collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Naaien voor dummies  (gelezen 125769 keer)

Offline luigi

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 242 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Naaien voor dummies
« Reactie #140 Gepost op: februari 12, 2013, 11:28:33 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Gisteren zat mijn patroon in de bus. Kzal maar nieuw patroon papier gaan halen en er al aan beginnen. Het is gedrukt op zo'n flinterdun bruin papier.  :roll:
 :bla: Het is niet omdat je gerecycleerd papier wilt gebruiken dat het daarom zo dun moet zijn.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #141 Gepost op: februari 12, 2013, 12:09:58 »
Gisteren zat mijn patroon in de bus. Kzal maar nieuw patroon papier gaan halen en er al aan beginnen. Het is gedrukt op zo'n flinterdun bruin papier.  :roll:
 :bla: Het is niet omdat je gerecycleerd papier wilt gebruiken dat het daarom zo dun moet zijn.
Tof, he :fuu: :mrgreen:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #142 Gepost op: februari 12, 2013, 13:43:31 »
Evie, snel tussen de soep en de pataten (lees dossiers :lol: )

Als je een importzending hebt, betaal je douane (invoerkosten) en BTW op het hele transport. De invoerrechten zijn 70 of 78% afhankelijk van de HS-code. Stof is een vrij kostelijke zaak blijkbaar om in te voeren :lol:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: februari 12, 2013, 14:01:48 »
Evie, snel tussen de soep en de pataten (lees dossiers :lol: )

Als je een importzending hebt, betaal je douane (invoerkosten) en BTW op het hele transport. De invoerrechten zijn 70 of 78% afhankelijk van de HS-code. Stof is een vrij kostelijke zaak blijkbaar om in te voeren :lol:

Bij de ritsen zullen er ook nog kosten bijkomen zeker?

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #144 Gepost op: februari 12, 2013, 14:47:36 »
Bij de ritsen zullen er ook nog kosten bijkomen zeker?
Je moet eens aan hen vragen of zij niet weten hoe het kan verstuurd worden: ik heb al gehoord van een flat rate envelop?

Ik zal eens vragen voor de HS-codes en hoeveel invoerrechten er dan zijn :wink:

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 177 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: februari 13, 2013, 12:13:49 »
Een collega van mij had gisteren dit patroontje bij, heb het meegekregen om te kopiëren.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: februari 13, 2013, 21:09:42 »
@DRK: verzendwijze: USPS Priority Flat Rate Bubble Envelope
Ben je daar meer met ivm douane-kosten?
Ze had fuchsia blinde ritsen ook.

Nu nog even wachten op noorra haar antwoord op mijne pb en dan kunnen ze besteld worden.

en als ik goed gerekend en geteld heb zal het gemiddeld nog geen 0,50 euro per rits zijn  :vuistje:

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #147 Gepost op: februari 13, 2013, 21:22:42 »
@DRK: verzendwijze: USPS Priority Flat Rate Bubble Envelope
Ben je daar meer met ivm douane-kosten?
Ze had fuchsia blinde ritsen ook.

Nu nog even wachten op noorra haar antwoord op mijne pb en dan kunnen ze besteld worden.

en als ik goed gerekend en geteld heb zal het gemiddeld nog geen 0,50 euro per rits zijn  :vuistje:
Dan mag je die fuschia blinde ritsen ook bestellen, maar de grootste maat die ik je door had gegeven.

Het is alvast niet met ons dat het verstuurd wordt :mrgreen: Ik heb al gehoord dat je met die flat rate enveloppe minder kans hebt dat ze de enveloppe eruit halen. Ik wil het wel vragen op de import. Het probleem is dat wij dus vracht doen (lees: minstens 70 kg), zoiets valt op :lol:
Stuur je me anders door hoeveel de totale factuur en verzendkosten zouden zijn? Dan vraag ik het na :wink: Ik zoek de HS-code al wel op, dan val ik mijn collega's niet teveel lastig.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: februari 13, 2013, 21:29:12 »
ze hebben enkel de 16 niet de 20.

je zal pb ontvangen.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #149 Gepost op: februari 13, 2013, 21:30:17 »
de 2 pakjes waar ik douanekosten op heb betaald, waren ook een gewone plate bubbelenvelop

Nog altijd niet gekeken naar factuur. Maar 70%
Hallo kroket, ik vind dat toch straf, dat dan de belastingen daar zou wegvallen ofzo maar nee 2 keer tsetsjing (haha, geen idee hoe je dat moet schrijven maar het is de klank die telt)

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #150 Gepost op: februari 13, 2013, 21:34:14 »
@luigi: is ook goed :wink:

@evie: ik wil het nog steeds ff navragen. Het is idd 2x belastingen. Maar ik denk dat je in het land van aankoop op een of andere manier wel je BTW kan terugkrijgen. :denk: Hier betaal je dus invoerrechten en BTW op je hele transport. Ja, op stof zijn de invoerrechten erg duur :shifty:

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: februari 13, 2013, 21:37:44 »
laten we dan hopen dat het er onopvallend door geraakt.
Dan nog moest er 30euro bijkomen blijft het nog veel goedkoper dan de veritas, naaiwinkels,...

Wij hebben idd nog nen jap in de winkel gehad die een factuur nodig had om belastingen terug te krijgen. Maar dat was om in onkosten te steken.  :weetniet: of dit voor iedereen telt. 

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #152 Gepost op: februari 13, 2013, 21:40:34 »
laten we dan hopen dat het er onopvallend door geraakt.
Dan nog moest er 30euro bijkomen blijft het nog veel goedkoper dan de veritas, naaiwinkels,...

Wij hebben idd nog nen jap in de winkel gehad die een factuur nodig had om belastingen terug te krijgen. Maar dat was om in onkosten te steken.  :weetniet: of dit voor iedereen telt.
Ik zou mijn cursus eigenlijk eens terug moeten uithalen. En aan onze bolleboos kan ik het niet vragen, want die is er morgen niet :doh:

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: februari 15, 2013, 13:29:16 »
Bon... iebie is weer eens bezig :vuistje:

Gisteren kocht ik de nieuwe Knippie omdat in de bijlage toffe spulletjes leken voor mijn dochter.
Thuisgekomen blijken al die patronen maar tot maat 134 te gaan, laat zij nu toch 140 hebben natuurlijk :doh: :vuistje:

Vandaag kocht ik de Simplicity naaimode, ik zag er leuke kleedjes, broek en bloesjes in voor mij :dance:
Zijn de dingen die ik leuk vind toch niet vanaf maat 42 of meer zeker! :doh: :vuistje:
Waarom is het model op de foto dan een maatje 36???

De hamvraag dus: hoe pas ik mijn patronen aan? Of is 't nu gewoon om zeep en moet ik maar leren die boekjes goed doornemen vooraleer ze te kopen :fuu:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: februari 15, 2013, 13:47:51 »
nog maar eens vragen of hier niet iemand is, die adhv een foto een kleedje kan maken.
vind nergens mijn goesting maar heb het wel op foto

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: februari 15, 2013, 14:47:38 »
Bon... iebie is weer eens bezig :vuistje:

Gisteren kocht ik de nieuwe Knippie omdat in de bijlage toffe spulletjes leken voor mijn dochter.
Thuisgekomen blijken al die patronen maar tot maat 134 te gaan, laat zij nu toch 140 hebben natuurlijk :doh: :vuistje:

Vandaag kocht ik de Simplicity naaimode, ik zag er leuke kleedjes, broek en bloesjes in voor mij :dance:
Zijn de dingen die ik leuk vind toch niet vanaf maat 42 of meer zeker! :doh: :vuistje:
Waarom is het model op de foto dan een maatje 36???

De hamvraag dus: hoe pas ik mijn patronen aan? Of is 't nu gewoon om zeep en moet ik maar leren die boekjes goed doornemen vooraleer ze te kopen :fuu:

Ge kunt een patroon vergroten en verkleinen hoor. Is zelfs niet zo moeilijk. Ge moet beginnen met op u patroonpapier de grootste en een maat kleiner over te tekenen. (in elkaar zoals ze eigenlijk staan op het papier). Begin daar al maar mee ge zijt al even zoet.  :mrgreen:
De rest zal ik proberen uit te leggen via foto's heb nog mijn onversneden patroon liggen die ik vergroot heb.
Zeker geen enkel merktekentje vergeten over te tekenen.

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: februari 15, 2013, 14:49:45 »
nog maar eens vragen of hier niet iemand is, die adhv een foto een kleedje kan maken.

Adhv een foto begin ik nog niet aan  :vuistje: is volgens mij iets te veel foefel en pas werk aan. Een patroon aanpassen zou miss wel lukken.

Offline DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #157 Gepost op: februari 15, 2013, 14:55:57 »
Plaats de foto hier of stuur het me per pb door, ik zal zien of ik een gelijkaardig patroon kan vinden. Helaas kan ik geen kleren maken van foto's alleen :lol: Zo gevorderd ben ik helaas niet  :mrgreen:

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: februari 15, 2013, 14:57:36 »
Ge kunt een patroon vergroten en verkleinen hoor. Is zelfs niet zo moeilijk. Ge moet beginnen met op u patroonpapier de grootste en een maat kleiner over te tekenen. (in elkaar zoals ze eigenlijk staan op het papier). Begin daar al maar mee ge zijt al even zoet.  :mrgreen:
De rest zal ik proberen uit te leggen via foto's heb nog mijn onversneden patroon liggen die ik vergroot heb.
Zeker geen enkel merktekentje vergeten over te tekenen.

En dan verhoudingsgewijs vergroten voor mijn dochter / verkleinen voor mezelf (in mijn geval de kleinste maat nemen en 1 groter:). thumbs:
Wat een werk! :vuistje:

Lore, plaats inderdaad een foto, misschien heeft iemand een patroon of weet waar die te vinden is?

Offline luigi

• *
  • 242 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: februari 15, 2013, 15:03:49 »
En dan verhoudingsgewijs vergroten voor mijn dochter / verkleinen voor mezelf (in mijn geval de kleinste maat nemen en 1 groter:). thumbs:
Wat een werk! :vuistje:

Lore, plaats inderdaad een foto, misschien heeft iemand een patroon of weet waar die te vinden is?

Inderdaad verhoudingsgewijs vergroten. Het gemakkelijkste is je lat iedere keer op de hoekpunten en merktekens leggen en evenveel cm opschuiven. De hoek punten verbind ik dan met de lat (als het rechte lijnen zijn) of met de vrije hand.
Als je gewoon de lijnen evenveel gaat beginnen verleggen zou het kunnen dat je verkeerd uitkomt.

Monnikenwerk.  :vuistje: Maar zo moet je je tenminste niet beperken tot patronen die enkel gemaakt zijn voor u maat.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal