collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125723 keer)

Online Fie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2320 Gepost op: juli 10, 2013, 16:19:42 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
met die reuzelappen stof voor gordijnen, dat lijkt me echt maar niks!

Ik ging gisteren een pamperzakje maken met mijn gelamineerde stof, tot ik tot de conclusie kwam da tik niks van stof had wat erbij past voor de binnenkant  :roll:

't Is vooral ook dat dat mij tegensteekt, dat het zo'n gigantische lappen stof zijn. Ze hangen hier in de living nu over mijn zetel, want ja, je kan ze niet te hard vouwen, want dan kreuken ze weer helemaal.

Daarmee ook dat ik ze zo snel mogelijk af wil, dat ze hier buiten zijn, want da's toch maar rommelig :shifty:

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #2321 Gepost op: juli 10, 2013, 18:47:47 »
't Is vooral ook dat dat mij tegensteekt, dat het zo'n gigantische lappen stof zijn. Ze hangen hier in de living nu over mijn zetel, want ja, je kan ze niet te hard vouwen, want dan kreuken ze weer helemaal.

Daarmee ook dat ik ze zo snel mogelijk af wil, dat ze hier buiten zijn, want da's toch maar rommelig :shifty:
hopen dan dat Fien morgen ook flink slaapt  :mrgreen:

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Online antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #2322 Gepost op: juli 10, 2013, 19:49:06 »
Als er bij een patroon staat dat het alleen geschikt is voor jersey, zou dat dan toch te doen zijn met katoen door er een rits in te zetten?
Volgens ons ma wel. Niet dat 'k haar niet vertrouw, maar 'k zou toch nog graag meningen van anderen willen horen.
Iemand hier die dat al gedaan heeft??

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2323 Gepost op: juli 10, 2013, 20:20:35 »
Voor Mehado: al eens bij http://www.panddiependaele.be/ geweest in Oudenaarde? 'k Ben er geweest vandaag en er is redelijk veel keuze, zowel voor kledij als gordijnen, als tassen, als toebehoren. Eens de moeite om langs te gaan. Voor mij is het maar 10 minuutjes rijden, dus ga er geregeld wel eens langsgaan.
Ze hebben daar de laatste tijd ook meer en meer mooie designerstofjes. Ze zijn redelijk normaal van prijs. Al blijven designerstofjes een stuk duurder natuurlijk, maar als je die via het internet moet bestellen dan zijn die ook duur met de verzendingskosten erbij.
Voor eerder gewone, goedkopere stoffen ben ik echt wel fan van De Strik in Ledeberg. Al enkele keren langsgeweest intussen.

'k Ben aan het "Candy Cane" jurkje begonnen voor Léonie, in polkadotjes-stof. Groen met witte bollen, past goed bij het retro-modelletje van het kleedje. Alles getekend en geknipt, fournituren (kant en biais) gehaald en morgen kan ik beginnen stikken.

Online noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2324 Gepost op: juli 10, 2013, 21:07:00 »
Als er bij een patroon staat dat het alleen geschikt is voor jersey, zou dat dan toch te doen zijn met katoen door er een rits in te zetten?
Volgens ons ma wel. Niet dat 'k haar niet vertrouw, maar 'k zou toch nog graag meningen van anderen willen horen.

Ik heb in 't weekend een pdf patroon gekocht en dat kan in katoen, met rits dan, of in tricot, zonder rits, gemaakt worden...

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2325 Gepost op: juli 10, 2013, 21:08:07 »
Ik ga iets 'praktisch' maken voor in de auto, voor de lange vakantierit richting Italie
Voor het afval in weg te steken ipv dat tussen men voeten te moeten gooien

Alleen: weet er iemand wat 'boning' is? En/of wat ik evt als alternatief kan gebruiken (iets dat ik in huis ga hebben ofzo)
edit: ik dacht net aan een stukje stevige kiekendraadje (enkel draadje)

http://www.makeit-loveit.com/2009/04/trash-bag.html

(kga dat zowiezo wel met binnen (afwasbaar dun tafellakenrestje) en buitenstofje doen)

Online noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2326 Gepost op: juli 10, 2013, 21:11:02 »
Ik ga iets 'praktisch' maken voor in de auto, voor de lange vakantierit richting Italie
Voor het afval in weg te steken ipv dat tussen men voeten te moeten gooien

Alleen: weet er iemand wat 'boning' is? En/of wat ik evt als alternatief kan gebruiken (iets dat ik in huis ga hebben ofzo)
edit: ik dacht net aan een stukje stevige kiekendraadje (enkel draadje)

http://www.makeit-loveit.com/2009/04/trash-bag.html

(kga dat zowiezo wel met binnen (afwasbaar dun tafellakenrestje) en buitenstofje doen)

zou boning niets iets zijn zoals een beugel van een bh? Als ik het goed zie op de foto denk ik wel dat het zoiets is.
Dan kan je een bh die je niet meer aandoet uiteen halen...

Vraagje ivm de fototas.
Er moet nog naadwaarde bijgetekend worden, maar als ik de foto's zie van gemaakte tassen, lijkt die me iets groter dan ik zou willen.
Kan ik de naadwaarde gewoon weg laten?
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2013, 21:13:37 door noorra »

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2327 Gepost op: juli 10, 2013, 21:13:09 »
zou boning niets iets zijn zoals een beugel van een bh?
Dan kan je een bh die je niet meer aandoet uiteen halen...

dat gaat wat klein zijn  :mrgreen: (maar dat is dan idd wle te vergelijken met de kiekendraad, dat is een zelfde ijzertje alleen meer plooibaar in vorm en kan ik op lengte afknippen)

Online noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2328 Gepost op: juli 10, 2013, 21:14:19 »
Moete er ene van mij hebben (100F  :oops:)

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2329 Gepost op: juli 10, 2013, 21:32:45 »
Even iets posten hier, dan kan ik dit leuke topic volgen!  :thumbs:
Wat een mooie dingen maken jullie toch allemaal! Ik kan totaaaaal niet naaien (amper ooit een naaimachine van dichtbij gezien) maar het staat wel absoluut op mijn to do list voor de komende tijd! Nu nog op zoek naar een gemakkelijk en leuk eerste projectje!

Offline Knotsifon

• hondenvriend pro
  • *
  • 441 HV-Punten
« Reactie #2330 Gepost op: juli 10, 2013, 21:33:47 »
Eenvoudig kinderrokje leren maken in het naaisalon (eind juni).
Had mn metekindje goed opgemeten, de taille zelfs iets breder genomen, aangezien het bovenaan moet fronsen en er een pamperkontje in moet.
Wel, 't is net 'ietskes' te smal aan de taille, TJUUUUUUUUU :boos:
Vraag me af hoeveel extra cms ik nu zou moeten bijnemen voor de taille :weetniet:

Joepie!  Ik heb gisteren 2 knopen aan m'n esprit-broek genaaid!   :dance:  :oops: :oops: :oops:
Geen idee hoelang ze gaan blijven zitten, maar hey, ze hangen er toch aan hé.  :hmpf:
(die knopen aan esprit-broeken komen bij mij trouwens bijna altijd vrij snel los  :roll: )
Vrijdag verloor ik een stoffen knoop van mijn Esprit jas bij de huisarts. Blijkbaar verloren bij het binnenkomen. Heb niets horen vallen.
Het is de huisarts die de knoop zag liggen en afgaande op de kleur van de knoop, dacht hij wel dat het van mij was.
Vroeg me af van welke plek die knoop kwam. Eens thuis, mijn jas onderzocht. Is een versieringsknop op de achterzijde van mijn jas. :doh:
Aan mn Esprit-broeken komen die knopen ook vrij snel los, je bent dus geen alleenstaand geval :mrgreen:

@Fie: Had het reeds gezegd, maar hele mooie babyjassen, alsook de eendenknuffel is guitig!

@Bonita: Leuke tasjes. Zo'n pamperzakje is ook 'iets' dat op mn To-do lijstje staat.

@Mehado: De binders achteraan het kleedje, geven een elegante touch aan het geheel. :thumbs:

Kenza geboren 11 - 08 - 2005  & Fenne geboren 27 - 11 - 2014

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2331 Gepost op: juli 10, 2013, 21:38:54 »
Evie, ik zou inderdaad ijzerdraad of van die 'elektriciteitsdraad' nemen. Het is inderdaad een gedacht om zo eentje te maken! :mrgreen: Mijn auto durft ook wel eens een stort te zijn! :oops:

Knotsifon, een te cool rokje :mrgreen: Knap!

Even iets posten hier, dan kan ik dit leuke topic volgen!  :thumbs:
Wat een mooie dingen maken jullie toch allemaal! Ik kan totaaaaal niet naaien (amper ooit een naaimachine van dichtbij gezien) maar het staat wel absoluut op mijn to do list voor de komende tijd! Nu nog op zoek naar een gemakkelijk en leuk eerste projectje!
Als je vragen hebt, kan je langskomen, hé  :mrgreen: Of als je eens een naaimachine wilt zien... :lol:

Zaterdag overlock halen :dance:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2332 Gepost op: juli 10, 2013, 21:41:10 »

Toen ik mijn gordijnen heb gemaakt, dan heb ik ook gevloekt. Ik heb toen echt verder gedaan om ervan af te zijn :oops:
(maar dat is natuurlijk niet mogelijk met een kleintje in huis). Maar de mensen zijn nog steeds gecharmeerd dat ze zelf gemaakt zijn :lol:

Online antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #2333 Gepost op: juli 10, 2013, 21:41:55 »
Ik heb in 't weekend een pdf patroon gekocht en dat kan in katoen, met rits dan, of in tricot, zonder rits, gemaakt worden...

Ha, geweldig! Dan weet 'k wat ga maken voor de eindejaarsfeesten, nu nog een mooi stofje vinden. 'k Moet toch eens leren op ons ma te vertrouwen  :lol:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2334 Gepost op: juli 10, 2013, 21:42:18 »
Ja, eventueel in de zijnaad eentje inzetten?

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2335 Gepost op: juli 10, 2013, 21:45:34 »
Als je vragen hebt, kan je langskomen, hé  :mrgreen: Of als je eens een naaimachine wilt zien... :lol:

Heb jij een echte naaimachine of wat? Wooooow!  :mrgreen:

Als ik er aan begin weet ik je te vinden dan! Maar hou u al maar vast hè want ik ben echt een absolute beginner! (en niet echt de handigste  :vuistje:)

Ik ga misschien in de bib eens een boekje halen, maar ik kan zelfs totaal niet inschatten wat moeilijk is en wat niet... (vb. is een rits innaaien moeilijk of niet?) :shifty: Iemand misschien een anrader voor een (patronen)boekje ofzo?

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2336 Gepost op: juli 10, 2013, 21:49:02 »
Heb jij een echte naaimachine of wat? Wooooow!  :mrgreen:

Als ik er aan begin weet ik je te vinden dan! Maar hou u al maar vast hè want ik ben echt een absolute beginner! (en niet echt de handigste  :vuistje:)

Ik ga misschien in de bib eens een boekje halen, maar ik kan zelfs totaal niet inschatten wat moeilijk is en wat niet... (vb. is een rits innaaien moeilijk of niet?) :shifty: Iemand misschien een anrader voor een (patronen)boekje ofzo?
:vuistje: Normaal zie je me zondag in de Sahara :lol:

je vindt veel tuto's online van basic dingen (kussensloop, dekentjes, enz.). Of je kan direct beginnen met een ritstasje :vuistje: Ik zou een leuk project kiezen dat je echt wilt maken en zo beginnen.

Altijd welkom :wink:

Offline Katrien001

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
« Reactie #2337 Gepost op: juli 10, 2013, 21:57:10 »
Lila mijn eerste projectje was een dekentje

Offline Lila

• hondenvriend pro
  • *
  • 1675 HV-Punten
« Reactie #2338 Gepost op: juli 10, 2013, 22:10:02 »
Ik dacht eventueel aan en lakentje plus kussensloop ofzo. Of nog leuker (maar waarschijnlijk veel te moeilijk  :fuu:) een babyslaapzakje!
Ik ben al 2 dekentjes aan het haken dus voorlopig dekens (in wording  :mrgreen:) genoeg!

Aha dus jij komt ook zondag! Ik zou zeggen we carpoolen, maar ik vermoed dat dat een beetje krap wordt (mijn vriend gaat mee + baby + 2 honden)...

Online antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #2339 Gepost op: juli 10, 2013, 22:10:38 »
Lila mijn eerste projectje was een dekentje

Dat van mij was een overtrek voor een hondenkussen.
Om het mezelf moeilijk te maken was de bovenkant in een gebloemde stof, de zijkanten (dus de dikte van de mousse) in het felblauw en de achterkant in het limoengroen  :zot: .  Omdat 'k nog geen rits kon inzetten (ha nee, 'k wist nog maar juist hoe 'k mijn machine moest inrijgen  :mrgreen:) had 'k er velcro op gezet om te sluiten. En ondanks alles was het nog goed gelukt en wordt het nog steeds gebruikt: door de katten nu, bij gebrek aan een kleine hond.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal