collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125793 keer)

Offline Bamse

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1101 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2300 Gepost op: juli 09, 2013, 09:11:20 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
(die knopen aan esprit-broeken komen bij mij trouwens bijna altijd vrij snel los  :roll: )
Allé, ik ben dan toch niet de enige met het afspringend knopen syndroom... ik naai die er eigenlijk wel altijd met de hand aan (en te bedenken dat ik een naaimachine heb die dat kan hé).

Vraagje : heeft hier iemand een patroon voor een case/hoes voor een Ipad-mini?
.

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2301 Gepost op: juli 09, 2013, 10:14:53 »
Allé, ik ben dan toch niet de enige met het afspringend knopen syndroom... ik naai die er eigenlijk wel altijd met de hand aan (en te bedenken dat ik een naaimachine heb die dat kan hé).

Vraagje : heeft hier iemand een patroon voor een case/hoes voor een Ipad-mini?

Tegen dat je de naaimachine juist hebt ingesteld is je knoop er met de hand aangenaaid.  :happywink:

Een zoeken voor de gewone ipad en de afmetingen aanpassen.

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #2302 Gepost op: juli 09, 2013, 20:04:04 »
Help! Ik wil een fototas maken, maar kan niet kiezen welke stoffen ik er voor ga gebruiken... dat krijg je als je te veel stof hebt hè  :oops:

Het is deze tas:
http://www.farbenmix.de/shop/Alle-Kreativ-Ebooks/FOTObella-die-Tasche-fuer-alle-Kamerafreunde-Kreativ-Ebook::10655.html
(Op google zijn wel betere foto's te vinden...)

Ik denk dat ik jeans (dunne jeans) ga nemen en dan een ander stofje voor de klep en misschien de zakjes opzij.
Ik heb nu met de foto's te bekijken toch al een beetje kunnen elimineren, maar jullie mogen toch jullie mening geven.

Dit zijn de stofjes die ik er eventueel voor wil gebruiken
Deze kan ik enkel voor de klep gebruiken, de voering kan er niet uit

Ik dacht van hier 1 van de 2 rechtse te nemen

Deze vind ik alle 4 wel leuk

Dit was mijn eerste gedacht, maar past misschien toch niet zo goed? (Of ik moet de tas en de klep in de linkse stof maken en de voering in de rechtse...

« Laatst bewerkt op: juli 09, 2013, 20:13:16 door noorra »

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #2303 Gepost op: juli 09, 2013, 20:15:16 »
De oranje bloemen vind ik er het allerleukste bij passen (kom me gewoon even moeien  :vuistje: ).

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #2304 Gepost op: juli 09, 2013, 20:39:17 »
De oranje bloemen vind ik er het allerleukste bij passen (kom me gewoon even moeien  :vuistje: ).

Gij moeial :hmpf: :mrgreen:

Ik heb hetzelfde probleem, altijd vanalles willen doen en dan vast zitten omdat ik de stof niet kan kiezen. Dus ik zwijg :mrgreen:

Online luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2305 Gepost op: juli 09, 2013, 20:53:17 »

De Linkse vind ik het leukst! Die met de donkerste achter grond.

En amai hij ebt ook geen stof te kort. :vuistje:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2306 Gepost op: juli 09, 2013, 23:35:09 »
Iebie,ik heb een hulplijn nodig  :vuistje:

Er staat in de tutorial bij het stikken van zijkanten en bodem,dus die lange small strook he, dat je bij ht stikken van de hoeken (dus als jee de flap 90gr plooit) enkele cms mag stikken... Wanneer mag ik dan de bodem volledig vaststikken? En ik vraag mij af hoe ik de voorkant eraan moet krijgen als de achterkant eraan gestikt is... Komt dat goed? Ik ben al eens mis geweest en heb net een half u getornd :doh: dus voor ik herbegin....

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #2307 Gepost op: juli 10, 2013, 07:08:24 »
Ik zei nog zo "niet nadenken, gewoon doen" op dat punt :vuistje:
Je stikt de korte zijkant tot op anderhalve cm van de onderste rand en je laat je naald in de stof zitten terwijl je het voetje omhoog doet. Je plooit je stof 90 graden zodat de stof van je zijkant mooi op de onderkant komt te liggen. Je draait dan de hele lap zodanig dat je nu de lange kant kan stikken. Je doet je voetje weer omlaag en stikt daar stuk door tot je opnieuw aan 1,5cm van de onderste rand komt, je laat de naald in de stof zitten en doet hetzelfde als daarnet voor het laatste stukje.

Om de voorkant eraan te krijgen is het helemaal hetzelfde, je zal zitten dat dat niet moeilijker of vervelender gaat. Je moet alleen opletten dat je de goede kanten op elkaar legt.

Begrijp je mijn uitleg? Anders moet je een foto plaatsen met hoever je zit, ik snap je vraag niet goed "wanneer mag ik de bodem volledig vaststikken" :shifty: Of ben je gestopt bij die anderhalve cm van de rand?

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #2308 Gepost op: juli 10, 2013, 10:22:55 »
Voilà, mijn eerste "zo geknipt" jasje staat in mekaar. En op (heel wat) beginnersfoutjes na, vind ik het eindresultaat toch geslaagd genoeg om cadeau te doen.
Op naar het volgende exemplaar... en daarvoor heb ik weer even jullie hulp nodig  :happywink:.
Geboortekaartje voor een kindje gekregen (babyborrel op 3/08) met als thema "astronauten", dus dacht dat het wel leuk zou zijn het jasje ook in dat thema te maken. Heeft er toevallig iemand van jullie nog ergens (online liefst) stof gespot met als thema ruimte, astronauten, sterren, planeten, ... ??? Ik vind niet direct iets via google.
.

Offline Miepie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 286 HV-Punten
« Reactie #2309 Gepost op: juli 10, 2013, 10:45:16 »
Deze vind ik wel redelijk leuk (heb nog wel niets besteld bij deze site, maar zou dat deze week wel eens willen doen):

http://www.myfabrichouse.co.uk/2409-uk-online-fabric-cotton-fat-quarter-kids-children-boy-blue-space-rocket.html
http://www.myfabrichouse.co.uk/2114-uk-online-fabric-cotton-fat-quarter-star-blue.html

Dit lijkt ook wat ruimteachtig, maar het zijn wel robotjes dat er op staan...

http://www.modestofjes.be/nl/product/robot-731/

het is toch katoen dat je daarvoor nodig hebt hé? Op diie eerste site zijn dat wel 'fat quarters' dus ik weet niet of je dat dan kunt gebruiken...

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #2310 Gepost op: juli 10, 2013, 10:52:14 »
Ik kocht onlangs deze stof

Denk dat die wel leuk zou zijn voor een tas.

Kocht ook deze omdat ik nog vlug iets nodig had om een verjaardagscadeautj e voor een negenjarige in te doen (vond het ontgoochelend resultaat uiteindelijk :oops:)

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2311 Gepost op: juli 10, 2013, 10:59:21 »
Voilà, mijn eerste "zo geknipt" jasje staat in mekaar. En op (heel wat) beginnersfoutjes na, vind ik het eindresultaat toch geslaagd genoeg om cadeau te doen.
Op naar het volgende exemplaar... en daarvoor heb ik weer even jullie hulp nodig  :happywink:.
Geboortekaartje voor een kindje gekregen (babyborrel op 3/08) met als thema "astronauten", dus dacht dat het wel leuk zou zijn het jasje ook in dat thema te maken. Heeft er toevallig iemand van jullie nog ergens (online liefst) stof gespot met als thema ruimte, astronauten, sterren, planeten, ... ??? Ik vind niet direct iets via google.

Dit is HET astronautenstofje bij uitstek!

http://www.bambiblauw.be/Webwinkel-Product-7788612/retro-rakettenstof.html

In't echt ook supermooi, ik heb die in de webshop gehad. Is een klassieker van Michael Miller.

Noorra, ik ben het qua stoffenkeuze helemaal eens met Luigi!

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #2312 Gepost op: juli 10, 2013, 11:43:28 »
Dit is HET astronautenstofje bij uitstek!
http://www.bambiblauw.be/Webwinkel-Product-7788612/retro-rakettenstof.html
In't echt ook supermooi, ik heb die in de webshop gehad. Is een klassieker van Michael Miller.
Die had ik ook al gevonden... denk dat ik die ook ga nemen. Al twijfelde ik nog even bij het "retro" ervan (niet iedereen houdt van die retro-figuurtjes, wel?).
.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2313 Gepost op: juli 10, 2013, 11:49:15 »
Neen, maar dat kan alleen jij inschatten he, of de ontvanger dat leuk gaat vinden of niet?

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2314 Gepost op: juli 10, 2013, 15:20:32 »
Kak zeg, ik ben de (roze :mrgreen: ) gordijnen voor mijn schoonzus aan't maken, wat een rotklusje is dat. Ze wilt er met lussen bovenaan.

Op zich is het helemaal niet moeilijk, maar ik wil ze wel graag perfect afwerken, en ik zit hier maar te sukkelen met die blindzomen :doh:

Online ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2315 Gepost op: juli 10, 2013, 15:52:28 »
Ben door al de lagen doorgemaakt.  Had wel een dikkere naald opgezet.

Worden zijnaden bij tricot ook met een tweelingennaald gedaan of wordt dat nog met gewone gedaan.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2316 Gepost op: juli 10, 2013, 15:59:05 »
Met een gewone stretchsteek. Een tweelingnaald is alleen voor de zichtbare naden, bijvoorbeeld je halsbies/zomen aan de mouwen/zoom onderaan/...

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2317 Gepost op: juli 10, 2013, 15:59:53 »
En voor wie ook nog zou sukkelen met de blindzoom aan gordijnen (of rokken): EUREKA! :lol:

http://www.makeit-loveit.com/2011/07/blind-hem-stitch-with-a-sewing-machine.html

Hele duidelijke handleiding vind ik :yes:

Maar Fien is weer wakker, dus het afwerken zal voor later zijn.

Online ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2318 Gepost op: juli 10, 2013, 16:01:22 »
Met een gewone stretchsteek. Een tweelingnaald is alleen voor de zichtbare naden, bijvoorbeeld je halsbies/zomen aan de mouwen/zoom onderaan/...
Merci.

Offline Tollertje

• *
  • 4074 HV-Punten
« Reactie #2319 Gepost op: juli 10, 2013, 16:06:22 »
met die reuzelappen stof voor gordijnen, dat lijkt me echt maar niks!

Ik ging gisteren een pamperzakje maken met mijn gelamineerde stof, tot ik tot de conclusie kwam da tik niks van stof had wat erbij past voor de binnenkant  :roll:

Je bent pas rijk, als je iets bezit wat niet te koop is.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal