collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: NIJNTJESTOPIC  (gelezen 76235 keer)

Offline Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 904 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: NIJNTJESTOPIC
« Reactie #1720 Gepost op: augustus 30, 2013, 18:06:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier wat foto'tjes van onze Nijntjes nu:
Yvette (de grijze) is nu 5 jaar en is 1 van de 2 zusjes (waarvan de andere "Yvonne" deze zomer gestorven is aan myxo). Yvette heeft nu dus het gezelschap gekregen van Davy Jones, de zwarte heer. Hij had rosse haren toen hij bij ons kwam, maar heeft ondertussen bijna al z'n vacht gewisseld.

Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #1721 Gepost op: september 05, 2013, 22:40:49 »
Ik heb ook 1 konijntje moeten afgeven deze zomer door de maden. Ook enorm snel gegaan. Mijn ma heeft als verrassing 2 nieuwe konijnen gekocht, maar dat zijn ware houdini's. :doh: Nochtans heb ik een versterkte burcht als ren en toch is 1 van de 2 al 2 keer ontsnapt en ook al een paar keer bij Kenza geraakt terwijl we op vakantie waren. :doh: Volgens mijn DA is hij nog niet geslachtsrijp, ik hoop dat ze gelijk heeft, anders krijgt ze een bende jonge konijnen in haar praktijk binnen een paar weken.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1722 Gepost op: september 06, 2013, 09:39:13 »
Hier moeten we verder met één nijntje.  RIP Lala.  :cry:

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #1723 Gepost op: september 06, 2013, 09:40:26 »

ai veel sterkte ankef :huggg:

Offline Grimm

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1724 Gepost op: september 06, 2013, 09:58:22 »

Sterkte!!  :cry: :huggg:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #1725 Gepost op: september 06, 2013, 21:53:53 »
Oh, die was toch ook nog niet zou oud hè Anke? Veel sterkte!

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1726 Gepost op: september 06, 2013, 22:05:14 »
Oh, die was toch ook nog niet zou oud hè Anke? Veel sterkte!

Nee, die was helemaal niet oud.  Weet ook niet wat er gebeurd is.   :weetniet:
Ze graven hier geregeld tunnels, die ik dan af en toe terug dichtgooi.  Ze hadden nu een tunnel gegraven richting tuinhuis en omdat het warm was, heb ik hem opengelaten, zodat ze lekker koel onder grond konden gaan zitten (deden ze duidelijk heel graag).  Nu was Lala enkele dagen geleden ineens 'verdwenen'.  Enige dat ik kon bedenken was dat ze in de tunnel zat, maar ze kwam er niet uit als ik eten kwam brengen of niets.  Heb Pistache dan opgesloten in een hok en eten gelegd aan de ingang van de tunnel om te testen of Lala er eigenlijk nog uitkwam.  Maar geen spoor meer van haar.  Ik kan er ook totaal niet aan, tunnel is veel verder dan ik dacht, tot een stuk onder het tuinhuis. 
Morgen zal ik haar dus moeten 'begraven' door de tunnel dicht te gooien. 
Was ze toch ziek zonder dat ik het gemerkt heb en is ze in de tunnel gegaan om te sterven? (doen konijnen dat?)  Of is er in die tunnel iets gebeurd?  Ik weet het niet.  :cry: :cry:

En nu moet Pistache alleen verder.  Ik wil het niet meer.  Blijkbaar ben ik niet goed in konijnen houden, er zijn er al te veel gestorven.  Elke keer met traantjes bij de kids.  Nee, voor mij hoeft het niet meer.  :cry:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #1727 Gepost op: september 06, 2013, 22:24:31 »
Hoe spijtig... Maar je niet schuldig voelen Anke, ik vind konijnen houden verschrikkelijk moeilijk. Heb er nu al 5 jaar en ben er ook al 3 van de 4 verloren.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1728 Gepost op: september 06, 2013, 22:38:07 »
Hoe spijtig... Maar je niet schuldig voelen Anke, ik vind konijnen houden verschrikkelijk moeilijk. Heb er nu al 5 jaar en ben er ook al 3 van de 4 verloren.

Misschien ben ik gewoon dom geweest met die tunnel open te laten.  Omdat die richting het tuinhuis ging en ik dus wist dat ze niet gingen kunnen ontsnappen, heb ik hem langer open gehouden dan ik normaal zou gedaan hebben.  Is er misschien iets 'ingestort' in die tunnel?  Ik weet het echt niet. 
Een paar dagen voordien was er ook wel iets 'raars' gebeurd.  Er lag een grote eetkom en zo'n hooitunnel aan de ingang van de tunnel, de tunnel was dus afgesloten.  Ik dacht dus dat m'n man dat gedaan had, om te voorkomen dat ze verder konden graven.  Maar m'n man zei van niet.  Ook de kids hadden het niet gedaan.  Dus de nijnen hadden zelf die tunnel afgesloten.  :weetniet:  Ik dacht hem toen dicht te gooien, dus haal die kom en de hooitunnel weg, maar het dichtgooien is er uiteindelijk niet van gekomen, dus de tunnel is open gebleven.
Maar vond het wel raar dat de nijnen die tunnel zelf afgesloten hadden.  :weetniet:

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1729 Gepost op: september 06, 2013, 23:06:39 »
Hier wil ik jullie laten weten dat het grote liefde is tussen Dora & Joppe.
Het zijn beiden konijnen die uit een asiel komen. Dora komt van bij Jodipro, ik adopteerde ze in mei 2012.
Joppe komt van bij de Kattenbrigade te Buggenhout en adopteerde hem op 27 augustus 2013.
†Aki & †Lea kwamen ook beiden uit een asiel.

Dora treurde en was gestaakt met eten 1 dag na het overlijden van haar vriendje †Aki.
Ik heb ze moeten dwangvoeren om ze erdoor te krijgen. Ik was zo bang om ook Dora te verliezen :cryblue:
Joppe die begon in het asiel te treuren omdat al zn nestgenootjes een voor een geadopteerd werden.
Hij bleef daar als enig konijntje in het asiel.

In het begin was het rangordebepaling à volonté en deden ze niets anders dan achter elkaar lopen.
Vooral Dora liep zo veel achter Joppe dat hij er bang van werd. Dora wou hem duidelijk tonen dat alles 'haar' territorium was.
Ik moest ze met regelmaat eens uit elkaar halen om beide diertjes wat rust te gunnen.
Mits wat geduld, is het helemaal in orde gekomen en groeien ze elke dag meer en meer naar elkaar toe. Maar daar had ik het volste vertrouwen in, dat het in orde zou komen.
Ik heb Joppe sinds 27 augustus 2013 en ik kan hem al niet meer missen. Zo'n lief manneke dat hij is :wub:

Maar wat mis ik mijn †Aki-ventje verschrikkelijk.  :cry: (er vloeien nog veel traantjes voor hem, ik kan het maar niet verkroppen dat hij zo'n pijnlijke dood heeft moeten sterven!)

Hier mijn klein dropje van 4 maand.

Dora (of Doortje voor de vrienden :mrgreen:)

'Piep' kleine Paashaas!

Knuffeltje hier...

Knuffeltje daar...

"Ja Joppe, je hebt wat onderhoudswerk aan je vrouwtje hé man."

Liefde is...samen uit eenzelfde kommetje eten.

Verhaal wordt vervolgd.

@Ankef: Ik wens je héél véél sterkte toe. Je mag je echt niet schuldig voelen :huggg:
Zoals Marengo reeds zei, een konijn houden is moeilijker dan het lijkt voor de buitenwereld.
Het zijn zeer stressgevoelige dieren. Je treft geen schuld, al is dat moeilijk te aanvaarden, ik weet het.

Op 2 jaar tijd ben ik †Lea (6j) onverwachts verloren, de ene dag was ze nog ok (of dat leek toch) en 's anderendaags krijsend gestorven.
Deze zomer mijn †Aki-ventje (7j)verloren aan een verschrikkelijke madenaanval.

Telkens denk ik eraan om ermee te stoppen, maar dan blijft er zo'n konijntje zielig alleen achter en ik heb echt een zwak voor konijntjes dat ik nog steeds bezig ben met 'konijnen' houden. :yes:

@Pepperke: Heel mooie nijntjes heb je. Die lijken ook niet klein van gestalte hé.

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1730 Gepost op: september 17, 2013, 17:05:11 »
Ze zijn zo lief..   :wub:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #1731 Gepost op: december 26, 2013, 16:55:39 »
Hier ook wat konijnennieuws. Ik ben sinds een weekje de trotse eigenaar van de franse hangoor baby Frits. Frits is nu 3 maanden oud en weegt zo'n 3kg. Hij komt van een geweldige fokster in Budel.
Frits woont momenteel in huis en het gaat tot nu toe echt goed. Op termijn wordt hij normaal wel gecastreerd, krijgt hij een vriendinnetje en mogen ze buiten gaan wonen.

Ben echt superblij met hem!

! Private video

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #1732 Gepost op: december 26, 2013, 19:12:38 »
Mooie nijntjes hebben jullie :mooi:

Offline annemieb

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #1733 Gepost op: december 26, 2013, 21:41:58 »
Hier ook wat konijnennieuws. Ik ben sinds een weekje de trotse eigenaar van de franse hangoor baby Frits. Frits is nu 3 maanden oud en weegt zo'n 3kg. Hij komt van een geweldige fokster in Budel.
Frits woont momenteel in huis en het gaat tot nu toe echt goed. Op termijn wordt hij normaal wel gecastreerd, krijgt hij een vriendinnetje en mogen ze buiten gaan wonen.

Ben echt superblij met hem!

! Private video

Een mannetje van bij Sjaan ;-)
Een toffe collega rokster, wijnhebben al eens dieren uitgewisseld

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1734 Gepost op: december 26, 2013, 22:42:05 »
Wat een mooitje!!!  Leeft hij dan nu los in huis?

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #1735 Gepost op: december 26, 2013, 22:45:04 »
Wat een mooitje!!!  Leeft hij dan nu los in huis?

Als ik thuis ben, mag hij los. Als ik weg ben, zit hij in zijn hok. Maar daar zit hij ook wel graag in.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1736 Gepost op: december 26, 2013, 22:47:31 »
Als ik thuis ben, mag hij los. Als ik weg ben, zit hij in zijn hok. Maar daar zit hij ook wel graag in.

En lukt dat zo wat qua uitwerpselen?  Heb dat altijd wel een leuk idee gevonden, zo'n binnenkonijn dat dan ook gewoon los mocht rondlopen.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #1737 Gepost op: december 26, 2013, 22:51:33 »
En lukt dat zo wat qua uitwerpselen?  Heb dat altijd wel een leuk idee gevonden, zo'n binnenkonijn dat dan ook gewoon los mocht rondlopen.

Tot nu toe deponeert hij alles netjes in zijn hok (buiten dan één plasje op een hondenkussen). Dus ik kan eigenlijk niet klagen. Qua knagen heeft hij één keer een kabel vastgehad, maar toen heb ik hem direct kunnen "straffen". Kabel leeft dus ook nog.

Hij komt trouwens inderdaad van bij Sjaan. Ze had er moeite mee om hem mee te geven omdat ze hem eigenlijk langer had willen bijhouden. Maar omdat ik specifiek achter een bonte vroeg, heeft ze hem dan toch voorgesteld aan mij  :cool:.

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1738 Gepost op: december 27, 2013, 12:37:38 »
Ooooooh wat is Frits koddig!!!
Veel plezier ermee.

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline Melissa224

• *
  • 1914 HV-Punten
« Reactie #1739 Gepost op: januari 06, 2014, 17:03:14 »
Ben aan het overwegen om mijn konijntje weg te doen omdat ik er niet voldoende aandacht aan kan geven. Maar ik krijg het niet over mijn hart terwijl ik weet dat herplaatsing het beste is  :cry:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal