collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: medisch vraagje  (gelezen 731 keer)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
medisch vraagje
« Gepost op: augustus 21, 2013, 11:07:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb al enkele jaren last van een soort uitslag op m'n handen.  Het begint met kleine vochtblaasjes, die dan opengaan.  Het jeukt enorm en doet op sommige plaatsen echt pijn omdat het een soort kloven worden.  Als 'laatste' fase krijg ik dan enorm uitgedroogde huid op sommige vingers.  Soms gaat het een tijdje beter en dan begint het weer.  Ik zit nu met toch wel pijnlijke plekken op m'n handen en tegen dat de 'laatste' fase daar lijkt te zijn, zijn de vochtblaasjes daar alweer.
M'n jongste zus en m'n vader hebben het ook.   :weetniet:  M'n jongste zus gebruikt nu zalf met cortisonen als het te erg wordt en dat lijkt wel te helpen.  Bij m'n pa lijkt het overgegaan te zijn toen hij enkele jaren geleden begonnen is met pottenbakken, volgens hem doordat hij zo vaak met z'n handen in de klei zat.  Ik ben er zelf nog maar één keer mee naar de dokter geweest, ik weet wel van m'n zus en pa dat de dokter toch niet echt weet wat het is of wat er aan te doen.
Iemand die dit herkent?

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
Re: medisch vraagje
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2013, 11:31:34 »
Ik heb al enkele jaren last van een soort uitslag op m'n handen.  Het begint met kleine vochtblaasjes, die dan opengaan.  Het jeukt enorm en doet op sommige plaatsen echt pijn omdat het een soort kloven worden.  Als 'laatste' fase krijg ik dan enorm uitgedroogde huid op sommige vingers.  Soms gaat het een tijdje beter en dan begint het weer.  Ik zit nu met toch wel pijnlijke plekken op m'n handen en tegen dat de 'laatste' fase daar lijkt te zijn, zijn de vochtblaasjes daar alweer.
M'n jongste zus en m'n vader hebben het ook.   :weetniet:  M'n jongste zus gebruikt nu zalf met cortisonen als het te erg wordt en dat lijkt wel te helpen.  Bij m'n pa lijkt het overgegaan te zijn toen hij enkele jaren geleden begonnen is met pottenbakken, volgens hem doordat hij zo vaak met z'n handen in de klei zat.  Ik ben er zelf nog maar één keer mee naar de dokter geweest, ik weet wel van m'n zus en pa dat de dokter toch niet echt weet wat het is of wat er aan te doen.
Iemand die dit herkent?

Herken ik wel van een aflevering van één of andere doktersserie op tv ja :yes:
Dat was toen een allergie aan verzorgingsproducte n, die vrouw was schoonheidsspeciali ste en echt aan al haar producten over de tijd heen allergisch geworden, van nagellakjes tot zalfjes. Ze moest er niet eens echt aan komen, de "gassen" waren voldoende.
Ik hoop voor jou dat het niet zoiets is!

Offline Annemie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2013, 11:39:47 »
Het ziektebeeld herken ik niet, maar ik heb een collega die zweert bij groene klei voor huidproblemen.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2013, 11:42:37 »
Het ziektebeeld herken ik niet, maar ik heb een collega die zweert bij groene klei voor huidproblemen.

En waar vind je zo'n groene klei?

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2013, 11:49:54 »

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2013, 11:58:51 »
Ik heb eergisteren een topic geopend op zoek naar goede homeo...

Mijn mama heeft exact hetzelfde probleem, in heel erge mate. Al bij zoveel dokters, dermatologen etc geweest hiervoor, 1000 productjes en zalfkes geprobeerd, niks helpt, dus nu is een homeo proberen. Die groene klei ga ik ook is doorgeven, dat heeft ze nog niet geprobeerd denk ik.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2013, 12:05:08 »
Ik heb het bij aanhoudend warm weer en alleen op mijn vingers! Geen idee wat het is of wat eraan te doen...
Pijn/jeuk valt gelukkig goed mee, tegen de droogte (als de blaasjes dus open en uitgedroogd zijn) smeer ik gewoon wat vaker handcrème...
Maar ik volg hier dus mee  :mrgreen:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2013, 12:07:01 »
Ik heb eergisteren een topic geopend op zoek naar goede homeo...

Mijn mama heeft exact hetzelfde probleem, in heel erge mate. Al bij zoveel dokters, dermatologen etc geweest hiervoor, 1000 productjes en zalfkes geprobeerd, niks helpt, dus nu is een homeo proberen. Die groene klei ga ik ook is doorgeven, dat heeft ze nog niet geprobeerd denk ik.

Oh, dat topic heb ik gemist.  Sebiet eens zoeken!

Ik heb het bij aanhoudend warm weer en alleen op mijn vingers! Geen idee wat het is of wat eraan te doen...
Pijn/jeuk valt gelukkig goed mee, tegen de droogte (als de blaasjes dus open en uitgedroogd zijn) smeer ik gewoon wat vaker handcrème...
Maar ik volg hier dus mee  :mrgreen:

Het feit dat ik er niet kan afblijven, zal er ook wel geen goed aan doen natuurlijk.  :doh:

Daarnet tomaatjes gesneden...  Auch!

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 21, 2013, 12:17:23 »
Google eens op huisvrouweneczeem  :wink:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Chocky

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 21, 2013, 12:21:49 »
jup, ik gebruik daar soms elocom zalf voor.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 21, 2013, 12:30:42 »

Ik denk niet dat het is van kuisproducten enz...  Ik probeer zoveel mogelijk te vermijden m'n handen met zeep te wassen, ik kuis met een stoomreiniger, dus geen kuisproduct,...
Ik heb nu wel iets gelezen van blaasjeseczeem.  Dat was wat de huisarts eerst dacht.  Dit zou samenhangen met een (onverzorgde) voetenschimmel.  Maar ze heeft dat toen nagekeken en daar is helemaal geen sprake van.  :weetniet:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 21, 2013, 15:49:42 »

Het zou mij ZEEEEEER sterk verbazen moest het dat zijn in mijn geval!!!  :rofl:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 21, 2013, 15:52:01 »
Het zou mij ZEEEEEER sterk verbazen moest het dat zijn in mijn geval!!!  :rofl:

:vuistje:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 21, 2013, 16:15:18 »
btw, nu denk ik dat het hier wel die 'blaasjeseczeem' zou kunnen zijn!

Als ik google, kom ik o.a. tegen: bij warm weer (zoals gezegd, bij heel heet weer heb ik gegarandeerd hele kleine blaasjes op een wijsvinger), bij contactallergie vooral nikkel (en yep! heb een nikkelallergie en sinds kort niet alleen voor oorbellen meer, maar dus ook als ik een ring aan gehad heb, krijg ik dus die hele kleine blaasjes!), enz...  EN ivm die voetschimmel, ik heb heel af en toe een kloofje tussen/onder mijn klein teentje, das naar 't schijnt ook 'schimmel'! DUS tegenwoordig spuit ik dan Daktarin tegen de sterren omhoog, als dat kloofje daar nog eens is...
Miserie is vooral dat ik, vooraleer ik bij de huidarts geraak, weken moet wachten... Tegen dan is er 9/10 weer niks meer te bespeuren...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal