collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: post een foto van je keuken + tips gevraagd  (gelezen 5694 keer)

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
post een foto van je keuken + tips gevraagd
« Gepost op: augustus 15, 2013, 19:20:05 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Om wat ideetjes op te doen: post een foto van je keuken  :lol:

En terwijl ook een vraagje. Wij gaan voor een eiland met achter het eiland tegen de muur een kastenwand.
Nu heb ik twee dilemma's:
Koken en afwassen in het eiland? Of enkel koken? Of enkel afwassen?
En als we koken en afwassen in het eiland zouden steken, dan in de kastenwand nog werkblad of niet...

Onze keuken is 6,3 m breed dus een eiland van 3 meter breed moet zeker lukken. Wat wel ruim is aan werkblad denk ik.  :weetniet:

Alle tips welkom

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
Re: post een foto van je keuken + tips gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2013, 19:49:40 »
Het is gemakkelijker u om te draaien en achter u iets te nemen van een werkblad dan enkele meters op te schuiven. :denk:
Denk ik he.
Zou sowieso nog iets van werkblad in de wand maken, als is het maar om uw boodschappen op te zetten en zo gemakkelijker uit te laden.

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2013, 20:38:01 »
hier ook een eiland van 3 meter +
daarin afwasbakken en afwasmachine
in de kastenwand tegen de muur de kookplaat met afzuigkap

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2013, 20:46:51 »
Ik heb het echt niet op eilanden, hier is er een U gemaakt met werkblad en die doet ook dienst als "bar" om aan te eten.

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:12:50 »
Wij hebben een eiland en een wandkast. Kookplaat en afwasbak zijn op het eiland, naast elkaar. Ale met een kleine ruimte tussen want net naast mekaar of rechtover mag niet.
In de wandkast hebben we in het midden nog een klein stuk werkblad. Breed genoeg om een boodschappentas ofzo op te zetten maar voor iets anders wordt het niet gebruikt.
Anders moet je je e-mail is doorsturen want ik weet niet goed hoe ik de foto kan posten  :oops:
Zal de foto al eens zoeken...

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:16:14 »
Onze keuken

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:16:58 »
Onze keuken

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:19:49 »
En heb je dan genoeg werkblad met alleen het eiland?

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:24:36 »
En heb je dan genoeg werkblad met alleen het eiland?

Ik gebruik de hoek aan de wasbak. Als ik groenten snij sta ik dus met mijn rug naar de wandkasten. Mss is het iets handiger als je de wasbak of kookvuur op de plaats van de wandkasten hebt maar wij zaten 'vast'. Afvoer en elektriciteit waren al voorzien... Anders hadden we het mss ook nog iets anders ingedeeld maar ja.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:29:01 »
Ik gebruik de hoek aan de wasbak. Als ik groenten snij sta ik dus met mijn rug naar de wandkasten. Mss is het iets handiger als je de wasbak of kookvuur op de plaats van de wandkasten hebt maar wij zaten 'vast'. Afvoer en elektriciteit waren al voorzien... Anders hadden we het mss ook nog iets anders ingedeeld maar ja.

Ja dat is nu wat ik moet kiezen. Ofwel aan eiland alles ofwel in de wandkasten. pff ik vind dat moeilijk. Jij zou dus liever in de wandkasten hebben? waarom?

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:32:11 »
Even een 'volg berichtje plaatsen hier  :fuu:

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:32:59 »
Wij hebben dus een rechthoekige ruimte waar onze living-keuken-eetplaats in elkaar doorlopen met aan n kant een kastenwand en een keukeneiland. (bijna halverwege deze blogpagina zou je een foto in opbouw moeten vinden van de keuken http://huisje219.weebly.com/blog.html )

Wij hebben er voor gekozen om kookplaat/ afwasbak/ vaatwas in het kookeiland te plaatsen.
Voor het het fornuis leek mij dit plaatsbesparend omdat je dan geen kast moet opofferen voor je dampkap  en idem ook voor de afwasbak.
( een dampkap voor een keukeneiland is duurder dan een inbouw maar wij hebben een inbouw gekocht en er dan zelf een omhulsel in mdf voor gemaakt zodat je dit niet ziet  :wink: staat niet op het blog)

Als ik praktisch denk bij jou dan heb je een wasbak (+80cm= 1 wasbak met klein afdruip) en  een klassieke kookplaat (59cm) (die ikzelf liefst aan dezelfde kant heb van het kookeiland) dan hou je nog 1m50 over aan n kant qua werkruimte (ga je voor een grotere wasbak of fornuis dan wordt het krap denk ik).
De andere kant van het kookeiland kan je dan gebruiken voor koffie, waterkoker, kruidenplant ed.
Weet ook dat als je voor inductie gaat de meeste fabrikanten eisen dat je dan geen schuif  onder je fornuis mag zetten omdat er ventilatoren onder je inductie zitten die hun warmte kwijt moeten.

Dat van je boodschappen (sportinggirl) vind ik ook een goeie tip om aandacht aan te besteden, ik plaats nl ook steeds mijn winkelzakken op het keukeneiland om uit te laden.

Waar ik heel blij mee ben is dat we voor de diepe kant van het kookeiland schuiven hebben genomen, is veel praktischer om een overzicht te hebben van wat er allemaal in je kasten staat en je moet niet op je knien gaan zitten om achteraan iets uit de kast te halen.

Aan de andere kant van het kookeiland zitten bij ons voornamelijk spullen in de kasten die betrekking hebben met de living (de deftige glazen, boeken, hondenkast, boekhouding,...) En dit met als reden dat je niet steeds toertjes rond je eiland moet gaan lopen als je iets nodig zou hebben om te koken :wink: En ik kan u verzekeren dat wij soms echt onnodige toerkes doen rond ons eiland van 6m  :doh: daar hadden we echt niet bij stilgestaan  :lol:

Als er volk komt is een kookeiland super gezellig, iedereen hangt er mee rond, je staat niet alleen te koken en de meesten steken al van in 't begin een handje toe.   :mrgreen:

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:38:27 »
Fijne keuken Sportinggirl!

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:40:58 »
Ja dat is nu wat ik moet kiezen. Ofwel aan eiland alles ofwel in de wandkasten. pff ik vind dat moeilijk. Jij zou dus liever in de wandkasten hebben? waarom?

Liever hebben is veel gezegd maar het enige 'nadeel' is dat ik met de gesneden groenten en aardappelen het hoekje om moet om naar mijn kookvuur te gaan. Het lijkt me iets makkelijker om je gwn te moeten omdraaien maar dat zijn natuurlijk details he :d je kan mss ook kiezen voor meer werkruimte tussen het kookvuur en afwasbak in mijn optie?
Mijn vaatwas zit tussen het kookvuur en afwasbak, wat weer heel praktisch is.

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:45:43 »
Liever hebben is veel gezegd maar het enige 'nadeel' is dat ik met de gesneden groenten en aardappelen het hoekje om moet om naar mijn kookvuur te gaan. Het lijkt me iets makkelijker om je gwn te moeten omdraaien maar dat zijn natuurlijk details he :d je kan mss ook kiezen voor meer werkruimte tussen het kookvuur en afwasbak in mijn optie?
Mijn vaatwas zit tussen het kookvuur en afwasbak, wat weer heel praktisch is.

Met onze nieuwe keuken heb ik er nu ook opgelet dat we tussen het fornuis en de wasbak voldoende plaats hadden om groenten te snijden.
Als 't ene staat te koken dan kan je der vlak naast iets anders snijden en ben je dicht bij je vuur om alles onder controle te houden.

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:46:44 »
Fijne keuken Sportinggirl!

Thx, die van jij is ook mooi. Ik heb lang getwijfeld over een kleurtje :)

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:50:49 »
Thx, die van jij is ook mooi. Ik heb lang getwijfeld over een kleurtje :)

Ow  :vuistje: 't is hier ook een witte hoor  :vuistje: dat blauw is de beschermingsfolie van den ikea die er nog op zit  :mrgreen:

Offline Zenna

• hondenvriend pro
  • *
  • 1077 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:51:05 »
Wij hebben aan de andere kant van het eiland 6 schuiven voor borden,bestek enz.
Ik wilde niet op het eiland ingewerkt omdat je er dan meteen zicht op hebt als je binnenkomt.Ik vind het genoeg werkruimte en we hebben ondertussen 3 krukjes staan.

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:51:36 »
Ow  :vuistje: 't is hier ook een witte hoor  :vuistje: dat blauw is de beschermingsfolie van den ikea die er nog op zit  :mrgreen:

Oeps  :mrgreen:

Offline Zenna

• hondenvriend pro
  • *
  • 1077 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2013, 22:52:10 »

knappe woning heb je ook foto's als alles af is?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal