collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Nalatigheidskost  (gelezen 2810 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ien

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 15506
  • 845 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Nalatigheidskost
« Gepost op: oktober 29, 2010, 20:20:19 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik kreeg net weer een factuur in de bus, van Telenet (tv), met nalatigheidkost op. De referentie zit echter niet in mijn map facturen, en er liggen ook geen onbetaalde facturen. Enfin, het oude verhaaltje, want het is niet de eerste keer.  :roll: Ik ga nochtans heel zorgzaam met al mijn facturen om.
Iedere keer moet je dan bellen en krijg je dat gecrediteerd en vragen ze je nog eens om domiciliëring te regelen enz.

Ik gaf het even in op internet om te zien hoe dat juist staat met die nalatigheidskost, toch veel geld voor een herinnering? Het viel me dat het vooral bij Telenet is dat mensen vaak geen factuur ontvangen, en meteen 7€ nalatigheidskost moeten betalen.  :denk:  :denk:
Op die manier steken ze natuurlijk, van de mensen die niet bellen of reageren, veel geld in hun zakken.  :shock:
Ik krijg er toch wel even het gevoel door dat ze dit expres doen.  :weetniet:




♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline elliot

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 12033
  • 949 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2010, 20:47:08 »
Ligt dit niet aan het feit dat telenet besliste geen papieren factuur meer te sturen? Ze stuurden toch een brief rond dat de factuur naar je telenetadres zou gemaild worden en dat je x tijd had om daar tegenin te gaan.

Mss is je factuur dus daar beland en onbetaald gebleven?
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Timo jr

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 17653
  • 1595 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Van de Hereheide Teckels
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2010, 20:49:03 »
daar heeft eens iets van in TestAankoop gestaan, maar weet dus niet meer juist hoe het zat... Was iets in het genre dat ze geen nalatigheidskosten mogen aanrekenen als ze niks aangetekend opsturen... Telenet is kampioen in het aanrekenen van die €7...

Offline lab

  • begonnen hondenvriend
  • *
  • Berichten: 488
  • 0 HV-Punten
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #3 Gepost op: oktober 29, 2010, 20:56:42 »
Ik heb net nog een factuur gekregen met ook een nalatigheidskost van 7 euro. Deze kwam ook via mail. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik de eerste factuur over het hoofd heb gezien. Volgens mij heb ik de origenele nooit via mail gekregen en ook niet meer via post. De allereerste via mail is wel correct verlopen. Ik betaal elke overschrijving onmiddellijk via PC banking met de datum van betaling, dus ik laat nooit betalingen één dag rondslingeren of wacht af tot de laatste dag om deze te betalen. Ik heb nu op de site van Telenet aangekruist indien de betaling 5 dagen voor vervaldatum nog niet betaald is een herinnering te sturen. Ik vraag me ook af of er nog andere zijn die dit al meegemaakt hebben.

Offline Ien

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 15506
  • 845 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #4 Gepost op: oktober 29, 2010, 21:09:26 »
Het gaat om een papieren factuur van de kabel. Ik krijg enkel het internet via mail.
daar heeft eens iets van in TestAankoop gestaan, maar weet dus niet meer juist hoe het zat... Was iets in het genre dat ze geen nalatigheidskosten mogen aanrekenen als ze niks aangetekend opsturen... Telenet is kampioen in het aanrekenen van die €7...

Precies wel ja  :roll:. Mogen wij hen ook nalatigheidskost aanrekenen als een factuur te laat is of niet komt? Ik vraag daarvoor een luttele 9 €.  :weetniet:


♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline tina1978

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 6749
  • 718 HV-Punten
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #5 Gepost op: oktober 30, 2010, 14:53:15 »
Telenet rekend mij bijna elke maand nalatigheidskosten aan, nochtans betaal ik altijd (weliswaar nipt) op tijd.
Electrabel is nog erger, ik kreeg deze week een aangetekende brief van hen, waarin vermeld staat dat ik m'n rekening moet betalen, of ze sluiten me af. Ze hadden het over m'n maandelijkse factuur van october, die betaald moet zjn voor 14 november...begrijpe n wie begrijpe kan :zot:

Offline evie

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 16349
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #6 Gepost op: oktober 30, 2010, 16:19:28 »
haja ik moet ook al 4 maand 7 euro extra betalen van een rekening die ik toen te laat betaalde, volgens mij nooit aangekregen (krijg wel vaker post niet wegens vreemd adres) en van zodra ik 2de factuur kreeg, direct betaald.
Ik hou gewoon elke maand vol om men gewoon bedrag te betalen en elke maand sturen zij een factuur met 7 euro extra, nekeer zien wie het langst volhoudt  :mrgreen:
Zo direct aanmaningskosten mag volgens mij idd niet.

Offline iebie

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 9013
  • 430 HV-Punten
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #7 Gepost op: oktober 30, 2010, 16:28:51 »
Toen ik bij telenet eens een aanmaningskost kreeg omdat ik mijn factuur niet had ontvangen, betaalde ik die ook niet. De maand daarop mocht ik 14 euro aanmaning betalen :bla:
De derde maand, kreeg ik een brief van een deurwaarder.
'k Heb heel boos gebeld !
Als commercieel gebaar, zou die aanmaning mij voor 1 keer kwijtgescholden worden maar ik moest er goed van bewust zijn dat het echt een puur commercieel gebaar was omdat ik al 13 jaar klant ben :roll:

Dat ze eens die mensen lastigvallen die NIET betalen ipv klanten die per ongeluk en niet moedwillig eens te laat zijn of hun factuur niet krijgen !

Trouwens, ik heb al vaker naar daar moeten bellen om te zeggen dat ik geen factuur had ontvangen (ongeveer rond de tijd dat ik weet dat ze er moet aankomen). Ik krijg dan een duplicaat die ik niet in mijn boekhouding mag steken :bla:

Offline Fanny

  • hondenvriend pro
  • *
  • Berichten: 4637
  • 3 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #8 Gepost op: oktober 30, 2010, 16:48:47 »
Telenet niet alleen, electrabel kan er ook goed weg mee  :roll:
Heb je je factuur toevallig niet via Zoomit ontvangen?  Hier komt die van Telenet altijd langs daar binnen  :muur:  Ik moet er dus ook op letten dat ik niet vergeet te gaan kijken  :doh:
Vorige keer niet alleen een brief, maar ook onze digi afgesloten  :bla:

Offline iebie

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 9013
  • 430 HV-Punten
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #9 Gepost op: oktober 30, 2010, 16:52:16 »
Ik heb zoomit nooit geactiveerd, ben dat ook niet van plan.
Ik wil mijn facturen op papier krijgen, einde discussie. 't Zou mij nogal wat kosten als ik elke factuur moet uitprinten eerst :roll:
Schol deed het ook zo. No way, ik heb niet betaald tot ik alles op papier kreeg. :hmpf:
Da's anders toch totaal niet meer overzichtelijk ???

Offline Ien

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 15506
  • 845 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #10 Gepost op: oktober 30, 2010, 16:54:24 »
Toen ik bij telenet eens een aanmaningskost kreeg omdat ik mijn factuur niet had ontvangen, betaalde ik die ook niet. De maand daarop mocht ik 14 euro aanmaning betalen :bla:
De derde maand, kreeg ik een brief van een deurwaarder.
'k Heb heel boos gebeld !
Als commercieel gebaar, zou die aanmaning mij voor 1 keer kwijtgescholden worden maar ik moest er goed van bewust zijn dat het echt een puur commercieel gebaar was omdat ik al 13 jaar klant ben :roll:

Dat ze eens die mensen lastigvallen die NIET betalen ipv klanten die per ongeluk en niet moedwillig eens te laat zijn of hun factuur niet krijgen !

Trouwens, ik heb al vaker naar daar moeten bellen om te zeggen dat ik geen factuur had ontvangen (ongeveer rond de tijd dat ik weet dat ze er moet aankomen). Ik krijg dan een duplicaat die ik niet in mijn boekhouding mag steken :bla:

Deurwaarder  :yeek:!

Om dat te vermijden heb ik die dus wel gestort. Ze trekken die gewoonlijk bij de volgende factuur af en dat leek me beter om daar eens voor te bellen dan volgende keer nog eens 9€ er bovenop.
Dus ik bel net om te melden dat ik die factuur niet ontvangen heb ...

Zeer vriendelijk afgehandeld! Ik had die 7 € niet eens moeten storten blijkbaar  :weetniet: (legde uit dat ik die 9€ wilde vermijden  :mrgreen:). Ik moest niet eens vragen of zeggen ... het werd meteen zelf aangeboden dit recht te zetten. Ik kon nl. idd niet betalen als ik geen factuur ontvangen heb  :denk:  :lol:. (bij internet zeggen ze: betaal dan maar met de mededeling van vorige maand, mevrouw  :bla:) Ik heb gemeld dat ik vaak hoor dat facturen niet aankomen enz ... Ze zijn er zich van bewust dat het hier en daar nog wel eens foutloopt en vandaar dat ze bij telefonisch contact ook kwijtschelden.

Om het mezelf makkelijker te maken heb ik nu facturatie om de 3 maanden gevraagd (en ws. gaan ze dan ook geen facturen kunnen missen). Volgende keer wordt het bedrag dan in mindering gebracht.  :yes: En ik hoop dat vanaf nu af aan alles weer netjes in mijn bus belandt.


♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline Sarah B

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 23524
  • 2051 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #11 Gepost op: november 02, 2010, 18:27:00 »
Een tijdje geleden moesten wij ook die 7€ betalen, maar we hadden helemaal niets te laat betaald. :weetniet:

Dan heb ik een mail gestuurd naar Telenet dat we die 7€ niet zouden betalen, aangezien we niet zouden weten waarom. :weetniet:
Ik ben dan opgebeld door hen en voor de rest is het wel vriendelijk afgehandeld en hebben we het niet moeten betalen.

Offline gwenda

  • verslaafde hondenvriend
  • *
  • Berichten: 10571
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nalatigheidskost
« Reactie #12 Gepost op: november 08, 2010, 12:13:21 »
Ik heb gewoon een bestendige opdracht gedaan. Elke maand op hetzelfde tijdstip gaat mijn rekening ervan af en ik bepaal zelf wanneer het gestort.
qua referentie...Die zet ik er eigenlijk niet bij en geen aanmaning meer gehad (na mijn 2de was ik het ook zo beu om te bellen dat het betaald was en dat het in orde was en om telkens 7 euro extra te betalen....das het toch niet waard vind ik)

Ik doe dat trouwens bij mijn electriciteit enzo ook. Zelf een bestendige opdracht via internetbankieren zonder referentie enkel mijn klantennummer zet ik erbij en nog nooit problemen mee gehad
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

 


Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be



De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal