collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Naaien voor dummies  (gelezen 245418 keer)

Online luigi

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 242 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #1100 Gepost op: oktober 11, 2013, 07:24:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
S. zijn trui van in de naailes is klaar.  :dance: Ik probeer deze middag een foto te nemen.

En amai die amerikanen en hun maat tabellen da trekt ook op niks. Ben begonnen met een PJ-broek te tekenen in de les. Ik meet mijn heupen kom op maat M voor de broek en dan kijk je naar de afgewerkte omtrek van de broek.  :zot: 10cm breder dan mijn heupen. De maat kleiner zou dan net aansluiten maar kheb liever een klein beetje speling. We hebben dan maar overal een cm van de breedte gedaan. De lengte is ook hilarisch als ik de patroon voor mij hou.  :vuistje:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #1101 Gepost op: oktober 11, 2013, 16:38:16 »
Vanaf 14/10 verkopen ze de Singer overlocks ook in Lidl nedreland voor 149€.....

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #1102 Gepost op: oktober 11, 2013, 22:49:14 »
Sommige zijn er tevreden van, andere totaal niet.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #1103 Gepost op: oktober 12, 2013, 11:51:00 »
Iemand hier ervaring mee?
http://www.kleurenmix.nl/Webwinkel-Category-385281/rits-op-de-rol-+-runners.html

@DRK, hoeveel bedragen de douanekosten, want die komen dan nog boven de verzendkosten.

Hoe geef ik mijn bestelling door?

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1104 Gepost op: oktober 12, 2013, 15:01:22 »
Allereerste keer kamsnaps aangebracht, de eerste is gebroken tijdens het induwen met tang dus heb al mogen prutsen om die kamsnap weer te verwijderen :doh:
(Als iemand tips heeft om een snap te kunnen verwijderen, 't is welkom)Tweede keer goede keer en 't is gelukt :dance: (Ikke blij!)

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #1105 Gepost op: oktober 12, 2013, 15:55:29 »
Iemand hier ervaring mee?
http://www.kleurenmix.nl/Webwinkel-Category-385281/rits-op-de-rol-+-runners.html

@DRK, hoeveel bedragen de douanekosten, want die komen dan nog boven de verzendkosten.

Hoe geef ik mijn bestelling door?

ervaring met de website, of met de ritsen? Geen van de 2 eigenlijk...  :mrgreen:
Heb wel gehoord dat kleurenmix heel snel levert, maar de verzendkosten zijn nogal hoog naar België...

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #1106 Gepost op: oktober 12, 2013, 20:11:52 »
Allereerste keer kamsnaps aangebracht, de eerste is gebroken tijdens het induwen met tang dus heb al mogen prutsen om die kamsnap weer te verwijderen :doh:
(Als iemand tips heeft om een snap te kunnen verwijderen, 't is welkom)Tweede keer goede keer en 't is gelukt :dance: (Ikke blij!)

Met een tang?  :weetniet:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #1107 Gepost op: oktober 13, 2013, 00:00:53 »
Ik heb een probleemmet die bestelling bij Snaply: als je een kleur selecteert, blijft dat aantal 1. Als je er dan 25 ingeeft, gaat die prijs ineens gigantisch omhoog. Evie bestelde zo 25 T5 matt zwart, geen startersset, alleen de kamsnaps. Als ik dat aantal op 25 zet, is dat dan 45 euro. Euhm... Of bevat 1 unit gewoon 25 drukknopen? (Maar dan is 1,80 wel heel goedkoop?)

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #1108 Gepost op: oktober 13, 2013, 00:21:48 »
Ik heb een probleemmet die bestelling bij Snaply: als je een kleur selecteert, blijft dat aantal 1. Als je er dan 25 ingeeft, gaat die prijs ineens gigantisch omhoog. Evie bestelde zo 25 T5 matt zwart, geen startersset, alleen de kamsnaps. Als ik dat aantal op 25 zet, is dat dan 45 euro. Euhm... Of bevat 1 unit gewoon 25 drukknopen? (Maar dan is 1,80 wel heel goedkoop?)

het aantal moet idd 1 zijn
die kamsnaps op zich kosten idd geen geld

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #1109 Gepost op: oktober 13, 2013, 11:00:19 »
Nog steeds niet de geschikte stof, sweaterstof, gevonden voor een hoodie voor Léonie... Maar wel een super patroontje, wauw, echt mooi vind ik dit!

http://polkadotjes.blogspot.be/2011/07/omkeerbare-urban-hoodie-gilet.html

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #1110 Gepost op: oktober 13, 2013, 11:15:21 »

bij snaply koop je altijd een setje van 25stuks  :yes: dus 1 = setje van 25

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #1111 Gepost op: oktober 13, 2013, 16:59:50 »
Hoe leer je kind een trui/t-shirt aan doen? Ik moet mijn vriend leren deftig t-shirts en truien aandoen.
Gisteren avond deed hij zijn nieuwe trui aan. Hoofd erin, arm 1 erin, wringt arm 2 erin en 'tak' zegt de trui.  :muur:
Laat het nu ook wel net een naad zijn waar ik niet meer aan kan. Er is nog een stikking bovenop gegeven.
Gaat heel die naad nu loskomen goe zou ik dat terug kunnen hechten?

En dat is niet de eerste keer dat ik een naad hoor spokken als hij hem kleed. Als ik mijn t-shirt of trui aan doe steek ik eerst mijn 2 armen in de armsgaten en dan pas over mijn hoofd, Ik heb nog nooit miserie gehad met naden die springen. Pffff had het met een overlock gemaakt geweest was het misschien niet gebeurt.  :boos:

Offline dafkapin

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 130 HV-Punten
« Reactie #1112 Gepost op: oktober 13, 2013, 19:37:20 »
gisterenavond een broek gemaakt

stof van stoffenspektakel, 7 euro per meter geloof ik, heb anderhalve meter gebruikt want meer had meneer niet meer van deze stof, en ik heb denk ik nog 20cm² over  :vuistje:

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1113 Gepost op: oktober 13, 2013, 21:17:48 »
Ik was voor te rotten deze namiddag. :roll:
Ik ging eens een Vinktas maken voor mezelf en dat is grandioos mislukt, maar ik pleit volledig schuldig.
Patroon tekenen, overnemen op stof en uitknippen = ok.
Stik de zak op de bovenzijde van de tas, stik er de tassenbanden aan, tot ik besef dat ik de vlieseline ben vergeten te bevestigen :doh:
Die tassenbanden er weer uit krijgen, bijna niet te doen, ik zie mijn stiksel zelfs niet, zwart op zwart.
Dus vlieseline bevestigd op de achterkant waar de tassenbanden aanzaten, geen andere oplossing...overal kreukjes in de stof. Gedeeltelijk goed gekregen. Het kon er wel door.
Begin ik vlijtig de 2 bovenste tassendelen aan elkaar te stikken om dan tot het besef te komen dat er iets niet klopt.
Euh...rechthoek onderkant tas totaal vergeten :muur:
Alles beginnen lospeuteren, pffff...neen dat zie ik niet zitten, de kreukjes in de stof door mijn fout stonden me ook al verre van aan.
Dus de delen gehouden en daar kan ik eventueel kleine spulletjes uit maken.

Uiteraard niet genoeg stof om een 2de Vinktas eruit te knippen.
Grrrrrr, ik kreeg het op mn zenuwen!

Maar ik troost me met de gedachten dat mn uit fouten leert en het de 2de keer beter zal lukken (op hoop van zegen) :pray:
Soms hé...denk ik bij mezelf: "Maar met welke hobby ben ik nu toch begonnen!" Al doe ik het veel te graag om ermee te stoppen uiteraard.
Nu even geen naaimachine meer in mijn vizier of 't vliegt uit mijn raam.

@Dafkapin: Wauw zeg! Jij maakt echt mooie kledingstukken. :thumbs: Daar zou ik geeneens aan durven beginnen.

Hoe leer je kind een trui/t-shirt aan doen? Ik moet mijn vriend leren deftig t-shirts en truien aandoen.
Gisteren avond deed hij zijn nieuwe trui aan. Hoofd erin, arm 1 erin, wringt arm 2 erin en 'tak' zegt de trui.  :muur:
Laat het nu ook wel net een naad zijn waar ik niet meer aan kan. Er is nog een stikking bovenop gegeven.

En dat is niet de eerste keer dat ik een naad hoor spokken als hij hem kleed. Als ik mijn t-shirt of trui aan doe steek ik eerst mijn 2 armen in de armsgaten en dan pas over mijn hoofd, Ik heb nog nooit miserie gehad met naden die springen. Pffff had het met een overlock gemaakt geweest was het misschien niet gebeurt.  :boos:
:huggg:
Hoop dat je een oplossing kan vinden. (Eens in de naailes vragen misschien :weetniet:)
« Laatst bewerkt op: oktober 13, 2013, 21:19:38 door Knotsifon »

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #1114 Gepost op: oktober 13, 2013, 21:46:33 »

ik doe men trui' wel aan gelijk u vriend hoor en ik ben geen kindje  :hmpf: :mrgreen:

Kun je het niet met de hand dichtnaaien terug?

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #1115 Gepost op: oktober 14, 2013, 12:43:44 »
ik doe men trui' wel aan gelijk u vriend hoor en ik ben geen kindje  :hmpf: :mrgreen:

Kun je het niet met de hand dichtnaaien terug?

Kga proberen de draadjes te knopen. Het hangt toch nog vast met een stikking bovenop de naad. Met de hand vrees ik dat bij het minste er an getrokken word weer zal kapotspringen

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #1116 Gepost op: oktober 14, 2013, 19:43:57 »
Om kamsnaps terug los te krijgen draai je de hulpstukken uit de tang en je zet vervolgens de kapotte kamsnap dwars tussen de tang. Knijpen te Viola los
.

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1117 Gepost op: oktober 14, 2013, 21:25:38 »
Om kamsnaps terug los te krijgen draai je de hulpstukken uit de tang en je zet vervolgens de kapotte kamsnap dwars tussen de tang. Knijpen te Viola los
:thumbs:

Isée, mijn naaihulpje.
Isée'ke vindt het zalig om mijn naaivorderingen op de voet (poot) te volgen.
Al valt ze er wel bij in slaap  en ze kan zelfs niet wachten tot het werkje vanonder de naaimachine is gerold, dat ze er al op wil zitten. :doh:
Ik geef toe, ik vind het zalig om te naaien als mijn poezels bij mij zitten (liefst niet alle 3 tegelijk :mrgreen:) en dan nog een hond die de voetjes warm houdt, geweldig.

:sleep: (op een stukje biaislint)

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1118 Gepost op: oktober 18, 2013, 21:35:22 »
Met vreugde meld ik jullie de geboorte van mijn allereerste VINKTAS.
Het was geen makkelijke bevalling, maar na wat gevloek en klamme handjes, rolde deze tas vanonder mijn naaimachine.
Nu het gelukt is :bow:, voel ik me weer iets minder onzeker. :shifty:
Is een (laat) verjaardagscadeau voor een vriendin die graag uiltjes ziet.
Sowieso maak ik ooit een Vinktas voor mij, vind het zo'n leuke tas.

Buitenstof: Kokka Uiltjes bruin (Habiba Leuven) Ging daar toevallig eens binnen en 't resultaat was buiten met 'dit' stofje
Voeringstof: Bruin katoentje (Modestofjes.be)
Tassenbanden: (Opwijkse Stoffen in Opwijk)
Plakkatoen: 'Vlieseline' (Opwijkse Stoffen in Opwijk)
Patroon: http://ikbenvink.blogspot.be/2013/09/de-vinktas.html

Een goed ruime tas; ik denk dat de ontvanger van deze tas blij zal zijn.

Ook nog een stapeltje slabben gemaakt. Voor kraamcadeautjes en uiteraard voor mijn metekindje.
Dit is mijn hoopje, foto in detail volgt later wel.

Badstof: Modestofjes.be
Katoentjes: Pauli(Leuven) - Stoffenspektakel 2012 - Creadroom - Habiba (Leuven)
Biaislinten: Veritas

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #1119 Gepost op: oktober 18, 2013, 23:37:59 »
hele leuke tas!
Ga die ook nog eens maken, maar eerst beslissen met welk stofje...  :fuu:

DRK, heb jij al besteld bij zipit, of nog niet?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal