collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: op wat kan je zoal besparen?  (gelezen 9876 keer)

Offline Horus

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: op wat kan je zoal besparen?
« Reactie #100 Gepost op: november 17, 2010, 17:18:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
een hele goede spaartip: neem voor iedere week een vast budget dat je moet toekomen om de booschappen te doen, is het op dan is het op. Vraag eens na in ocmw met hoeveel je moet toekomen in jouw situatie, geloof me dat dit wel zal lukken. iemand met budgetbeheer krijgt ook maar zoveel in de week en het lukt ook.

wij hebben geen oven en geen droogkast en maar een kleine diepvries die enkel aanligt als het nodig is (niet dat we moeten besparen maar dit is gewoon zo).

muziek speelt af op de pc, zo moet je niet extra een radio aanleggen, zoveel mogelijk lichten uit doen als het niet nodig is om ze aan te leggen.

ik trek altijd de stekker uit het stopcontact van de microgolf na het gebruik.

om water te besparen moet ik niets zeggen want jij werkt ook met putwater dus dat is gratis.

als je kan uw gsm opladen snachts of eventueel op uw werk (eens je er hebt)

vroeger waste ik de dekens van de honden allemaal iedere week, nu doe ik dat anders: die van de living verhuizen na een week naar de keuken (daar mogen ze altijd als we niet thuis zijn en is vlugger vuil en die van de living blijven langer proper dus zijn ze eigenlijk nog proper om in de keuken te leggen) die van de keuken gaan naar buiten en enkel die van buiten worden dan gewassen dus doen alle dekens er 3 weken over tegen dat ze de wasmachine zien.
dit heb ik beginnen doen omdat wij vorige zomer door het droge weer zonder water zaten en naar het wassalon moesten met de was.

goed uitkijken waar je kledij en schoenen enzo koopt

Offline gwenda

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: november 17, 2010, 17:33:52 »
Een budget wil ik ook opstellen per week. nu als ik alleen ben, is er niet zo veel budget nodig natuurlijk, maar nu heb ik voor eten en drinken voor de kids ongeveer een 150 euro nodig. Allez...dat zou zijn in het gewone geval hé (dus als ik werk heb, zou dat moeten lukken).
Dat zou dus willen zeggen dat ik maandelijks een 450 euro zou willen tellen voor het eten. Daar nog eens de lening en rekeningen bij en ik zou rondkomen met nog een beetje overschot (ervan uitgaand dat ik wel werk heb natuurlijk).
Is dat niet...tja dan zal het een pak minder moeten zijn, maar ik blijf hopen op werk tegen die tijd. :yes:

Droogkast heb ik wel, maar die zet ik enkel 's avonds en in het weekend op (ik heb dag/nachttarrief.). Waarom...wel de kleren die in de droogkast gaan, moet ik zelden strijken (ik doe dat niet graag, heb dan 3 dagen pijn en dat verbruikt ook :shifty:)
Oven gebruik ik eigenlijk heel zelden eens. Als er eens iets voor school gemaakt moet worden ofzo dan gebruik ik dat, maar voor de rest staat het hier meestal als versiering.
Microgolf (en alle ander elec. toestellen) hebben hier een schakelaar die je uit kan zetten en die zetten we ook altijd uit. :yes:
Muziek luister ik niet enkel in de auto. De kinderen wel eens, maar das maar af en toe en meestal 's avonds of in het weekend. De oudste heeft ne Ipod en dat verbruikt niets (die wordt in het weekend opgeladen als de pc opstaat).

Gsm laadt ik altijd 's nachts op omdat mijn oplader op de slaapkamer ligt (en ik dus te lui ben om die elke keer te veranderen en zo 'verplicht' ik mezelf wel om hem 's nachts in te steken).

Dekens van de honden worden wekelijks 1x in de was gestoken. Altijd in het weekend. Ze hebben er niet zoveel dus die gaan allemaal tegelijkertijd in de wasmachine (al gaan ze allemaal liever ernaast liggen, maar goed...'t is het idee dat telt zeker :lol:)

Kledij koop ik ofwel tweedehands, ofwel in de solden (afslag). Zelden dat ik iets koop in de nieuwe collectie ofzo. Nu ik ben ook niet zo iemand die snel iets zal kopen gewoon omdat ik het mooi vindt en ik doe dat bij de kinderen ook niet. Wat ze nodig hebben, krijgen ze.
Schoenen net van hetzelfde. Ik zie niet in waarom ze x aantal paar schoenen moeten hebben. De oude schoenen worden hier gedragen om buiten te spelen (en zijn dan ook totaal afgedragen). Nieuwe schoenen zijn voor school of om weg te gaan.
Sloffen doet er hier gene enkele aan (dus dat koop ik ook niet meer :lol:)
En ja...soms krijg ik al eens iets. Vooral voor de 2 kleinste en ik zit daar ook niks mee in. Integendeel zelfs. Ik geef ook het meeste door aan andere mensen of ik hou het bij en verkoop het op een jaarmarkt. Vorig jaar toch een dikke 200 euro opgehaald :yes: (al zat er wel ne buggy bij die ik verkocht had voor 80 euro. Kwas nog maar nét uit de auto :mrgreen:) en ik ben van plan om dit jaarlijks te doen. Gewoon omdat het zo leuk is.(en dat extraatje is mooi meegenomen natuurlijk)
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #102 Gepost op: november 17, 2010, 18:48:58 »
nog lowbudget, maar volwaardig als avondmaal:

luikse sla
croques
...

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: november 17, 2010, 22:08:51 »
Wat het wonen betreft:

Je kan je huidige huis ook verhuren en onderwijl zelf kleiner huren, al weet ik niet of dat dan extra belast wordt of niet :denk: wsl wel, België kennende :roll:.

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: november 17, 2010, 22:17:32 »
Je kan dan een deel niet meer inbrengen van je hypotheek.

En mss is het zelfs niet mogelijk om minder te betalen aan huur dan aan lening. (omdat de lening al heel laag zit bv)

Offline Vero

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: november 17, 2010, 22:42:54 »
Gwenda, als we nu eens via de vdab een cursus auto-onderhoud gaan volgen? Kunnen we dat zelf ook al ;-)

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: november 17, 2010, 22:48:46 »
Dat wel, maar er komen er 2 bij hem en 2 bij mij dus komt het ongeveer in totaal evenveel uit als wat we nu hebben. Nu ja...ik zou 1week op 2 wel minder kosten hebben natuurlijk...(een hele hoop zelfs :lol:)

en zoals Epona voorstelde...de kids zijn dol op pannekoeken en ik ook dus er zullen hier vaker pannekoeken gegeten worden en ook die macaroni eten ze hier dolgraag.
Kip is ook heel erg goedkoop en daar kan je alle kanten mee uit (kippenslaatje in de zomer, videe in de winter,....)
Wat heel lekker is, kippenschnitzels uit den aldi, in de pan gebakken  :yes: 2 stuks voor 1,79 euro fzo.

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: november 18, 2010, 13:36:14 »
Wat het wonen betreft:

Je kan je huidige huis ook verhuren en onderwijl zelf kleiner huren, al weet ik niet of dat dan extra belast wordt of niet :denk: wsl wel, België kennende :roll:.
Omdat ik een lening via het vlaams woningfonds heb, mag ik dat niet. :wink:
Gwenda, als we nu eens via de vdab een cursus auto-onderhoud gaan volgen? Kunnen we dat zelf ook al ;-)
:rolf: Gij wilt mij écht aan het werk krijgen hé. Zoals ik dus al zei...volgt hij die cursus en dan kom ik naar u :baeh:

Wat heel lekker is, kippenschnitzels uit den aldi, in de pan gebakken  :yes: 2 stuks voor 1,79 euro fzo.
Ja die eten we regelmatig. Die zijn ongeloofelijk lekker hé. allez..de kids zijn in ieder geval fan, maar dat zijn ze van zowat alles van vlees uit de aldi (en liefst dan nog die vettige lange hamburgers. Ik krijg het niet binnen, maar zij doen altijd net alsof ze dat nog nooit gekregen hebben :lol:)

En in de aldi verkopen ze ook cervela's (met en zonder look). Die kosten voor 3 stuks 1.29 euro. Als je die in de frietketel bakt, zijn die ook heel erg lekker :yes:
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline Eluna

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: november 18, 2010, 15:25:38 »
Colruyt in de buurt ?

Vorig weekend met iemand zitten praten die voor de colruyt werkt en die sprak dat hun goedkoopste producten ook onder de aldi prijzen gaan.  Ze hebben daar 3 soorten, Merk, huismerk en dan witte producten.   Nou heb ik daar eigenlijk nog nooit opgelet, ik ga het de volgende keer eens proberen. 

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: november 18, 2010, 15:48:12 »
Colruyt in de buurt ?

Vorig weekend met iemand zitten praten die voor de colruyt werkt en die sprak dat hun goedkoopste producten ook onder de aldi prijzen gaan.  Ze hebben daar 3 soorten, Merk, huismerk en dan witte producten.   Nou heb ik daar eigenlijk nog nooit opgelet, ik ga het de volgende keer eens proberen.

Voor de nesquik van het colruytmerk klopt dat in ieder geval. Die is een halve euro goedkoper bij colruyt tov die van Aldi. En de samenstelling is identiek!

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #110 Gepost op: november 18, 2010, 16:12:31 »
Op eten kan je inderdaad enórm besparen. Ik kan met gemak boodschappen doen en boven de 100 € uitkomen en eigenlijk geen concrete maaltijden mee hebben, dan moet ik nog altijd dingen bij kopen door de week. Ook op dranken kan je veel besparen, geen limonade of cola, maar water van de kraan. Bij ons thuis was de regel 1 fles cola op zaterdag, wellicht omdat moeder het ongezond vond, maar ik vind dit achteraf gezien heel goed bekeken.. Ook zeker een boodschappenlijst maken voordat je gaat winkelen en je hieraan houden..

Auto kan ook heel veel besparen, ik weet niet met wat voor wagen je rijdt, maar als je met een grote wagen rijdt, is er veel kans dat je voordeel doet door hem te verkopen en in te ruilen voor een kleiner model dat zuinig is. Bespaart op verzekering, inschrijving, verbruik.. De fiets nemen voor kleine boodschappen is ook handig.

Offline Vero

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: november 18, 2010, 16:23:20 »

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: november 18, 2010, 16:49:42 »
confituur maken van fruit dat blijft liggen.
Of bvb als je merkt dat ze een actie doen op de markt (zoveel kilo voor maar zoveel) dat meepakken en wat niet word opgegeten in de confituur draaien.

En inderdaad colruyt...
Ik bestel via collect en go, kan ik veel minder oogshoppen :)
Want ook al maak ik lijstjes met wat ik nodig heb, als ik naar de winkel ga kom ik altijd thuis met den helft mee dan opt briefke.
Nu gewoon online collect en go bestelling doorvoeren (oh en daarbij lekker gierig zijn en op de prijs letten, al zijn er producten die ik echt van merk wil) en je hebt enkel wat je echt nodig hebt.

Verder reclame controleren op bonnetjes, je zou verschieten hoeveel bonnetjes interessant kunnen zijn. Bij zoomarkt hebt je soms bonnetjes voor gratis voer. Kan ook altijd van pas komen.

Overschotjes van gekookte patatjes de dag nadien in blokjes snijden, in de pan bakken met een eitje over.

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: november 18, 2010, 20:30:19 »
Ik zou toch eens willen weten hoe jullie dat doen in de colruyt.

Hoe het komt weet ik niet, maar ik ben daar altijd duurder af dan in de Champion en ik volg ook maar gewoon mijn lijstje. En de Champion staat er nu niet om bekend om goedkoop te zijn hé.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: november 18, 2010, 20:31:15 »

Hoe het komt weet ik niet, maar ik ben daar altijd duurder af dan in de Champion en ik volg ook maar gewoon mijn lijstje. En de Champion staat er nu niet om bekend om goedkoop te zijn hé.
Ik koop het goedkoopste.  :weetniet: (behalve die dingen die ik echt wel van dat bepaald merk wil, dan kijk ik niet naar de prijs)

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: november 18, 2010, 20:39:02 »

Lang leve de huismerken...
Als ik naar Lidl ging was ik elke week 150€ kwijt. (en dan moest ik nog dagelijks vers vlees halen, brood en tussendoor nog vanalle prutsen)
Nu collect en go, en kom ik met 150€ 2 weken toe EN moet ik eigenlijk niet meer naar een andere winkel.
(Vers vlees laat ik voor een dag of 2 meekomen, of ik prop het in de vriezer...)

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: november 18, 2010, 20:39:58 »
Vlees koop ik bij Renmans/Budgetslager, als ik naar een Aldi ga.

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: november 18, 2010, 20:46:46 »
Vlees koop ik bij Renmans/Budgetslager, als ik naar een Aldi ga.
dat idd ook, of gewoon bij men buurtje.

En als ik me niet vergis is het "buurtslagers" die regelmatig promo's heeft

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: november 19, 2010, 10:10:29 »
Lidl is inderdaad een pak duurder :yes:
Ik heb zo ook eens de test gedaan tussen aldi en lidl. Exact hetzelfde meegenomen en ik kwam bij de lidl veel duurder uit (maar daar zijn ze tegenwoordig ook meer bezig met merken)
Collect en go ga ik wel eens uitproberen :yes:
Lijstjes kan ik ook maken.
EN ik laat de kinderen thuis. Dat bespaart me toch élke keer weer vanallerlei prul :shifty:

Of helemaal geen auto meer!
Wat ik juist gezien heb: http://www.marktgigant.be/ads/tweedehands/dieren-accessoires/dieren-accessoires/5-huskys-ter-herplaatsing.html
Ik snap hem eigenlijk nie :oops:over mijn lijk dat ik al mijn honden ga herplaatsen :shifty:

qua auto...Die gaat zeker de deur uit. Ik rij met een peugeot expert camionette. Qua verzekering en taksen valt dat enorm mee (lichte vracht).
Qua verbruik is het dan weer wat minder :muur:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal