collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: NIJNTJESTOPIC  (gelezen 76317 keer)

Offline Grimm

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: NIJNTJESTOPIC
« Reactie #80 Gepost op: mei 08, 2009, 07:59:20 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ohhhhhhhh zoooo lief :wub:................... .....

Online Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: mei 08, 2009, 08:05:46 »
*smelt* *smelt*  :wub: :wub: :wub:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #82 Gepost op: mei 08, 2009, 11:53:07 »
ik ga vant weekend nekeer de handen uit de mouwen steken denk ik en een nieuw binnenhok maken voor de nijnen (helppppp)

ik heb hier zo achter men garage een half tuinhuisje staan en zou dat willen 'omtoveren' (met nadruk op toveren want ik ben helemaal niet handig) in een binnenverblijf met 3 of 4 verdiepen.
Iemand tips  :lol:

Ben nog aant uitdokteren hoe ik het best ineensteek om de verschillende verdiepen het makkelijkst uit te kuisen (iemand enig idee waar je zo slotjes kunt kopen, zo een ringeske waar je dan haakje van het deurtje in steekt)

Offline Grimm

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #83 Gepost op: mei 08, 2009, 12:08:35 »
Wij gaan ook zelf een buitenhok maken maar hoe we daaraan moeten beginnen  :weetniet:? Zou voor 4 middelgrote konijnen zijn.. Hebben ook wel nog een stuk om buiten te lopen..

MAAR hoe groot moet zoiets zijn? Hoe begin je daaraan?

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: mei 08, 2009, 12:43:46 »
Ze zijn echt schattig Buddy! Ik vind Franse Hangoren echt zalige diertjes, maar ik heb er gewoon de plaats niet voor. En ik heb het momenteel ook even gehad met de uitbrekers van konijnen die ik heb  :evil:.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #85 Gepost op: mei 08, 2009, 13:32:04 »
Prachtig Buddy! Ik zou er zo eentje nemen, maar dan moet ik een konijnenvilla maken in plaats van een hok, en dat zie ik voorlopig niet zitten.

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: mei 08, 2009, 16:09:00 »
Ze zijn echt schattig Buddy! Ik vind Franse Hangoren echt zalige diertjes, maar ik heb er gewoon de plaats niet voor. En ik heb het momenteel ook even gehad met de uitbrekers van konijnen die ik heb  :evil:.

Franse hangoren zijn inderdaad zalige konijnen, ik wist niet dat een konijn zo lief en aanhankelijk kon zijn. Het zijn dan ook mijn eerste nijnen. Vooral Bo en Pietje zijn heel aanhankelijk. En ze breken niet uit  :D Hier toch niet.

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: mei 09, 2009, 18:57:49 »
De kleintjes van Bo, uiterst aktief nu  :lol:

Stretching:

Klaar om op te stijgen:

Drinken gelijk de grote nijntjes:

Online Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: mei 10, 2009, 17:51:02 »
@Buddy: Die zijn echt te schattig!! Om op te vreten  :yes:

Mijn konijntjes komen niet zo goed meer overeen  :cry: Yvonne is echt de bitch aan het spelen en jaagt Yvette altijd weg... Soms zitten ze wel vredig naast elkaar te eten, maar andere keren is het echt ruzie. Yvette heeft echt wat korstjes op haar achterlijf  :cryblue:

Ik weet niet wat te doen nu, we hadden juist hun kot vergroot met ren eraan. Waarschijnlijk gaan ze apart moeten? Maar das dan toch ook zielig dat ze dan apart moeten zitten. Pfffff, ik weet het echt niet  :cry:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: mei 10, 2009, 22:14:55 »
Pepperke let op want konijnen vechten tot de dood he!!
Ik heb hier juist hetzelfde gehad met Fleur en Bo. Fleur is heel territoriaal geworden op haar 3 maanden en ik heb Bo er moeten van weghalen. Het lijkt zielig maar ze beet stukken uit de poep van Bo.
Ik heb hier gans mijn stuk dat afgezet was met draad ook moeten in twee splitsen. Een gans gedoe maar het kon niet anders.
Nu heb ik een gecastreerd rammetje voor bij Bo. Fleur zit echt wel liever alleen, ze laat niemand op haar terrein toe.
Maar ze zitten naast elkaar aan de draad dus het is niet zo dat fleur geen konijnen meer ziet.

Offline Chelsey

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: mei 10, 2009, 23:54:28 »
Ik heb dus die foto's van die kleintjes niet gezien... :muur:
Buddy niet meer posten he :bla:

:shifty:

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: mei 11, 2009, 09:49:13 »
Ik heb daarstraks per ongeluk een kleintje laten vallen en het gebruikte zijn voorpootje niet meer  :cryblue:
Man man man, ik kan mezelf zo voor de kop slaan...

Online Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: mei 11, 2009, 10:25:35 »
Ik heb daarstraks per ongeluk een kleintje laten vallen en het gebruikte zijn voorpootje niet meer  :cryblue:
Man man man, ik kan mezelf zo voor de kop slaan...

Oei, hopelijk heeft ie het alleen wat bezeerd  :huggg:

Ik weet nog niet wat ik moet doen met mijn twee  :cry: Dat is ook niet iets dat gaat overgaan zeker, dat ze mekaar na een tijd toch weer kunnen luchten.
Tis waarschijnlijk best van de dominante apart te zetten en dan eventueel een gecastreerd mannetje bij het dutske... Alleen heb ik geen kot en ren meer om er een apart te zetten  :muur:

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: mei 11, 2009, 11:26:15 »
Mja, dat was hier ook improviseren, het hok was ook gemaakt voor de beide samen maar ja...
Nee da's inderdaad iets wat niet zal overgaan denk ik. Dat zijn hun hormonen he.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #94 Gepost op: mei 11, 2009, 12:58:13 »
Goh, ik heb altijd voedsters samen gehad en in het voorjaar vochten ze regelmatig enkele weken om daarna terug af te koelen. Momenteel heb ik het ook terug aan de hand. Mijn jonge voedster (nu bijna een jaar) begint Woppi (9 jaar) aan te vallen. Ik heb ze momenteel gescheiden door een ijzeren hek. Ik hoop ze binnenkort wel terug samen te zetten. Als het niet lukt, is het ook wel niet zo erg. Fien zit nu alleen samen met de gecastreerde Dibbes en amuseert zich goed. Woppi vindt het ook best ok zo.

Online Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: mei 12, 2009, 07:39:25 »
Ik heb al verschillende keren gelezen dat castreren helpt. Maar das toch een operatie op mijn 2 konijnen dan en dat vind ik nogal onnodig risico  :denk:

Zou het ook helpen om gewoon een gecastreerd mannetje bij de dames te plaatsen? Of gaat dat nog meer ruzie geven?

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: mei 12, 2009, 21:28:40 »
Ik zie dat ook niet zitten om mijn voedsters te laten steriliseren, da's toch een zware operatie.
Sommige zeggen dat een gecastreerde ram inderdaad rust kan brengen, ik heb het nog niet geprobeerd...

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: mei 12, 2009, 21:44:41 »
Ik heb al verschillende keren gelezen dat castreren helpt. Maar das toch een operatie op mijn 2 konijnen dan en dat vind ik nogal onnodig risico  :denk:

Zou het ook helpen om gewoon een gecastreerd mannetje bij de dames te plaatsen? Of gaat dat nog meer ruzie geven?

Hier heeft het vroeger zeker ook geholpen door er een gecastreerde ram tussen te plaatsen. Micky bracht echt rust in de ren. Het was een gok, maar die is goed uitgedraaid.

Online Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: mei 13, 2009, 07:22:24 »
Zouden jullie het dan proberen? Om er een ram bij te zetten? Het zou dan uiteraard een gecastreerde zijn en een adoptantje he...

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: mei 13, 2009, 11:29:26 »
Als je er

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal