collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125982 keer)

Offline Bonita

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4563 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2260 Gepost op: juli 06, 2013, 15:31:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
De cluctch ritstasjes!

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2261 Gepost op: juli 06, 2013, 15:33:22 »
Nog een detail

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2262 Gepost op: juli 06, 2013, 15:34:36 »
Mooi bonita!

Maar heb jij nu blinde ritsen gebruikt daarvoor?

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2263 Gepost op: juli 06, 2013, 15:35:35 »
Ja, 'k had geen andere liggen. :mrgreen: 't Had mooier geweest met andere ritsen, maar al bij al stoort het nog niet zo erg vind ik.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2264 Gepost op: juli 06, 2013, 15:38:21 »
Ja, 'k had geen andere liggen. :mrgreen: 't Had mooier geweest met andere ritsen, maar al bij al stoort het nog niet zo erg vind ik.

Kvind het niet mis.  :mrgreen: Maar die blinde zijn duurder dan de gewone. :fuu:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2265 Gepost op: juli 06, 2013, 19:32:22 »
Jullie maken hier allemaal mooie dingen.

Hier met een dag vertraging aan kleedje begonnen. (tennis is nogal uitgelopen). Heb veel tijd verloren aan halsbies en beleg.  Nu Jah, snapte het niet goed, maar eens gevonden wees het zichzelf uit.  Wel is er een naald om onbekende reden doorgebroken.  Waren nochtans maar twee lagen op elkaar. 
Rimpelen, vind ik een tijdrovende bezigheid, en blijft dan nog niet altijd mooi zitten zoals ik het wil. 

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #2266 Gepost op: juli 06, 2013, 20:36:01 »
Ooooooh Bonita! :loved:
Mooi hoor!
Ik heb een fobie voor ritsen, ik wil dat graag maken maar begin et dus niet aan :fuu:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2267 Gepost op: juli 06, 2013, 21:27:34 »
Ands, hoe rimpel jij dan? Dat duurt normaal toch niet lang? 2 draden met grote steeklengte kort bij elkaar stikken, aanspannen, rimpels verdelen, klaar?

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2268 Gepost op: juli 06, 2013, 22:39:54 »
Ands, hoe rimpel jij dan? Dat duurt normaal toch niet lang? 2 draden met grote steeklengte kort bij elkaar stikken, aanspannen, rimpels verdelen, klaar?
Stikte ook eerst, op grootste steeklengte, maar vond dat een gepruts om dat los te doen.  In zelfde kleur als stiksel was moeilijk omdat ik draad op stof amper zag.  En iedere keer ander kleur opzetten is ook een gepruts.
Dus doe ik dat nu met een rijgsteek, alleen blijft dat zo goed niet zitten.  Maar komt er wel veel makkelijker uit.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2269 Gepost op: juli 06, 2013, 23:14:51 »
Die rimpels goed verdelen vind ik toch ook niet zo makkelijk. Ik heb het nu voor het eerst gedaan met die tasjes, maar 't is ook nog verre van perfect mijn goesting. 'k Zal het nog een paar keer moeten doen om het mooier verdeeld te krijgen.

Offline Krulleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 539 HV-Punten
    • DATI turnboetiek
« Reactie #2270 Gepost op: juli 07, 2013, 06:07:33 »
ooh Fie wat een zaaaalige eendknuffel/knuffeleend  :loved:
en al ben ik niet echt into roze, ik vind het olifantenjasje toch ook wel supermooi !!!

Mooie tasjes Bonita  :thumbs:

Ik heb dus ook zoooo ontzettend veel zin om eens iets voor mezelf te maken (hoe lang is dat wel niet geleden  :doh:  )  en kijk enorm uit naar de verhuis en eindelijk weer de weekends in mijn eigen huis hebben, zodat er misschien ook eindelijk terug een beetje échte vrije tijd is  :denk:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2271 Gepost op: juli 07, 2013, 09:17:59 »
Stikte ook eerst, op grootste steeklengte, maar vond dat een gepruts om dat los te doen.  In zelfde kleur als stiksel was moeilijk omdat ik draad op stof amper zag.  En iedere keer ander kleur opzetten is ook een gepruts.
Dus doe ik dat nu met een rijgsteek, alleen blijft dat zo goed niet zitten.  Maar komt er wel veel makkelijker uit.

Ands, rimpel dan gewoon in de naadwaarde, nét achter waar je definitief gaat stikken. Op die manier moet je dat stiksel niet meer losmaken :wink: En die rimpels, die zitten ook goed hoor, als je rakelings langs je hulpstiksels stikt. Om je rimpels mooi te verdelen steek je hier en daar een speldje na X aantal rimpels, zodat je ze er niet uittrekt als je verder je rimpels verdeelt.

Voor de mensen die hier ook voor roze zijn: merci :mrgreen: Ik vind het ook een mooi jasje, al zou ik het Fien nooit aandoen in die kleur. Maar ik ben vooral blij dat mijn olifanten doorlopen op beide voorpanden en het rugpand (zei het nog niet perfect, want de rij is onderbroken ter hoogte van de knopen), dat was voor mij de "uitdaging" van het project (nuja, zo heel moeilijk was dat nu eigenlijk ook weer niet :lol: ) Jammer dat je voor een doorlopende print zoveel stof "verspilt". Maar ik heb dat jasje nu al zo vaak gemaakt, dat ik er ook wel een béétje uitdaging voor mezelf in wou steken.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2272 Gepost op: juli 07, 2013, 10:47:33 »
Ik heb trouwens mijn principes van dure stof aan de kant gezet voor 1 keer... Het is binnenkort mijn mama haar verjaardag en ik ga haar een vinktas maken. Helaas geen stof gekocht op het stoffenspektakel :doh: en dus heb ik een metertje aan €16.2 gekocht van Kokka. Om het te verzachten... Het was al in korting en het is al een soort canvas :lol:

Hier heb ik ook de stof proberen te laten doorlopen aan de zak. Helaas is het niet helemaal gelukt, maar het komt wel goed uit.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2273 Gepost op: juli 07, 2013, 12:34:28 »
Amai, ik sta hier achter (kmoet zonnen  :hmpf: :mrgreen:)

Om op Fie haar fotootjes te antwoorden:  Ohh dat met het groene! Is dat fleece of nicky velours. Zo in die trant ga ik eentje voor men broer zen toekomstig dochtertje maken. Kga daar in het kort al aan beginnen maar ben aan het twijfelen voor de voering (afhankelijk van hoe groot die baby gaat zijn gaat dat ander seizoen zijn)
En dat crechezakje, nog niet aan gedacht dat je dat turnzakje daarvoor kon gebruiken!

Ik ben wat inspiratieloos, mijn ma verjaart woensdag, donderdag is het etentje en ik heb eigenlijk nog geen kado. Ale ja ik heb wel al nog een kadootje liggen, allemaal kruiden, mooi en speciaal verpakt met wat receptjes bij. 1 pakketje italiaanse kruiden en 1 pakketje bbqkruiden. Dus 1 van die 2 en dan heb ik nog een 'onkruidemmer'.
Maar ik wil nog iets maar ik weet niet wat en ook geen idee of er bij die kruiden iets selfmade's bijpast  (en of ik tijd ga hebben nog  :mrgreen:)

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2274 Gepost op: juli 07, 2013, 13:08:33 »
Evie, dit is fleece, maar Fien haar jasje heb ik met nicky velours gevoerd. Gaat allebei even goed.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2275 Gepost op: juli 07, 2013, 19:06:39 »
En kei leuke clutches Bonita!
Patroontje eens bekijken

Ik was men gsmfoto's aan het verwijderen en zag mijn 'geluksenvelop' van vorige week nog passeren.
Dat is een heel snel klein iets om bv ook een kadobon in te steken, ik heb er gewoon men wenskaart en centjes ingestoken.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2276 Gepost op: juli 07, 2013, 20:50:15 »
Mooi Evie en Bonita!  :thumbs:
En Fie, keischattige knuffel!!!

Ik heb een kleedje gemaakt voor men metekindje.
Ik heb de mouwen en hals ook afgewerkt met biais, ik zag eigenlijk geen andere mogelijkheid als het niet gevoerd wordt :weetniet:
Was ook mijn eerste blinde rits  :dance: Heb ze wel met een gewoon ritsvoetje moeten zetten, ik heb nog geen blind ritsvoetje.
Ik zie nu wel dat het echt opvalt op de foto's dat het kleedje nog niet gestreken was  :oops:

En de haarband die ik een paar weken terug maakte voor Amélie

Nu ga ik een zomerhoedje maken voor Femke die op kamp gaat en daarna begin ik aan de 3 tassen: mission impossible  :vuistje:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2277 Gepost op: juli 07, 2013, 22:06:04 »
Mehado, een andere mogelijkheid is met een belegje te werken. Zo kan je ook de hals en mouwen afwerken.

http://www.hobbydoos.nl/naaien/technieken2.asp#beleg

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2278 Gepost op: juli 07, 2013, 22:22:38 »
Mehado, een andere mogelijkheid is met een belegje te werken. Zo kan je ook de hals en mouwen afwerken.

http://www.hobbydoos.nl/naaien/technieken2.asp#beleg

Moet ik dan de hals en 2 mouwen apart knippen? Voor een rok ken ik dat maar voor een kleedje niet echt...

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2279 Gepost op: juli 07, 2013, 22:27:08 »
Je kan voor de hals en mouwen de voorkant en achterkant knippen. Maar in feite ook afzonderlijk.

Voor de shirtjes heb ik een voor- en achterkant met hals en mouwen samen geknipt.

Voor het laatste kleedje voor mezelf had ik enkel een beleg aan de hals. Dus je kan het afzonderlijk doen.

Begrijp je mijn uitleg? :oops:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal