collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: NIJNTJESTOPIC  (gelezen 76214 keer)

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 135 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: NIJNTJESTOPIC
« Reactie #1700 Gepost op: juni 19, 2013, 21:51:58 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Leuk beestje!

Is dat de ondergrond waar ze altijd op zit?

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #1701 Gepost op: juni 19, 2013, 23:37:07 »
Ik mag hopen van niet  :eh:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #1702 Gepost op: juni 20, 2013, 12:21:57 »
Neen, is voorlopig, we maken de konijnenren deze week in orde, na haar graafwerken  :wink:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #1703 Gepost op: juni 20, 2013, 16:58:42 »
Oef, een ziek konijn haal je best altijd naar binnen, al is het maar omdat je ze dan constant ziet.
Krijg ze pijnstilling? Dacht van wel he? Belangrijkste is blijven eten. Hou in de gaten of ze nog keutelt.
Ik ken iemand die veel konijntjes verloren heeft aan myxo maar de hare waren niet gevaccineerd.
Anders moet je haar es opzoeken op facebook, Marlies Heirman. Zeg maar dat je haar naam doorgekregen hebt van Katrien Schouppe (dat ben ik).
Oh sorry, had jouw berichtje niet gezien. Ze krijgt idd pijnstilling en ze eet nog. Ze heeft een tijdje minder gekeuteld, maar nu is dat ook weer goed. Haar huid is op sommige plaatsen echt raar, komt los. Rond haar ogen zijn korsten en ze krijgt ze niet helemaal open. Ik heb nu ook oogzalf met antibiotica om in haar ogen te doen. Ik voeder ze elke dag bij, maar ze staat wel mager. Blijkbaar kan het minstens 4 weken duren voor er beterschap komt, we zijn nu bijna op 3 weken verder. Ik wil het nog wat tijd geven, vooral omdat ze nog actief is met momenten en eetlust heeft. Veel meer kan je niet doen.
Ik vraag me soms wel af of ze wel degelijk ingespoten is geweest met de vaccinatie  :denk: Blijf het raar vinden dat ze het toch gekregen heeft.
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #1704 Gepost op: juni 20, 2013, 19:11:39 »
Mijn dierenarts heeft mij eens gezegd dat je altijd wel eens een vaccin kan hebben dat mankeert...

Offline Grimm

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1705 Gepost op: juni 26, 2013, 10:36:20 »
Manlief gaat in zijn verlof de konijnenren uitbreiden. Is wel nodig met 3 FH  :vuistje:..

Nu ziet hij het niet meteen zitten om iets in te graven. Wat kunnen we het beste op de grond leggen tegen het ingraven?

Ondertussen komen de nijnen hier goed overeen, een geluk  :pray:..

Offline Kim84

• *
  • 285 HV-Punten
« Reactie #1706 Gepost op: juli 23, 2013, 14:34:42 »
Iemand hier die een konijnenopvang kent voor de vakantie ?

*thinks her "get up and go" just crawled in the corner and died!*

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1707 Gepost op: augustus 27, 2013, 15:28:24 »
Aan alle konijnenliefhebbers -en houders.
Opgepast voor maden bij konijnen! http://www.konijnen.nl/ziekten/maden.htm

Elke dag draai ik mn konijnen met regelmaat eens om, om na te gaan of er niks aan hun poepje plakt. Ze zitten in een buitenhok met ren aan en wie me kent weet wel dat ik het zeer nauw neem met de hygiëne van mn dieren en hun verblijf. Beide konijnen zijn gevaccineerd. Worden gekamd (zeker Dora, aangezien ze een Teddy Widder is). Aki die al een ventje op leeftijd is, werd extra in de gaten gehouden, hij is een pak minder actief en heeft regelmatig een poepbadje nodig. Een week geleden kreeg hij nog een poepbadje en werd zn achterste geschoren om alles netjes te houden.

Ondanks ik veel voorzorgen heb genomen met mn konijnen, is het toch gebeurd. De eerste keer dat ik dit voorheb sinds ik konijnen houd. Maandagochtend 19-08-2013 zag ik 'iets' raar bij Aki, mn 7-jarig konijntje. Tot ik hem vastpakte om hem te checken. Zn achterwerk + deel van zn rugje zat vol met maden. Een grote plek was volledig opgevreten door die ROTTE BEESTEN!

Meteen de eerste zorgen toegediend (maden verwijderen zoals het moet) en daarna pijlsnel richting dierenarts om acuut te behandelen. Inspuiting Antibiotica, Inspuiting Pijnstilling, Hydrateren, zalf op de enorme wonde, Samen besloten om af te wachten of Aki erdoor komt. Mijn DA laat een dier niet zomaar lijden, ze had hoop.
Dit is de ravage dat die rotbeesten hebben aangericht.

Aki kreeg na thuiskomst van de DA een intensieve behandeling. Aangezien hij sinds die bewuste maandag ook gestopt was met eten, ben ik beginnen dwangvoeren.
Het lukt bij hem het beste met een lepeltje. Kijk maar.

Dit bericht is geen sensatie, ik was al gewaarschuwd voor maden en wist wat doen om het te voorkomen en toch...is het gebeurd!

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1708 Gepost op: augustus 27, 2013, 15:43:55 »
Aki overleed de volgende ochtend dinsdag 20-08-2013.
In Septische-shock gegaan en had de tijd niet meer om tot bij de DA te geraken om hem uit zn lijden te verlossen.

De maden hebben hem niet alleen opgevreten, maar hem dan ook nog eens opgezadeld met een septicemie (bloedvergiftiging).

Slaap Zacht mijn lief Aki-ventje♥
 24-07-2006 - 20-08-2013
Lief manneke, op 03-01-2007 werd ik op slag verliefd op jou toen je in de Konijnenburcht (konijnenasiel) verbleef te Londerzeel (toen, nu Buggenhout).
Je steelde de show met je clownenstreken.
Je was toen 6 maand en je bent uitgegroeid tot een prachtig ventje met een zalig karakter en een hart van goud.
Ik kan je niet voldoende bedanken voor al de liefde die je me gedurende 7 jaren hebt gegeven. Ik heb het nog in je oortje gefluisterd en ik hoop dat je het nog hoorde.

Ik voel me er niet goed bij dat je zo hebt moeten afzien.
 Je had zo'n pijn maar toch hield ik me vast aan de hoop
 dat je nog zou beter worden dankzij de goede zorgen van jouw dierenarts en de medicijnen en de dwangvoeding.

Maar die ROTTE maden hebben jou van mijn leven en dat van Dora (jouw vriendinneke) ontnomen.
 De wonde was groot, je bloed hoogstwaarschijnlij k vergiftigd.
 Sorry lief ventje dat dit je moest overkomen.
 Ik heb nochtans preventief alles proberen doen om vliegen e.a ongedierte van je weg te houden.

Dora, je allerliefste meisje mist je, ze is naar je op zoek.
 Ik beloof dat ik zorg zal dragen voor je meisje.

De herinnering aan de mooie dagen
 kunnen voorlopig mijn verdriet niet vervagen
 Niemand is ooit klaar voor zo’n afschuwelijk afscheid

Maar ik weet het, waar je nu woont
 Bestaat geen lijden,

Dag lief ventje, je krijgt een enorme plaats in mijn hart.
 Je baasje Heidi & je vriendinneke 'Dora'

Ik MIS JE. :cryblue: :cryblue: :cryblue:

Dora is sinds die bewuste dag ook gestopt met eten.
Stress, eenzaamheid. Mijn Doortje is aan het treuren.
Sinds dinsdag 20-08-2013 ben ik Dora beginnen dwangvoeren. Het Recovery-papje lust ze wel.
Sinds gisteren begint ze weer stilaan zelfstandig te eten, maar ik moet ze nog wat bijvoederen.

Sowieso moet ik Doortje vaak oppakken voor kambeurten, nu besteed ik extra veel aandacht aan haar.
En krijgt ze extra veel knuffelmomentjes, waar ze echt van geniet.

Voor mij was het nog te vroeg om al aan een ander konijntje te denken, het beeld van Aki, de wonde, de maden, staan op mijn netvlies gebrand.
Ik kan het maar niet verkroppen dat hij zo'n einde heeft gehad. Ben er trouwens nog steeds niet goed van.
Maar Dora is maar 2j (komt van vzw Jodipro) en ik kan het haar niet aandoen om de rest van haar leventje alleen te blijven.
Ik ben stilaan op zoek gegaan naar een nieuw vriendje voor haar.
En vandaag ga ik een konijntje halen bij de Kattenbrigade te Buggenhout. (de vroegere Konijnenburcht waar mijn †Aki & †Lea van kwamen)
Soms hebben ze ook konijntjes in opvang, ongewenste nestjes, gedumpte beestjes.
En deze lieverd zocht nog een warme thuis.
Naam: Denzel die ik ga veranderen in Joppe
Geslacht: ram
Kleur: Zwart met wit
Ras: Hollander
Leeftijd: 12/04/2013
Ingeënt: Ja, op 21/06/2013
Gecastreerd: Ja, op 03/07/2013
In opvang sinds: 21/06/2013

Straks mag Dora in het asiel voor het eerst kennismaken met haar nieuw ventje.
Hopen dat het zal klikken tussen die 2.

En mijn Aki-ventje krijgt en enorme grote plek in mijn hartje :cry:

« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2013, 15:48:59 door Knotsifon »

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #1709 Gepost op: augustus 27, 2013, 16:26:39 »
Veel sterkte Knotsifon!
Hier deze vakantie ook een konijn moeten afgeven aan myxomatose :( Ze is er niet doorgekomen, bleef vermageren. Ook bij haar heb ik maden ontdekt, maar ik was er nog op tijd bij gelukkig, ze hadden nog geen schade kunnen toebrengen en we hebben ze op tijd kunnen verwijderen. De myxomatose is haar echter fataal geworden en we hebben ze bij de DA laten inslapen  :cry:
Haar zusje zat dan alleen en dus op zoek gegaan naar een gecastreerd rammetje. Deze hebben we gevonden bij opvang Den Bronckaert en ze zijn precies een verliefd koppeltje nu  :wub:

Ik snap eigenlijk nog altijd niet goed hoe ons konijn Myxomatose heeft kunnen krijgen, ze is altijd gevaccineerd geweest. Daarom begin ik nu te twijfelen aan het vaccineren  :muur:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #1710 Gepost op: augustus 27, 2013, 17:35:39 »
oh knotsifon, wat erg!
Zeker omdat je er zo oplettend mee bent!

Moet je ze echt omdraaien om het te kunnen zien? Dat doen mijn schoonouders bij Flappie niet en die zit ook buiten.

@pepperke: zouden er van myxo ook verschillende vormen bestaan waardoor sommige wel in het vaccin zitten en andere niet?

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #1711 Gepost op: augustus 27, 2013, 17:46:58 »
oh knotsifon, wat erg!
Zeker omdat je er zo oplettend mee bent!

Moet je ze echt omdraaien om het te kunnen zien? Dat doen mijn schoonouders bij Flappie niet en die zit ook buiten.

@pepperke: zouden er van myxo ook verschillende vormen bestaan waardoor sommige wel in het vaccin zitten en andere niet?
Voor zover ik weet niet, de DA heeft er ook niets van gezegd. Zij vond het ook heel raar dat ze het gekregen heeft. Ik heb al wel gehoord dat het vaccin zich tegen zou kunnen keren? Dat ze het dus eigenlijk van het vaccin krijgen of zoiets, maar het fijne weet ik daar ook niet van. Ik vind het ook nog altijd raar dat haar zusje het niet gekregen heeft dan (zij is ook wel gevaccineerd).

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #1712 Gepost op: augustus 27, 2013, 18:47:18 »
Ik heb met de oude vaccins ook twee konijnen weten sterven aan myxomatose na het zetten van het vaccin. Met de Nobivac RHD-myxo zou dit niet meer mogen gebeuren.7

Hier helaas ook twee konijntjes moeten afgeven door maden. Dit waren ook oudere konijntjes die al niet meer helemaal ok waren. De eerste keer waren het er nog niet veel en heb ik het konijn erdoor gekregen. Daarna heb ik direct voor euthanasie gekozen.

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1713 Gepost op: augustus 27, 2013, 21:54:08 »
In de late namiddag ben ik het nieuwe vriendje van Doortje gaan adopteren bij de Kattenbrigade te Buggenhout.
(Mensen die op zoek zijn naar een kater, kattin, kittens, ... er zijn er veel die daar een warme thuis zoeken)

Joppe was het laatste konijntje dat overbleef uit een nest van 5.
Dora ging mee voor koppeling op neutraal terrein. Wat schermutselingen in het begin, maar daarna besloot Joppe om Dora een wasbeurt te geven.
De lange vacht van Dora was even wennen voor Joppe. :mrgreen: En het is me opgevallen hoe groot Dora wel is tov Joppe :shock:
Nu Joppe zal wel nog groeien, hij is maar 4 maandjes.

Hier in Dora 'haar' territorium begon het er wat wild aan toe te gaan en ik merkte stress op bij beide diertjes dus ga ze voor de nacht apart houden.
Ze kunnen elkaar wel zien, alleen zitten ze gescheiden. Morgen onderneem ik een nieuwe poging om ze samen te zetten.

Foto's volgen wel nog!

Tollertje: Aki was al een seniorke (7 jaar), minder actief, wat lui en aangezien ik hem vaak een poepbadje moest geven, draaide ik hem sowieso dagelijks om, om na te gaan of zn poepje nog proper was en na te gaan of er geen maden in de huidplooien in nabijheid geslachtdeel en poepje zat.
Doordat ik dit met Aki deed, ben ik dat automatisch bij Dora beginnen doen sinds ik ze heb (gezien haar haardos, controleer ik liever en zeker nu ben ik lichtjes paranoia geworden wat maden betreft :shifty:). Nagaan of het daaronder nog netjes is om de strontvliegen niet aan te trekken, dat is de rede van het omdraaien.
Een konijn die buiten zit zou ik indien mogelijk toch met regelmaat omdraaien om te checken of alles daaronder nog proper is.

Pepperke:
Ook héél véél sterkte voor jou :huggg:
Myxo is ook al zo'n rotziekte!
Ik heb het ook al gehoord van het vorige vaccin en toch myxo krijgen. Misschien was weerstand van je konijntje wat zwak op dat moment :weetniet:
Hier krijgen ze nu ook de Nobivac RHD-Myxo zoas Sedde aangeeft.

Den Bronckaert ben ik ook op het internet tegengekomen. Had er ook leuke nijntjes gezien. Fijn dat je een opvangkonijntje een nieuwe start geeft :thumbs:
Ik zit intussen al aan mijn 4de konijn komende van een opvang en echt nooit spijt gehad van mijn keuze. Er zijn er zoveel die afgestaan worden hé.

@Sedde: De rotte strontvlieg zal mn Aki-ventje idd uitgekozen hebben omdat hij wat rustiger was, ouder, want zn onderste was echt wel proper. 
Achteraf gezien had ik hem direct moeten laten inslapen, maar mn DA is niet iemand die een dier onnodig laat lijden en niet rond de pot zal draaien als 'inslapen' de beste oplossing is voor het dier.
Ik volg haar daarin 100%, nee 200%. Zij had hoop en ik ook. Maar hij is 24u erna in shock gegaan ent oen ging alles zéér snel.
Ik hoop dit nooit meer mee te maken, want dat beeld blijft me bij. :cry:

Offline Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1714 Gepost op: augustus 28, 2013, 08:11:51 »
Sterkte Knotsifon!

Veel plezier met het nieuwe huisgenootje!!

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #1715 Gepost op: augustus 28, 2013, 08:53:24 »
Toch maar af en toe een keer doen dan als we daar zijn! Hij is nog wel jong en actiever natuurlijk en vliegen heb ik er nog niet bij gezien, maar zoals ik lees hier, kan het wel snel gaan!

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #1716 Gepost op: augustus 28, 2013, 09:43:26 »
Knotsifon en Pepperke : veel sterkte :huggg: :huggg:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #1717 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:00:29 »
Toch maar af en toe een keer doen dan als we daar zijn! Hij is nog wel jong en actiever natuurlijk en vliegen heb ik er nog niet bij gezien, maar zoals ik lees hier, kan het wel snel gaan!

Het gaat zelfs zo snel dat je eigenlijk elke dag of twee keer per dag zou moeten kijken. Eigenlijk ben je zo goed als altijd te laat. Op een dag of een nacht kunnen die maden een half konijn opvreten. Het belangrijkste is er goed opletten dat het konijn goede vaste keuteltjes heeft en zichzelf goed wast en dus proper houdt.

Offline Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1718 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:28:59 »
Ga ik toch ook eens op letten  :shock: :shock:...

Hier onze nijnen nog eens!

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #1719 Gepost op: augustus 28, 2013, 14:01:49 »
Hier een kleine update van Dora en haar nieuwe vriendje 'Joppe'

Voorlopig is het nog wat ruzie en heeft Joppe wat schrik van Dora.
Dora ziet hem nog als een indringer in 'haar' verblijf, maar mits geduld lukt het wel.
Ze zitten nu samen in het buitenverblijf, Joppe blijft boven in het slaaphok en Dora blijft beneden.
Ze kunnen bij elkaar, maar vermijden dat tijdelijk.
Ach...de liefde komt wel.

Foto's volgen deze avond

@Grimm : Thanks voor de lieve knuffels en steunwoordjes. Wauw, je hebt echt wel prachtige nijnen.
Zoals Sedde zegt, het is echt moeilijk om er op tijd bij te zijn. Maden richten zeer snel een ravage aan.
Maar hun poepje, huidplooien zo aan het geslachtsorgaan controleren is zeker geen overbodige luxe.
Ik vermoed dat de strontvliegen †Aki hebben uitgekozen omdat hij wat ouder was, rustiger, zn weerstand misschien niet meer optimaal. Wie zal het zeggen hé?

@ myriam.e; Dank voor de lieve steunwoordjes en knuffels, is hartverwarmend. :huggg:

Het gaat zelfs zo snel dat je eigenlijk elke dag of twee keer per dag zou moeten kijken. Eigenlijk ben je zo goed als altijd te laat. Op een dag of een nacht kunnen die maden een half konijn opvreten. Het belangrijkste is er goed opletten dat het konijn goede vaste keuteltjes heeft en zichzelf goed wast en dus proper houdt.
Idd, het gaat zeer snel.
Ik draai ze vooral om, om te zien of hun poep netjes is.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal