collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: pesten  (gelezen 11881 keer)

Offline mieke_x_floke

• hondenvriend pro
  • *
  • 1 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • i think i'm gonna think twice ..
pesten
« Gepost op: augustus 25, 2011, 23:27:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ik weet niet of dit hier juist staat ..

maar het werd me vandaag weer eens hard in het gezicht geduwd .. en ik vraag me af hoe ik het op school ga overleven ..
ik word ontzettend hard gepest op school omdat ik te zwaar ben, en ik heb autisme ..

ik ben al naar het pest preventie team, mijn  klastitularis, leraren, de directie, zelf naar de graaddirecteur geweest ..
en altijd zeggen ze dat ze er iets aan gaan doen en das nog nooit gebeurd .. ik weet wie!! ik kan ze allemaal aanduiden!!
en toch heb ik niet voldoende bewijzen ..

er zijn stenen naar mij gesmeten, brandende sigaretten, scheldwoorden, en andere dingen en toch heb ik niet genoeg bewwijzen ..

nu met dat de operatie is gebeurd ben ik enorm bang om terug te gaan .. stel dat ze in mijn maag kloppen??  dat kan ik nu echt wel missen ..

ik weet echt niet meer wat te doen .. en van school veranderen is ook geen optie want de andere school waar je kan trimmen is te ver weg en internaat is geen optie ( qua financieel)

politie vind ik precies zo drastisch .. maar stillaan ..  :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue:

hoe meer ik mensen leer kennen, hoe meer ik van mijn hond hou..

Offline margie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
  • nothing is better than bright eyes dogs
Re: pesten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2011, 23:53:35 »
Ik weet niet hoe oud je bent.

Maar ik heb zelf een dochter van 16 met autisme ( pdd-nos), zij werd daarom ook gepest.
Zij heeft een normaal postuur dus daarom werd zij niet gepest, puur vanwege het autisme.
Haar schooltas werd van haar fiets gehaald en vlak voor een auto op de weg gegooid en nog meer.
Ook zij kon het tegen de leerkrachten zeggen of de directeur maar het hielp niets.
Toen ben ik er heen gegaan en heb goed mijn menig laten horen, wanneer het weer gebeurde zou ik de  inspectie dienst informeren.
Daarna ging het een heel stuk beter.
Scholen hebben er totaal geen zicht op pest gedrag,en vaak wordt er niets mee gedaan wanneer je hen erop attendeert.

Mijn dochter ging naar de maatschappelijk hulp van school en samen hebben we er toch voor kunnen zorgen dat het pest gedrag enigszins op hield.
Vaak zijn de kinderen die pesten,zelf onzeker en door zich zo te gedragen valt het zicht niet op hen,maar op het gepeste kind.
En de kinderen die mee pesten doen dit vaak ook ,omdat ze bang zijn dat ze zelf ook gepest worden,en door mee te doen vallen zij zelf niet op.

Ik hoop echt voor je dat het pest gedrag snel ophoudt, en ik hoop dat je steun krijgt dat iemand jouw hier mee helpt.
En de politie er op af sturen dan positief maar ook negatief uitvallen...het kan stoppen , maar juist ook de aandacht op jouw leggen.
Echte tips heb ik niet, maar ik leef ontzettend met je mee.

Hou vol! :huggg:

Offline Akkegema

• startende hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2011, 00:13:34 »
Ik zou een afspraak met het CLB maken en daar je verhaal vertellen - doe dit nog in de vakantie!!!!!
Laat je ouders een afspraak maken met de directie en zeg dat je naar de inspectie zal stappen als zij er niets aan doen.
Men pest dikwijls omdat personen zich anders gedragen en omdat de "pesters" niet weten hoe dat komt.  Een gesprek door b.v. de directie met die leerlingen waarin naar hen toe verduidelijkt wordt wat autisme is zou misschien wel kunnen helpen.
Als het pesten op school gebeurt dan moet de school daar ook iets aan doen!!!!
Blijf aankloppen bij directie, CLB, leraren, ..... tot iemand je helpt.  Dit kan je niet alleen oplossen.
Ik wens je heel veel succes toe!!!!!

Offline Melissa224

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1914 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2011, 00:15:47 »
ik weet niet of dit hier juist staat ..

maar het werd me vandaag weer eens hard in het gezicht geduwd .. en ik vraag me af hoe ik het op school ga overleven ..
ik word ontzettend hard gepest op school omdat ik te zwaar ben, en ik heb autisme ..

ik ben al naar het pest preventie team, mijn  klastitularis, leraren, de directie, zelf naar de graaddirecteur geweest ..
en altijd zeggen ze dat ze er iets aan gaan doen en das nog nooit gebeurd .. ik weet wie!! ik kan ze allemaal aanduiden!!
en toch heb ik niet voldoende bewijzen ..

er zijn stenen naar mij gesmeten, brandende sigaretten, scheldwoorden, en andere dingen en toch heb ik niet genoeg bewwijzen ..

nu met dat de operatie is gebeurd ben ik enorm bang om terug te gaan .. stel dat ze in mijn maag kloppen??  dat kan ik nu echt wel missen ..

ik weet echt niet meer wat te doen .. en van school veranderen is ook geen optie want de andere school waar je kan trimmen is te ver weg en internaat is geen optie ( qua financieel)

politie vind ik precies zo drastisch .. maar stillaan ..  :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue:

:wow: Dat is wel heftig!

