collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125737 keer)

Offline Bonita

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4563 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2440 Gepost op: juli 13, 2013, 10:20:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Daarnet nog een uurtje aan het Candy Cane jurkje gewerkt, het is echt mooi aan het worden. Het bovenstukje is af, nu nog de rok eraan (rimpelen). Ik ben straks een ganse dag op stap, dus de afwerking van het rokje zal voor morgen zijn.

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2441 Gepost op: juli 13, 2013, 12:53:06 »
Mijn tas is af! (hoezo, het moest vooruit gaan :fuu: )

Ben echt blij met het resultaat, als de VV ze niet moet hebben, houd ik ze zelf wel :lol: Het is echt een hele vrolijke, zomerse schoudertas geworden.

Het patroon komt uit "Zo Geknipt", typische Eloleo-gründlichkeit. Ik heb er wel een verstelbare schouderriem aangezet in plaats van een vaste.

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2442 Gepost op: juli 13, 2013, 13:07:57 »
Hele leuke tas Fie!
Denk dat iedereen daar blij mee zou zijn, ik zou er niet te hard op hopen dat de VV ze niet wil   :wink:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2443 Gepost op: juli 13, 2013, 13:19:18 »
Mooi fie!

Ik wil ook wle mijn adres geven als ze ze niet moet hebben.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2444 Gepost op: juli 13, 2013, 18:33:04 »
Dat laatste ritszakje, van Evie haar link, is een mooike en ziet er ook handig uit.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2013, 18:40:18 door ands »

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2445 Gepost op: juli 13, 2013, 21:35:16 »
Men autovuilzakje is af en amai dat is mottig  :mrgreen:  Nuja het is gewoon een lelijk ikeastofje, zowel buitenkant als binnenkant (= grote zwarte bollen, afwasbaar tafellaken, ecologisch is het dus wel dus geen plastiek zakjes nodig)
Maar de reischauffeur is mannelijk dus dat past dan nog wel in die zijn auto (ik kon niet afkomen met iets fleurigs dan he, alhoewel  :vuistje:)
Misschien dat ik er voor mezelf toch nog eentje ga maken in een mooi stofje, evt andere afmetingen want praktisch is het op zich wel (ik eet in men auto smorgens etc)

Nu eerst iets echt mooi maken, nog 2 hondenhalsbanden  :fuu:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2446 Gepost op: juli 13, 2013, 22:01:11 »
Past bij het interieur. 

Hoe heb je dat juist gemaakt.  Lijkt nog iets voor in mijn auto.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #2447 Gepost op: juli 13, 2013, 22:28:11 »
Evie: Is er een online handleiding voor die auto-zakjes? Dat lijkt me mega praktisch, m'n auto is altijd zo'n mesthoop, dan kan ik alles daarin verstoppen :vuistje:

Fie, dat is een prachtige tas!

Weet iemand een patroon voor een heuptas? Is vooral voor de hondenkoekjes in te proppen tijden de hondenlesjes, maar die uit de winkel zijn zo standaard en 3de leeftijd wandelmens achtig...

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2448 Gepost op: juli 13, 2013, 22:46:57 »
Ik heb me uiteindelijk gebaseerd op deze handleiding
http://www.sewsimplelife.com/archives/fabric-trash-bin-for-the-car/

Maar ik heb geen versteving gebruikt omdat de binnenkant een vrij stug afwasbaar stofje is
En ja vermits het voor aan de hoofdsteun was met 'litsjes' gedaan, gewoon 2 litsjes gemaakt (ik ben even gaan checken eerst of de lengte goed was, voor ik het vastzette op 8cm van de kant), er tussen gestoken en alles getopstiched en dan aan de uiteindes van de litsjes kamsnaps  :mrgreen:  (kan ook met velcro)
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2013, 22:51:45 door evie »

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2449 Gepost op: juli 13, 2013, 23:51:52 »

Hoedje gemaakt voor het baby'tje van de zus van mijn schoonbroer.

Wel slechte foto's, maar ik wil dat altijd zo graag laten zien als ik iets klaar heb  :fuu:

Offline Krulleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 539 HV-Punten
    • DATI turnboetiek
« Reactie #2450 Gepost op: juli 13, 2013, 23:57:19 »
schattig hoedje !!

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2451 Gepost op: juli 14, 2013, 00:11:06 »
Merci voor de complimenten voor mijn tas! Vind ze zelf ook heel leuk, het patroon is ook een aanrader, mocht je het boek hebben liggen.

En ook merci voor de links voor ritstasjes, weet nog niet goed welke ik ga maken. Heb nog ff tijd om te beslissen.

Noorra, leuk, die hoedjes! Ik heb er al een paar voor Fien, ga er geen meer bijmaken. Maar 't is echt wel tof.

Evie, wat heb je nu als "boning" gebruikt?

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2452 Gepost op: juli 14, 2013, 00:43:25 »
Niets  :mrgreen:

Ik heb het eerst geprobeerd zoals het eerste linkje dat ik hier van de week had gepost, met boning dus.Ik heb dan effectief een stuk draad van het vroegere konijnenhok genomen, zo groene draad, deze afgeknipt op maat en daar nog stukje fleece ter bescherming rond gedraaid.
Nu, ik was daar in de mist gegaan en het was te klein naar men zin dus ik heb dan eens verder gegoogled en ben dan op bovenstaande link gevallen.
Het is dus uiteindelijk zonder versteving maar wel met bodem gedaan (buitenkant is ikeacanvas, dus ook al dikker en dan binnenkant ook met dat tafellakenachtige stof, als je 2 gewone katoentjes neemt ga je wel zoiets van versteving moeten voorzien)

Die draad was wel handig, dat bleef echt goed staan maar ik vond het toch wat 'kunstmatig' uitzien.

Ale, die tas staat hier nog op men programma dus, dat is die met de verdoken rits he (of hoe noemen ze dat daar)
Die valt precies wel groter uit dan ik dacht (of lijkt het op u foto groter, je hebt niet echt een referentie)

Heeft er niemand zo'n patroontje voor een zonnehoedje voor een volwassene (ik wil dat  :mrgreen:)
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2013, 00:46:07 door evie »

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2453 Gepost op: juli 14, 2013, 09:35:01 »
Hier passeren weer heel mooie dingen!

Mooie tas, Fie! Ze zal er heel blij mee zijn denk ik!

Zo'n autozakje is ook een leuk idee. Misschien moet ik nog snel zoiets maken in toile cirée voor in augustus. Onze auto zal dat dan wel kunnen gebruiken voor een rit van 800km met 2 kleine kinderen...

Vrolijk hoedje! Ik ga ook nog eentje maken voor Pauline. Ik ga een patroontje gebruiken uit één van de boeken die ik hier liggen heb. Ik denk uit SVDHZ of HMMC.

Ja, en dan zou ik graag vandaag nog het jurkje af hebben. Als de kindjes mij een beetje laten doen tenminste...

Offline Louserz

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 264 HV-Punten
« Reactie #2454 Gepost op: juli 14, 2013, 10:49:45 »
Die tas is echt heel leuk Fie! Was het een moeilijk patroontje? Zou graag zo'n soort zak maken voor iemand, maar ik ben echt nog maar een beginnertje en als het ingewikkeld wordt, oei oei...  :lol:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2455 Gepost op: juli 14, 2013, 10:52:57 »
Raad gevraagd...

Het jurkje lukte voor de bovenkant behoorlijk goed (zie eerste foto). Daar ben ik heel tevreden over.
Maar de onderkant vind ik niet oké! (zie tweede foto)
Ik heb gewoon de werkwijze van het boek gevolgd, maar ik vind de rok veel te recht voor een kinderkleedje. Het moet "zwieriger"...
Hoe pas ik dat aan?

(Het boek zei dat ik voor de rok gewoon een recht stuk stof van 2,4x de taille moest nemen, en dan rimpelen, dat leek me al zo raar, en het resultaat is dus ook raar, ofwel heb ik het niet goed begrepen).

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2456 Gepost op: juli 14, 2013, 11:33:27 »
uhm mja raar, want nu het eraanhangt is het recht op recht precies. Recht op recht knippen is normaal lijkt me, als je het bovenste rimpelt is dat dan vele smaller dan het onderste
DUs als je de taille maal 2,4 doet zou ik nu toch denken dat dat zwieirg zou zijn onderaan en uiteindelijk is de taille zowat waar je de 2 stukken aan elkaar zet)

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2457 Gepost op: juli 14, 2013, 11:59:06 »
Voor welke maat is het kleedje?

Als ik voor mijn nichtje (9 en 7.5) een zwierrokje zou maken, zou ik bijna (of helemaal) 2 keer de volledige stofbreedte moeten nemen...

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2458 Gepost op: juli 14, 2013, 12:30:49 »
Maatje 4 jaar.
Dus 2,4x de taille rondom, dan heb ik wellicht te weinig genomen. Stom :doh: Ik denk dat ik gewoon 2,4x de taille van de ene kant naar de andere kant (van links naar rechts) gedaan heb :doh:
Ja, wiskunde is niet m'n grootste talent.

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2459 Gepost op: juli 14, 2013, 12:47:16 »
Ik weet niet welke maat 4 jaar juist is, maar misschien ben je hier iets mee?
Is van de blog van Mina Dotter en daar staat voor een rimpelrokje hoeveel stof je voor welke maat nodig hebt.
Dit stukje is in het engels, maar staat ook nog ergens in het nederlands op ook...

http://polkadotjes.blogspot.be/2013/06/skirt-week-2013-tutorial-simple.html

bvb voor mijn nichtjes die een 134 hebben, dan zou ik ongeveer 2x 80cm of 2x 90cm moeten nemen...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal