of op survivalweekend, leren muurklimmen...
Ik heb van de week hondenkennels gezien met airco...moeten die mensen het ook laten, omdat er duizenden honden niet eens een thuis hebben?
ik wil ook een opleiding volgden dan: slotenmaker!
Een even belachelijke vergelijking als hond-kind Luxe is niet nodig in een gevangenis...
Enkel de begin post gelezen. Of een gevangenis nu van goud is of het grootste krot, het is en blijft een gevangenis. Als je trouwens kijkt naar noorwegen, waar de gevangenis ivm hier een aards paradijs is, dan kan je meteen ook zien dat het recidive aantal daar veel lager ligt. Wat ik toch een belangrijke factor vind. Behandeldel mensen onmenselijk en je krijgt tikkende tijdbommen, Behandel mensen op een menswaardige manier en de kans daartoe word kleiner. En aangezien de meeste gevangenen op een dag vrij komen kan je maar beter daarin investeren dan ze, zoals zovele willen, ze in de vergeet put te dumpen.
Ik hoop het nooit te moeten meemaken maar ik denk dat als iemand van mijn naasten vermoord zou worden ik het toch heel moeilijk zou hebben met het idee dat de moordenaar absoluut recht heeft op een kans op n beter leven hoor.
Nee, ik ga niet op reis. Ik vind het gewoon niet kunnen dat misdadigers luxe hebben en mensen die hulp nodig hebben het niet krijgen. Per slot van rekening vlieg je niet zomaar in de gevangenis in België. Eerst worden er alternatieve straffen gegeven, straffen van minder dan x maanden/jaar worden niet eens uitgevoerd. Ik zeg niet dat je ze op water en brood moet zetten (alle, toch ni allemaal), maar luxe moet je ze ook niet geven. Ze hebben misschien niet de vrijheid om te lopen en de gaan waar ze willen, maar ze hebben wel 3 maaltijden op een dag, krijgen voldoende tijd om te sporten en kunnen tv kijken. Weet je dat er veel gezinnen zijn in België dat die luxe niet eens aan hun kinderen kunnen geven? En die mensen hebben niets misdaan.Dit is waarschijnlijk een discussie zonder einde, maar imo mogen ze gerust minder geld in de luxe van gevangenissen steken en wat meer geld in bvb opvang, begeleiding van mensen met een handicap, ... dat soort dingen. Die mensen hebben hun lot niet gekozen, de misdadigers in den bak wel!
Nee, maar zitten die honden met airco een straf uit omdat ze zich zodanig misdragen hebben in de maatschappij? Denk het niet. Wordt die airco betaalt met ons belastingsgeld of subsidies van de overheid? Ik denk het niet. We gaan nu toch geen appelen met peren vergelijken hé.Het gaat hier over een onderdak voor mensen die zich meerdere malen niet aan de wet gehouden hebben. Mensen die misschien andere mensen van het leven beroofd hebben, mensen die andere mensen trauma's gegeven hebben (verkrachters, moordenaars, inbrekers, ...).