Volhouden meid en als het echt fysisch is zou ik er wel verder mee gaan... dit kan toch zo niet verder?  :huggg: :huggg: :huggg: :huggg:

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2011, 00:22:22 »
Pfff... dat klinkt allemaal zo bekend, ik ben gepest vanaf dat ik op mijn 4e naar school ging. Totdat ik het op mijn 16e afgetrapt heb (door pesten en medische problemen) en mijn verdere studies thuis ben gaan doen.
Op school zul je altijd types vinden die het nodig vinden om te pesten helaas, en ook buiten school zijn er altijd mensen die zo laag vallen dat ze altijd wel iets van een ander weten. :silenced:

In mijn geval heeft het allemaal niets uitgehaald om het te melden. Mijn ouders zijn ik weet niet hoeveel keer bij verschillende leraren, directie enz. geweest, zelfs met de ouders van de pesters gaan praten. Maar het heeft allemaal niets geholpen, vaak werd het daar enkel erger van. :?
Het beste is natuurlijk om het elke keer te blijven melden, al sta je elke dag bij de directie. Het is in feite aan hen om er iets aan te doen.
Aangezien je er al heel veel personen van op de hoogte hebt gebracht terwijl dat niets heeft geholpen, vrees ik wel dat ze er niet veel aan zullen doen. :muur:
Maar omdat er ook fysiek geweld gebruikt wordt is het toch zeker iets dat ze op school zeer serieus zouden moeten nemen, (helaas is dat in de praktijk nog wel eens anders :silenced:) maar blijven proberen om er toch voor te zorgen dat iemand van school jou helpt.

Ik heb intussen wel geleerd om mij er geen zak meer van aan te trekken wat andere mensen van me vinden. Op veel momenten maak ik van mijn hart een steen om maar niet gekwetst te worden. Ik denk zowieso dat de beste manier om er voor jezelf mee om te kunnen gaan, is om het zoveel mogelijk te negeren en het niet aan je hart te laten komen. Probeer te blijven denken dat diegenen die iets van jou weten, zelf al te min zijn om er ook maar enigzins aandacht aan te schenken.

En echt waar, op een dag ben je er "vanaf", het moment dat je klaar bent met je school zal al een heleboel verschil maken. :huggg: :huggg:
Ik heb nu misschien makkelijk praten omdat ik nu niet meer in die situatie zit, maar ik weet precies hoe jij je voelt en hoe groot jou angst is om weer naar school te moeten gaan. Ik leef enorm met je mee meid. :huggg: :huggg:

Offline TASHAtje

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2011, 08:13:54 »
lies,ik heb zoooveel met je te doen !! echt niet normaal..
ik kreeg al een krop in mijn keel wat je aan het vertellen was toen je het weekend bij ons vertroefde,toen we aan het wandelen waren ..

:huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:

Offline Tine1987

• warme hondenvriend
  • *
  • 379 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2011, 08:59:48 »
Hey Mieke x floke,

Ik ben ook gepest geweest vanaf het moment dat ik naar school ging tot ik 18 was. Ik was niet dik/autistisch/superslim, maar gewoon iemand die niet zelfverzekerd is dus was ik een fantastisch slachtoffer. Bij mij was het vuil in de boekentas kieperen, takken gooien, roddels verspreiden,...
Toen mijn zus uiteindelijk naaar de directie is gegaan, hebben ze mij uitgescholden omdat ik het maar vroeger had moeten zeggen. Je kan je dan wel voorstellen hoe laag je zelfbeeld dan is.

De tips is ik kan geven is Lach je pesters uit. Je staat boven hun, dat weet ik nu, toen nog lang niet.
Doet de directie niets dan kan je wel dreigen met inspectie en politie, en zou er mss een leerkracht zijn die onopvallend een oogje in het zeil kan houden?

Offline mieke_x_floke

• hondenvriend pro
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:07:14 »
bedankt allemaal ..

de directie wilt er niets aan doen .. ik had zelf eens voorgesteld om misschien een leerkracht extra op het plein te zetten ipv 1 voor 800 man .. 2 voor 800 man .. maar dat ging niet .. ah nee zei de directie toen .. we kunnen toch moeilijk voor  1 leerling 1 leerkracht uit haar pauze houden?  :roll:

en als je met je rug tegen de muur staat en er staat 10 pesters rond u .. dan durf je die niet uitlachen .. het is zelfs zo erg dat ze mij op de trein niet gerust laten ..

ik heb dit vrij lang vol gehouden maar geloof mij .. den druppel is in zicht en ik vrees dat ik niet insta voor de gevolgen ..  :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue:

Offline Tine1987

• warme hondenvriend
  • *
  • 379 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:11:27 »
over welke school gaat dit eigenlijk??

Offline mieke_x_floke

• hondenvriend pro
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:12:55 »
over welke school gaat dit eigenlijk??

« Laatst bewerkt op: februari 16, 2012, 10:19:50 door lydhan, Reden: naam van school verwijderd »

Offline bernerdame

• hondenvriend pro
  • *
  • 73 HV-Punten
  • Love comes in three colours
    • Trimsalon / Winkel voor hondenvoeding & snacks / Liefhebberskennel van 't Bronkshof
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:14:51 »
Ik weet het ook niet maar toch deze  :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg:
Love comes in three colours

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:17:59 »
bedankt allemaal ..

de directie wilt er niets aan doen .. ik had zelf eens voorgesteld om misschien een leerkracht extra op het plein te zetten ipv 1 voor 800 man .. 2 voor 800 man .. maar dat ging niet .. ah nee zei de directie toen .. we kunnen toch moeilijk voor  1 leerling 1 leerkracht uit haar pauze houden?  :roll:

en als je met je rug tegen de muur staat en er staat 10 pesters rond u .. dan durf je die niet uitlachen .. het is zelfs zo erg dat ze mij op de trein niet gerust laten ..

ik heb dit vrij lang vol gehouden maar geloof mij .. den druppel is in zicht en ik vrees dat ik niet insta voor de gevolgen ..  :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue: :cryblue:
Angstaanjagend zoiets! Vroeger had ik een brilletje en was ik ook gepest, maar toch nooit ZO erg. Kben er vrij goed vanaf gekomen...
Maar zo kan het echt niet verder hoor! Dat is veel meer dan pesten alleen  :silenced:
En met 10 staan ze sterk he, verdorie toch. Wat kunnen jonge gasten toch wreed zijn naar elkaar toe.
Hoelang moet je nog naar school, is het je laatste jaar? Of moet je nog meerdere jaren?
Ik heb geen flauw idee wat je hier kunt doen of hoe je hier het beste op reageert
Dit is gewoon  :zot:

Offline Tine1987

• warme hondenvriend
  • *
  • 379 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:18:39 »
anders eens een grote troep hondenvrienden voor de deur van de schoolpoort uitnodigen.

Als ze daartegen ook nog zo'n grote mond hebben...

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:19:44 »
anders eens een grote troep hondenvrienden voor de deur van de schoolpoort uitnodigen.

En wat als die troep trg weg is?

Offline mieke_x_floke

• hondenvriend pro
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:20:44 »
Angstaanjagend zoiets! Vroeger had ik een brilletje en was ik ook gepest, maar toch nooit ZO erg. Kben er vrij goed vanaf gekomen...
Maar zo kan het echt niet verder hoor! Dat is veel meer dan pesten alleen  :silenced:
En met 10 staan ze sterk he, verdorie toch. Wat kunnen jonge gasten toch wreed zijn naar elkaar toe.
Hoelang moet je nog naar school, is het je laatste jaar? Of moet je nog meerdere jaren?
Ik heb geen flauw idee wat je hier kunt doen of hoe je hier het beste op reageert
Dit is gewoon  :zot:

ik moet normaal nog 1 jaar doen, gelukkig maar tot de paasvakantie want na de paasvakantie start onze stage periode, das 2 maanden constant in een trimsalon gaan werken .. dan nog ff terug voor ons eindwerkvoorstel en dan ist gedaan .. normaal ..

mijn ouders zijn ookal zo vaak naar de school geweest, ze zijn zelfs eens bij ee klasseraad mogen bijzijn om het probleem aan te kaarten .. moedeloos word je ervan !!  :cryblue: :cryblue: :cryblue:

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:24:45 »
ik moet normaal nog 1 jaar doen, gelukkig maar tot de paasvakantie want na de paasvakantie start onze stage periode, das 2 maanden constant in een trimsalon gaan werken .. dan nog ff terug voor ons eindwerkvoorstel en dan ist gedaan .. normaal ..

mijn ouders zijn ookal zo vaak naar de school geweest, ze zijn zelfs eens bij ee klasseraad mogen bijzijn om het probleem aan te kaarten .. moedeloos word je ervan !!  :cryblue: :cryblue: :cryblue:
Heel erg dat ik dit moet zeggen  :silenced: Maar misschien doorbijten tot de paasvakantie.
Heb je vrienden op school? Anders proberen zoveel mogelijk de speelplaats te mijden ofzo en na de paasvakantie al die miserie zo rap mogelijk vergeten...  :oops:

Offline mieke_x_floke

• hondenvriend pro
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:27:31 »
Heel erg dat ik dit moet zeggen  :silenced: Maar misschien doorbijten tot de paasvakantie.
Heb je vrienden op school? Anders proberen zoveel mogelijk de speelplaats te mijden ofzo en na de paasvakantie al die miserie zo rap mogelijk vergeten...  :oops:

ik heb niemand op school waar ik mee op de speelplaats sta .. in de klas zijn ze vriendelijk , eens het pauze is zien ze je niet staan, als je dan bij hun gaat staan dan blijven ze je gewoon aanstaren .. en hoor je zo dingen, dat er iemand teveel is en dat ze nu niet kunnen praten ..

Offline Anouk26

• *
  • 158 HV-Punten
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #17 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:29:27 »

laten we ons vooral niet gaan verlagen tot het intimideren van een stel schoolkinderen  :wink:

wat mij verbaast is dat een klas die allen voor een toch wel gedetailleerde studierichting gekozen hebben, zich bezighouden met het pesten van een klasgenoot... normaal gezien is het groepsgevoel in dergelijke richtingen toch wel groter ...

gewoon nog even volhouden, schooltijd is naart schijnt de leukste tijd van u leven,wel ik heb dat ook nooit zo ondervonden... werken is veel leuker  :wink: :wink:

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #18 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:31:50 »
Als er zelfs niks gedaan wordt na het bezoek van je ouders, dan zou ik het toch een stap verder nemen hoor. :huggg:

Je bent 18 dus de pestkoppen zullen ook ongeveer dezelfde leeftijd hebben, vermoed ik? Dan zou ik misschien de politie toch wel eens inschakelen. Dit kan toch niet meer! :silenced: Misschien helpt het als ze het op het politiekantoor eens mogen gaan uitleggen en die agent hen eens uitlegt dat ze echt wel op een leeftijd gekomen zijn dat dit behoorlijke gevolgen kan hebben.

IK BEN GOED OPGEVOED ...
Geen idee wat er daarna gebeurd is ...

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #19 Gepost op: augustus 26, 2011, 09:48:35 »
Ik ben ook lang gepest geweest. Ik ben gewoon en stille en zeer onzeker dus een gemakkelijk slachtoffer. In de eerste jaren van het middelbaar was het vooral roddels verspreiden, uitlachen, me mijden (en echt zo demonstratief weglopen  :roll:), alles afbreken wat ik zei/deed/gemaakt had/... Ja, het was moeilijk maar het maakte me eigenlijk ook sterk. Ik had hen helemaal niet niet nodig om mijn schoolcarriëre af te maken. Ik bleef gewoon mijn eigen ding doen.
Op een dag heeft een leerkracht het opgemerkt en werd het CLB erbij gehaald, amai wat een klucht  :roll: Het enige voordeel was dat ik soms lessen mocht missen om naar het CLB te gaan maar die gesprekken hielpen totaal niks en ik vond het gewoon irritant. Ze hebben ook eens een klasgesprek gehouden, dat hielp ook niks. Als de pesters dan eens aangepakt werden dat deden ze een paar dagen 'braaf' maar fluisterden ondertussen tegen mij: "ge moet nu nie denken dat ik uw vriend ben omdat ik u nu nie pest hé, ik mag gewoon niks doen van Mr X"  :roll:

Dan ben ik van school veranderd (wegens schoolresultaten, niet vanwege het pesten) en daar werd ik ook weer gepest, daar was het meer fysiek (duwen, boekentas weggooien, papieren bekladden,...) maar dat kon ik eerlijk gezegd beter verdragen. Ik vond het gemakkelijker om met de pesters te communiceren en eigenlijk deden ze soms zo stomme dingen om mij te pesten dat het belachelijk werd  :lol: Ik begon hun dan eigenlijk een beetje uit te lachen voor hun daden en toonde dat het me niet deerde. Ik begon ook wat vrienden te krijgen wat me nog wat extra zelfvertrouwen gaf en toen er ook een paar van de pesters van school gingen is het helemaal gestopt.

Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan maar probeer wat meer zelfvertrouwen te krijgen, zoek dingen die je een boost geven: vrienden, Flo, hobbies,... en -ik weet dat het niet altijd gemakkelijk is maar probeer het toch- neem een houding aan tegenover de pesters van  :eh: Is dat alles wat jullie kunnen? Bende peuters, daarmee krijg je me niet klein  :hmpf: (ge moet da niet luidop zeggen hé maar hou zoiets in je gedachten)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal