collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125746 keer)

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2380 Gepost op: juli 11, 2013, 12:15:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Lila: Ik zou een iets goedkoper stofje zoeken voor je eerste project. Ik heb de varkentjes-versie gebruikt voor het babyjasje. is inderdaad niet zo zomers. Maar meestal bestaan er wel verschillende kleuren.

Ja dat lijkt me toch ook het veiligst (tenzij ik een natuurtalent blijk te zijn natuurlijk, haha  :mrgreen:)

Offline DarrenRastaKaité

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2381 Gepost op: juli 11, 2013, 12:41:45 »
Lol, diene van mij kan nog leven met een kant van de woonkamer die volstaat met naaispullen en aan de andere kant van de woonkamer vol spullen van het reddingswerk :fuu:

Mehado, ik heb dat ook voor gehad met mijn metaalsluiting voor een handtas, ik heb die daarna niet meer gebruikt :shifty: Eerst omdat ik dat niet leuk vind en twee omdat ik geen oplossing had :mrgreen:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2382 Gepost op: juli 11, 2013, 13:00:45 »
Wat is het probleem? HEt is hier zo danig druk dat ik sommige posts maar half lees.  :fuu:

Lila: Ik zou een iets goedkoper stofje zoeken voor je eerste project. Ik heb de varkentjes-versie gebruikt voor het babyjasje. is inderdaad niet zo zomers. Maar meestal bestaan er wel verschillende kleuren.

ik heb een magnetsluiting gebruikt voo d fynnbag maar die magneet is redelijk straf waardoor je hard moet trekken om hem open te doen. De stof gaat daardoor scheuren. Was verstevigd met H630 en ook een stukje canvas

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2383 Gepost op: juli 11, 2013, 15:12:54 »
ik heb een magnetsluiting gebruikt voo d fynnbag maar die magneet is redelijk straf waardoor je hard moet trekken om hem open te doen. De stof gaat daardoor scheuren. Was verstevigd met H630 en ook een stukje canvas

Laten vallen, op slaan of verhitten of met andere magneet over gaan

http://www.goeievraag.be/vraag/wetenschap/natuurkunde-scheikunde/verliest-magneet-kracht.127005

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2384 Gepost op: juli 11, 2013, 15:48:22 »
Yes, mijn gordijnen zijn af. Sebiet meteen naar schoonzus brengen, dat ze hier weg zijn. Ondingen. Maar ze zijn wel goed gelukt.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2385 Gepost op: juli 11, 2013, 15:51:12 »
Yes, mijn gordijnen zijn af. Sebiet meteen naar schoonzus brengen, dat ze hier weg zijn. Ondingen. Maar ze zijn wel goed gelukt.
Hoe heb je het nu gedaan?

Ik was ook heel blij dat ze af waren, maar ik kan toch kijken naar mijn gordijnen en denken: 'goe gedaan van mij' :vuistje:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2386 Gepost op: juli 11, 2013, 16:00:03 »
Hoe heb je het nu gedaan?

Ik was ook heel blij dat ze af waren, maar ik kan toch kijken naar mijn gordijnen en denken: 'goe gedaan van mij' :vuistje:

Zijnaden eerst geblindzoomd, dan onderaan geblindzoomd zodat de zijzomen "gevangen" zitten in de zoom onderaan, allemaal onzichtbaar. Bovenaan de lussen vastgemaakt aan de bovenrand, dan de bovenrand omgeperst, zodat de lussen gevangen zitten in de bovenzoom (wel zichtbaar) Dan bovenaan vlak onder de lussen doorstikt en op de onderrand van de geperste vouw doorstikt, zodant de lussen dubbel verstevigd zijn. Die 2 stiksels zijn zichtbaar, maar gezien mijn draad exact dezelfde kleur heeft als de stof is het niet storend. En dan onderaan waar zijzomen in de onderzoom verdwijnen alles met de hand (IEKS!) gesloten, dat je nergens nog gaten hebt waar je ze in elkaar ziet overgaan.

Hoe lelijk ik ze ook vind (ze zijn echt Fristi-roze...), ik ben er ook wel fier op, want het was à l'improvise, had nergens een handleiding gevonden.

Als ze geperst zijn en hangen zal ik mijn schoonzus vragen om een foto te maken.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2387 Gepost op: juli 11, 2013, 17:28:56 »
oooh man ik wil een overlock. Deze namiddag tricot gaan verwerken bij mijn mama. Heb 2 uur bezig geweest en mijn jurkje is bijna af. Nog 1 zijnaad, de mouwen en dan nog omzomen. Denk dat ik ze in mijn verlof toch even ga gaan halen om mijn cambie-dress verder te af te werken.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2388 Gepost op: juli 11, 2013, 23:19:59 »
 :dance: mijn jurk is af.  De zomen zijn mooi gelukt.  Nu mag mijn naaimachine een maandje rusten.

Dingen die ik ging maken zijn allemaal zomerkleding.  Maar tegen dat alles gemaakt is, zal de zomer al ver voorbij zijn.

Maar ben wel blij dat ik het desondanks allemaal klaarspeel, en dat zonder lessen te volgen.  Niet dat ik niet wil, maar mijn uurrooster laat dat niet toe.

Wat is er zo speciaal aan zo een overlock? Iedereen hemelt dat hier zo op.  Waarom gebruiken jullie dan nog een naaimachine? 
Lees dat dat ook de naden afsnijdt ineens, maar wat als je gemist hebt, er af is er af hè.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2389 Gepost op: juli 11, 2013, 23:41:09 »
Met een overlocker kan je geen ritsen inzetten, geen knoopsgaten maken, geen paspel stikken... Je kan niet zonder gewone naaimachine. Maar het is wel superhandig om trocot mee te verwerken.

Met een overlocker moet je idd zeker zijn voor je stikt, want eraf is eraf, en lostornen is onbegonnen werk. Daarom rijg ik het eerst met de hand in elkaar.

Schoonzus was in de wolken met haar gordijnen trouwens.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2390 Gepost op: juli 12, 2013, 07:10:16 »
Wat is er zo speciaal aan zo een overlock? Iedereen hemelt dat hier zo op.  Waarom gebruiken jullie dan nog een naaimachine? 
Lees dat dat ook de naden afsnijdt ineens, maar wat als je gemist hebt, er af is er af hè.

Zorgen dat je niet mist.  :mrgreen:
Als je met je naaimachine een speciale stretchsteek gebruikt moet je ook zeer voorzichtig zijn om het los te tornen. Tricot is al gevoeliger aan gaatje. Of ik het nu doe met de naaimachine of met de overlockk een nieuw stuk drieg ik altijd, en met de overlock gaat het vlotter om inelkaar te steken.
En een maal je je patroon heb kan je een hele reeks rap achter elkaar maken. (als je er meerdere van wilt)

Leuk Fie dat ze blij was met haar gordijnen.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2391 Gepost op: juli 12, 2013, 11:01:02 »
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2013, 11:02:55 door luigi, Reden: nog eentje erbij »

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2392 Gepost op: juli 12, 2013, 11:13:06 »
Naaimachine, check! In de loop van volgende week krijg ik de naaimachine van een vriendin die op vakantie gaat!
Nu eens werk maken van stof en het patroon en we zijn er!  :dance:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2393 Gepost op: juli 12, 2013, 12:46:51 »
Lila, ook garen is niet onbelangrijk :wink:

Als je garen gaat halen, koop dan Gütermann, niet van dat goedkope garen (Goldman, Ikea-bazaar...) Je geleende naaimachine zal je dankbaar zijn :wink:

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2394 Gepost op: juli 12, 2013, 13:11:51 »
Ok, bedankt voor de tip!
Zijn er nog zo van die dingen die ik moet kopen/weten?  :shifty:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2395 Gepost op: juli 12, 2013, 13:13:26 »
Ok, bedankt voor de tip!
Dat zeggen we pas na zondag, dan kan je vriend ons niet vies bezien  :baeh: :mrgreen:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2396 Gepost op: juli 12, 2013, 13:20:09 »
Iemand al eens een waterspeeltje gemaakt voor de honden met een plastiek flesje in?
Er zijn niet veel dingen die hier lang mee gaan, mijn vriend had vergeten zijn waterspeeltje weg te steken en er schiet niet zoveel meer van over.  :fuu:
Kga niet weer 18 euro geven voor 'oer'degelijk speelgoed als hij het toch kan kapot bijten.

Khad gedacht om een soort hoesje te maken met lussen aan om over een plastiek flesje te trekken. Lang zal het niet mee gaan maar dan kan mij niet schelen als het met restjes kan gemaakt worden.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2397 Gepost op: juli 12, 2013, 13:23:55 »
Ok, bedankt voor de tip!

Gewoon de basisdingen: een goede stofschaar (ALLEEN gebruiken om stof mee te knippen, anders wordt ze meteen bot! Ik verstop mijn stofschaar hierthuis in mijn naaibak, en heb Karel al gezegd dat iets anders knippen met die schaar bestraft zal worden met de doodstraf :lol: ), speldjes (zo dun mogelijk) en een tornmesje. Dat is echt het belangrijkste. Al de rest kan je later nog wel kopen, als je zou blijven naaien.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2398 Gepost op: juli 12, 2013, 13:24:17 »
Luigi, nog niet gemaakt, maar 't lijkt me wel een leuk idee!

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2399 Gepost op: juli 12, 2013, 13:24:25 »
Lila, een stofschaar zal je ook nodig hebben. Eentje waar je enkel stof mee knipt en niks anders. Anders wordt je schaar bot en krijg je je stof niet meer deftig geknipt. En een lange lat/geodriehoek om je patronen te tekenen op je stof. Ik teken altijd met potlood, maar je kan ook kleermakerskrijt gebruiken.

En goed stikgaren inderdaad. Ik heb zo enkele Ikea-rolletjes, en die pluizen echt enorm in vergelijking met de goeie draad van Gütermann. Die pluizen raken dan overal in je machine en je moet die dan overal weghalen enzo. Neen, voor een probeerseltje kan dat nu geen kwaad, maar als je echt aan projectjes begint, ben je beter met Gütermann.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal