collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: NIJNTJESTOPIC  (gelezen 76288 keer)

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: NIJNTJESTOPIC
« Reactie #1660 Gepost op: mei 27, 2013, 20:53:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hopelijk blijven het nu vrienden. Twee rammen is heel moeilijk. Beste combi blijft gecastreerde ram met een voedster. Ik heb nog twee broers gehad, de zus en de mama allemaal in 1 groep en dat ging heel goed. Ze waren wel al op 12 weken gecastreerd.

Ik duim dat die van u ook vriendjes blijven  :thumbs:

Offline Grimm

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1661 Gepost op: mei 28, 2013, 06:49:25 »
Hopelijk blijven het nu vrienden. Twee rammen is heel moeilijk. Beste combi blijft gecastreerde ram met een voedster. Ik heb nog twee broers gehad, de zus en de mama allemaal in 1 groep en dat ging heel goed. Ze waren wel al op 12 weken gecastreerd.

Ik duim dat die van u ook vriendjes blijven  :thumbs:

Hier werden ze ook heel snel gecastreerd dus ik hoop dat het nu goed blijft gaan  :pray:.
We geven het in ieder geval nog een kans  :yes:. ALS het niet zou gaan heb ik kandidaten waar één van de 2 terechtkan en komt er een voedster..

Offline Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #1662 Gepost op: juni 01, 2013, 22:53:14 »
Vandaag met 1 van de twee konijntjes naar de DA gereden. Diagnose: waarschijnlijk myxomatose :( M'n konijntjes zijn altijd gevaccineerd geweest hiertegen. Als je nu naar de huid kijkt, is deze rood en lijkt te scheuren als je trekt. De oogranden zijn rood, oortjes ook, oogjes houdt ze wat dicht, eet minder. Ze heeft een spuit ontstekingsremmer gekregen, en moet haar verder primperan en meloxicam geven en eventueel bijvoederen. Tis afwachten natuurlijk. Pff, toch een vieze ziekte, ik hoop dat het niet verder evolueert  :pray:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #1663 Gepost op: juni 02, 2013, 13:11:02 »
Vandaag met 1 van de twee konijntjes naar de DA gereden. Diagnose: waarschijnlijk myxomatose :( M'n konijntjes zijn altijd gevaccineerd geweest hiertegen. Als je nu naar de huid kijkt, is deze rood en lijkt te scheuren als je trekt. De oogranden zijn rood, oortjes ook, oogjes houdt ze wat dicht, eet minder. Ze heeft een spuit ontstekingsremmer gekregen, en moet haar verder primperan en meloxicam geven en eventueel bijvoederen. Tis afwachten natuurlijk. Pff, toch een vieze ziekte, ik hoop dat het niet verder evolueert  :pray:

we hopen met je mee op beterschap voor je nijntje Pepperke :huggg:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #1664 Gepost op: juni 03, 2013, 18:09:02 »
we hopen met je mee op beterschap voor je nijntje Pepperke :huggg:
Bedankt Myriam. Voorlopig nog niet veel beterschap. Ze eet nog wel, maar veel minder dan anders. Ik voeder ze wel bij. Ik heb daarstraks op haar kop een wonde gezien (nu ja, het lijkt gewoon alsof de huid daar opengescheurd is).

Zijn hier eigenlijk mensen die ervaring hier mee hebben? Ooit al voor een myxomatose-konijn gezorgd?
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1665 Gepost op: juni 05, 2013, 11:02:28 »
Veel beterschap!

Hier is Shrek naar Ankef gegaan vandaag! We gaan hem missen  :cry: maar ik hoop dat hij het daar goed kan vinden met de 2 andere nijntjes!

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #1666 Gepost op: juni 05, 2013, 11:06:44 »

en hoe gaat het er nu mee?

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1667 Gepost op: juni 05, 2013, 19:24:18 »
Veel beterschap!

Hier is Shrek naar Ankef gegaan vandaag! We gaan hem missen  :cry: maar ik hoop dat hij het daar goed kan vinden met de 2 andere nijntjes!

Voorlopig gaat het goed  :thumbs:.  Ze negeren elkaar nog, maar dat zal wel loslopen.
De kindjes hebben Shrek wel herdoopt tot Pitta.  :doh:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #1668 Gepost op: juni 05, 2013, 19:42:41 »
en hoe gaat het er nu mee?
Het blijft zowat stabiel. Ze eet gelukkig nog wel. Maar rond haar plassertje is het nu ook gezwollen en wat ontstoken, en spijtig genoeg zijn er nu met dit weer veel vliegen. Vandaag al maden kunnen weghalen, gelukkig was ik er nog snel bij. Maar dit moet ik dus ook nog in het oog houden de komende dagen :( Zo vies zeg :( Moesten jullie nog tips hebben...

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #1669 Gepost op: juni 05, 2013, 20:32:52 »
Het blijft zowat stabiel. Ze eet gelukkig nog wel. Maar rond haar plassertje is het nu ook gezwollen en wat ontstoken, en spijtig genoeg zijn er nu met dit weer veel vliegen. Vandaag al maden kunnen weghalen, gelukkig was ik er nog snel bij. Maar dit moet ik dus ook nog in het oog houden de komende dagen :( Zo vies zeg :( Moesten jullie nog tips hebben...

Zit ze buiten?

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #1670 Gepost op: juni 05, 2013, 20:33:49 »
Zit ze buiten?
Ja, ze zit buiten.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #1671 Gepost op: juni 05, 2013, 20:36:27 »
Ja, ze zit buiten.

Binnen zetten? Het gevecht met de maden ga je anders verliezen zoals zij zich niet beter voelt. En dat kan helaas enorm snel gaan weet ik uit ervaring.

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #1672 Gepost op: juni 05, 2013, 22:06:28 »
Binnen zetten? Het gevecht met de maden ga je anders verliezen zoals zij zich niet beter voelt. En dat kan helaas enorm snel gaan weet ik uit ervaring.
We hebben ze binnen gezet  :thumbs: Nog even de achterkant bekeken, die zag er nog proper uit gelukkig. Ze eet nog altijd, ben al blij dat ze nog eetlust heeft. Nu verder afwachten maar...

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #1673 Gepost op: juni 05, 2013, 22:38:01 »
Oef, een ziek konijn haal je best altijd naar binnen, al is het maar omdat je ze dan constant ziet.
Krijg ze pijnstilling? Dacht van wel he? Belangrijkste is blijven eten. Hou in de gaten of ze nog keutelt.
Ik ken iemand die veel konijntjes verloren heeft aan myxo maar de hare waren niet gevaccineerd.
Anders moet je haar es opzoeken op facebook, Marlies Heirman. Zeg maar dat je haar naam doorgekregen hebt van Katrien Schouppe (dat ben ik).

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1674 Gepost op: juni 07, 2013, 09:45:29 »
Hier doet de nieuweling het goed!  Hij blijft nog steeds grotendeels in z'n hok zitten, maar dat deed hij blijkbaar bij z'n vorige thuis ook.  Hij heeft net z'n ontbijtje van witloof, wortel en wat muntblaadjes met veel smaak opgegeten.  Komt wel goed hier volgens mij!

Offline Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1675 Gepost op: juni 07, 2013, 10:04:30 »
 :dance: :dance: :dance:

Als je ns tijd hebt om een fotootje te maken..  :fuu: :fuu:

Offline Lies

• hondenvriend pro
  • *
  • 27 HV-Punten
« Reactie #1676 Gepost op: juni 07, 2013, 16:44:54 »
Voorlopig gaat het goed  :thumbs:.  Ze negeren elkaar nog, maar dat zal wel loslopen.
De kindjes hebben Shrek wel herdoopt tot Pitta.  :doh:

:lol:

Geef toe ... past wel mooi samen met Pistach  :mrgreen:

Offline Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1677 Gepost op: juni 08, 2013, 07:46:18 »
 :mrgreen:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1678 Gepost op: juni 09, 2013, 15:39:55 »
Ze hebben gevochten.  :cry:
Ik was dit weekend niet thuis (man wel hoor) en ik ging daarnet naar de nijntjes kijken.  Lala heeft een heel klein mini-wondje aan z'n neus, Pitta lijkt niets te hebben, maar Pistache is er niet zo goed aan toe.  Zijn hele neus/mond ligt open.  Morgen naar de dierenarts ermee.
Toen Pistache hier net was, heeft hij ook een keer gevochten met Lala.  Toen lag zijn neusje ook open, maar niet zo erg als nu. 
Nu weet ik natuurlijk niet wie er met wie gevochten heeft.  Pistache zeker, maar met Lala of met Pitta.  :weetniet:  Vorige keer is het na dat ene gevecht nooit meer gebeurd.
Ze zitten nu eventjes allemaal apart (Pistache heb ik opgesloten in het grootste hok, Lala heb ik in een klein hok gezet dat sinds dit weekend extra bij in de ren was gezet en Pitta loopt nu gewoon nog in de ren).

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1679 Gepost op: juni 09, 2013, 15:58:58 »
Dag dag, omdat hier misschien wat mensen zitten die betere konijnenkenenrs zijn dan ik... Wij hebben 3 (niet gecastreerde) vrouwtjeskonijnen in een buitenren. Twee van de drie zijn daar geboren en zijn altijd redelijk wild geweest (ze zijn in die holen geboren en opgegroeid), eentje is een ouder vrouwtje uit het asiel. Dit oudere vrouwtje en een van de twee wildebrassen zijn nogal dominant. Nu is het zo dat die drie konijnen echt soms precies 'ruzie maken' en achter elkaar aanhossen, met altijd dezelfde als jager en dezelfde als slachtoffer. Nochtans eten ze wel samen en liggen ze af en toe tegen elkaar aan.

Denken jullie dat het konijnvriendelijk is om deze konijnen toch samen te houden? (er is sowieso weinig keuze denk ik, aangezien je een half wild konijn moeilijk ergens geplaatst krijgt. Ze zijn het vrije leven ook echt gewoon) Zou het eventueel helpen daar één groot of dominant mannetje (gecastreerd) bij te zetten?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal