collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: pesten  (gelezen 11863 keer)

Offline Sarah B

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2051 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: pesten
« Reactie #140 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:06:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Idd, een topic over pesten, maar kvind dat het er hier ook al over gaat hoor  :zot:
Uiteraard kunnen we niet zeker zijn of het verhaal waar is, maar om dan zo te reageren  :silenced:
Eens, met jou en Emmanuelle enz.

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #141 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:08:43 »
Het is dus allemaal gelogen?? En hoe weet jij dat zo zeker??
Ik vermoed toch dat er op zijn minst wat vuurwerk is toegevoegd om het spectaculairder te doen lijken, dat wel.
Wat eigenlijk niet hoeft... pestgedrag, hoe klein ook, is not-done.
We kunnen hier eens lachen, maar als er nog maar 50% waar is van wat ze zegt, dan is dit zeer schrijnend!
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:09:27 »
ik zeg ook niet dat àlles gelogen is he, maar de verhalen over de politie en de school die bij deze vorm van fysieke mishandeling niet reageert... nee, dat geloof ik dus niet :wink:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:10:12 »
Ik vermoed toch dat er op zijn minst wat vuurwerk is toegevoegd om het spectaculairder te doen lijken, dat wel.
Wat eigenlijk niet hoeft... pestgedrag, hoe klein ook, is not-done.
We kunnen hier eens lachen, maar als er nog maar 50% waar is van wat ze zegt, dan is dit zeer schrijnend!
Net daarom vind ik het niet gepast om in een topic als dit zo lacherig te doen en de TS maar wat te gaan uitlachen.
Ik zou het ook niet leuk vinden als dat zou gebeuren in een topic dat voor mij gevoelig ligt.

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:10:26 »

Het is mss niet allemaal gelogen, maar bepaalde dingen die hier verteld worden kunnen gewoon niet stroken met de waarheid. Zo simpel als dat.

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #145 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:10:54 »
maar als iemand verhalen zit te verzinnen, fabeltjes verteld, mensen zit zwart te maken uit medelijden en om aandacht te krijgen,...mja, dan lijkt het mij normaal dat er reacties op komen  :weetniet:

we weten allemaal dat mieke voor hondentrimmer gaat, het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat haar klasgenoten hier op een keer ook eens gaan komen zoeken naar honden... tof he als iedereen direct denkt dat dat weet ik veel wat voor bullebakken zijn... :weetniet:
stel dat hier een leerkracht van die school op komt, of ouders van klasgenoten... allemaal vrij realistisch nog he  :weetniet: tof om dit dan te lezen he...
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik bedenkingen heb bij sommige dingen hoor...
Maar om dan zo te reageren, en dan nog te zeggen dat het fabeltjes zijn  :weetniet:
Ik kan me gewoon heel moeilijk inbeelden dat iemand zo'n dingen verzint, puur voor aandacht???
Als zij echt zo slecht in haar vel zit zoals ze hier laat blijken, hoe pijnlijk is dat dan niet om zo'n reacties te lezen?  :silenced:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #146 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:11:46 »
ik zeg ook niet dat àlles gelogen is he, maar de verhalen over de politie en de school die bij deze vorm van fysieke mishandeling niet reageert... nee, dat geloof ik dus niet :wink:

idd, het is goed mogelijk dat ze gepest wordt, maar die verhalen over de politie en de school. nee, dié geloof ik niet  :wink:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:14:06 »
Kijk, ik kan ook niet zeggen wat er waar van is en wat niet. Ik was er ook niet bij.
Maar ik vind een topic over pesten zowiezo een heel gevoelig topic, er zijn hier al heel wat serieuze reacties gekomen waarvan mijn ogen ook wel wat opengaan  :shock:
Daarom vind ik het ook niet echt gepast om zo te gaan reageren in zo een topic. Ik kan me voorstellen dat dat nog heel wat schade kan bijbrengen en wie weet wat nog meer. Als je het niet gelooft, kan je ook gewoon doorklikken naar een ander topic en er geen aandacht meer aan besteden. Daarom hoef je de persoon in kwestie niet nog eens gaan af te breken. Live and let live  :wink:

Maar dat is dan ook weer slechts mijn mening  :wink:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Sissemie

• hondenvriend pro
  • *
  • 25 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:15:35 »
Oog om oog tand om tand vind ik persoonlijk ook niet kunnen  :silenced: dat maakt je nl even erg als de pesters zelf.
Oog om oog mag niet... Maar "die met de grootste smoel eruit pakken en die eens ferm aanpakken " wel ?
Over gepest worden kan ik boeken schrijven zoweel over mezelf ( met de haren over de speelplaats gesleurd worden, uitgesloten worden, op gebroken teen stampen ... ) in de lagere meisjes school.... Maar ook mijn dochter en mijn zoon zijn gepest geweest. Jaren aan een stuk. De laatste heeft er een klinische depressie aan overgehouden...

De enige reden waarom iemand gepest wordt is het op "één of andere manier anders zijn "
Trouwens zoon en oudste dochter en in mindere mate de kleinste zijn het slachtoffer geweest op dezelfde school.
En ja gaande weg is de school eraan gaan werken... Tot een heel programma compleet met WE  waar de klassituatie werd uitgeplozen... Er zijn in de klas zoveel uren aan gewerkt. Die dame die de groep leidde zei trouwens dat , waar ze vroeger met jong volwassenen werkten (16plus) ze nu steeds meer aanvragen kregen vanuit de eerste graad en zelfs vanuit de lagere school.... De vraag stijgt zo erg dat er wachtlijsten zijn.

De gevolgen van pesten zijn zwaar... Ik ben jaren onzeker gebleven, liet me meeslepen in allerlei dingen om maar aanvaard te worden...
Mijn oudste dochter is ook erg onzeker gebleven maar ook vastbesloten zichzelf te blijven...
De zoon is stilaan herstellende... Dat de 2 grote pesters van de school zijn gegaan in zijn laatste jaar heeft hem  wel goedgedaan...

Toen ook ons Ciska thuiskwam met zaken die op pesten trokken heb ik heel had op mijn tanden moeten bijten om niet te zeggen dat ze er maar op moest kloppen. Een keer was ik het beu, ze gooiden haar sloefkes steeds weg... Ik zei haar toen dat ze maar eens met de anderen hun sloefkes moest gooien. Zei ze : "Allez mama dat doet ge toch ni !

Wij hebben alles geprobeerd eigenlijk, zelfs met hulp van de school. Door zijn depressie kwam de zoon  in therapie terecht. Dat heeft ook wel geholpen denk ik...

Pesten is heel moeilijk te vatten. Een hele goede gerichte observatie is nodig, vooral op de speelplaats. Men moet leerlingen duidelijk maken dat dit niet getolereerd wordt en onmiddellijk sancties treffen. En dat vanaf de eerste kleuterklas.

Want dan horen we de leerkracht het verschil uitleggen tussen plagen en pesten. Volgens mij is er geen verschil als het 'doelwit' het niet plezant vind.

En ja, pesters zijn dikke sukkelaars die vaak thuis aan hun lot worden overgelaten en niet beseffen hoe ze met iemand anders moeten omgaan. Geen grenzen heet dat. Ik heb geen kant en klare oplossing voor je maar vertel het zoveel mogelijk mensen. Schrijf op wat er gebeurd, hou een dagboek bij... Probeer de agressors te filmen,... Desnoods gebruik maken van een dictafoon... En dan steek je die in je zak...
Heb je het  nummer van een volwassene die je vertrouwd ? Als je ze ziet afkomen dat nummer bellen en de lijn open laten,... Probeer geen geweld te gebruiken... Herinner je je de beelden van dat struize jongetje dat één van zijn pesters op de grond smakte... Maar wees geen weerloos slachtoffer..
Mijn leven : 1 ventje, 5 kinderen, 4 katers, 7 kippen, 2 geiten, 1 schaap en Ella (onze Golden Dream)

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #149 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:18:15 »
ok, ik geef toe dat ik ongepaste dingen heb gezegd :yes: had dat niet moeten doen. ik onderschat zéker het effect van pesten niet op een mens, pesten is een vreselijk iets waar gelukkig veel tegen wordt gedaan!

maar heb zelf het laatste jaar in de andere positie gezeten, nl ik werd ineens gebombardeerd als zijnde een pester, iemand die dat kind ging opwachten na de lessen, haar ging gaan afslaan, ik had een petitie opgestart om haar van school te krijgen, ik zorgde ervoor dat ze nooit een hond mee had naar school en nog van dat fraais... hoe gek ge het u wilt bedenken, ik had het wel al gedaan volgens haar  :roll: hoe ik begot nog tijd had om naar de wc te gaan, dat ik het zelf niet weet want volgens haar had ik écht wel een immens druk dagschema  :weetniet:

dat kind had dus samen met haar ouders, aan de directie en leerkrachten gezegd dat ze een dwangmatige leugenaar was, en nog presteerde ze het om het volledige leerkrachtenkorps én directie tegen mij op te steuken  :roll: ben verdorie bijna van school gevlogen door dat kind haar leugens!
dus mja, als ik zulke verhalen dan lees waarvan je weet dat een groot deel gelogen moet zijn, dan reageer ik misschien iets te heftig, omdat ik uit ervaring weet welke gevolgen valse beschuldigingen dus kunnen hebben  :wink:

er hebben meerdere mensen mij achteraf komen zeggen dat ze zelf niet snapten hoe ze in haar leugens zijn kunnen trappen, zeker niet nadat in volle klas was gemeld dat ze een dwangmatige leugenaar is... maar ik heb daar wel maanden ferm miserie door gehad...

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #150 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:19:59 »
zoals ik al zei, pesten is not done, ookal is het eenmalig...

maar als ik morgen een klein ongelukje heb met de auto en ik zit daarmee in omdat het vb mijn eerste ongeluk is en ik open hier een topic dat ik de dood in ogen heb gezien en si en la en ik krijg eerst pagina's steun en troost... later blijkt dat iemand van hv hier mijn auto heeft gezien waar enkel de spiegel van is afgereden... dan wil ik is zien of er nog zoveel steun en troost mijn richting uitkomt...

ik benadruk nogmaals: pesten is not done en zal voor de TS ongelofelijk pijnlijk zijn. zeker de uitlatingen over overgewicht en uiterlijk enzo zijn schrijnend en tonen een totaal gebrek aan respect van de pester...
maar door een verhaal op te dikken en (deels) te verzinnen zorg je enkel dat je jezelf ongeloofwaardig maakt.

zelfde is het met vb depressie ( en dan heb ik het niet over TS, enkel in het algemeen)
ze zijn mensen die een depressie faken om er voordeel uit te halen( hetzij in aandacht, troost, financieel, ... ) waardoor het fenomeen ' depressie' door meer mensen aanzien gaan worden als aanstellerij...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #151 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:20:12 »
Eens, met jou en Emmanuelle enz.

Hier ook!

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:23:43 »
ok, ik geef toe dat ik ongepaste dingen heb gezegd :yes: had dat niet moeten doen. ik onderschat zéker het effect van pesten niet op een mens, pesten is een vreselijk iets waar gelukkig veel tegen wordt gedaan!

maar heb zelf het laatste jaar in de andere positie gezeten, nl ik werd ineens gebombardeerd als zijnde een pester, iemand die dat kind ging opwachten na de lessen, haar ging gaan afslaan, ik had een petitie opgestart om haar van school te krijgen, ik zorgde ervoor dat ze nooit een hond mee had naar school en nog van dat fraais... hoe gek ge het u wilt bedenken, ik had het wel al gedaan volgens haar  :roll: hoe ik begot nog tijd had om naar de wc te gaan, dat ik het zelf niet weet want volgens haar had ik écht wel een immens druk dagschema  :weetniet:

dat kind had dus samen met haar ouders, aan de directie en leerkrachten gezegd dat ze een dwangmatige leugenaar was, en nog presteerde ze het om het volledige leerkrachtenkorps én directie tegen mij op te steuken  :roll: ben verdorie bijna van school gevlogen door dat kind haar leugens!
dus mja, als ik zulke verhalen dan lees waarvan je weet dat een groot deel gelogen moet zijn, dan reageer ik misschien iets te heftig, omdat ik uit ervaring weet welke gevolgen valse beschuldigingen dus kunnen hebben  :wink:

er hebben meerdere mensen mij achteraf komen zeggen dat ze zelf niet snapten hoe ze in haar leugens zijn kunnen trappen, zeker niet nadat in volle klas was gemeld dat ze een dwangmatige leugenaar is... maar ik heb daar wel maanden ferm miserie door gehad...
Ik kan geloven dat je daardoor achterdochtig wordt, vals beschuldigd worden is echt niet leuk (heb het zelf ook al meegemaakt).
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #153 Gepost op: augustus 28, 2011, 21:27:31 »

Ik ken je verhaal inderdaad en ik weet dat je aan de andere kant gestaan hebt.
Maar ik vind dat je dat toch opzij moet proberen te schuiven, dit is een ander verhaal, een andere persoon, ...
Het is niet de bedoeling dat je nu iedereen die gepest word aanziet als iemand die het alleen maar doet voor aandacht, want er zijn er heus die er niet om vragen hoor!
En oké er zijn stukken in dit verhaal die nog verduidelijking vragen, of die ongeloofwaardig zijn, maar zijn het daarom fabels  :weetniet:
Ik vind dat het al serieus wat lef vraagt om een topic te beginnen over je problemen, wetende dat een van de pestkoppen het later misschien ook zal lezen.
Zou je dat dan echt doen als dat niet waar is...

Ik vond het echt de kinderachtige toer opgaan.
Is dat nu écht nodig in een topic waar iemand zich super slecht voelt?
Hoe je het draait of keert, ook al zou het verzonnen zijn, Mieke heeft een groot probleem, om daar dan mee te lachen vind ik sowieso ongepast.

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #154 Gepost op: augustus 28, 2011, 23:03:26 »
Misschien de grote boosdoener... maar het is iets waar ik me regelmatig vragen bij stel:

Waarom gevoelige dingen als dit ook op een openbaar forum gooien waar Jan en alleman ze kan lezen en erop kan reageren?
OK, voor de steun... kan ik allemaal begrijpen, maar dan nog... meningen kun je krijgen op een forum en neergepende reacties kunnen soms hard overkomen, want we bekijken het allemaal vanop een afstandje.

Wat Lore trouwens aanhaalde, vind ik ook geen idioot gegeven: een richting hondentrimsters... als niet ooit eentje van die mannen hier registreert, begrijp ik het niet. Dan hoop ik alvast dat de TS haar woorden ook zeer goed gewikt en gewogen heeft, anders zou de hel wel eens kunnen losbarsten.

Soit, moest ik te ver zijn gegaan, wil ik me verontschuldigen, maar ik geloof dat ik omtrent de pestproblematiek van de TS telkens ernstig ben gebleven. De vragen die ik me erbij heb gesteld, daar blijf ik trouwens bij (en waren dacht ik zelfs terecht aangezien de TS nog niet naar de politie was geweest met het voorval op de dropping en dit nu moet doen van haar begeleiding, terwijl ze al te kennen gaf dat de politie niets deed....)  :weetniet:
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline Fanny

• hondenvriend pro
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: augustus 28, 2011, 23:37:50 »
Nja, ik ben eigenlijk wel geneigd om te geloven dat de politie haar wandelen heeft gestuurd.   :silenced:  Ik kan er niet over uitwijden, maar de politie heeft mij de laatste maanden ook al vaak wandelen gestuurd (ene keer zelfs met de melding: we zijn hier niet in Amerika, het zal wel allemaal niet zo erg zijn) :muur: 

Ik hoop dat TS hoe dan ook op de één of andere manier eindelijk van dit gepest verlost raakt want pesten maakt een mens kapot.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: augustus 29, 2011, 03:49:44 »
I found it!!!

Maaaaar, dit gaat idd wel wat ver, ookal ben ik overtuigd dat 9/10 dingen die ze hier schrijft zijn om aandacht te trekken geloof ik wel dat ze gepest word...
Waarom, ze "lokt" t zelfs hier uit, absoluut niet bewust wss maar haar gedrag, houding, vijandige comebacks enz, sorry maar is wél zo  :weetniet:

MiekexFloke: één tip, je bent nu aan je buitenkant beginnen "te werken" doe dat nu ook met de rest en je gaat de grote veranderingen zien! Ik ben op school nooit mager geweest, ik ben nooit gepest geweest, wij waren wel degene met de grote monden en niemand zou dit in hun kop gehaald hebben, pesten hebben we zelf nooit gedaan, is erg genoeg...

Ik begrijp dat je héél onzeker bent, dat je autisme hebt (of wat was het?) maakt  het er niet makkelijker op, maar zoek dan hulp, mensen die je leren hoe ermee om te gaan, je maakt van kleine dingen snel een drama en zou een copingprogramma mss best eens volgen!

Héél dom vb, de stomp in je maag, je zegt voor het zelfde geld moest ik onder het mes, wel als die slag zo hard was dat je maag aangetast zou zijn, was je niet zelf  recht gekomen  :weetniet:, een wondje dat open is, ok is niet fijn ik ben toen ook in een heel bebloed bed wakker geworden omdat één van de wondes open was gegaan, maar probeer de dingen te relativeren, je gaat zien wat dat gaat doen voor jou EN je omgeving want ik ben overtuigd dat dit voor hun ook alles behalve makkelijk is!

Je schrijft hier héél veel en véél persoonlijke dingen, dingen die ruiken naar overgedramatiseerde waarheden (leugens durf ik niet zeggen maar denk wel dat vele verhalen té zijn) probeer daar ook mee op te letten, je lokt heel veel zelf uit!

Offline -Luna-

• *
  • 47 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: augustus 29, 2011, 09:34:41 »
sommige dingen zullen zeker 'overdreven' zijn .. zoals met 7 man moeten tussen komen ja...
Maar toch gepest worden moet je serieus nemen..

Ik heb deze reportage gezien een paar weken geleden... daar werd niks maar dan ook niks gedaan...triestig
http://yelo.be/nieuws/1353-koppen-xl-doodgepest-het-verhaal-van-phoebe-prince

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #158 Gepost op: augustus 29, 2011, 11:15:00 »
Mja je kunt er vanuit gaan dat sommige reakties over zijn, maar sommige verhalen (en zelfs in andere topics) van TS zijn ook dikwijls (meestal) over!
 :weetniet:

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #159 Gepost op: augustus 29, 2011, 14:19:54 »
Kijk, ik kan ook niet zeggen wat er waar van is en wat niet. Ik was er ook niet bij.
Maar ik vind een topic over pesten zowiezo een heel gevoelig topic, er zijn hier al heel wat serieuze reacties gekomen waarvan mijn ogen ook wel wat opengaan  :shock:
Daarom vind ik het ook niet echt gepast om zo te gaan reageren in zo een topic. Ik kan me voorstellen dat dat nog heel wat schade kan bijbrengen en wie weet wat nog meer. Als je het niet gelooft, kan je ook gewoon doorklikken naar een ander topic en er geen aandacht meer aan besteden. Daarom hoef je de persoon in kwestie niet nog eens gaan af te breken. Live and let live  :wink:

Maar dat is dan ook weer slechts mijn mening  :wink:
De mijne ook.  :wink:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal