collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125747 keer)

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2360 Gepost op: juli 10, 2013, 23:21:43 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Woow, dat valt best mee hè qua tijd! Maak er dan 15 van voor mij en dan zal het wel ongeveer kloppen.  :mrgreen:
Ok, dus bij op de to do-lijst voor deze vakantie: jasje maken! Ik zal jullie hulp wel dubbel en dik nodig hebben hè dames!

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2361 Gepost op: juli 10, 2013, 23:27:21 »
Oh ja, hoeveel stof heb ik nodig?  :shifty: Echt geen flauw benul van!
Waar heb je dat patroon van trouwens Fie? Of heb je dat digitaal?

Dat is hier wel echt de schop onder mijn kont die ik nodig had om ooit te leren naaien hè!  :mrgreen:

Offline Fie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2362 Gepost op: juli 10, 2013, 23:30:13 »
Mehado, mijn blog was rakketak.blogspot.c om. Maar aangezien ik de webshop verkocht heb (www.rakketak.be) kon mijn blog niet blijven bestaan, ik heb immers niks meer te maken met Rakketak. De nieuwe eigenaars wilden mijn blog mee overnemen, maar dat wilde ik niet, die blog was mijn "creatief kindje", dat wilde ik niet uit handen geven, omdat het zo persoonlijk was. Dus zijn we overeen gekomen dat ik die blog zou stopzetten.

Ik ben dan een nieuwe blog gestart (fiepke.blogspot.com) zodat alle handleidingen enzo die ik gemaakt had bewaard en beschikbaar konden blijven. En ook mijn "naaien voor dummies" lijst, met allemaal handige links naar handleidingen van anderen.

Maar er staat dus nog niet erg veel op, op fiepke.blogspot.com, ik zou dringend tijd moeten maken om te bloggen. Maar zoals gezegd, de goesting ontbreekt, al heb ik wel véél materiaal om te bloggen. En mijn 250 volgers zijn natuurlijk ook weer verdwenen :mrgreen: Ik kan ze geen ongelijk geven, momenteel is er niet veel te beleven op mijn blog, LOL.

Lila, je hebt 75cm katoen nodig (minstens 110cm breed) en 75cm nicky velours. Het patroon komt uit een boek, "Zo Geknipt". Je kan dat boek vinden bij bol.com onder andere (http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/zo+geknipt/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/sc/media_all/index.html?_requestid=457411), 25 euro, er staan 30 patronen in voor vanalles en nog wat. Voor een beginner is het echt een heel fijn boek, het zijn in't algemeen makkelijke dingen die niet zo heel lang duren om te maken. De investering waard. Je tekent het patroon dan over van de patroonbladen die bij het boek zitten, je knipt het patroon uit je stof, en je bent klaar om te starten.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2363 Gepost op: juli 10, 2013, 23:36:42 »
Ow ik ga straks een piepen op jouw blog  :lol:
Je had dan een webshop ook? met stofjes? Leuk!

Ik ga na de tassen een herenshort maken. Is gewoon katoen daarvoor geschikt?  :denk:
Mijn vriend wil deze stof
http://www.onlinestoffen.nl/stoffen/bedrukte-katoen/sterren/4746/stenzo-stars.html
Ja echt waar...  :doh: :lol:
maar er staat nergens hoe dik die is ofzo :weetniet:
En moet ik die voeren? ik moet dan ook nog een patroon vinden maar had er bij burda eentje gezien denk ik. Het zou een lange knieshort worden.

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2364 Gepost op: juli 11, 2013, 00:42:55 »
Kleedje is zo goed als af.  Mijn garen is op, dus morgen naar Veritas.  Kwam te kort om te zomen van onder en mouwen.

Past mooi.  Zijn wel enkele details die nu als ik het aan heb opvallen.  Maar vind het voor een eerste kleedje zeker en vast geslaagd.

Maar is veeeeeeel te lang.  En had al maar 2 cm , ipv de 6 die aangegeven waren, genomen.  Ga er min 20. M af moeten doen.  Had partroondelen ruimer op stof kunnen leggen.

Wat doen jullie met al die restjes?
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2013, 00:44:39 door ands »

Offline Krulleke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 539 HV-Punten
    • DATI turnboetiek
« Reactie #2365 Gepost op: juli 11, 2013, 06:43:42 »

Wat doen jullie met al die restjes?

De 'grotere' restjes houd ik bij, heb dus na jaaaren al een hutkoffer vol  :doh:  maar af en toe wordt daar wel eens iets van gebruikt: vb voor een hondenhalsband, een pennenzakje, piramidetasjes, om een naam ergens op te appliqueren etc

Bij patronen uit Knipmode weet ik dat ze voor mij ook sowieso te lang zijn en knip ik al geen zoom meer aan.
Ben benieuwd naar je kleedje  :pic:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2366 Gepost op: juli 11, 2013, 07:13:04 »
@Mehado: zal dat niet te pyjama-achtig zijn?

@ands: de kleine stukjes gebruik ik om mijn stikkingen te proberen. De grotere stukken stop ik in een doos, nog geen idee wat ik er kan mee maken.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2367 Gepost op: juli 11, 2013, 09:13:30 »
@Mehado: zal dat niet te pyjama-achtig zijn?

@ands: de kleine stukjes gebruik ik om mijn stikkingen te proberen. De grotere stukken stop ik in een doos, nog geen idee wat ik er kan mee maken.

De kwaliteit of de tekening? De tekening vind ik zelf ook niks maar hij heeft zelf gekozen dus moet hij weten als hij er belachelijk bij loopt  :mrgreen:
Maar van soort stof hb ik geen idee. Een jeans is te dik voor en short en gewoon katoen ws te dun :weetniet:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2368 Gepost op: juli 11, 2013, 09:26:31 »
Welke steek stel je in bij een tweelingennaald?  Volgens mijn boek een kleine zigzagsteek.  Hoe kom je dan aan twee gelijklopende lijnen?

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2369 Gepost op: juli 11, 2013, 09:30:36 »
Mehado, dat gaat denk ik te dun zijn voor een short. Voor broeken zou ik op zijn minst canvas gebruiken, of anders iets gabardine-achtig?

Ands, ik ben benieuwd naar je kleedje! Ik voorzie meestal ook niet te veel zoom onderaan, ik maak het toch ook altijd korter. En grote restjes houd ik bij, kleine snippers gooi ik direct weg, daar doe ik 9/10 toch niks meer mee, dus dan moet het ook niet in mijn kast liggen.

Allez, 1 gordijn is bijna af, nu alleen mijn lussen nog mooi wegwerken. Ik zou daar eventueel een belegje voor willen maken, maar ik weet nog niet goed hoe ik dat dan zo subtiel mogelijk moet vastmaken. Blindzomen gaat niet lukken, gezien het geen zoom is, maar ik wil liever ook geen stiksel op die gordijn zien. (hoezo, veeleisend? :lol: ) Het enige waar ik nu nog aan kan denken, is het beleg met de hand vastzetten... (jak!) Of anders toch een klein stikseltje bovenaan mijn gordijn, net onder de lussen :denk: In principe gaat niemand dat zien, want dat hangt helemaal vanboven, en ik heb draad in exact dezelfde kleur als de stof.

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #2370 Gepost op: juli 11, 2013, 09:38:08 »
Wat het jasje uit zo geknipt betreft, als je stof neemt van 140cm breed kom je volgens mij toe met 50cm (wel opletten dat je de stof in alle richtingen mag gebruiken uiteraard). Ik heb dus keiveel stof over....

En ik heb nu dus ook voor de eerste keer paspel gestikt met dit jasje te maken.... ik ben fan! Ik vind het dus helemaal niet zo moeilijk, gewoon mooi het touwtje volgen met je ritsvoetje... maakt zelfs niet zo héél erg uit als je een beetje "scheef" zou gaan.

Wat het keren van het jasje betreft, dat is inderdaad een merde... vooral als je zoals mij in de verkeerde richting aan het keren bent  :roll:. Jawel, ik was hier serieus aan het proberen om het hele jasje in de mouw te proppen. Maar enfin, 't is gelukt.

Nu heb ik nog een paspel vraagje... als je een dekentje maakt met paspel, hoe doe je dat dan om te keren? Laat je een keergat in de zoom? En zo ja, hoe maak je die paspel dan vast in het keergat?
.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2371 Gepost op: juli 11, 2013, 10:45:47 »
De kwaliteit of de tekening? De tekening vind ik zelf ook niks maar hij heeft zelf gekozen dus moet hij weten als hij er belachelijk bij loopt  :mrgreen:
Maar van soort stof hb ik geen idee. Een jeans is te dik voor en short en gewoon katoen ws te dun :weetniet:

Door beide  :mrgreen:
Ik zou ook zoals fie zegt voor canvas of gabardine gaan. De gabardine van koekepeertje ben ik fan van. ideaal van dikte voor een short, maar daar heb je wel geen prints in.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2372 Gepost op: juli 11, 2013, 10:50:42 »
Welke steek stel je in bij een tweelingennaald?  Volgens mijn boek een kleine zigzagsteek.  Hoe kom je dan aan twee gelijklopende lijnen?

Iemand?

Zit te popelen om jurk af te werken. :oops:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2373 Gepost op: juli 11, 2013, 10:59:42 »
Iemand?

Zit te popelen om jurk af te werken. :oops:

gewone rechte steek.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2374 Gepost op: juli 11, 2013, 11:32:36 »
Gabardine dat kn ik nit. Zal daar eens naar kijkn dan.

Iemand die een oplossing weet voor mijn magneetsluiting? :(

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2375 Gepost op: juli 11, 2013, 11:44:05 »
Amaai, ik zit hier op die website van bambiblauw te kijken (die zit effectief op een paar honderd meter van mij), maar zo veel teveel keuze!!  :denk: Ik bentot hiertoe precies wel fan van Robert Kaufman! Ik heb iets met rendieren en elanden dus deze vind ik echt de max, maar wel echt niets voor een zomerjasje:
http://www.bambiblauw.be/Webwinkel-Product-23119457/rendieren-bruin.html
Deze zijn ook wel leuk anders
http://www.bambiblauw.be/Webwinkel-Product-25264609/sheep-meadow-lime.html of anders deze
http://www.bambiblauw.be/Webwinkel-Product-12978007/watermelon.html
Dat is wel niet zo goedkoop en ik ben een beetje bang dat ik het ga verprutsen doordat ik het echt nog totaal niet kan. Misschien toch maar naar Pauli voor een goedkoper stofje?

En nu nog iemand vinden die op vakantie gaat ofzo en z'n naaimachine eventjes kan missen.  :vuistje:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2376 Gepost op: juli 11, 2013, 11:48:56 »
Moest je niemand vinden, mag je de mijne eventueel wel lenen :wink: Vrij basic, maar werkt wel goed.

Binnenkort krijg ik toch nieuw speelgoed en ga ik me daarmee bezig houden (en tricot verwerken :lol: ) :dance:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #2377 Gepost op: juli 11, 2013, 12:10:40 »
Amaai, ik zit hier op die website van bambiblauw te kijken (die zit effectief op een paar honderd meter van mij), maar zo veel teveel keuze!!  :denk: Ik bentot hiertoe precies wel fan van Robert Kaufman! Ik heb iets met rendieren en elanden dus deze vind ik echt de max, maar wel echt niets voor een zomerjasje:
http://www.bambiblauw.be/Webwinkel-Product-23119457/rendieren-bruin.html
Die heb ik gisteren besteld....  :mrgreen:
.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2378 Gepost op: juli 11, 2013, 12:14:21 »
Gabardine dat kn ik nit. Zal daar eens naar kijkn dan.

Iemand die een oplossing weet voor mijn magneetsluiting? :(

Wat is het probleem? HEt is hier zo danig druk dat ik sommige posts maar half lees.  :fuu:

Lila: Ik zou een iets goedkoper stofje zoeken voor je eerste project. Ik heb de varkentjes-versie gebruikt voor het babyjasje. is inderdaad niet zo zomers. Maar meestal bestaan er wel verschillende kleuren.

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2379 Gepost op: juli 11, 2013, 12:15:01 »
Moest je niemand vinden, mag je de mijne eventueel wel lenen :wink: Vrij basic, maar werkt wel goed.

Binnenkort krijg ik toch nieuw speelgoed en ga ik me daarmee bezig houden (en tricot verwerken :lol: ) :dance:

Danku alvast! Vanavond hobby-avond met een paar vriendinnen (doen we om de 2 weken, iedereen werkt aan z'n eigen projectjes maar terwijl kan je kletsen en elkaar advies en tips vragen) dus ik ga eens checken of er iemand is die zijn naaimachine een tijdje kan missen! Als het mij bevalt, koop ik er dan wel eentje tweedehands ofzo (Jasper vermoordt mij, ons huis staat nu al stouwvol met mijn haak- en andere knutselspullen  :mrgreen:)

Die heb ik gisteren besteld....  :mrgreen:
Goeie smaak heb jij!  :mrgreen: Die is echt wel de max, als het naaien wat lukt koop ik hem sowieso! Zoals ik al zei, ik heb echt iets met rendieren en elanden.  :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal