collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: post een foto van je keuken + tips gevraagd  (gelezen 5693 keer)

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
Re: post een foto van je keuken + tips gevraagd
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:58:15 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ono zijn die handgrepen ook van ikea? ik wou de greeploze witte (weet de naam nu niet meer) maar ondertussen hebben ze een zilver boordje geplaatst aan de 'handgrepen' en dat is niet meer mooi.
Maar zoals bij jou zie ik het ook nog zitten. welk model is dat van keuken?

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2013, 23:05:13 »
knappe woning heb je ook foto's als alles af is?

:oops: nog niet alles is af...
Na bijna twee jaar bouwen hadden we er genoeg van en hebben we een sabbat jaar genomen (en het geld was eigenlijk ook op   :mrgreen: )
Een paar weken geleden hebben we onze glazen wanden geplaatst zodat je geen verdieping lager kan vallen en sinds vandaag staat er een ingebouwde kast onder de trap, die nog verder afgewerkt moet worden (na een jaar kijk ik dus niet meer naar de afvoer- en ventilatiebuizen  :dance:

Dus nee, ik heb eigenlijk nog geen echt afgewerkte foto's, we kunnen ons nog wel even zoet houden....

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2013, 23:07:09 »
ono zijn die handgrepen ook van ikea? ik wou de greeploze witte (weet de naam nu niet meer) maar ondertussen hebben ze een zilver boordje geplaatst aan de 'handgrepen' en dat is niet meer mooi.
Maar zoals bij jou zie ik het ook nog zitten. welk model is dat van keuken?

De handgrepen zijn van de serie Blankett (je hebt ze van 5cm tot hele grote), de keuken zelf weet ik niet meer, 't is witte hoogglans.

Offline Zenna

• hondenvriend pro
  • *
  • 1077 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2013, 23:11:10 »
ja dat zal wel een hele job zijn maar is echt de moeite zeker die glazen muur achteraan

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #24 Gepost op: augustus 15, 2013, 23:23:07 »
Hier ook een Ikeakeuken, wij hebben de bestaande keuken die er al stond behouden, die was ook al van Ikea. We hebben wel de deuren en het aanrecht vervangen.

Ik heb de oude handgrepen behouden voor de 'oude look' (ons huis is een oud gerenoveerd huisje met enorm veel karkater dus ik wou dat behouden in de keuken ook).

Geen eiland, ik kon dit in principe wel doen waar je de hoge bartafel ziet staan, bij de vorige eigenaars stond er een bartafel van 2x zo lang aan de muur bevestigd. In principe had ik daar een eiland kunnen zetten, maar knal ernaast is onze deur naar de tuin en we wonen in een rijhuis wat wil zeggen dat wij soms met grote dingen door het huis moeten. Dus ik wou een tafel die ik makkelijk weg kon nemen van die muur.

Anders zou ik een eiland wel handig vinden, ik denk dat ik ook zou gaan voor een volledig werkblad zonder ingewerkte dingen, omwille van de reden die Zenna al zei, ik zou ook gaan voor een wasbak en kookvuur in dezelfde kleur als je aanrecht, om dezelfde reden. Onze wasbak is granietkleurig (ook supermakkelijk in onderhoud!) en kookvuur zwart, ons aanrecht is superdonkerbruin dat zwart oogt. Daardoor heb je 1 geheel en lijkt het niet alsof die wasbak en het vuur breken. Ik heb het wel niet op foto  :doh:

Edit: ik heb wel een foto van de oude keuken met ons wasbak en vuur, maar daar zie je het geheel met het zwarte aanrecht niet omdat het daar een houten aanrecht was  :lol:

In bijlage ons deurtjes in een strakker design:
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2013, 23:28:13 door Ilsey »
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #25 Gepost op: augustus 15, 2013, 23:24:44 »
grappig dat er op die foto's bijna altijd stukjes hond te zien zijn  :mrgreen:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 15, 2013, 23:31:56 »
Ow! en dan nog een nuttige bijdrage (als iedereen dan toch zijn Ikea keuken aan 't showen is  :vuistje: ), gevonden op mijn wederhelft zijne FB.
Ik doe ze als bijlage, want te lui om ze eerst te uploaden...
Ne voor en na! EN de na is dan nog bijlage niet zoals het nu is, intussen hebben we een arduinen blad op maat liggen ipv dat 'provisoire' wat er toen oplag (aangezien we al maaaaaaaaaaanden aan 't koken waren met een elektrische wok en microgolf wou ik niet meer wachten op dat keukenblad en hebben we een goedkoop tijdelijk gekocht om direct van die keuken te beginnen profiteren...), zelliges tegen de muur, de dampkap afgewerkt enz enz enz...

(eerst de 'voor' foto's)

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 15, 2013, 23:33:35 »
dan de tijdens en na foto's
(laatste ook mét hond :p )

geen eiland hier, want geen plaats voor, al had ik er wel graag één gehad... Helaas zit de deur in 't midden van de muur en zou het niet praktisch geweest zijn aangezien je dan knal op dat eiland zou lopen bij het binnenkomen... Keuken is niet bijster groot...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #28 Gepost op: augustus 15, 2013, 23:35:17 »
Uw vuur  :drool:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: augustus 15, 2013, 23:42:04 »
Uw vuur  :drool:

Het vuur zelf is geweldig, de oven iets minder, had liever 'ne Boretti' ofzo gehad met de optie om 'meerdere ovens' te nemen dan (maar paste niet in 't budget...)
Nu is dat dus HEEL VEEL oven voor als je kleine dingen gereed wil maken en dus heel veel energie verspilling...

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 16, 2013, 07:54:44 »
Ilsey,dat is de norje reeks zeker? Dat is die die ik zou willen maar in stak dsign met wit werrkblad zoals in de catalogus en dan de achterste kastenwand in strak wit. Dus enkel eiland in norje.

Mooie keukens! Bedankt voor de tips al,kan nadenkn :)

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Krulleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 539 HV-Punten
    • DATI turnboetiek
« Reactie #31 Gepost op: augustus 16, 2013, 08:42:15 »

Hier een deur dicht gemetst (links van het eiland) en muur uitgebroken, maar het blijft natuurlijk een klein keukentje. Ik wou de spoelbak per sé aan het raam omdat ik graag buitenkijk als ik de spoelbak gebruik...

Offline Bandolero

• *
  • 3421 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: augustus 16, 2013, 09:10:52 »
Hier de onze, toen hij net gezet was.
Kasseien en rolluikbakken moeten nog lichter van kleur worden, en de muren moeten nog geverfd worden...

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 16, 2013, 10:46:39 »
Hierbij de foto's van onze keuken. Het tablet ligt er hier wel nog niet op.
We hebben gekozen voor een U met aan het einde van 1 been een langer tablet, waar we met krukstoelen aan kunnen zitten. Er staat daar 1 poot onder in het midden.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: augustus 16, 2013, 11:52:43 »
Toen ik ruim 20 jaar geleden mijn eerste keuken koos wou ik per se mijn spoelbak aan een venster.
8 jaar geleden, in mijn huidig huis was dat weer mijn eerste vereiste, ook met een afwasmachine breng je daar toch wat tijd door, das veel aangenamer aan een venster.
Heb een gasfornuis van 90cm en dus ook een gigantische oven, het fornuis zou ik niet meer willen missen, de oven zou ik niet meer willen met mijn klein gezin. Veel te veel energieverspilling.

Heb een soort 'eiland' dat met een kortste zijde tegen de muur staat, de buitenste zijde is om aan te eten, de andere zijn kasten met potten en pannen, besteklade. Als ik me draai aan mijn fornuis kan ik daar aan en het is tevens een groot werkvlak dat vooral gebruikt wordt om boodschappen op te zetten.
Tussen spoelbak en fornuis is een ruim werkvlak, alles is dus dicht bij de hand.
Heb ook genoeg werkvlak om espressoapp, keukenrobot en toaster op te zetten. Die worden regelmatig gebruikt en wil ik niet altijd in en uit de kast moeten halen.

Wat ik niet heb en de volgende keer zeker zou willen aangezien mijn uitgebreide collectie: een overzichtelijk, uitschuifbaar kruidenrek.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: augustus 16, 2013, 11:58:46 »
Het vuur zelf is geweldig, de oven iets minder, had liever 'ne Boretti' ofzo gehad met de optie om 'meerdere ovens' te nemen dan (maar paste niet in 't budget...)
Nu is dat dus HEEL VEEL oven voor als je kleine dingen gereed wil maken en dus heel veel energie verspilling...
Ha, nu zie ik dat je juist dezelfde ervaring hebt!

Offline doby

• hondenvriend pro
  • *
  • 1073 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: augustus 16, 2013, 12:00:16 »
Wij hebben een werkeiland (zit ook kast onder) en met stopcontacten, wilden het simpel houden ivm waterleiding en zeker geen dampkap die dan in het midden van het plafond hangt.  Enkele fotootjes van toen ze net geplaatst was in ons huis.

Online poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: augustus 16, 2013, 12:36:55 »
Hier de onze, toen hij net gezet was.
Kasseien en rolluikbakken moeten nog lichter van kleur worden, en de muren moeten nog geverfd worden...

Bij ons is het ook zo alleen zit het vuur wel tegen de muur, zal vanavond eens een foto maken. Ik heb veel plaats nodig om te koken dus zo'n U is wel handig  :mrgreen:

Offline Kim

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 181 HV-Punten
  • Dogs are miracles with paws
« Reactie #38 Gepost op: augustus 16, 2013, 12:53:05 »
Hier is het zo.
Koken dus op het eiland, en afwassen niet.
Eiland zijn voorkant en achterkant kasten en lade.

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: augustus 16, 2013, 13:40:00 »
Amai, fijne keukens hier allemaal en zo ordelijk, die foto's komen precies recht uit de boekskes!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal