collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125731 keer)

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2400 Gepost op: juli 12, 2013, 13:27:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Noora Deze zou eigenlijk iedeaal zijn voor je foto-tas  :mrgreen: http://www.europequilt.com/nl/2-producten/p/350-dessins

of deze http://www.europequilt.com/nl/2-producten/p/524-kodachrome

Oh, die zijn wel leuk! En een webshop die ik nog niet kende, heel gevaarlijk!  :doh:

Nu denk ik er aan dat ik nog een stukje heb liggen met camera's op, maar dat gaat te klein zijn...
En eigenlijk wil ik dat het niet te hard opvalt dat het een cameratas is.
De onderverdelingen voor camera en lens is een apart stuk dat je er uit kan halen, dus de tas is ook als gewone handtas te gebruiken.

ik vind deze versie van de tas ook wel heel leuk:
http://www.farbenmix.de/inspiration/wp-content/uploads/2012/02/fotobella1.jpg

Offline luigi

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 242 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2401 Gepost op: juli 12, 2013, 13:32:40 »
Luigi, nog niet gemaakt, maar 't lijkt me wel een leuk idee!

Heb wel al dingen gezien op internet, maar dat was gewoon een fleecelap rond de fles draaien en 2 knopen er in.
Maar dan krijgt Pino te veel water binnen omdat zijn mond te veel open moet.  :vuistje:
En het mag er toch iets klasse voller uitzien.  :vuistje:
Kga dar morgenavond of zondag eens proberen te maken en zondag testen. :mrgreen:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2402 Gepost op: juli 12, 2013, 13:42:14 »
Ik denk dat ik het voor de volgende tassen niet meer ga riskeren om die magneetsluiting te zetten.
Ik vind velcro ook minder mooi maar dan ben ik wel zeker dat het deftig werkt.
En voor kinderen geeft het misschien niet zo dat het velcro is.
Iemand een idee waar ze gekleurde velcro verkopen? In veritas hebben ze alleen het blauwe dat ik nodig heb maar geen paars of oranje :weetniet:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2403 Gepost op: juli 12, 2013, 14:04:44 »
Oranje klittenband bij Liel:

http://www.lielonline.be/werk-het-mooi-af/tasfournituren/velcro/

En hier ook verschillende kleuren:
http://www.funfabric.com/halli.php?02_23200
Oei, wel veel verzendingskosten bij deze...

Als je op dawanda 'klettband' ingeeft, krijg je ook veel resultaten:
http://de.dawanda.com/search?as=0&q=klettband
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2013, 14:16:06 door noorra »

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2404 Gepost op: juli 12, 2013, 16:06:31 »
Zo eentje wil ik ook eens maken. http://workschopjadeenstig.blogspot.be/p/patronen.html
Voor mezelf als handtas en als het vlot gaat dan miss ook eens voor mijn broer zijne kleinen.  :fuu:
Mijn todo-lijst is weer aangevuld

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2405 Gepost op: juli 12, 2013, 16:09:39 »
Zo eentje wil ik ook eens maken. http://workschopjadeenstig.blogspot.be/p/patronen.html
Voor mezelf als handtas en als het vlot gaat dan miss ook eens voor mijn broer zijne kleinen.  :fuu:
Mijn todo-lijst is weer aangevuld
Die is inderdaad wel leuk!

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2406 Gepost op: juli 12, 2013, 16:22:48 »
Oh die boekentasjes zijn leuk!
Jah, alweer een projectje op 't lijstje :mrgreen: Met een schoolgaande kleuter zou dat wel eens tof kunnen zijn.
Zou je dat ook in toile cirée kunnen maken?

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2407 Gepost op: juli 12, 2013, 16:27:26 »
Oh die boekentasjes zijn leuk!
Jah, alweer een projectje op 't lijstje :mrgreen: Met een schoolgaande kleuter zou dat wel eens tof kunnen zijn.
Zou je dat ook in toile cirée kunnen maken?

De buiten kant is op de blog gemaakt uit canvas en de binnenkant denk uit toile ciree.

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2408 Gepost op: juli 12, 2013, 16:40:26 »
Dat zeggen we pas na zondag, dan kan je vriend ons niet vies bezien  :baeh: :mrgreen:

Op veilig spelen!  :mrgreen: Hij was al aan het zuchten toen ik zei dat ik ging leren naaien...  :fuu:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2409 Gepost op: juli 12, 2013, 16:47:09 »
Op veilig spelen!  :mrgreen: Hij was al aan het zuchten toen ik zei dat ik ging leren naaien...  :fuu:
Aan naaien komen nog machines aan te pas, dat vindt hij niet zo erg de mijne... Maar breien en haken, dat vindt hij pas erg, want als ik het niet snap, kom ik naar hem toe :lol:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2410 Gepost op: juli 12, 2013, 16:49:19 »
Aan naaien komen nog machines aan te pas, dat vindt hij niet zo erg de mijne... Maar breien en haken, dat vindt hij pas erg, want als ik het niet snap, kom ik naar hem toe :lol:

De mijnen is content dat het juis maar bij naaien blijft. Breien en haken lukt mij langs geen kanten en vind dat ook niet zo leuk.
Hij had mij vroeger ooit eens gezegd dat ik een hobby moest zoeken, hij moet dus content zijn voor mij dat  ik een gevonden heb die ik leuk vind.  :mrgreen:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2411 Gepost op: juli 12, 2013, 16:54:45 »
De mijnen is content dat het juis maar bij naaien blijft. Breien en haken lukt mij langs geen kanten en vind dat ook niet zo leuk.
Hij had mij vroeger ooit eens gezegd dat ik een hobby moest zoeken, hij moet dus content zijn voor mij dat  ik een gevonden heb die ik leuk vind.  :mrgreen:
Breien kan ik (maar dat gaat niet zo vooruit). Haken lukt me niet :lol:

Y. zou -denk ik- blij zijn als ik eens wat meer thuis zou zijn en niet achter mijn naaimachine zit of vergaderen 's avonds of gaan trainen of gaan wandelen of ... :mrgreen:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2412 Gepost op: juli 12, 2013, 17:23:11 »

Y. zou -denk ik- blij zijn als ik eens wat meer thuis zou zijn en niet achter mijn naaimachine zit of vergaderen 's avonds of gaan trainen of gaan wandelen of ... :mrgreen:

Hier valt hij na een werkdag toch om 9u in slaap. Dus hij heeft er geen last van  :mrgreen:

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2413 Gepost op: juli 12, 2013, 18:16:24 »

Moest je ooit ambitie hebben om te leren haken, dat kan ik nu eens wel!  :mrgreen: Gisteren een pinguin gemaakt voor aan een tut-koord, nu het koord zelf nog. Hopelijk is het tegen zondag af voor als Jotte een dutje zou willen doen in de draagdoek, ik wil niet om de paar minuten moeten stoppen om haar tut op te rapen.  :shifty: En verder nog aan 10 andere dingen bezig natuurlijk.  :fuu:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2414 Gepost op: juli 12, 2013, 18:26:20 »
Breien en haken zijn nu ook niet meteen mijn specialiteit. Ik zou het ook wel graag leren, maar nu heb ik er de tijd niet voor.

Ik ben net het materiaal gaan halen voor de handtas die ik als afscheidscadeautje voor de vroedvrouw wil maken, kersjesstof. Ik denk zelfs dat het dezelfde is als de kersjesstof die Bonita gebruikte voor het jurkje voor Léonie. Ik wilde eigenlijk een Kokka-stofje online bestellen (canvas valt veel mooier voor tassen), maar Bambiblauw is met vakantie, en als ik nu nog online bestel, gaat dat veel te laat toekomen (mijn tas zou woensdag afgegeven moeten worden).

In gewone stoffenwinkels vind je toch echt bedroevend weinig mooie stoffen :shifty: Of ik heb een moeilijke (en vooral dure :mrgreen:) smaak, dat kan ook :lol:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2415 Gepost op: juli 12, 2013, 18:30:03 »
Ff teruggebladerd, het is toch een ander stofje dan dat van Bonita. Maar het lijkt er wel hard op.

Zeg DRK, welke overlocker is het nu geworden?

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2416 Gepost op: juli 12, 2013, 18:30:23 »
In gewone stoffenwinkels vind je toch echt bedroevend weinig mooie stoffen :shifty: Of ik heb een moeilijke (en vooral dure :mrgreen:) smaak, dat kan ook :lol:

Het zijn de stoffenwinkels.  :fuu:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2417 Gepost op: juli 12, 2013, 18:35:24 »
Het zijn de stoffenwinkels.  :fuu:

Die slechte smaak hebben bedoel je? :mrgreen:

Maar dat is nu toch echt? Ik vraag mij echt af hoe die hun collecties kiezen, dat is allemaal zo vreselijk oubollig en flets :shifty: En er zijn MASSA's mooie stoffen te verkrijgen he, ik spreek uit ervaring :mrgreen:

Op de markt heb je ook niet altijd mooie dingen, maar die zijn dan op zijn minst goedkoop. Ideaal om basics te gaan halen. Maar in stoffenwinkels vind je ook niks moois, en 't is nog duur ook :lol:

(ik heb een rol stof zien liggen, waarvan ik 100% zeker ben dat hij komt van bij 1 van mijn leveranciers vroeger. Ik kocht die in aan €3/meter, in de stoffenwinkel lag hij voor €11,85/meter :shock: )

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2418 Gepost op: juli 12, 2013, 19:11:31 »
Moest je ooit ambitie hebben om te leren haken, dat kan ik nu eens wel!  :mrgreen: Gisteren een pinguin gemaakt voor aan een tut-koord, nu het koord zelf nog. Hopelijk is het tegen zondag af voor als Jotte een dutje zou willen doen in de draagdoek, ik wil niet om de paar minuten moeten stoppen om haar tut op te rapen.  :shifty: En verder nog aan 10 andere dingen bezig natuurlijk.  :fuu:
Check! Heb je veel geduld?  :mrgreen:

Breien en haken zijn nu ook niet meteen mijn specialiteit. Ik zou het ook wel graag leren, maar nu heb ik er de tijd niet voor.

Ik ben net het materiaal gaan halen voor de handtas die ik als afscheidscadeautje voor de vroedvrouw wil maken, kersjesstof. Ik denk zelfs dat het dezelfde is als de kersjesstof die Bonita gebruikte voor het jurkje voor Léonie. Ik wilde eigenlijk een Kokka-stofje online bestellen (canvas valt veel mooier voor tassen), maar Bambiblauw is met vakantie, en als ik nu nog online bestel, gaat dat veel te laat toekomen (mijn tas zou woensdag afgegeven moeten worden).

Ik ben qua online winkel wel tevreden van ki-en-ko.com (ook webwinkel), maar ik ben daar altijd zo geweest. Is 15 min van mijn deur. Daar heb ik ook Kokka gekocht :wink:

Ff teruggebladerd, het is toch een ander stofje dan dat van Bonita. Maar het lijkt er wel hard op.

Zeg DRK, welke overlocker is het nu geworden?
Dezelfde als de jouwe! Morgen halen :dance: Spijtig genoeg kan ik er niet direct mee aan de start :doh: 's Avonds naar TW Classic!
(Mijn kado'tjesbudget van dit jaar is nu wel op :lol: ).

Nu nog snel een kado'tje maken tegen morgen!

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2419 Gepost op: juli 12, 2013, 19:15:17 »
Ow, je gaat daar echt veel plezier van hebben :yes:

Trouwens, wegens te lui om wat te zoeken: ik zou een ritstasje willen maken bij de handtas, aangezien ik toch nog wel wat stof overheb. Liefst geen clutch, die heb ik al keivaak gemaakt. Iemand een leuk patroontje? Formaat portefeuille, 't is niet de bedoeling dat er een handtas in de handtas zit :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal