collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: NIJNTJESTOPIC  (gelezen 76220 keer)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: NIJNTJESTOPIC
« Reactie #160 Gepost op: juni 14, 2009, 12:06:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Haha, beter te veel info dan te weinig, h

Offline Elinu

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
« Reactie #161 Gepost op: juni 14, 2009, 14:44:30 »
Shiko (mijn harigen) is nu stukjes aan het verliezen van zijn winterhaar maar het probleem is dus dat hij nog geen zomerhaar heeft. Dus het gevolg is kale plekken, en het het gevolg daarop is wonden. Ik weet niet wat hij uitsteekt maar enfin. :doh:
Hoe kan ik die wonden het best verzorgen ? of gewoon afblijven?

Offline evie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #162 Gepost op: juni 14, 2009, 15:26:26 »
kwiekje heeft haar wintervacht verloren, zo mager dat ze nu lijkt zeg (kgeef ze maar wat meer eten terug)
frodo nog niet, die verhaart altijd zo grappig in plekken als ik die niet kam, nu dat haar valt ook minder op.
Kwiek is wit en gans hun binnenhok lag er mee vol gisteren

Maar lijkt me wel raar zo kale plekken, normaal zou daar toch al een kortere vacht moeten onderzitten he  :weetniet:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #163 Gepost op: juni 14, 2009, 17:21:18 »
Ik ga me vanavond nog eens verdiepen in dierenverblijf.com   :happywink:
Wat hebben jullie allemaal in jullie konijnenhok liggen?  Ik dacht het grootste deel gewoon gras te laten, maar een deeltje dacht ik ook keien in te leggen (die heb ik hier nog liggen?).  Of is dat niet zo'n goed idee? 

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: juni 14, 2009, 21:42:01 »
@Ankef: bij mij lopen ze op een stuk van de tuin dat afgezet is met een afsluiting, maar moest ik de mogelijkheid hebben ik zou ze liever op tegels hebben dan op gras. Het gras gaat weg na verloop van tijd en dat wordt een vuile boel. All

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: juni 15, 2009, 09:47:40 »
Ja, kan me voorstellen dat dat een vuile boel wordt dan.  Maar zou niet direct weten wat ik dan op de grond moet leggen.  Het is nu ook niet mijn bedoeling om alweer een stuk van de tuin met beton of stabilis

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: juni 15, 2009, 10:49:15 »
Je bedoeld zo kleine kiezelsteentjes??? Daar kan je nooit de keutels uitrapen  :mrgreen:
Dan maar gewoon op het gras he. Ze hebben wel een vaste plek waar ze keutelen en plassen en daar gooi ik geregeld zand over.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: juni 15, 2009, 11:32:42 »
Nee, geen kiezels, van die grotere keien, maar het probleem is hetzelfde denk ik  :fuu:
Gras zou ik ook nog moeten voorzien dan hoor, want voorlopig is het gewoon een stukje braakliggend onkruid... Alle opties zijn dus nog open  :wink:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: juni 15, 2009, 12:47:21 »
Mijn nijnen zijn weg en niet weg.  :cry:

Is het de tijd van het jaar? Maar ze hebben dus dit weekend niets anders gedaan dan pijpen graven. Ik dacht zaterdag tijdens het werk van ze dan maar vast te zetten, en ze enkel onder toezicht buiten te laten. (aangezien ik ze overlaatst ook moeten gaan vangen ben) Maar zaterdagavond waren ze weg.

Ik weet dat ze aan de zijde van het schoolpleintje zitten hierlangs dus ben ze daar gaan opzoeken. Bruno terug kunnen jagen, maar Grisley wilde echt niet. Ik moest weg. En vlak voor ik vertrok was Bruno ook weer weg. (had hem niet vastgezet omdat Grisley anders ook niet meer terug kon komen moest hij dat willen)
Deze morgen was Bruno terug. (ze kennen de weg dus), maar Grisley niet meer gezien. (ga straks kijken hierlangs)

Ondertussen is Bruno echter ook weer vertrokken. Zo blijf ik bezig natuurlijk.

Het is dan wel niet zo dat ze zich niet kunnen redden in het wild, maar ze blijven toch te tam om echt los te lopen denk ik.  :denk: (ze zijn wel gecastreerd dus voortplanten kunnen ze niet)

Pfff.

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: juni 15, 2009, 13:03:07 »
Mijn konijnen zijn ook echte gravers en enkele maanden terug kon ik ze ook elke dag bij de buren gaan zoeken (en zijn er ook momenten geweest dat ik dacht: "dat ze dan maar gewoon blijven lopen"). Nu hebben ze een nieuwe ren waarbij de draad in de grond gegraven is en daar geraken ze tot nu toe niet uit. In hun kleinere binnenren ligt er ook draad aan de onderkant en daar kunnen ze dus gewoon niet in graven.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: juni 15, 2009, 13:08:20 »
Mijn konijnen zijn ook echte gravers en enkele maanden terug kon ik ze ook elke dag bij de buren gaan zoeken (en zijn er ook momenten geweest dat ik dacht: "dat ze dan maar gewoon blijven lopen"). Nu hebben ze een nieuwe ren waarbij de draad in de grond gegraven is en daar geraken ze tot nu toe niet uit. In hun kleinere binnenren ligt er ook draad aan de onderkant en daar kunnen ze dus gewoon niet in graven.

Idd, dat denk ik nu ook.  :oops:

Ik wil het probleem ook wel oplossen hoor, maar dan moet ik ze eerst beiden terug zien te krijgen. En blijkbaar zijn ze gewoon op den vreemde niet tam genoeg om te kunnen pakken.

En het is tot nu toe enkel Bruno geweest die terugkwam, weet niet of Grisley wel weet hoe, of dat het hem wel interesseert.

Nu ja, ik zie wel.  Ik ben nu ff heel boos op hen. :shifty:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: juni 15, 2009, 13:14:18 »
Als die van mij ontsnappen, jaag ik ze terug naar hun ren. Ik krijg ze ook echt niet vast als ze los lopen.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: juni 15, 2009, 13:16:54 »
Als die van mij ontsnappen, jaag ik ze terug naar hun ren. Ik krijg ze ook echt niet vast als ze los lopen.

Ja, dat doe ik ook altijd als ze gewoon in de tuin zitten. Dat gaat ook heel vlot.

Maar in dit geval moeten ze over de stoep, langs het huis en zo door de oprit langs de poort de tuin in, daar langs kunnen ze pas terug in het hok.

Met Seppe en Nels hulp (omdat daar veel struiken aan de schoolkant staan) lukte het zaterdag bij Bruno dus. Grisley was ze altijd net te snel af. (heb ze altijd laten helpen en ze doen dat best goed) Maar ik vind het ook wat gevaarlijk met de honden zo langs straat. Dus nu vind ik het daar te druk voor.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #173 Gepost op: juni 15, 2009, 13:17:51 »
Mijn konijnen komen vandaag normaal in hun nieuwe tuin toe. Hier is er ook draad vast aan de onderkant van het hok, vooral Luca is een graver. Ze doet het deels wel uit verveling, want als ik haar meer loop geef en wat dingen te doen, graaft ze toch al iets minder.

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #174 Gepost op: juni 15, 2009, 21:29:08 »
Ze kunnen zich absoluut niet redden in het wild!!! Ze zijn een lekker hapje voor gelijk welk roofdier!

Kan je ze niet met biks terugroepen? Als ik hier met een bekertje schud dan komen ze aangestormd.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #175 Gepost op: juni 15, 2009, 21:35:14 »
Ze kunnen zich absoluut niet redden in het wild!!! Ze zijn een lekker hapje voor gelijk welk roofdier!

Kan je ze niet met biks terugroepen? Als ik hier met een bekertje schud dan komen ze aangestormd.

Nope, lukt niet.  :shifty:

Het is zelfs zo dat ik ze niet meer zie nu.

Ik ga nu douchen en nog eens rap kijken, en anders morgenvroeg hopen dat ze terug gekomen zijn uit zichzelf. (en dan sluit ik ze op!  :bla:)

(is het omwille van hun witte vlekken dat jij denkt dat ze te makkelijk te zien zijn door een roofdier? En welk roofdier dan? Want hier in het centrum zit volgens mij niet zo veel hoor)

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: juni 15, 2009, 22:57:34 »
Bruno zit terug in zijn hok. Maar dat bevestigt mij alleen dat Grisley de weg niet weet. Ik ga Bruno dus ook nog niet vastzetten, omdat de kans toch bestaat dat hij Grisley dan volgende keer kan meelokken? Of is dat ijdele hoop?

In ieder geval, Bruno is deze nacht safe. (elke nacht dus al)

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: juni 15, 2009, 23:17:10 »
Tamme konijnen kunnen gewoon niet overleven in het wild ook al denken veel mensen dat. Ze hebben geen natuurlijk vluchtinstinct meer en vallen ten prooi aan katten, honden, roofvogels.

http://www.opvangfranky.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=145&Itemid=4

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #178 Gepost op: juni 16, 2009, 15:41:28 »
Tamme konijnen kunnen gewoon niet overleven in het wild ook al denken veel mensen dat. Ze hebben geen natuurlijk vluchtinstinct meer en vallen ten prooi aan katten, honden, roofvogels.

tgoh hier zitten nochtans in het bos vrij veel 'tamme' konijnen. Allemaal gedumpt (vorig jaar), ik heb die toen niet kunnen vangen. Ik dacht ook dat die niet lang gingen leven (vanwege opvallende kleur etc, wit) maar momenteel lopen er daar dus heel veel wit/bruine konijnen rond, dus ze hebben daar in alle geval al heel wat nageslacht zitten (en plezant dat kaya dat vindt  :muur:)

Men kwiekje heeft vandaag aan men sletsen gebeten, grappig konijn. Ik heb zo groene (croc a likes) gekregen voor in de 'tuin te werken', ik sta er mee in men kot en kwiek die vond dat er precies als gras uit zien en die kwam er nekeer in bijten  :evil: :lol:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: juni 16, 2009, 17:28:55 »
Vandaag naar konijntjes gaan kijken, franse hangoren.  Ze waren nu 10 dagen oud, zo klein...  Maar heb besloten toch nog wat verder rond te kijken, want de kleur vond ik niet zo mooi...
Buddy, misschien moet ik toch maar eens tot bij jou komen...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal