collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Over lagere schoolkinderen en tieners  (gelezen 8668 keer)

Offline Tollertje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Over lagere schoolkinderen en tieners
« Reactie #220 Gepost op: juli 06, 2017, 15:02:16 »
Die pengreep kunnen ze hier beide niet, wat maakt het uit of ze een pen tussen 2 of 3 vingers vasthouden  :weetniet:
echt he  :weetniet:

Maar Lotte legt haar arm ook best krom, en dat vind ik minder, omdat je daar bij lang schrijven wel kramp van krijgt

Offline julie

• *
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #221 Gepost op: juli 07, 2017, 11:13:42 »
Geen idee wat hij mis doet. Misschien doe ik het zelf wel mis. :fuu:
Hij zegt als hij zijn pen juist vastneemt,zijn hand pijn doet om te schrijven.
Nu,hij schrijft ook slordig,erfenisje van zijn vader,wel spijtig dat hij daardoor ook vaker en vaker punten gaat verliezen,maar wat doe je eraan hé?

Offline missy

• *
« Reactie #222 Gepost op: juli 07, 2017, 18:05:26 »
Briek gaat nu naar de derde kleuterklas en volgt al sinds een paar maand kine voor zijn algemene fysiomotorische ontwikkeling. Dit is door zijn juf aangeraden geweest omwille van oa een totaal verkeerde pengreep. (Nog met volle vuist).

Offline -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #223 Gepost op: juli 07, 2017, 18:26:28 »
Ik heb ook een verkeerde pengreep. Bij het schrijven rust mijn duim op mijn wijs- en middelvinger. Op school vroeger hebben ze daar eigenlijk nooit iets van gezegd  :shifty: Ik heb 8 jaar lang een job gedaan waarbij ik heel veel moest schrijven en ik heb nooit ergens last van gehad. En het is dus tijdens mijn werk dat een klant, die leerkracht was, opmerkte dat ik mijn pen verkeerd vasthield, ik was mij daar zelf tot dat moment absoluut niet van bewust. Als ik probeer te schrijven met de 'correcte' pengreep, dan krijg ik vrijwel direct een kramp.

Offline Tollertje

• *
« Reactie #224 Gepost op: juli 07, 2017, 21:28:42 »
Hier zitten zoveel onderwijzers in de familie en dat zit ingebakken bij die mensen om dat te corrigeren precies. Mijn ma, mijn zus, mijn schoonzus,... Nuja, ze kunnen proberen, maar als het niet lukt, is dat ook zo hoor

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #225 Gepost op: juli 10, 2017, 12:14:42 »
Mss iets wat  de kindjes met een "foute pengreep" of slordig geschrift deze vakantie is kunnen proberen .

Heb drie zonen met een héél mooi geschrift zelfs mijn linkshandige .
Hebben ze ABSOLUUT niet van mij of mijn ex  :shifty:

Wat daar volgens mij de reden van is is dat ze van  kleins af  héél véél foto's  (van luchtballonnen dat is de obsessie van de oudste ) hebben overtrokken tegen de raam en later op een lichtbak .

Daardoor hebben ze alle drie écht een héél fijne motoriek ontwikkeld  :yes:
Wat nu in hun studierichtingen nog steeds een héél groot pluspunt is , ze werken alle drie met gemak tot 10de van mm op hun werkstukken of bij technisch tekenen .

Moeten ook elk jaar hun boeken inleveren voor eventuele inspecties  :vuistje:

Mss als je die luchtballonnen vervangt door iets wat jullie kids fascineert vb auto's,  tractoren , diertjes  , prinsessen , k3 , tekenfilm figuurtjes etc... dat zij ook spelenderwijs hun fijne motoriek op die manier wat kunnen verbeteren ?

Van die driehoekige potloden , kleurtjes en stiften waren hier ook een succes  :yes:

Offline Hanne

• VIP-Hondenvriend
  • *
« Reactie #226 Gepost op: juli 10, 2017, 13:58:30 »

Jarne kan trouwens nog altijd zijn pengreep niet en mag naar het vierde volgend schooljaar. Elk jaar denkt de juf,dat krijg ik wel goed,maar nope. :shifty: Ook de logo kon die pengreep er niet inkrijgen.

Ik neem mijn balpen altijd vast met 4 vingers en ben er ook geraakt  :wink:

Hier ook 2 erg slordige schrijvers, dat vind ik persoonlijk véél erger dan een balpen fout vastnemen. Want ze verliezen idd veel punten doordat de leerkracht het niet kan lezen (en ik begrijp de leerkrachten, voor alle duidelijkheid).

Offline julie

• *
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #227 Gepost op: juli 11, 2017, 20:51:24 »
Tuurlijk! Als het niet leesbaar is kunnen ze ook niet weten of het goed of fout is hé!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal