collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: pesten  (gelezen 11888 keer)

Offline JamieVaya

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 622 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: pesten
« Reactie #180 Gepost op: augustus 29, 2011, 20:37:00 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
het is al elk jaar gezegd .. en zoals ik al zei; die van de klas vallen wel mee .. maar die dat mij totaal niet kennen .. tja ..  :weetniet:

Oei daar heb ik over gelezen dat je zei dat de klas meevalt, maar las waarschijnlijk weer te snel  :doh:

Maar zeggen en uitleggen zijn 2 verschillende dingen é.
Ik zeg zelf tegen de mensen van mijn klas (toen ik nog op school zat) dat ik autisme had en gezegd dat als er vragen daarover zijn dat die gerust gesteld mogen worden aan mij (maar niemand stelde vragen). En mijn gon begeleidster heeft toen na weeral een inzinking aan de klas uitgelegd wat autisme is

Offline mieke_x_floke

• hondenvriend pro
  • *
  • 1 HV-Punten
  • i think i'm gonna think twice ..
« Reactie #181 Gepost op: augustus 29, 2011, 20:38:51 »
Oei daar heb ik over gelezen dat je zei dat de klas meevalt, maar las waarschijnlijk weer te snel  :doh:

Maar zeggen en uitleggen zijn 2 verschillende dingen é.
Ik zeg zelf tegen de mensen van mijn klas (toen ik nog op school zat) dat ik autisme had en gezegd dat als er vragen daarover zijn dat die gerust gesteld mogen worden aan mij (maar niemand stelde vragen). En mijn gon begeleidster heeft toen na weeral een inzinking aan de klas uitgelegd wat autisme is

nu mogen ze zeggen wat ze willen .. het intreseerd me niet .. maar heb in het 5de jaar 6 maanden ergens gezeten weg van school omdat ik ingestort was, vorig jaar weeral een maand in ccrisisopvang omdat ze vreesde voor mijn leven .. maar ja .. ik overdrijf ..
hoe meer ik mensen leer kennen, hoe meer ik van mijn hond hou..

Offline elliot

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #182 Gepost op: augustus 29, 2011, 20:45:55 »
Ik geloof het meeste wel. Dat ze met enkele rond haar komen staan, die stomp in de zij, dat ze haar met enkele mensen hebben moeten aftrekken, geloof ik allemaal. Alleen dat de school de ogen sluit, en vooral de politioe niet reageert met een medisch attest, dat geloof ik echt niet. Dat kan echt niet gewoon. Je kan zelfs een melding maken en die is volledig eenzijdig en zonder medisch attest.

Ik treed dit halvelings, maar niet helemaal, bij.

Bij gepest worden gaat het ook vaak om perceptie. Iemand die al vaak getergd is geweest voelt zich ook sneller geviseerd. Bovendien weten pesters een slachtoffer op een bijzonder subtiele manier te plagen / uit zijn tent te lokken, zodat het lijkt alsof "zij toch niets misdeden" en het slachtoffer "onredelijk agressief werd" / "niks kan verdragen" en noem maar op. Geloof me, pesten kan zéér subtiel zijn en de meeste pesters, van lagere school-kinderen tot tieners, hebben snel door hoe ze iemand het best kunnen pakken.

Dat de school niets doet, dat geloof ik wel. Ik heb het ook voorgehad. Zelf én met mijn zoon. Wij waren allebei als kind nogal speciale gevallen en reageerden allebei impulsief en (fysiek) agressief op iets dat/iemand die ons niet aanstond. Geloof me, leerkrachten en schoolbestuur moeten niet weten van zo'n duiveltjes-in-een-doosje, zeker niet als ze ook nog eens een grote bek hebben. Men denkt dat het niet mogelijk is dat iemand die zich verbaal en fysiek (te) weerbaar opstelt gepest wordt. Meestal is de school niet gek op zo'n leerlingen. Het zijn lastigaards en relschoppers in hun ogen. Pesters merken dit snel en spelen daar handig op in  :weetniet:
Het is een vicieuze cirkel. Hoe minder steun je krijgt, hoe kregeliger je reageert. En ja, je krijgt wel eens het idee dat niemand je wil horen, ook de politie niet.

Dat de politie een klacht, zeker met medisch attest, naast zich neerlegt kan ik moeilijk geloven.  Maar ik geloof wel dat iemand ervan overtuigd kan zijn dat "toch niemand iets wil doen".
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #183 Gepost op: augustus 29, 2011, 20:51:35 »
Aan alle mensen met rost (rood) haar

Ik, een zwartharige die heel snel grijs word, ben al altijd jaloers geweest op jullie mooie haarkleur.  Ik droomde vroeger van mooie rode, volle krullen ipv van mijn zielige zwarte kroezels, die het vertikten van deftige te krullen en die bij iedere emotionele bui kamikazé plegen door massaal uit te vallen.

Ik weet niet of het een troost is, maar toch...

O maar ik vind rood haar soms ook ongelooflijk mooi ze, idd vooral van die mensen met lange krullen of mooi steil haar, maar het mijne is zo schoon nie ze, ver van haha, nuja 't is ook al 12 jaar geleden da'k het gezien heb dusja, wat mij betreft zie ik het nooooooit meer terug!
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #184 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:09:37 »
Och Pingo, ge hebt schoon haar...

Ik dacht altijd dat Kim (Pingo dus) een beetje overdreef ivm het nageroep (omdat ze ros haar heeft)
Tot ik een paar jaar geleden in haar home-town Kortrijk was en we samen op straat liepen....er vertraagde een auto en de inzittende begonnen te roepen "eh roste!"  :roll: Tegen een volwassen vrouw begot :shock:

Offline JamieVaya

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 622 HV-Punten
« Reactie #185 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:34:31 »
nu mogen ze zeggen wat ze willen .. het intreseerd me niet .. maar heb in het 5de jaar 6 maanden ergens gezeten weg van school omdat ik ingestort was, vorig jaar weeral een maand in ccrisisopvang omdat ze vreesde voor mijn leven .. maar ja .. ik overdrijf ..

Ik heb nooit gezegd dat je overdrijft é

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #186 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:41:04 »
x2

pesten is iets héél erg,
aangemodderde verhalen hoeven niet! :silenced:

Behalve als mensen het zelf zoeken met aangemodderde verhalen?  :?

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline mieke_x_floke

• hondenvriend pro
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #187 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:43:03 »
Ik heb nooit gezegd dat je overdrijft é

nee jij niet .. maar bepaalde forummensen mogen dringend eens in hun eigen kaarten gaan kijken ..

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #188 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:45:13 »

ik vind dit zo erg dat  je dit kunt zeggen  :silenced:

das precies de mishandelde vrouw die het ook wel zelf zal gezocht hebben, de verkrachtte tienermeisjes die het ook wel zelf zoeken dooe een mini rok aan te doen...

getver zeg, NIEMAND zoekt zelf zo iets op en dan nog verdient niemand zoiets !!!!!!!!!!!

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #189 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:46:40 »

das precies de mishandelde vrouw die het ook wel zelf zal gezocht hebben, de verkrachtte tienermeisjes die het ook wel zelf zoeken dooe een mini rok aan te doen...

getver zeg, NIEMAND zoekt zelf zo iets op en dan nog verdient niemand zoiets !!!!!!!!!!!
Vind ik ook. :yes:

Maar ik denk dat Sofieketje het ook juist zo bedoelde.

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #190 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:47:46 »

Idd, maar Sofieketje bedoelde dat volgens mij ook zo hoor.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #191 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:48:31 »
in dat geval: akkoord met Sofieketje  :fuu:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #192 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:49:39 »
in dat geval: akkoord met Sofieketje  :fuu:

:lol:

Inderdaad, zo was het dus bedoeld  :wink:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #193 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:49:50 »
Ik treed dit halvelings, maar niet helemaal, bij.

Bij gepest worden gaat het ook vaak om perceptie. Iemand die al vaak getergd is geweest voelt zich ook sneller geviseerd. Bovendien weten pesters een slachtoffer op een bijzonder subtiele manier te plagen / uit zijn tent te lokken, zodat het lijkt alsof "zij toch niets misdeden" en het slachtoffer "onredelijk agressief werd" / "niks kan verdragen" en noem maar op. Geloof me, pesten kan zéér subtiel zijn en de meeste pesters, van lagere school-kinderen tot tieners, hebben snel door hoe ze iemand het best kunnen pakken.

Dat de school niets doet, dat geloof ik wel. Ik heb het ook voorgehad. Zelf én met mijn zoon. Wij waren allebei als kind nogal speciale gevallen en reageerden allebei impulsief en (fysiek) agressief op iets dat/iemand die ons niet aanstond. Geloof me, leerkrachten en schoolbestuur moeten niet weten van zo'n duiveltjes-in-een-doosje, zeker niet als ze ook nog eens een grote bek hebben. Men denkt dat het niet mogelijk is dat iemand die zich verbaal en fysiek (te) weerbaar opstelt gepest wordt. Meestal is de school niet gek op zo'n leerlingen. Het zijn lastigaards en relschoppers in hun ogen. Pesters merken dit snel en spelen daar handig op in  :weetniet:
Het is een vicieuze cirkel. Hoe minder steun je krijgt, hoe kregeliger je reageert. En ja, je krijgt wel eens het idee dat niemand je wil horen, ook de politie niet.

Dat de politie een klacht, zeker met medisch attest, naast zich neerlegt kan ik moeilijk geloven.  Maar ik geloof wel dat iemand ervan overtuigd kan zijn dat "toch niemand iets wil doen".
Je hebt zeker gelijk van die perceptie. Degene die reageert heeft meestal prijs. Dat is hetgeen Mieke hier ook vertelt na haar aanval toen zij straf kreeg.
Dus ik denk ook wel dat leerkrachten de problemen uit de weg gaan, of ze hebben er zelf een hoop last bij wanneer die groep zich tegen hen keert. In elk geval zou het bij mij niet waar zijn. Zowel als ouder, als als leerkracht zou ik doortastend reageren. 

Haar perceptie mag dan sterker zijn omdat ze ietwat autistisch is. Het blijft een reactie op iets dat ik verafschuw en niet aanvaard.

@ Mieke:  Is er bij jullie een zorgleerkracht?  Die kan het protocol ivm pestgedrag geven. Ik zou het er in elk geval niet bij laten als ouder. Tegen zoiets ga ik vol in. Die pesters krijgen dat van mij in 10-voud op hunne knikker.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #194 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:50:43 »

x2

Offline mieke_x_floke

• hondenvriend pro
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #195 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:52:46 »

@ Mieke:  Is er bij jullie een zorgleerkracht?  Die kan het protocol ivm pestgedrag geven. Ik zou het er in elk geval niet bij laten als ouder. Tegen zoiets ga ik vol in. Die pesters krijgen dat van mij in 10-voud op hunne knikker.

er is zelfs een ppt .. en ook daar heb ik al aangeklopt .. ik heb net bericht via smartschool terug gevonden van directie ;;

.. wij kunnen niet elk van u vermoeden dat iemand iets zou aangedaan hebben direct ten actie ondernemen. als u zich vergist dan hebben wij problemen met de ouders, en daar zit de school ook niet op te wachten ...

dus .. trek zelf de colclussie ..

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #196 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:53:40 »

die twee dingen staan voor mij los van elkaar. daarmee dat er geen voegwoord staat tussen de twee zinnen. in het gevolg zal ik er een punt van maken  :wink:

het zal wel waar zijn dat TS gepest wordt, maar er kloppen in mijn ogen enkele dingen in haar verhaal niet  :weetniet:

sorry ze. maak van mij dan maar de bitch  :roll: ik heb trouwens nergens iets gezegd dat ik lacherig deed over het pesten zelf  :weetniet:
voor de rest en voor alle duidelijkheid: met wat maart schrijft ga ik akkoord

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #197 Gepost op: augustus 29, 2011, 22:00:05 »
er is zelfs een ppt .. en ook daar heb ik al aangeklopt .. ik heb net bericht via smartschool terug gevonden van directie ;;

.. wij kunnen niet elk van u vermoeden dat iemand iets zou aangedaan hebben direct ten actie ondernemen. als u zich vergist dan hebben wij problemen met de ouders, en daar zit de school ook niet op te wachten ...

dus .. trek zelf de colclussie ..
Ok, ik begrijp hun reactie en ze hebben een punt.

Dus elke keer er iets gebeurt noteer je het met naam, dag, uur e als het even kan een getuige. Kopie wekelijks aan die ppt (wat dat ook moge zijn  :wink) afgeven. Of via je ouders, zodat oo zij de ernst ervan inzien.

maar met dat geval dat iemand je in je zij komt slaan, met 3 getuigen, met zoiets ging ik naar de politie. Geloof me, dan dimmen ze snel hoor!

Offline mieke_x_floke

• hondenvriend pro
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #198 Gepost op: augustus 29, 2011, 22:03:11 »
Ok, ik begrijp hun reactie en ze hebben een punt.

Dus elke keer er iets gebeurt noteer je het met naam, dag, uur e als het even kan een getuige. Kopie wekelijks aan die ppt (wat dat ook moge zijn  :wink) afgeven. Of via je ouders, zodat oo zij de ernst ervan inzien.

maar met dat geval dat iemand je in je zij komt slaan, met 3 getuigen, met zoiets ging ik naar de politie. Geloof me, dan dimmen ze snel hoor!

ppt = pest preventie team

ik ben naar de politie geweest ; daar was hun reactie , ja als ze het met alleen een plakker en wat ontsmetten konden verhelpen is het toch niet erg? ze hebben zelfs het medische attest niet willen inzien, het was 4 uur s nachts ongeveer .. dus ja .. dien van de nacht zal iets anders te doen gehad hebben zeker?  :weetniet: :muur:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #199 Gepost op: augustus 29, 2011, 22:04:22 »
De school heeft vroeger ook nooit iets gedaan voor mij hoor. Oh jawel, toen ik het na 6jaar ZO beu was dak ben beginnen krijsen op de speelplaats dat godverdomme allemaal gedaan moest zijn..toen moest ik handjes schudden met mijn pester :zot: En die trok zijn hand terug, veegde het af aan zijn broek en trok een gezicht alsof ik een of andere besmettelijke ziekte had. De lrk heeft daar nooit op gereageerd. Andere jaren werd er ook niet op gereageerd. En toen ik vorig jaar in de klas ben uitgeschoten, omdat ze weer is hadden zitten pesten kwam het er ook op neer dat ik mij aanstelde. Dus dat de school haar ogen sluit, ja dat geloof ik zeker en vast!
Overlaats niemand Koppen gezien? Meisje dat zo hard gepest werd, tot ze het beu was en zelfmoord pleegde...en toen pas kon de school niks anders doen dan toegeven dat er een zwaar pestprobleem op de school was, een pestprobleem dat al véél langer aan de gang was dan de schooltijd dat dat meisje daar gelopen heeft.
Doen alsof er geen probleem is, is nu eenmaal zoveel makkelijker dan het probleem aan te pakken...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal