collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125703 keer)

Offline Fie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2480 Gepost op: juli 15, 2013, 23:02:08 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik gebruik altijd katoenen tassenband, omdat ik vind dat polyester snijdt. Van krullen heb ik nog geen last gehad.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2481 Gepost op: juli 15, 2013, 23:08:25 »
Ik gebruik altijd katoenen tassenband, omdat ik vind dat polyester snijdt. Van krullen heb ik nog geen last gehad.
Misschien dat ik op het stoffenspektakel of in Maastricht eens tassenband vindt in katoen die me wel aanstaat. De 3 keer dat ik katoenen tassenband heb gebruikt, krulden ze.
Vind je katoenen zo breed (3-4 cm)? Waar haal jij die?

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2482 Gepost op: juli 15, 2013, 23:13:11 »
Ik had hier nog een Rakketak-voorraadje liggen :fuu: Die heb ik destijds ingekocht bij een groothandelaar in NL. Maar nu was ik zo goed als door mijn voorraad heen (heb alleen nog donkergroen en donkerblauw), en heb ik voor die kersjestas rode gekocht bij Maison Dorée in Hasselt. Maar da's een keten, dus ik vermoed dat ze in andere filialen ook wel tassenband van dezelfde leverancier zullen hebben. Daar was ik heel tevreden van, van die kwaliteit. Dik, maar toch soepel.

Dat mis ik wel, nu ik de webshop niet meer heb. Als ik wat nodig had, ging ik gewoon shoppen in mijn eigen voorraadkast :mrgreen:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2483 Gepost op: juli 15, 2013, 23:16:25 »
Aha!  :mrgreen: Dat heb ik hier helaas niet...

Maison Dorée heb je ook in Mechelen, al een tijdje niet meer geweest en eigenlijk toen niet naar gekeken :oops:

Mijn voorraadkast begint te slinken... Het wordt tijd voor een shoppingtripje :fuu:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2484 Gepost op: juli 15, 2013, 23:26:23 »
Ik wil eigenlijk mijn voorraad eerst wegwerken, maar ik heb vaak nét niet genoeg voor een projectje, of een stofje is niet geschikt voor wat ik op dat moment net wil maken.

Ik kon de vroedvrouw bijvoorbeeld toch maar moeilijk een tas met Robert Kaufman uilen cadeau doen he? :lol:

Ik heb wel nog massa's tricot liggen (daar koop ik meestal 2,5 tot 3m van, dat ik er elk jurkjespatroon met gemak uit krijg), maar ik heb niet meteen een bestemming ervoor (behalve 1 jurkje dat ik voor mezelf wil maken)

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2485 Gepost op: juli 15, 2013, 23:31:55 »
Ik wil eigenlijk mijn voorraad eerst wegwerken, maar ik heb vaak nét niet genoeg voor een projectje, of een stofje is niet geschikt voor wat ik op dat moment net wil maken.

Ik kon de vroedvrouw bijvoorbeeld toch maar moeilijk een tas met Robert Kaufman uilen cadeau doen he? :lol:

Ik heb wel nog massa's tricot liggen (daar koop ik meestal 2,5 tot 3m van, dat ik er elk jurkjespatroon met gemak uit krijg), maar ik heb niet meteen een bestemming ervoor (behalve 1 jurkje dat ik voor mezelf wil maken)
Uiltjes zijn toch populair :mrgreen: Ik heb nu ook wel weinig katoentjes liggen voor 'grote' projectjes.

Tricot ligt hier ook nog wel. Ik hoop met mijn overlock dat allemaal weg te krijgen :lol:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2486 Gepost op: juli 15, 2013, 23:36:45 »
Ik heb ook stofjes waarvan ik een meter heb gehouden, voor een rokje voor mezelf ofzo. Of voor een jurkje voor Fien. Maar ik heb nu geen nieuwe rokjes nodig. En Fien ook geen jurkjes. Dus ja, dan blijft dat liggen. Al denk ik dat ik 1 van mijn stofjes dat ik gehouden had voor een rok voor mij ga gebruiken voor een crèchetas voor Fien. Maar ik weet nog niet goed welk model ik ga maken. Ik dacht aan een Vinktas (grooooot, om veel rommel mee te sleuren :lol: ), maar eigenlijk is het misschien wel handiger als ze wat onderverdelingen heeft, of op zijn minst een rits bovenaan. Nog ff zoeken dus.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2487 Gepost op: juli 15, 2013, 23:41:45 »
Het principe van een vink tas kan je wel maken eigenlijk :denk: De zijzak kan je aan beide kanten maken eventueel. Maar dan de zak iets lager en langer/breder?
Ik had ergens eens iets gelezen van onderverdelingen te maken, maar waar :denk: Nu ja, ik weet niets van kids, dus geen idee hoeveel onderverdelingen je nodig hebt :lol:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2488 Gepost op: juli 15, 2013, 23:51:05 »
Ja, heb ook al gedacht van een Vinktas wat te "pimpen" om aan mijn eisen te voldoen. Maar anderzijds maak ik ook wel graag eens wat anders, ik maak niet zo graag een paar keer hetzelfde, het moet wat spannend blijven.

Ik weet het dus nog niet goed.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2489 Gepost op: juli 16, 2013, 14:56:19 »
Goh, op zich als je een tas of project pimpt is het toch iets anders? Want uiteindelijk ga je niet zoveel overhouden van de vinktas.

Nog een vraagje: waar haal jij je overlockgaren (ik zou het anders kopen op het stoffenspektakel, maar ja... Wachten tot Maastricht? :denk: )? Hoeveel kleurtjes heb jij? :mrgreen: Die dame zei dat je nr.4 kon aanpassen aan de kleur van je stof.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2490 Gepost op: juli 16, 2013, 18:27:21 »
Noorra, 't is gelukt met de afmetingen via die link :thumbs:
Léonie is er heel blij mee!

De foto's zijn heel snel genomen, foto's van de details volgen nog wel.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2491 Gepost op: juli 16, 2013, 22:33:58 »
Mijn 2e tas is klaar  :dance: Ik heb ook een oplossing gevonden voor mijn magneetsluitingen  :dance:
Ik heb nu een paarse en een blauwe. nu nog de oranje  :lol:

Mijn stofjes zijn ook gearriveerd. ik heb gabardine gekocht voor een short.
is dat moeilijk om maken ,een herenshort?
Is dat met beleg? Of ben ik nu helemaal de mist aan het ingaan.
Ik heb maar 1 patroontje gevonden naar men goesting
http://www.patronenwinkel.nl/burda-7381
Maar ga nog niet bestellen, wil eerst eens zien of ik er niet nog vind.  :denk:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2492 Gepost op: juli 16, 2013, 23:30:00 »
Al gezwoegd en gezweet op mijn fototas, maar het begint er op te trekken...  :dance:

Ondertussen ook nog een hoedje gemaakt en een tweede hoedje ook bijna klaar.
Morgen voor de middag mijn pa zijn tablethoesje afwerken (hij is jarig morgen), dan het 2 de hoedje ook nog afwerken en als ik nog tijd heb, verder doen aan de fototas.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2493 Gepost op: juli 17, 2013, 06:59:55 »
Mijn 2e tas is klaar  :dance: Ik heb ook een oplossing gevonden voor mijn magneetsluitingen  :dance:
Ik heb nu een paarse en een blauwe. nu nog de oranje  :lol:

Mijn stofjes zijn ook gearriveerd. ik heb gabardine gekocht voor een short.
is dat moeilijk om maken ,een herenshort?
Is dat met beleg? Of ben ik nu helemaal de mist aan het ingaan.
Ik heb maar 1 patroontje gevonden naar men goesting
http://www.patronenwinkel.nl/burda-7381
Maar ga nog niet bestellen, wil eerst eens zien of ik er niet nog vind.  :denk:

Dit is te doen voor een beginner, maar kzou zeker niet zoeken naar shorts met een knoopsluiting enzo want  dat ga heel wat moeilijker worden.

Offline Krulleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 539 HV-Punten
    • DATI turnboetiek
« Reactie #2494 Gepost op: juli 17, 2013, 09:07:59 »
@Bonita: schoon fotomodelleke  :mrgreen: in heel tof kleedje !

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #2495 Gepost op: juli 17, 2013, 09:12:43 »
Gisteren bij mijn collega geweest, ddie Lotte haar maten had gevraagd  :mrgreen:
Ze had een kleedje gemaakt, met een patroontje wat ze nog liggen had, maar het was GIGANTISCH te breed. Het was een Duits patroon en ze zei dat dat wel meer gebeurd dan. Het was thans maar maatje 92 en das Lotte haar maat waar ze inzit.
En een rokje, dat was maar een klein beetje te groot.

HEt rokje waren lieveheersbeestjes op een witte achtergrond en het kleedje was rood met witte bollen en vooraan een zakje erop en een groen stofje met paddenstoelen. Ze ging het kleedje wel omzomen, mar ook nog een ander maken wat wel ging passen  :yes:

Kvind dat keilief dat ze dat doet, dus wil har wel iets geven, (ook al heb ik niet gevraagd dat te maken) maar wat dan. En iets kleins dus...

Een vriendin van haar heeft trouwens een stoffenwinkeltje in Heusden Zolder (stof met pit) waar ze nu haar stofjes haalt

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2496 Gepost op: juli 17, 2013, 09:47:17 »
Dit is te doen voor een beginner, maar kzou zeker niet zoeken naar shorts met een knoopsluiting enzo want  dat ga heel wat moeilijker worden.

Zou dit niet met knopen zijn? Ik zie toch een ritssluiting op 1 vd fotos :weetniet: hoe sluit die short dan denk je?

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2497 Gepost op: juli 17, 2013, 10:07:56 »
@Bonita: schoon fotomodelleke  :mrgreen: in heel tof kleedje !

Merci! Het kleedje ziet er een beetje scheef uit op de laatste foto, maar 'k heb het snel geknoopt bovenaan, niet meer gestreken en snel op het gras gelegd voor een foto. Zal eens een betere foto moeten posten.
Het is nog een ietsiepietsie te groot voor mijn fotomodel. Ze is 3,5 en ik heb maatje 4 jaar genomen. Dus volgende zomer zal het mooi aansluiten, al vind ik het nu ook nog niet extreem te groot, 't is gewoon losjes.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2498 Gepost op: juli 17, 2013, 10:11:38 »
Al gezwoegd en gezweet op mijn fototas, maar het begint er op te trekken...  :dance:

Ondertussen ook nog een hoedje gemaakt en een tweede hoedje ook bijna klaar.
Morgen voor de middag mijn pa zijn tablethoesje afwerken (hij is jarig morgen), dan het 2 de hoedje ook nog afwerken en als ik nog tijd heb, verder doen aan de fototas.

Die fototas lijkt mij ook nog wel iets! Is daar een werkbeschijving bij in het engels?

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #2499 Gepost op: juli 17, 2013, 10:18:48 »
Ik ga me hier ook eens abonneren zie :happywink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal