat dan eens opspannen rond een rond voorwerp op die manier. 't Is maar een idee dat ik eruit flap hoor... in mijn trial & error geest :lol:

ja dat is nog een idee  :vuistje:

Ik heb al een week of 2 amper tijd gehad om te naaien met al dat verbouwen weer  :doh:
Ik heb wel 3 tassen klaar, nu nog een 4e en ondertussen ook een gsm zakje genaaid voor mijn vriend.

Zal strak mijn tassen al eens fotograferen.

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: augustus 04, 2013, 11:57:11 »
Voila fotoshoot van mijn tassen die mijn plusdochter cadeau gaat doen aan de genodigden op haar verjaardagsfeestje

Nu nog de roze   :lol:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: augustus 04, 2013, 13:06:55 »
Ik vind ze heel mooi! Knap!

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: augustus 04, 2013, 13:20:53 »
Mooi, Bonita! 't Staat Léonie inderdaad goed.

Oh, Mehado, keileuk gemaakt! Wel gek dat de jarige cadeautjes geeft aan de genodigden :lol:

DRK, ik gebruik mijn driegdraad idd als leidraad, anders vind ik het moeilijk in te schatten of ik wel recht stik.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #124 Gepost op: augustus 04, 2013, 13:25:29 »

Oh, Mehado, keileuk gemaakt! Wel gek dat de jarige cadeautjes geeft aan de genodigden :lol:

DRK, ik gebruik mijn driegdraad idd als leidraad, anders vind ik het moeilijk in te schatten of ik wel recht stik.
Keigoed :mrgreen: Dan was mijn gedacht toch niet zo gek :vuistje:

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: augustus 04, 2013, 13:44:31 »
Je moet wel zorgen dat je driegdraad dan tussen beide rechte stiksels valt, anders zie je hem zitten en moet je hem er nog uithalen.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #126 Gepost op: augustus 04, 2013, 13:46:12 »
Je moet wel zorgen dat je driegdraad dan tussen beide rechte stiksels valt, anders zie je hem zitten en moet je hem er nog uithalen.
Oké! Merci!

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: augustus 04, 2013, 13:49:30 »
Weet iemand hier een stoffenwinkel waar ze ook patronen verkopen zonder dat je die moet bestellen? Liefst met vintage kleding. In Geel is er ene, in Hasselt ook maar zoek nog wat dichter in de buurt van Beverlo.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #128 Gepost op: augustus 04, 2013, 16:24:11 »
Allez, dankzij Missy heb ik mijn overlock uitgehaald en geprobeerd :dance: Super om mee te werken. In het begin ff wennen (mijn restjesbak is al geminderd), maar nu lukt het wel aardig! Ik moet nog even uitvissen hoe het zit met de naad (hoeveel je best neemt, enz.), maar het is toch gelukt!

Missy, ik zal hier straks een foto opzetten, want de jumpsuit is al goed opgeschoten! Dankzij jou heb ik nu wel geen kussens kunnen maken :lol:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: augustus 04, 2013, 16:31:29 »

Ja het idee was eigenlijk van iedereen een paar voorwerpen te geven die gelinkt waren aan een activiteit of spelletje dat we gaan doen. En dan moesten ze zo raden wat die activiteit ging zijn. En toen moesten we iets hebben om die voorwerpen in te steken en zo zijn we bij die tassen gekomen.
Ik kon ook gewoon een zakje gemaakt hebben maar dit kunnen ze dan als souvenir meenemen naar huis.

Merci, ik ben er toch wel fier op, vind ze zelf ook superleuk  :yes:

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: augustus 04, 2013, 20:31:41 »
Leuke tassen mehado! De gasten gaan content zijn  :yes:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #131 Gepost op: augustus 04, 2013, 22:21:56 »
Een poging gedaan met de tricot die hier nog lag en de boordstof die ik toch ik grote getallen heb liggen :shifty:  :shifty:

En toen brak mijn tweelingnaald omdat ik niet eerst een ijzer erop heb gezet :doh:

En morgenavond heb ik juist vergadering :doh:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: augustus 05, 2013, 09:21:29 »
Dat ziet er al goed uit hé!

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: augustus 05, 2013, 09:41:17 »
@mehado, die gasten gaan blij zijn!

Hier van de collega 2 jurkjes en 2 rokjes voor Lotte gekregen.

één jurkje was te groot, maar dat wisten we, dat zal volgend jaar mss wel passen (al zal ze dan in de breedte ook wel meoten uitzetten...) en de rokjes zijn nogal vreemd vind ik. Er is een rekbare band vanboven en de onderkant is dan katoen, maar die band zorgt er niet voor dat het rokje kan openrekken om aan te doen, tlijkt echt gewoon wat versiering. Beetje gek, maar ze gaan ove haar poep, dus tis niet erg  :fuu:

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: augustus 05, 2013, 09:55:10 »
Voila fotoshoot van mijn tassen die mijn plusdochter cadeau gaat doen aan de genodigden op haar verjaardagsfeestje

Nu nog de roze   :lol:

Amai, die zijn knap!  Daar zullen ze wel super blij mee zijn!

Ik heb eens een poging gedaan tot het maken van een jumpsuit, maar dat was niet bepaald gelukt.  Allé, ik vond het toch niet zo mooi, vooral aan zijn hals zat het totaal verkeerd.  :doh:

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #135 Gepost op: augustus 05, 2013, 12:45:43 »
Hier sta ik achter met mijn To-do lijst. Niet veel tijd gehad om achter mn naaimachine te kruipen.
Volgende week ergens ga ik misschien eens gaan piepen bij stoffenwinkel 'Pauli'.

DRK: Fijn dat het begint te lukken met je Overlock. :thumbs:
        Die jumpsuit is koddig. De kleine piraat die het zal dragen zal echt een leuke jumpsuit hebben.
        Oh ja...zou je eens een foto kunnen nemen van je Vinktas tov jezelf, kwestie dat ik een idee heb van hoe groot dat is, want zou eind augustus stof bestellen daarvoor.

Mehado: Die omkeerbare tas is knap gemaakt. Lekker retro!
             De genodigden zullen wel héél blij zijn met hun hippe handtasjes, zullen aangenaam verrast zijn dat ze zelf een geschenk krijgen!

Evie: Zo'n zomers topje zie ik mezelf ook nog wel dragen! (Oeps...nog iets meer op mijn To-do lijst :doh:, ach mag eens 'iets' voor mezelf maken ook hé)

Fie: Ik ben echt wel benieuwd naar je Crèchetas. En je bent al een krak in het ontcijferen van een Chinese handleiding, WOW :vuistje:

Bonita: Cool fronsrokje heb je voor Leonie gemaakt. Ondanks het een drukke stof is, staat ze er heel mooi mee.
Ik had een fronsrokje gemaakt zonder boordstof (patroon gekregen bij naaisalon van Femma), maar de taille was iets te smal.
Moet ik echt eens herbeginnen, want was ook een vrij eenvoudig werkstuk, inrijgen van elastiekjes in de tunnels niet meegerekend dan, want daarop heb ik echt gevloekt :twistedevil:
Het zonnehoedje is echt kei-schattig. Heb die HMMC ook in huis en dat zonnehoedje staat ook op mijn to-do lijst. (Ja, die 'to-do' lijst wordt echt ellendig lang!)
En dat broekje is gewoonweg prachtig!

Iebie; Wat een fleurige lunchtastjes :thumbs: En de inhoud...mjammie bessengelei :drool:

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: augustus 05, 2013, 13:31:05 »
Hier wegens vakantie niks gedaan.  Eerste tuniek wel volledig losgedaan.  Elastiek schoof steeds naar boven, waardoor het trok op mijn boezem.  Heb gelukkig nog een stukje stof want moet beleg herknippen.  En is de bedoeling dat ik elastiek ga weglaten en een lintje dat geknoopt kan worden op de ru g in de plaats doe.

Wel stofje gekocht bij een Marokkaan op de markt van Millau.  Heb voor 4 meter amper 6 euro betaald.  Had er een kleedje voor in gedachte, maar ben ineens er niet meer zo zeker van.

Iemand een idee waar je Indische katoen kan kopen. Ik vind dat heel aangenaam om dragen en hebben hele speciale prints in.

Knotsifon, wanneer ben je van plan naar Pauli te gaan?

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #137 Gepost op: augustus 05, 2013, 14:07:23 »
Knotsifon :doh: Helemaal vergeten :doh: Ik probeer het vanavond te doen!

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: augustus 05, 2013, 17:54:31 »
Knotsifon :doh: Helemaal vergeten :doh: Ik probeer het vanavond te doen!
Geen probleem hoor :happywink:

Knotsifon, wanneer ben je van plan naar Pauli te gaan?
Geen idee.
Wschl wordt het toch niet volgende week, zal normaal gezien niet lukken.
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2013, 18:10:59 door Knotsifon »

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline dafkapin

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 130 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: augustus 05, 2013, 21:13:19 »
de vrouw van mijn oom had in de solden een tuniek gekocht, maar hij was te ruim onder de oksels
ze vroeg of ik hem wat in kon nemen
oh boy, ik heb er mijn werk aan gehad
komt er in het kort op neer dat ik praktisch alles losgemaakt heb, ingenomen heb en weer vastgezet heb
maar ik ben er trots op, nah!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal