collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125756 keer)

Online DarrenRastaKaité

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 709 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • AppyLeash
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2340 Gepost op: juli 10, 2013, 22:17:12 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik dacht eventueel aan en lakentje plus kussensloop ofzo. Of nog leuker (maar waarschijnlijk veel te moeilijk  :fuu:) een babyslaapzakje!
Ik ben al 2 dekentjes aan het haken dus voorlopig dekens (in wording  :mrgreen:) genoeg!

Aha dus jij komt ook zondag! Ik zou zeggen we carpoolen, maar ik vermoed dat dat een beetje krap wordt (mijn vriend gaat mee + baby + 2 honden)...
Ik heb nog wel een leuk patroon liggen voor een babyslaapzak (is wel een 18m). Foto staat hier ergens in het topic. Is zonder rits, maar wel met biais.

Wij vertrekken zondag al rond 7u45 aangezien we eerst nog gaan klimmen :vuistje: Ah, jouw vriend gaat ook mee. Goed voor de mijne die dacht dat hij alleen ging zijn (buiten de vriend van sepke dan) :lol:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2341 Gepost op: juli 10, 2013, 22:17:47 »
Antje, dat kan, maar of de afmetingen van je patroon gaan kloppen betwijfel ik... Ik heb het omgekeerde namelijk al gedaan (van een katoenen patroon een tricot jurkje maken) en dat geeft altijd een jurk die koeien te groot is. Ik maak die dus standaard 2 maten kleiner.

Lila, heel stom, maar een schort is het ideale projectje om mee te starten. Daar zitten keiveel technieken in. Ik zou ritsen en co voorlopig achterwege laten, en eerst uw machine leren temmen, want als je een té moeilijk project neemt, dan geraak je helemaal gedemotiveerd. Anders zo'n babyjasje voor Jotte? Je kan de paspel zelfs achterwege laten, dan is dat echt wel makkelijk. Het patroon komt uit "Zo Geknipt".

Knotsifon, wat een GEWELDIG stofje!!! Waar heb je dat gevonden? Ik zou op zeker spelen, 5cm naad erbij. 't Is toch een fronsrokje, als het dan veel te groot is, dan span je je elastiek wat harder aan (of nog beter, zet er een verstelbare elastiek in, dan past ze er langer in)

Evie, boning is idd zoiets als een balein een BH. Maar geen idee waar je dat kan vinden.

DRK, ik ben ook aan't doordoen aan die rotgordijnen, gewoon om ze hier buiten te krijgen, LOL.

Noorra, ik denk wel dat dat kan, als je dan niet in de problemen komt met té kleine hoekjes en kantjes.

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2342 Gepost op: juli 10, 2013, 22:21:05 »
baleinen zou je dat niet gewoon vinden in de veritas of fourniturenkraam. Ah, 9 augustus ga ik naar Maastricht nog eens. Staan er nog dan veel kramen, Fie?

Mijn gordijnen waren dan nog basic. Zo van die lussen... brr! :lol:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2343 Gepost op: juli 10, 2013, 22:22:10 »
In de zomer staan er iets minder kramen, sommige marktkramers nemen ook vakantie. Maar nog steeds genoeg :mrgreen:

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2344 Gepost op: juli 10, 2013, 22:22:29 »
Is zo'n jasje niet moeilijk? Dat zou ik wel helemaal de max vinden om te maken, maar ik dacht dat dat helemaal te hoog gegrepen zou zijn!
Verder is het allemaal nogal chinees (paspel?  :shifty:).

DRK, ik ga eens wat bladeren voor die slaapzak dan! 18 maanden is op veilig spelen hè, dan heb ik tijd genoeg om het af te krijgen.  :mrgreen:

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2345 Gepost op: juli 10, 2013, 22:24:09 »
In de zomer staan er iets minder kramen, sommige marktkramers nemen ook vakantie. Maar nog steeds genoeg :mrgreen:
Onze textielboeren zijn ook toe tijdens de zomer (ja, ik stuur stof op, maar het is altijd lelijke stof  :hmpf:  :mrgreen: ), dus ik vermoedde het wel. Enfin, er zal inderdaad nog genoeg staan :lol: Het is toch maar om de weken erna door te komen tot aan het volgend stoffenspektakel :mrgreen:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2346 Gepost op: juli 10, 2013, 22:26:34 »
Is zo'n jasje niet moeilijk? Dat zou ik wel helemaal de max vinden om te maken, maar ik dacht dat dat helemaal te hoog gegrepen zou zijn!

DRK, ik ga eens wat bladeren voor die slaapzak dan! 18 maanden is op veilig spelen hè, dan heb ik tijd genoeg om het af te krijgen.  :mrgreen:

Neen, dat jasje is echt niet moeilijk, alleen het keren is niet zo makkelijk (je moet zien dat je de mouwen tegoei aan elkaar stikt, of je krijgt het niet meer gedraaid), maar daar wil ik je wel mee helpen als het nodig is. (de week van 22/7 ben ik de hele week op ons hoofdkantoor in Leuven, dan kan ik onder de middag even binnenspringen voor een SOS Lila :mrgreen: )

Paspel is het randje dat errond zit (kijk naar de foto van de jasjes die ik maakte, het fluogele biesje bij het bruine jasje, en het roze biesje bij het roze jasje), dat kan je weglaten. Het is mooier met, maar paspel stikken vraagt wat vaardigheid. Voor een eerste projectje zou ik dat eruit laten. En in plaats van knopen, kan je drukknopen gebruiken, dan moet je ook niet sukkelen met knoopsgaten.

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2347 Gepost op: juli 10, 2013, 22:28:17 »

Ik zal helpen (want het is nogal een gigantisch topic en geen idee dat het nog in dit topic staan :denk: )

Hier zie je afgewerkt met biais

voorbeeld van paspel (niet van mij, ff gepikt van internet :shifty: )

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2348 Gepost op: juli 10, 2013, 22:29:05 »
Neen, dat jasje is echt niet moeilijk, alleen het keren is niet zo makkelijk (je moet zien dat je de mouwen tegoei aan elkaar stikt, of je krijgt het niet meer gedraaid), maar daar wil ik je wel mee helpen als het nodig is. (de week van 22/7 ben ik de hele week op ons hoofdkantoor in Leuven, dan kan ik onder de middag even binnenspringen voor een SOS Lila :mrgreen: )

Paspel is het randje dat errond zit (kijk naar de foto van de jasjes die ik maakte, het fluogele biesje bij het bruine jasje, en het roze biesje bij het roze jasje), dat kan je weglaten. Het is mooier met, maar paspel stikken vraagt wat vaardigheid. Voor een eerste projectje zou ik dat eruit laten. En in plaats van knopen, kan je drukknopen gebruiken, dan moet je ook niet sukkelen met knoopsgaten.
Met zoveel hulp moet het lukken, hé! :mrgreen:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2349 Gepost op: juli 10, 2013, 22:32:14 »
Met zoveel hulp moet het lukken, hé! :mrgreen:

't Is dat! Ga al maar stofjes shoppen, Lila :mrgreen:

Jotte gaat er nu in passen, aangezien ze exact even groot is als Fien :lol: Ik zou het dus voeren met nicky velours, in plaats van met fleece, want dat gaat veel te warm zijn.

Nicky velours vind je waarschijnlijk wel bij Pauli in Leuven (daar aan de Vismarkt), voor de buitenkant gebruik je gewoon katoen. Als je er niet te veel aan wilt uitgeven, dan kan je een gewoon katoentje kiezen bij Pauli, als het iets specialer mag zijn, dan zou ik er eentje online bestellen (bambiblauw.be zit vlak bij jou in de buurt :wink: )

Offline antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #2350 Gepost op: juli 10, 2013, 22:43:33 »
Antje, dat kan, maar of de afmetingen van je patroon gaan kloppen betwijfel ik... Ik heb het omgekeerde namelijk al gedaan (van een katoenen patroon een tricot jurkje maken) en dat geeft altijd een jurk die koeien te groot is. Ik maak die dus standaard 2 maten kleiner.

Dat zei ons ma dus ook al  :thumbs:, van zeker goed te meten en aan te passen en eventueel een proefstuk (zij heeft daar een andere naam voor) te maken van de dingen waar 'k aan twijfel. Nu ja, 'k heb nog tijd en hier ligt nog wel ergens een oud laken om met te oefenen  :mrgreen:. 'k Zal er in mijn verlof eens aan beginnen.

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2351 Gepost op: juli 10, 2013, 22:46:56 »
Go for it, Lila!!  :cheer:

In de parijsstraat heb je ook nog een stoffenwinkel qua prijzen vergelijkbaar met bambiblauw. Bij Pauli heb je een ruime selectie katoentjes aan €7.5/m.

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2352 Gepost op: juli 10, 2013, 22:50:17 »
En ik zou beter zelf naar de stoffenwinkel gaan aangezien ik nog steeds voering moet hebben voor mijn vinktas :doh:
Ik en tijd, hé. Ik zou beter niet zoveel op mijn werk zitten, dan had ik tijd genoeg  :hmpf:

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2353 Gepost op: juli 10, 2013, 22:56:39 »
Ok, ik ben wel voorstander van het jasje! Mits veel hulp uiteraard!  :mrgreen:
Zou een ikea-stofje bijvoorbeeld volstaan voor de buitenkant?

DRK, dat slaapzakje is ook wel echt mooi! Dat is voor als ik nog zin heb nadat ik mij door het jasje geworsteld heb.  :mrgreen:

Hoe lang schatten jullie dat een absolute beginner over het jasje zou doen?

Ik zie het alleen zitten, maar nog wel één klein detail oplossen eerst: ik heb nog geen naaimachine.  :shifty:

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2354 Gepost op: juli 10, 2013, 22:58:24 »
Ikea-stofjes zijn eigenlijk te dik daarvoor, dat is echt canvas (logisch, het is stof voor woondecoratie), je kan beter een dunner katoentje kopen.

Reken op 8 tot 10 uur, patroon tekenen inbegrepen. (dat lijkt mij erg ruim, maar goed, je hebt natuurlijk nog nooit genaaid)

Ow, en een naaimachine kan helpen ja :lol:

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2355 Gepost op: juli 10, 2013, 23:00:22 »
Oei, dat is een klein detail :vuistje:

Fie zegt het net van het ikea-stofje :yes:

Ken je iemand met een naaimachine die je misschien mag lenen?

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2356 Gepost op: juli 10, 2013, 23:00:56 »
Lila, op mijn blog staan een aantal boeken waar ik mee gestart ben en ook welke projectjes van op internet ik gemaakt heb om te starten
http://ie-ke.blogspot.be/

Niet op de layout van de blog letten, heb er nog werk aan en heb ook nog geen tijd gehad om de dingen te posten die nog gemaakt heb  :doh:

Mijn fynn tas is af  :dance: dank u voor de tips iebie!
Ik ben nadien nog 2x moeten herbeginnen  :doh: maar nu heb ik het door denk ik, voor de volgende 2 tassen  :lol: Mijn strook stof voor zijkanten en bodem was net iets te kort, had alles nochtans goed gemeten en geknipt  :weetniet: Dat was dus het probleem. Ik ga die volgende keer een centimeter of 3 langer maken.Als ze te lang is heb ik maar bij te knippen bovenaan.

Ik heb er een magneetsluiting aangezet maar die magneet is te straf  :doh: ik zie zo dat het de stof gaat kapot trekken en kinderen zijn nu niet bepaald voorzichtig om die te openen he...
Ik heb nochtans 2x vlieseline + een stukje canvas erachter gestoken. Maar die magneet krijg je echt amper van mekaar :s
Zou er iets bestaan om dat minder magnetisch te maken? De tas is echt mooi gelukt en ik zou het zonde vinden dat ze daar stuk gaat (en dat gaat echt niet lang duren). En ze uiteen halen om die sluiting te veranderen is ook te zot  :doh:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2357 Gepost op: juli 10, 2013, 23:03:08 »
Ikea-stofjes zijn eigenlijk te dik daarvoor, dat is echt canvas (logisch, het is stof voor woondecoratie), je kan beter een dunner katoentje kopen.

Reken op 8 tot 10 uur, patroon tekenen inbegrepen. (dat lijkt mij erg ruim, maar goed, je hebt natuurlijk nog nooit genaaid)

Ow, en een naaimachine kan helpen ja :lol:

Ik heb er eeen uur of 8-9 aan bezig geweest en ik naaide nog maar enkele maanden.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2358 Gepost op: juli 10, 2013, 23:05:14 »
Ik heb er eeen uur of 8-9 aan bezig geweest en ik naaide nog maar enkele maanden.

Ah kijk, ik kan blijkbaar goed schatten :mrgreen:

Oh, Mehado, je hebt een blog, keileuk! Ik zou dringend mijn nieuwe blog moeten bijwerken, maar de goesting ontbreekt wat. Ik vond mijn oude blog leuker :shifty: Dat was zo echt een archiefje van alles wat ik gemaakt had, en nu is dat weg. Nuja, als de goesting terugkomt, werk ik hem wel bij.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2359 Gepost op: juli 10, 2013, 23:15:07 »
Ah kijk, ik kan blijkbaar goed schatten :mrgreen:

Oh, Mehado, je hebt een blog, keileuk! Ik zou dringend mijn nieuwe blog moeten bijwerken, maar de goesting ontbreekt wat. Ik vond mijn oude blog leuker :shifty: Dat was zo echt een archiefje van alles wat ik gemaakt had, en nu is dat weg. Nuja, als de goesting terugkomt, werk ik hem wel bij.

Ja ik vind het ook leuk om doen, alleen ontbreekt hier niet de goesting maar de tijd vooral  :doh:
Er staat nog niet veel op maar ik heb ondertussen toch al wat gemaakt, tis alleen nog niet gelukt om verder te schrijven. Mijn fotografie staat er ook op, inderdaad ook een beetje als archief voor mezelf.
Maar fotograferen lukt sinds de verbouwing al niet deftig meer en als je daar niet mee bezig bent verleer je dat dus echt he  :eh:
Maar goed, normaal verhuizen we eind dit jaar en dan is het een jaar verbouwrust, hopelijk kan ik dan de draad weer oppikken.
Wat is jouw blog fie?
En waarom ben je van blog veranderd?

"Life is what happens between all the things you plan"

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal