collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: NIJNTJESTOPIC  (gelezen 76279 keer)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: NIJNTJESTOPIC
« Reactie #1680 Gepost op: juni 09, 2013, 16:12:52 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dag dag, omdat hier misschien wat mensen zitten die betere konijnenkenenrs zijn dan ik... Wij hebben 3 (niet gecastreerde) vrouwtjeskonijnen in een buitenren. Twee van de drie zijn daar geboren en zijn altijd redelijk wild geweest (ze zijn in die holen geboren en opgegroeid), eentje is een ouder vrouwtje uit het asiel. Dit oudere vrouwtje en een van de twee wildebrassen zijn nogal dominant. Nu is het zo dat die drie konijnen echt soms precies 'ruzie maken' en achter elkaar aanhossen, met altijd dezelfde als jager en dezelfde als slachtoffer. Nochtans eten ze wel samen en liggen ze af en toe tegen elkaar aan.

Denken jullie dat het konijnvriendelijk is om deze konijnen toch samen te houden? (er is sowieso weinig keuze denk ik, aangezien je een half wild konijn moeilijk ergens geplaatst krijgt. Ze zijn het vrije leven ook echt gewoon) Zou het eventueel helpen daar één groot of dominant mannetje (gecastreerd) bij te zetten?
Als ze vaak gewoon bij elkaar gaan liggen en 'enkel' achter elkaar lopen, zou ik me daar precies geen zorgen in maken.  Als ze het echt niet zouden vinden met elkaar, zou je het wel merken.

Offline Joni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1681 Gepost op: juni 10, 2013, 11:46:38 »
Oef, da's fijn om te horen.. Telkens ik ze zo zo crossen wringt er namelijk toch iets.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1682 Gepost op: juni 10, 2013, 12:51:57 »
Hier gaat Pitta vanavond terug weg.  :cry:

Online Grimm

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1683 Gepost op: juni 10, 2013, 13:23:21 »
Hier gaat Pitta vanavond terug weg.  :cry:

Spijtig dat het niet lukt  :cry: :cry:

Online Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1684 Gepost op: juni 10, 2013, 16:27:16 »
Zijn nieuw baasje komt hem vanavond al ophalen  :dance:.
Daar krijgt hij ook veel buitenruimte en een paar konijnen als gezelschap. Hoop dat het daar lukt!  :pray:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #1685 Gepost op: juni 10, 2013, 18:31:48 »
Daar krijgt hij ook veel buitenruimte en een paar konijnen als gezelschap. Hoop dat het daar lukt!  :pray:

:thumbs: :thumbs:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1686 Gepost op: juni 10, 2013, 20:18:01 »

Ik hoop echt dat het daar wel lukt!  :pray:

Online Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1687 Gepost op: juni 11, 2013, 06:38:26 »
Hij is gisteren vertrokken maar heb er toch wel weer wat verdriet over  :cry: :cry:.
Spijtig dat het niet lukte bij Ankef en zo een spijt omdat het hij hier ook niet kon blijven  :cry:. Zo een leuk beest..

Hoop echt dat hij deze keer zijn thuis gevonden heeft.... Hij komt er tussen heeeel veel nijntjes te zitten, veel ruimte,....

Het ga je goed lieve Shrek/Pitta...

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #1688 Gepost op: juni 11, 2013, 11:32:18 »
Hij is gisteren vertrokken maar heb er toch wel weer wat verdriet over  :cry: :cry:.
Spijtig dat het niet lukte bij Ankef en zo een spijt omdat het hij hier ook niet kon blijven  :cry:. Zo een leuk beest..

Hoop echt dat hij deze keer zijn thuis gevonden heeft.... Hij komt er tussen heeeel veel nijntjes te zitten, veel ruimte,....

Het ga je goed lieve Shrek/Pitta...

Heeeel veeeel nijntjes zeg je, gaat het daar dan wel gaan? Kan je het nog een beetje opvolgen?
Beste combinatie blijft een gecastreerde ram met voedster he...

Online Grimm

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #1689 Gepost op: juni 11, 2013, 11:47:22 »
Ik hoop dat het daar lukt.. Meer kan ik niet doen hé...

Ikzelf kan het niet meer opvolgen. Dat is het nadeel van hem te herplaatsen bij iemand dat we niet kennen natuurlijk.. Ik heb wel gezegd dat ze iets moeten laten weten als het niet zou lukken..

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1690 Gepost op: juni 11, 2013, 14:09:44 »
Ik hoop dat het daar lukt.. Meer kan ik niet doen hé...

Ikzelf kan het niet meer opvolgen. Dat is het nadeel van hem te herplaatsen bij iemand dat we niet kennen natuurlijk.. Ik heb wel gezegd dat ze iets moeten laten weten als het niet zou lukken..

Zoals ik je gisteren zei, zou ik opteren om hem ergens als enig konijn te plaatsen als het bij deze mensen ook niet zou lukken.  :wink:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #1691 Gepost op: juni 11, 2013, 18:26:36 »
Je moet zo'n dingen ook wat tijd geven natuurlijk. Ik heb konijnen hier altijd laten kennis maken met een draad tussen. Ze zo een weekje laten zitten en dan pas langzaam samen zetten. Op die manier kunnen ze rustig wennen aan elkaar.

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #1692 Gepost op: juni 12, 2013, 18:24:01 »
Ik heb net een jong dwergkonijntje op straat gevonden. K heb wat eten en hooi vd buren gekregen en t zit nu in een doos. K zoek nu van wie het is, maar wat heeft zo'n diertje nodig? Iemand uit de buurt v hoboken die een hok te leen heeft?

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1693 Gepost op: juni 12, 2013, 18:27:19 »
Ik heb net een jong dwergkonijntje op straat gevonden. K heb wat eten en hooi vd buren gekregen en t zit nu in een doos. K zoek nu van wie het is, maar wat heeft zo'n diertje nodig? Iemand uit de buurt v hoboken die een hok te leen heeft?

Had via facebook al laten weten dat ik nog wel een hok te leen heb, maar is half uurtje rijden wel.  :?
Als je aan stro kan raken, zou ik stro in de doos leggen ook, of van dat houtzaagsel, dat er toch iets is dat de pipi een beetje absorbeert ;-)

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #1694 Gepost op: juni 12, 2013, 18:36:12 »
Bedankt Anke, t is inderdaad wat ver en k zit hier alleen met de kindjes die direct gaan slapen. Aan de pipi had ik nog niet gedacht, zal de doos maar weghalen vd parket

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1695 Gepost op: juni 12, 2013, 18:57:27 »
Bedankt Anke, t is inderdaad wat ver en k zit hier alleen met de kindjes die direct gaan slapen. Aan de pipi had ik nog niet gedacht, zal de doos maar weghalen vd parket

Ow ja, ik zou die kartonnen doos niet op de parket laten staan.  Moest je aan geen stro of houtzaagsel raken, kan je er ook altijd extra krantenpapier of zo in leggen.

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #1696 Gepost op: juni 12, 2013, 19:07:05 »
Konijntje is al terecht. K was gaan aanbellen in de straat en iemand wist te vertellen dat zijn achterburen net een konijnenhok hadden gezet. Daar gaan aanbellen en t is terecht, beestje was al 2 dagen kwijt.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #1697 Gepost op: juni 12, 2013, 19:15:22 »
Konijntje is al terecht. K was gaan aanbellen in de straat en iemand wist te vertellen dat zijn achterburen net een konijnenhok hadden gezet. Daar gaan aanbellen en t is terecht, beestje was al 2 dagen kwijt.

:thumbs:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #1698 Gepost op: juni 12, 2013, 20:06:22 »

:thumbs:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #1699 Gepost op: juni 19, 2013, 20:28:18 »
Onze nieef madam....een (on)geluk tussen een Fraanse hangoor, en een vlinder:

ze zal goed luisteren... :fuu:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal