collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125697 keer)

Offline DarrenRastaKaité

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 709 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • AppyLeash
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #40 Gepost op: februari 02, 2013, 23:28:37 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Arghhhh, men naaimachine zit vast en moet kadoke afwerkten tegen morgen.
Stoem ding!
Voor zij die een pfaff hebben ... help

Dus ik krijg de naald niet meer naar beneden, spelhuis blokkeert. Er zat een draad vast, die heb ik eruit getrokken, ik zie niets meer zitten van draad (voor zo ver ge dat ziet) maar toch beweegt het spoelhuisje niet meer. ale ja het vast ding he (niet dat kleine stukje waar je je spoeltje in steekt, dat zit er niet in nu om te testen). Je kan dat ook helemaal niet los doen? (zonder gans u machien uit elkaar te vijzen) Bij men oud machien kon ik daar nog een stuk uithalen voor als de draad daarachter vast had.

:twistedevil:
Ik heb geen pfaff... Maar ik kan die van mij, het spoelhuisje eruit halen en dan nog het omhulsel eruit halen. Bij de jouwe niet? Staat het misschien in je boekje bij onderhoud?

Pff... Morgen laatste voering nog innaaien + mijn onderkant afwerken en het zit erop  8)

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #41 Gepost op: februari 02, 2013, 23:31:18 »
nee er staat niets bij onderhoud (buiten doe er het stof af en druppel af en toe met olie)
de grijper etc kan er allemaal niet uit, bij men oude machine kon dat ook, hier niet blijkbaar/precies

http://nl.matri.eu/pfaff-slaat-vast
krachtig draaien heb ik gedaan, heel krachtig, het heeft na veel wrikken en doen een halve slag gedaan maar zit nu weer muurvast (beweegt zelfs geen mm) en meer kracht heb ik niet

Nuja, men dekentje maar met hand dichtgenaaid en andere kadootjes zullen moeten wachten dus

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #42 Gepost op: februari 03, 2013, 19:36:29 »
Ok, het ziet er naar uit dat ik het niet moet binnendoen! Vanmorgen had ik de blokkage los gekregen. Ikke content!
Tot ik daarna het keergat van men laatste dekentje nog wou dichtdoen ... het stikte langs geen kanten meer dus
Argh! Nuja heb het dus met de hand dichtgemaakt he  :mrgreen: want moest het afgeven deze middag.
Het ene bommadekentje dat hier geplaatst is onlangs (in de sneeuw) ga ik houden voor de meter (men ma vond dat ook daar in de zetel het beste passen, zelfs voor ik gezegd had dat 1 van de 2 voor men meter was). Dus nu echt gedaan met de dekentjes  :mrgreen:

Nuja, die van de winkel had ik al gemaild, en kon het binnen sturen.
Maar nu net operatie bibber gedaan, en geslaagd! Pincet (van men overlockmachine) in de hand, pillamp op men kop  (ja, ge moest me zien zitten) en zo heb ik eend raadje dat achteraan nog vast zat kunnen losmaken. En het ziet er naar uit dat het terug goed stikt!
Heb enkel nog maar klein teststukje gedaan, straks nog eens verder proberen

Me good  :hmpf: :mrgreen:  (nuja als het toch nog geen 100% is dan ga ik het wel binnnendoen maar tot nu toe ziet het er dus goed uit)

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #43 Gepost op: februari 03, 2013, 19:38:04 »
Haja, vandaag bij de oma in het rusthuis ook geweest. Ze zat al beneden in de cafetaria met men ma en het vogeldekentje/fleeceje lag over haar benen in de rolstoel. Het wordt gebruikt  :mrgreen:  (leuk om zien toch)

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: februari 03, 2013, 20:09:59 »
Haja, vandaag bij de oma in het rusthuis ook geweest. Ze zat al beneden in de cafetaria met men ma en het vogeldekentje/fleeceje lag over haar benen in de rolstoel. Het wordt gebruikt  :mrgreen:  (leuk om zien toch)

:thumbs: Keitof!

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: februari 03, 2013, 22:08:25 »
Leuk Evie!

Daarnet fleece in de muts van Rik genaaid.  Wat een geprul seg en het trekt op niets!  Maar ach, het is wel warm natuurlijk.  :roll:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #46 Gepost op: februari 03, 2013, 22:27:30 »
En DRK, kleedje af?

Ankef: :mrgreen:

Over warm gesproken ... ik lig met iets zalig warms in men nek  :mrgreen:
Kadootjes maken is leuk, vooral omdat ik van alles nog een testversie maak. Naast het nekkussen, heb ik nu een test warmtekussentje gemaakt, ligt ook in men nek nu  :mrgreen:

Ik ga dus die 2 als kadootje maken volgend weekend, tis beslist  (nuja, vandaag is het dat toch  :mrgreen:)

Ik heb weer wel wat geleerd:
- ik heb het te vol gedaan, mag wat minder in  (het weegt echt wel veel)
- compartimenten  (je moet geduld hebben met vullen als je compartimentjes maakt stond er, wel dat geduld heb ik dus niet dus ik ga dat volgende keer anders doen, de compartimenten wil ik wel, dat is echt wel vele beter om niet alle vulsel naar de uiteindes enkel te laten gaan als het in je nek ligt)

Vulsel lijkt me wel heel ok, het is een mengeling van tarwe en rogge met lavendeldruppeltjes en gedroogde lavendel tussen. Het blijft echt  goed warm maar ik vermoed dat dit ook is omdat ik 2 dikke stofjes heb gebruikt. Ene kant is een flaneltje en andere kant een dikke katoen (zo lichte denim precies).
Dus ofwel neem ik ditzelfde flaneltje ofwel toch het katoentje dat ik gepland had (zelfde dan het nekkussen dan) maar dan met een voering (ale ja, gewoon 2 katoentjes tegen elkaar om het dikker te maken en de warmte beter bij te houden, met een enkel katoentje gaat het echt veel te snel afkoelen)

Maar amai, lekker warm in men nek dus. Ik heb een slechte nek dus ik ga dat wel vaak gebruiken! (zo kersenpitkussentje vond ik altijd stinken, dit is vele beter  :dance: :mrgreen:)

Haja volgende keer moet ik misschien ook proberen wat minder te smossen, Kaya reukt fleurig uit haar bek nu  :mrgreen:

« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 23:18:24 door evie »

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #47 Gepost op: februari 04, 2013, 11:13:19 »
Ja, sinds gisteren is de jurk af. :wink:

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #48 Gepost op: februari 04, 2013, 11:14:36 »
Ja, sinds gisteren is de jurk af. :wink:

Foto! En hoe zit da nu met u labeltjes? :mrgreen:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: februari 04, 2013, 11:22:45 »
volgpostje
.

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: februari 04, 2013, 11:37:20 »
volgpostje

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: februari 04, 2013, 13:38:40 »
Evie, die compartimentjes is geduld hebben hé.  :mrgreen:  Ik heb in de andere richting ook nog doorgestikt, in totaal 12 compartimenten.  Ik heb ook gevloekt hoor.  :mrgreen:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #52 Gepost op: februari 04, 2013, 14:59:13 »
Evie, die compartimentjes is geduld hebben hé.  :mrgreen:  Ik heb in de andere richting ook nog doorgestikt, in totaal 12 compartimenten.  Ik heb ook gevloekt hoor.  :mrgreen:

Goe zot!  :mrgreen:
Ik ga gewoon volgende keer naast het keergat, drie mini-openingskes maken om het te vullen. Topstich dat erna toch dicht.
Ja, zoiets is niet voor mij  :mrgreen:
Nu heb ik bij het mijne van het stiksel gewoon 2 steken losgetornd terug want de tarwekorrels konden er echt niets tussen.

En daarna zou ik een schoudertasje willen maken en hondenkussens, één van die 2 gaat wel lukken dit weekend denk ik

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: februari 04, 2013, 15:54:57 »
ik zou binnenkort ns dringend lakentjes voor Lotte haar wiegje moeten maken en een 'matrasje' voor op de bodem. Met welk materiaal zou ik dat vullen? Met pluche, dan zal ik ook compartimentjes moetn vullen denk ik. Anders een oud fleecje erinsteken mss...

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #54 Gepost op: februari 04, 2013, 20:52:06 »
Foto! En hoe zit da nu met u labeltjes? :mrgreen:
Met de labeltjes oké, denk ik :denk:

Ik dacht vandaag mijn slaapzakje af te werken, maar naaimachine weigert dienst... En ik weet de oorzaak :boos: Mijn vriend heeft  "vergeten"  mijn naaimachine een onderhoudsbeurt te geven (nochtans beloofd) :boos: Dus slaapzakje aan de kant, nog een sjaal geknipt en gespeld en dat ie het morgen maar doet  :hmpf:

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: februari 04, 2013, 21:20:19 »
mijn dochtertje krijgt een houten speelhuisje voor binnen, nu zoek ik nog stof voor het dak. Ik heb in een stoffenwinkel heel leuke stof gezien die uit kleine lapjes bestond, alleen vond ik de kleuren (zwart/wit) wat hard. Weet iemand waar ik dat kan kopen?

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #56 Gepost op: februari 04, 2013, 21:21:28 »
mijn dochtertje krijgt een houten speelhuisje voor binnen, nu zoek ik nog stof voor het dak. Ik heb in een stoffenwinkel heel leuke stof gezien die uit kleine lapjes bestond, alleen vond ik de kleuren (zwart/wit) wat hard. Weet iemand waar ik dat kan kopen?
Heb je een voorbeeldje?

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #57 Gepost op: februari 04, 2013, 21:29:38 »
ik vind hier wel een paar leuke zitten die wat patchwork-achtig zijn

http://www.stoffenhuisanja.nl/categorie/patchwork.html/3/

maar ja, ik weet niet of dat stof is voor een 'dak'  (of moet het gewoon een vrolijk stofje zijn?)

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: februari 04, 2013, 22:08:55 »
zoiets als die paarse patchwork, maar dan met grijstinten ofzo http://www.stoffenhuisanja.nl/categorie/patchwork.html/2/

het mag een gewone katoenen stof zijn, niet te dik.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #59 Gepost op: februari 04, 2013, 22:22:44 »
zoiets als die paarse patchwork, maar dan met grijstinten ofzo http://www.stoffenhuisanja.nl/categorie/patchwork.html/2/

het mag een gewone katoenen stof zijn, niet te dik.
Eventueel online? Ik zal eens rondkijken als ik in de stoffenwinkel kom. Ik weet niet van waar je bent, maar binnenkort begint het stoffenspektakel terug en daar vindt je echt veel :yes:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal