collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125732 keer)

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #2240 Gepost op: juli 05, 2013, 09:08:17 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Anders eens kijken naar de Lewenstein 700DE. Zijn veel mensen die die hebben en volgens mij tevreden van zijn.
Ik heb zelf een Gritzner. Die ziet er helemaal hetzelfde uit als de Lewenstein, maar er staat een andere naam op en die was iets goedkoper...
Wordt er momenteel geen groepsaankoop georganiseerd via een of ander FB groepje?

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #2241 Gepost op: juli 05, 2013, 09:10:30 »
Neee nog niet. Ga seffes es d linken bekijken die hier gepost zijn,waarvoor mijn dank :thumbs:

Die overlock lijkt mij idd ook een interessante machine,ik kijk elke keer in de folder vd aldi of ze er nog niet komen want schijnt zijn die door yanome gemaakt en ze kosten maar 250 euro :weetniet:
Als zee er nog eens zijn ga ik het er toch op wagen denk ik,al veel goeie reviews van gelezen

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2242 Gepost op: juli 05, 2013, 09:17:39 »
Wat doet zo een overlock juist?

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2243 Gepost op: juli 05, 2013, 09:26:01 »
De afwerking van een Bernina is beter dan een Lewenstein, vind ik. Iemand in het naaiclubje heeft een Lewenstein en dan al eens gezien bij iemand anders, gisteren de Bernina gezien (ook de Bernette) en daar vond ik het veel netter.

Ands, met een overlock kan je verschillende dingen doen: randen afwerken, rolzoom, twee stoffen aan elkaar zetten. Het makkelijkste om mee te werken voor tricot.

Ik zal eens zoeken voor een groepsaankoop in de buurt.

Offline Miepie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 286 HV-Punten
« Reactie #2244 Gepost op: juli 05, 2013, 09:37:52 »
Ik heb mijn overlock van deze site besteld, zeer goede service, kreeg er zelfs een stekkeromvormer (of hoe heet zo'n ding) bij. Maar dan moet je het natuurlijk wel vertrouwen om zoiets via het internet te kopen. Ik heb toen (is toch al zo'n 5 jaar geleden) de Brother 3034D gekocht (was toen het nieuwste model) en ik ben er nog altijd heel tevreden van (maakt wel redelijk wat lawaai, maar dat is meestal met een overlock (merk ik toch ook in de les).

http://www.sewingmachines.co.uk/brother_over.htm

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2245 Gepost op: juli 05, 2013, 09:44:16 »
Ik heb een 700D, supertevreden van. En ik heb 500 betaald in de plaatselijke winkel, na onderhandelen over de prijs (allez, Karel heeft dat gedaan, aangezien hij mij die voor kerst gegeven heeft, zot)

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2246 Gepost op: juli 05, 2013, 09:45:43 »
Ik heb mijn overlock van deze site besteld, zeer goede service, kreeg er zelfs een stekkeromvormer (of hoe heet zo'n ding) bij. Maar dan moet je het natuurlijk wel vertrouwen om zoiets via het internet te kopen. Ik heb toen (is toch al zo'n 5 jaar geleden) de Brother 3034D gekocht (was toen het nieuwste model) en ik ben er nog altijd heel tevreden van (maakt wel redelijk wat lawaai, maar dat is meestal met een overlock (merk ik toch ook in de les).

http://www.sewingmachines.co.uk/brother_over.htm

Ik denk dat mijn ma dezelfde heeft. Ze is er zeer tevreden over. Ik vind dat die mooi afwerkt, mooi afgesneden, mooi gestikt.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2247 Gepost op: juli 05, 2013, 09:50:28 »
Ja, de eerste keer dat ik een overlock hoorde, moest ik toch ook even wennen, ze :lol:

Brother had ik ook al goede dingen van gehoord, maar dan vooral van hun naaimachines.

We trainen morgen in Kampenhout, als het niet te warm is, ga ik snel eens naar Mechelen rijden.[

quote author=Fie link=topic=152135.msg3420433#msg3420433 date=1373010256]
Ik heb een 700D, supertevreden van. En ik heb 500 betaald in de plaatselijke winkel, na onderhandelen over de prijs (allez, Karel heeft dat gedaan, aangezien hij mij die voor kerst gegeven heeft, zot)
[/quote] Het is inderdaad die dat ik geprobeerd heb :yes: en die ik zag zitten :lol:
Ik denk niet dat Y. zo'n goede onderhandelaar is :lol:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2248 Gepost op: juli 05, 2013, 10:24:36 »
Bestaat er geen 500D ook ofzo van bernina die iets goedkoper is?

En je moet zeker onderhandelen over te prijs. Mijn ma heeft korting gehad 10% ofzo en een onderhoudsbeurt gratis.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2249 Gepost op: juli 05, 2013, 11:02:08 »
Bestaat er geen 500D ook ofzo van bernina die iets goedkoper is?

En je moet zeker onderhandelen over te prijs. Mijn ma heeft korting gehad 10% ofzo en een onderhoudsbeurt gratis.
Ja, maar dat is eigenlijk Bernette. Die heb ik gisteren ook gezien. Minder goede afwerking, enz. Kost €449

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2250 Gepost op: juli 05, 2013, 11:15:03 »
Ja, maar dat is eigenlijk Bernette. Die heb ik gisteren ook gezien. Minder goede afwerking, enz. Kost €449

Ah oke.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2251 Gepost op: juli 05, 2013, 16:10:56 »
Groepsaankoop gevonden waar hij €559 zou kosten. Wel in Sint-Niklaas, maar de familie uit het buitenland is terug in het land voor 2 maand en dan kom ik toch geregeld die kanten op.

Deze avond snel nog eens langs de naaiwinkel in Mechelen. Dan zullen we zien. Ik wil ook niet te lang meer wachten :muur:

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2252 Gepost op: juli 05, 2013, 17:33:40 »
Amai, heb weer al meer losgedaan dan iets anders.  En is bij tricot niet makkelijk.  Was ik natuurlijk mijn machine op een stretchsteken vergeten in te stellen  :doh:
Maar straks herbegin ik.  Nu eerst tennis kijken.

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #2253 Gepost op: juli 05, 2013, 20:09:50 »
Ik maakte daarnet het kledingtasje uit "De leukste naai-ideeën".
Ik maak nooit meer iets uit dat boek :boos:

Je hebt nodig: stof 1 50cm op 112cm, stof 2 30cm op 112cm, voering 40cm op 90cm.

Ik begin uit mijn grote lappen stof te knippen.
Bij de "bewerkingen" staat dan (ander blad) dat je rechthoeken uit de stoffen moet knippen. 63cm op 13cm en 33cm op 63cm uit de ene, 2 x 13cm op 63cm uit de andere, 3 x 13cm op 63cm uit de voering.
En dan blijf je met dwaze overschot stof over want je had helemaal niet nodig wat ze in het begin schrijven!
Ik had mij het dubbele meten en knippen kunnen besparen en ik had stof kunnen besparen :muur:

De uitleg die verder gegeven wordt, is ook echt niet duidelijk. Volgens mij klopt er ergens iets niet.
Soit, het boek is absoluut geen aanrader :hmpf: en dat voor 19 euro :roll:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #2254 Gepost op: juli 05, 2013, 20:36:35 »
Groepsaankoop gevonden waar hij €559 zou kosten. Wel in Sint-Niklaas, maar de familie uit het buitenland is terug in het land voor 2 maand en dan kom ik toch geregeld die kanten op.

Deze avond snel nog eens langs de naaiwinkel in Mechelen. Dan zullen we zien. Ik wil ook niet te lang meer wachten :muur:
Enfin langs Mechelen gereden. Verschillende machines gezien: weer de bernina, de brother waarvan hier sprake was (hij werkt minder 'zacht' van de bernina) en de janome (een klasse lager). Juki ook gezien, is in feite hetzelfde als de bernina (zelfde werking en zelfde fabriek - kost enkel €50 minder)

Even uitgeteld en gevraagd aan mijn (schoon)ouders, en dus ik bestel morgen mijn machine waarschijnlijk!

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2255 Gepost op: juli 06, 2013, 00:01:50 »
Ik heb vanavond een clutch-ritstasje gemaakt. Het zal dienen als cadeautje, met een cadeaubon erin.
Ik heb het patroon van Elisanna gevolgd. Met paspelbandje en friemeltjes.
Dit dus: http://elisanna.blogspot.be/2012/11/de-clutch-patroon-give-away.html

Het is héél mooi gelukt, al ben ik er wel hééél lang aan bezig geweest, van 8u vanavond tot middernacht nu :shock:
Morgen zal ik eens een fotootje posten.

'k Zou er graag nog 2 maken tegen dinsdag, 'k heb dan weer 2 cadeautjes af te geven, maar 'k zie mij niet weer 4u per stuk bezig...
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2013, 00:04:59 door Bonita »

Offline Obviously

• hondenvriend pro
  • *
  • 2119 HV-Punten
« Reactie #2256 Gepost op: juli 06, 2013, 11:33:53 »
Ik heb vanavond een clutch-ritstasje gemaakt. Het zal dienen als cadeautje, met een cadeaubon erin.
Ik heb het patroon van Elisanna gevolgd. Met paspelbandje en friemeltjes.
Dit dus: http://elisanna.blogspot.be/2012/11/de-clutch-patroon-give-away.html

Het is héél mooi gelukt, al ben ik er wel hééél lang aan bezig geweest, van 8u vanavond tot middernacht nu :shock:
Morgen zal ik eens een fotootje posten.

'k Zou er graag nog 2 maken tegen dinsdag, 'k heb dan weer 2 cadeautjes af te geven, maar 'k zie mij niet weer 4u per stuk bezig...

Een héél leuk tasje ziet dat eruit!!
Zou het een tweede en derde keer niet sneller gaan omdat je al weet wat gaat komen en hoe het moet enzo? Dan doe je het wss wel op minder dan 4u lijkt mij :)
There's a million boys around but i dont see no one but you ♥

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #2257 Gepost op: juli 06, 2013, 13:36:25 »
Zo, EINDELIJK mijn foto's op de computer gezet, het zou anders nog gaan lijken dat ik de laatste tijd helemaal niet meer achter mijn machine gezeten heb :lol:

De Zo Geknipt! geboortejasjes

Het olifantenjasje voor Alixe, het kindje van mijn schoonzus (die helemaal into pink is :lol: )

Het jasje voor het kindje van mijn collega (dit keer een goede foto, waarin je de kleurtjes wél goed ziet)

Een crèchezakje (ook uit Zo Geknipt!) Is een leuk zakje om te maken, maar wel vrij veel werk voor "gewoon een turnzak".

En dan de laatste uit de knuffelreeks: Eduard de Eend :mrgreen: Hele leuke om te maken, niet zo moeilijk (makkelijker dan de olifant en het aardvarken, moeilijker dan de schildpad). Eventueel koop ik in de toekomst nog wel wat van die knuffelpatronen bij van die site, want het zijn echt superleuke geboortecadeautjes, ik heb er alleen nog maar positieve reacties op gekregen.

Mét pruillip :lol:

En een staartje!

Ik zit dus niet stil, heb alleen niet zoveel tijd meer om foto's te maken en hier alles te volgen.

Ik zou nu nog een stel gordijnen (roze, uiteraard, ze zijn voor mijn schoonzus :mrgreen:) moeten maken en een handtas als bedankje voor de vroedvrouw, die hier binnenkort een van de laatste keren passeert. Ik ga haar missen, 't was een hele fijne, ze is hier 6 maand regelmatig gepasseerd, dus een bedankje is op zijn plaats. Ik ga voor de tas met verzonken rits uit Zo Geknipt!, in een leuk retrostofje :yes:

En ik zou ook nog steeds wat andere geboortecadeautjes moeten maken, ik wil nog wel een nieuw tricot jurkje voor mezelf, ... Altijd zoveel ideetjes in mijn hoofd, maar niet altijd genoeg tijd :(

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #2258 Gepost op: juli 06, 2013, 14:44:36 »
En ik zou ook nog steeds wat andere geboortecadeautjes moeten maken, ik wil nog wel een nieuw tricot jurkje voor mezelf, ... Altijd zoveel ideetjes in mijn hoofd, maar niet altijd genoeg tijd :(

Denk dat dit bij de meesten zo is. Ik heb nu een lijst gemaakt waar ik dan dingen kan bij zetten en het dan kan schrappen als het gemaakt is.  :mrgreen:
Kheb al 1 iets kunnen schrappen  :vuistje: en mijn lijst is al een maand oud.

Weer zo een leuke knuffel!

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #2259 Gepost op: juli 06, 2013, 15:15:54 »
Heel mooi werk, Fie! Ik verkies ook de roze versie van het jasje :mrgreen:
Straks ook eens wat foto's uploaden.

Obviously: inderdaad, het tweede is intussen sneller klaar geraakt, maar al bij al toch ook bijna 3 uur bezig geweest...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal