collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 126009 keer)

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2280 Gepost op: juli 07, 2013, 22:33:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Je kan voor de hals en mouwen de voorkant en achterkant knippen. Maar in feite ook afzonderlijk.

Voor de shirtjes heb ik een voor- en achterkant met hals en mouwen samen geknipt.

Voor het laatste kleedje voor mezelf had ik enkel een beleg aan de hals. Dus je kan het afzonderlijk doen.

Begrijp je mijn uitleg? :oops:

Ja ik denk het maar hangt dat dan onderaan gewoon los? of hoe moet ik dat afwerken? Of mee verwerken in de zijnaad mss :weetniet:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • AppyLeash
« Reactie #2281 Gepost op: juli 07, 2013, 22:39:34 »
Ja ik denk het maar hangt dat dan onderaan gewoon los? of hoe moet ik dat afwerken? Of mee verwerken in de zijnaad mss :weetniet:
Als je achteraan een blinde rits hebt, dan kan je daar het beleg ook in verwerken.

Bij de shirtjes heb ik gewoon de onderkant gezigzagd en met de hand ff vastgenaaid aan de zijnaad. Onder de mouw stik je beide uiteinden ook aan elkaar.

Het halsbeleg heb ik ook gezigzagd aan de onderkant.

zo heb ik het gedaan met de shirtjes:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2282 Gepost op: juli 07, 2013, 22:45:38 »
Als je achteraan een blinde rits hebt, dan kan je daar het beleg ook in verwerken.

Bij de shirtjes heb ik gewoon de onderkant gezigzagd en met de hand ff vastgenaaid aan de zijnaad. Onder de mouw stik je beide uiteinden ook aan elkaar.

Het halsbeleg heb ik ook gezigzagd aan de onderkant.

zo heb ik het gedaan met de shirtjes:

thx! ga het zeker eens proberen!

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2283 Gepost op: juli 07, 2013, 22:51:44 »
heb je nu de tas gevonden die je in gedachte had mehado (nuja, ik moet eens teruglezen hier zeker)

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2284 Gepost op: juli 07, 2013, 22:54:34 »
heb je nu de tas gevonden die je in gedachte had mehado (nuja, ik moet eens teruglezen hier zeker)

nee heb die niet meer gevonden  :cry:
ga denk ik de fynnbag proberen.

Iebie, is die moeilijk?

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #2285 Gepost op: juli 07, 2013, 23:55:56 »
Nee hoor, anders kon ik die niet maken :vuistje:
Bij het vastnaaien van de zijkant niet teveel nadenken, gewoon doen en je komt er wel. Ik was aan het puzzelen geslagen wat ze nu toch bedoelde :mrgreen:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2286 Gepost op: juli 08, 2013, 06:24:08 »
Ands, rimpel dan gewoon in de naadwaarde, nét achter waar je definitief gaat stikken. Op die manier moet je dat stiksel niet meer losmaken :wink: En die rimpels, die zitten ook goed hoor, als je rakelings langs je hulpstiksels stikt. Om je rimpels mooi te verdelen steek je hier en daar een speldje na X aantal rimpels, zodat je ze er niet uittrekt als je verder je rimpels ve

Ah, dat dat zo kon niet bij stilgestaan.  Bedankt voor de tip. Las overal dat je een rimpeldraad boven en onder de stiknaald moest trekken. 

Nu vrees ik dat er stuk gaat zijn dat ik moeilijk ga kunnen stikken.  Heb daar halsband met beleg, daar een lus op die dubbel is, daar moet dan nog is een band dubbel op en daar de onderrok aan.  Is voor tricot.  Mag ik dan een andere dan een stretchnaald gebruiken? 

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2287 Gepost op: juli 08, 2013, 07:16:48 »
ands: kan je door je stof zien? Als je er niet kan door zien zou ik at niet voeren. Een tricot jurkje is iets dat je meer in de zomer draagt dat moet luchtig zijn.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2288 Gepost op: juli 08, 2013, 15:10:26 »
Dat envelopje is leuk zeg, inderdaad fijn om een cadeaubon in te steken ofzo, goed idee :thumbs:  :thumbs:

Mehado: goed gelukt hé :thumbs:
Zo'n haarband staat hier ook nog op het to-do lijstje met een stofoverschotje.

Hier nog snel een luierzakje gemaakt voor een vriendin. 'k Heb wel geen velcro of kamsnap om het dicht te maken, maar 'k vind dat het ook wel zo zonder iets gebruikt kan worden.
Stofje is alweer van bij "De Strik" in Ledeberg. Rare kerel daar in die winkel, maar wel leuke stofjes te vinden aan fijne prijzen!

(De afwerking van de biais aan de 4 buitenhoeken vond ik wel niet zo makkelijk).

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2289 Gepost op: juli 08, 2013, 16:19:58 »
biais aan hoeken vind ik ook lastig ,bij mij is het nog niet gelukt  :lol:

Iebie, die fynn bag ,zou die van grootte geschikt zijn voor meisjes van 9?
En welke vlieseline heb je daarvoor gebruikt?

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2290 Gepost op: juli 08, 2013, 17:48:44 »
ands: kan je door je stof zien? Als je er niet kan door zien zou ik at niet voeren. Een tricot jurkje is iets dat je meer in de zomer draagt dat moet luchtig zijn.
Voeren doe ik niet. 
Is enkel in de halsbiezen dat er een beleg zit.
Maar snap ik het dan verkeerd of zo?
Dit is de beschrijving (over hoe de stukken op elkaar moeten komen rimpelgedeeltes van tussen gehaald)
Rimpel de onderpand van de biezen in.  Stik de (dubbele bies) op de goede kant van het voor en achterpand. Vouw de lus in de lengte dubbel en stik de zijpanden dicht.  Keer de lus.  Zet de open randen van de lus op elkaar vast. Rijg de open rand van de lus langs de onderpand langs de onderpand op de halsbiezen. De lus wijst naar boven.
Ik zit hier dan toch al met twee lagen die gerimpeld zijn tot breedte van de lus, of moet dat zo fel niet bij elkaar getrokken worden?  En dan 4 lagen van mijn lus?
... Vouw de voor en de voor en achterband dubbel met de verkeerde kanten op elkaar vast.  Rijg de open rand van de banden langs de onderpand van de panden + lus; de banden wijzen naar boven.
dus op mijn lagen van daarjuist komt nog eens twee lagen bij, of niet?
hoe meer ik het lees, vast zetten, bedoelen ze vaststikken of gewoon met speldjes vastzetten?
Rimpel de voorrok langs de bovenrand en 5 cm vanaf de bovenrand tussen de tekens in. Stik de voorrok aan het voorpand; stik hierbij de band en de lus tussenuit.
Dus komt er toch nog een rimpelgedeelte dat ik daar nog is bij moet aanstikken.  Of stik je juist aan voorpand en laat je vorige gedeeltes zo?  Maar dan zit je toch met een opening?

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #2291 Gepost op: juli 08, 2013, 18:30:49 »
biais aan hoeken vind ik ook lastig ,bij mij is het nog niet gelukt  :lol:

Iebie, die fynn bag ,zou die van grootte geschikt zijn voor meisjes van 9?
En welke vlieseline heb je daarvoor gebruikt?

Ja hoor. Ik maakte die groter omdat er in de originele geen A4 past. Is dus echt niet heel groot.
Ik gebruikte de 640 omdat ik geen andere in huis had en eigenlijk vind ik die ideaal voor tassen. De stof met de ruitjes is wel steviger, een lichte canvas.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2292 Gepost op: juli 08, 2013, 19:15:45 »
thx iebie! nog 1 vraagje, is er eigenlijk een sluiting aan? moet ik er velcro ofzo aanzetten of is dat niet nodig?

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2293 Gepost op: juli 08, 2013, 20:20:05 »
Voeren doe ik niet. 
Is enkel in de halsbiezen dat er een beleg zit.
Maar snap ik het dan verkeerd of zo?
Dit is de beschrijving (over hoe de stukken op elkaar moeten komen rimpelgedeeltes van tussen gehaald)
Rimpel de onderpand van de biezen in.  Stik de (dubbele bies) op de goede kant van het voor en achterpand. Vouw de lus in de lengte dubbel en stik de zijpanden dicht.  Keer de lus.  Zet de open randen van de lus op elkaar vast. Rijg de open rand van de lus langs de onderpand langs de onderpand op de halsbiezen. De lus wijst naar boven.
Ik zit hier dan toch al met twee lagen die gerimpeld zijn tot breedte van de lus, of moet dat zo fel niet bij elkaar getrokken worden?  En dan 4 lagen van mijn lus?
... Vouw de voor en de voor en achterband dubbel met de verkeerde kanten op elkaar vast.  Rijg de open rand van de banden langs de onderpand van de panden + lus; de banden wijzen naar boven.
dus op mijn lagen van daarjuist komt nog eens twee lagen bij, of niet?
hoe meer ik het lees, vast zetten, bedoelen ze vaststikken of gewoon met speldjes vastzetten?
Rimpel de voorrok langs de bovenrand en 5 cm vanaf de bovenrand tussen de tekens in. Stik de voorrok aan het voorpand; stik hierbij de band en de lus tussenuit.
Dus komt er toch nog een rimpelgedeelte dat ik daar nog is bij moet aanstikken.  Of stik je juist aan voorpand en laat je vorige gedeeltes zo?  Maar dan zit je toch met een opening?

Manmanman snap ik nu niks van.  :vuistje:
Welk kleedje was dit ook al weer. Een afbeelding kan wonderen doen.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2294 Gepost op: juli 08, 2013, 20:56:30 »

Bron: http://collie-collie.blogspot.be/2013/05/knipmode-juni-2013.html

Maar rimpels zie je op die foto niet door drukke tekening.

Maar dan ligt het niet alleen aan mij en mijn kunnen.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2295 Gepost op: juli 08, 2013, 21:01:58 »
Iemand al eens iets gemaakt uit "Home Made Mini Couture" ? Echt een onduidelijk boek hé! Ik vind wel dat er heel leuke dingen in staan, maar de uitleg lijkt toch nergens op vind ik.
Ik denk dat het volgende projectje een "Candy Cane" jurkje wordt voor Léonie uit dat boek. Ziet er niet zo moeilijk uit en 't is zonder rits.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2296 Gepost op: juli 08, 2013, 21:03:20 »
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2013, 21:16:16 door ands »

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #2297 Gepost op: juli 08, 2013, 21:27:19 »
thx iebie! nog 1 vraagje, is er eigenlijk een sluiting aan? moet ik er velcro ofzo aanzetten of is dat niet nodig?

Nee, is er niet en dat vond ik wat jammer.
Ik zou voor de volgende tas een magneetsluiting doen. Die moet je wel plaatsen voor je binnen- en buitenstof aaneen stikt. Velcro vind ik een beetje zonde, het is een mooie tas, sluiting mag ook mooi zijn :wink:
Je kan ook een gespje opstikken afhankelijk van welke stijl je kiest.
Of je naait 2 lusjes aan de flap wanneer je de binnen- en buitenstof aaneen stikt, dan kan je op de tas leuke knopen zetten.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2298 Gepost op: juli 09, 2013, 07:30:38 »
ands: Moest ik er zelf mee bezig zijn zou ik het miss wel begrijpen. Maar zo zonder iets in je handen vind ik het moeilijk.
Kzou zeggen eerst een proberen verder met de hand in elkaar te steken. Als je fouten maakt krijg je die makkelijker los dan met de machine.

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #2299 Gepost op: juli 09, 2013, 08:26:13 »
Joepie!  Ik heb gisteren 2 knopen aan m'n esprit-broek genaaid!   :dance:  :oops: :oops: :oops:
Geen idee hoelang ze gaan blijven zitten, maar hey, ze hangen er toch aan hé.  :hmpf:
(die knopen aan esprit-broeken komen bij mij trouwens bijna altijd vrij snel los  :roll: )

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal