collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Re: Naaien voor dummies  (gelezen 245136 keer)

Offline Bonita

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4563 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Naaien voor dummies
« Reactie #100 Gepost op: augustus 03, 2013, 22:32:11 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Onder het mom "meisjes hebben nooit kleren genoeg", naaide ik zonet nog een simpel fronsrokje met boordstof voor Léonie. (Werkwijze: Allemaal Rokjes).
Morgen foto's bij daglicht. Ben super tevreden!
Super ook om 2 dochters te hebben :oops: Pauline kan het binnen 2 zomers ook nog eens dragen!

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: augustus 04, 2013, 09:57:48 »
Tadaa! Ze is er super blij mee  8)

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:17:28 »
Mooi rokje Bonita!!!

"Life is what happens between all the things you plan"

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #103 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:21:17 »
Allez, we zullen de overlock eens testen :oops: Zo erg dat ik tot nu toe geen tijd heb gehad :oops:

Fie, je driegdraad gebruik jij dat als leidraad waar je 'stikt' met de overlock?

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:30:07 »
Heel leuk rokje Bonita!

Ik hoop deze maand terug een naaimachine te hebben  :pray:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:38:25 »
Merci. En het is ook echt poepsimpel om te maken. Ik was klaar op een uurtje tijd, met stof knippen en al. Gewoon een recht stuk stof, geen patroon nodig. Fronsen over 4 gelijke stukken en stof en boordstuk aan elkaar zetten... Kan niet eenvoudiger.

Van de stof ben ik wel niet zo'n 100% fan maar ik vind wel dat het Léonie staat. Ik had het via internet besteld, maar 'k vind het drukker en feller dan ik had gehoopt. Maar goed, 't is niet mis. 'k Heb tot nu toe nog niks in een designerstofje durven maken, omdat ik nog veel knoei. Stoffen van meer dan 7€ per meter heb ik dus nog niet. Maar zo'n rokje zou ik ook wel eens in een duurder stofje durven maken, nu ik het kan.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2013, 10:42:35 door Bonita »

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:41:34 »
Merci. En het is ook echt poepsimpel om te maken. Ik was klaar op een uurtje tijd, met stof knippen en al. Gewoon een recht stuk stof, geen patroon nodig. Fronsen over 4 gelijke stukken en stof en boordstuk aan elkaar zetten... Kan niet eenvoudiger.

Lijkt me nog iets voor Lise dan maar heb geen boorstof in huis

Welke maat neem jij voor Leonie uit het boek van zsa zsa?

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:46:01 »
De kleinste maat... ze is al 3,5 maar ze is héééél smal van taille. Niet te vergelijken met andere kindjes van haar leeftijd. De taille neem ik dus in de kleinste maat en de lengte op haar leeftijd. Maar die lengte, ik vind dat altijd moeilijk. Je moet dat altijd aan zien hé, en dan aanpassen. Ik doe dat toch altijd zo.
Maar hier voor dit rokje heb eigenlijk ik niks van maten uit het boek genomen. Alleen de werkwijze gevolgd maar niks qua maten. Ik heb de boordstof rond haar taille gedaan, afgespeld en dan gewoon 2x de lengte van het stuk boordstof genomen voor de hoeveelheid stof.

Offline missy

• *
  • 41 HV-Punten
    • netlog
« Reactie #108 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:46:21 »
Iemand van de naaisters hier die het zou zien zitten om een jumpsuit (of 2) met korte armpjes en beentjes te maken voor onze vent. Tegen betaling uiteraard.
Hij draagt dit graag maar 'k vind er geen meer in de winkel (is al bijna allemaal wintercollectie nu).

http://www.kiind.nl/articles/430/Jumpsuit.html

Dit is een link voor eentje met lange mouwen een beentjes maar had van iemand gezien dat die ze gewoon ingekort had om een zomerpakje te maken.

IF YOU NEVER HAD A DOG, YOU DON'T KNOW WHAT YOU MISS.

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:46:25 »
Hier liggen stapels stof te wachten om iets te maken, maar ons mama heeft haar naaimachine terug meegenomen.

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:51:15 »
Iemand van de naaisters hier die het zou zien zitten om een jumpsuit (of 2) met korte armpjes en beentjes te maken voor onze vent. Tegen betaling uiteraard.
Hij draagt dit graag maar 'k vind er geen meer in de winkel (is al bijna allemaal wintercollectie nu).

Dit is een link voor eentje met lange mouwen een beentjes maar had van iemand gezien dat die ze gewoon ingekort had om een zomerpakje te maken.

hier vind je er nog enkele in solden:
http://www.lillefant.com/3-jongens#/categorieen-kruippakjes

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:52:26 »
Die jumpsuits zijn echt geweldig hé Missy!
Ik heb nog nooit met tricot of rekbare stoffen gewerkt, dus ik ga er me voor iemand anders zeker nog niet aan wagen. Ook qua sluitingen/drukknopen enzo, dat heb ik ook nog nooit gedaan.
Maar 't staat zeker ook op mijn to-do-lijstje :yes:
Ik denk dat je zoiets best met een overlocker kan doen? Of gaat dat ook met een gewone naaimachine?

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:54:42 »
De kleinste maat... ze is al 3,5 maar ze is héééél smal van taille. Niet te vergelijken met andere kindjes van haar leeftijd. De taille neem ik dus in de kleinste maat en de lengte op haar leeftijd. Maar die lengte, ik vind dat altijd moeilijk. Je moet dat altijd aan zien hé, en dan aanpassen. Ik doe dat toch altijd zo.
Maar hier voor dit rokje heb eigenlijk ik niks van maten uit het boek genomen. Alleen de werkwijze gevolgd maar niks qua maten. Ik heb de boordstof rond haar taille gedaan, afgespeld en dan gewoon 2x de lengte van het stuk boordstof genomen voor de hoeveelheid stof.

Ik vind die maten altijd zo raar. Lise is 5 en qua taille moet ik een 8jaar nemen en van lengte 4 jaar. Terwijl ze helemaal niet klein is voor haar leeftijd.
Ik pas het ook altijd maar dat is het lastige als het niet je eigen kind is he, dan moet ik altijd naar daar rijden om te passen en kan ik het niet direct afwerken :doh:

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #113 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:56:53 »

Als ik aan mijn overlock uitgeraak :lol:
Want zoiets vind ik ook heel leuk om te maken!

Ankef heeft er wel al eentje gemaakt voor Rik?

Offline missy

• *
  • 41 HV-Punten
    • netlog
« Reactie #114 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:58:00 »
hier vind je er nog enkele in solden:
http://www.lillefant.com/3-jongens#/categorieen-kruippakjes

Er staan idd. leuke bij maar helaas niet in onze vent zijn maat. Hij heeft maat 80. Had er online idd. ook wel nog gevonden maar ofwel veel te duur ofwel niet in zijn maat.

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: augustus 04, 2013, 10:59:28 »
Er staan idd. leuke bij maar helaas niet in onze vent zijn maat. Hij heeft maat 80. Had er online idd. ook wel nog gevonden maar ofwel veel te duur ofwel niet in zijn maat.

oh dat is zonde, dat is het nadeel van de solden
ik kan je ook niet helpen met het maken, maar op facebook zijn er wel mensen die dat op bestelling maken

Deborah Gruszkow maakt vanalles op bestelling in tricot 
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2013, 11:04:16 door Katrien001 »

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: augustus 04, 2013, 11:00:20 »
Ik denk dat je hier ook wel iemand zal vinden hoor, Missy. Lijkt me toch leuk om te doen. Ik zou dat wel graag doen, maar ik heb het nog nooit gedaan dus ik ga er voor iemand anders ook niet aan beginnen knoeien.

Ik vind die maten altijd zo raar. Lise is 5 en qua taille moet ik een 8jaar nemen en van lengte 4 jaar. Terwijl ze helemaal niet klein is voor haar leeftijd.
Ik pas het ook altijd maar dat is het lastige als het niet je eigen kind is he, dan moet ik altijd naar daar rijden om te passen en kan ik het niet direct afwerken :doh:

Als je aan de mama vraagt om gewoon de taille te meten en de afstand van de taille tot op de knie ongeveer, dan weet je ook al veel hé!
De onderkant werk ik altijd pas af als de rest klaar is. Ze moet het dan eerst eens aandoen en dan doe ik er op 't zicht zo nog een beetje af.

Offline missy

• *
  • 41 HV-Punten
    • netlog
« Reactie #117 Gepost op: augustus 04, 2013, 11:02:27 »
Als ik aan mijn overlock uitgeraak :lol:
Want zoiets vind ik ook heel leuk om te maken!

Ankef heeft er wel al eentje gemaakt voor Rik?

Zou heel leuk zijn Ann. En idd. Ankef heeft zoiets al gemaakt voor Rik.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: augustus 04, 2013, 11:04:37 »
Ik denk dat je hier ook wel iemand zal vinden hoor, Missy. Lijkt me toch leuk om te doen. Ik zou dat wel graag doen, maar ik heb het nog nooit gedaan dus ik ga er voor iemand anders ook niet aan beginnen knoeien.

Als je aan de mama vraagt om gewoon de taille te meten en de afstand van de taille tot op de knie ongeveer, dan weet je ook al veel hé!
De onderkant werk ik altijd pas af als de rest klaar is. Ze moet het dan eerst eens aandoen en dan doe ik er op 't zicht zo nog een beetje af.

Ja maar als ik de mama vraag om te meten gaat dat zo:

52 cm, ahnee 54, of tzal mss toch maar 52 zijn...

Alez ja, om maar te zeggen dat ik daar niet echt op betrouw  :vuistje:

@missy ik heb ook nooit met tricot gewerkt en mijn naaikunsten zijn denk ik nog iets te stuntelig om voor iemand anders te naaien  :lol:
maar hier zitten genoeg ervaren naaisters, je vindt wel iemand  :thumbs:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: augustus 04, 2013, 11:07:03 »
Met zo'n rekkende boordstof steekt dat minder nauw hé, 52 of 54... Voor 2 cm verschil zal dat nog wel passen.
Daarom dat ik die boordstof ook zo geweldig vind, dat moet niet perfect tot op de centimeter zijn hé, dat past altijd ongeveer wel. 't Mag alleen niet té veel spannen en niet afzakken. En daartussen heb je nog hééél veel speling vind ik.

Ik zat net te denken, wat is de omtrek van een gemiddelde emmer? Zou dat niet overeenkomen met een meisjestaille ongeveer (beneden voor de smallekes, boven voor de bredere tailles)? Zo zou je ook wat kunnen 'spelen' met de maat hé, je kan dat dan eens opspannen rond een rond voorwerp op die manier. 't Is maar een idee dat ik eruit flap hoor... in mijn trial & error geest :lol:
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2013, 11:10:06 door Bonita »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal