collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Macbook  (gelezen 688 keer)

Offline Sarah B

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2051 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Macbook
« Gepost op: september 25, 2013, 13:45:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoi,

Ik ga een Macbook aanschaffen. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor school, maar ik wil er ook vlot mee kunnen surfen enz.

Is dit een goed model qua prijs/kwaliteit? Ik ken niets van Apple :oops:
https://leapp.nl/most-popular/apple-macbook-1.html?sku=&url=https://leapp.nl/most-popular/apple-macbook-1.html

Alvast bedankt!

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
Re: Macbook
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2013, 13:51:24 »
Ow kzie net dat het geen nieuwe is... Ik vond hem al zo goedkoop. :lol:

Offline Louserz

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 264 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2013, 14:09:43 »
Nee, dat model is al lang niet meer te koop. :) Ik heb een Macbook Pro 13", is nu iets ouder dan twee jaar en ben der héél tevreden van. Zou geen andere laptop meer willen.

http://store.apple.com/be-nl/mac/family/macbook-pro

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 25, 2013, 16:16:54 »
Ik denk dat ik een Macbook Air ga aanschaffen, ipv een Macbook Pro. Die zou lichter zijn, wat ik al redelijk belangrijk vind, aangezien ik al genoeg gewicht mee moet nemen. Hij zou wel wat minder geheugen hebben, maar dat lijkt me geen probleem voor schoolwerk en wat surfen.

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 25, 2013, 16:37:26 »
Ik heb een macbook pro aangeschaft. Vooral omdat je daar nog dvd/cd rom kunt insteken :mrgreen:
Qua gewicht is die goed te doen zeker in vgl met andere laptops.

Ik had die trouwens gekocht omdat ik hoopte dat eindelijk mijjn pc vaker te kunnen gebruike ipv de ipad. Mijn ventje is echt een computerleek en had gehoopt dat ie dienen mac niet ging snappen :mrgreen: en vooral op de ipad/samsung tab zou gaan. Niet dus :twistedevil:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 25, 2013, 18:13:19 »
Ik heb niet echt een CD of DVD-speler nodig. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik die op mijn laptop voor het laatst gebruikt heb. :denk:
En de Macbook gaat toch dienen voor schoolwerk, als ik een CD of DVD moet afspelen, kan ik mijn gewone laptop nog nemen. :)

Ik had die trouwens gekocht omdat ik hoopte dat eindelijk mijjn pc vaker te kunnen gebruike ipv de ipad. Mijn ventje is echt een computerleek en had gehoopt dat ie dienen mac niet ging snappen :mrgreen: en vooral op de ipad/samsung tab zou gaan. Niet dus :twistedevil:
:vuistje:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 25, 2013, 18:50:21 »
Die studentenkorting bij Apple is wel goed zeg! Eventjes 230€ korting, is toch de moeite! :thumbs:

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #7 Gepost op: september 25, 2013, 19:08:29 »
Hier een fan, als de mijne de geest geeft, koop ik direct een nieuwe! Ik heb nog zo'n witte uit 2009, gaat nog heel goed mee. Ik ken héél wat jongere laptops die al wat problemen gehad hebben hoor (de HP van mijn ouders is al 3x binnen geweest en is van 2011 ofzo). Enkel mijn geheugen heb ik laten uitbreiden.

Mijn vriend ook, een MacBook Pro en ook supercontent  :yes:

Mocht ik er nu 1 kopen, ik ga ook voor de gewone Pro, ook omwille van die CD's die er nog in kunnen  :lol:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 25, 2013, 20:17:39 »
Hier een Macbook Air  :wave: 13 inch scherm.. Ik ben héééél tevreden ervan, maar tzijn dure beestjes in vgl met andere laptops.. Ik mis die drive niet zo erg, ik heb een externe, als er dan es iets moet opkomen dak niet gewoon kan downloaden (want dat kun je gewoon hoor, bv. microsoft office hoeft niet meer geïnstalleerd te worden met cd, kan gewoon gedownload worden  :yes: )

Ja van het gewicht ben ik super trevreden, daarvoor ben ik ook voor de air gegaan en niet voor de pro. De pro heb je trouwens echt niet nodig, of tis da je voor architect studeert en zeer zware grafische programma's moet draaien, dan raad ik wel de pro aan.. Voor gewoon werk op de computer is dat ideaal  :yes: Pas op ik zou ook zeer graag de pro hebben met zo'n retina scherm, maar mijn portemonnee laat dat nog niet toe  :mrgreen:

Wel zou ik je een boek of cursus aanraden, waarin de basics van Apple besproken worden, want in je eentje leer je het wel, maar je mist veel "shortcuts" die je niet weet door gewoon al doende te leren.. Net zoals je met Windows control C hebt bijvoorbeeld  :shifty:

Mijn eerste was zo ne witte, en die heeft meer dan 5 jaar goed dienst gedaan, maar op een dag wast over en uit..  :shifty:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 25, 2013, 20:20:51 »
Wel zou ik je een boek of cursus aanraden, waarin de basics van Apple besproken worden, want in je eentje leer je het wel, maar je mist veel "shortcuts" die je niet weet door gewoon al doende te leren.. Net zoals je met Windows control C hebt bijvoorbeeld  :shifty:

Goede tip, dat zal ik maar doen, want ik ken niets van Apple. :shifty: :lol:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 25, 2013, 20:23:48 »
Welja ik heb dat geleerd van thuis (mijn ouders zitten in interieur en gebruiken dat ook) maar tis zo ja, die hebben heel andere combinaties die je maakt om bv. een printscreen te maken en je kan je daar echt ziek achter zoeken  :vuistje:

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 25, 2013, 20:27:02 »
Hier een Macbook Air  :wave: 13 inch scherm.. Ik ben héééél tevreden ervan, maar tzijn dure beestjes in vgl met andere laptops.. Ik mis die drive niet zo erg, ik heb een externe, als er dan es iets moet opkomen dak niet gewoon kan downloaden (want dat kun je gewoon hoor, bv. microsoft office hoeft niet meer geïnstalleerd te worden met cd, kan gewoon gedownload worden  :yes: )

Ja van het gewicht ben ik super trevreden, daarvoor ben ik ook voor de air gegaan en niet voor de pro. De pro heb je trouwens echt niet nodig, of tis da je voor architect studeert en zeer zware grafische programma's moet draaien, dan raad ik wel de pro aan.. Voor gewoon werk op de computer is dat ideaal  :yes: Pas op ik zou ook zeer graag de pro hebben met zo'n retina scherm, maar mijn portemonnee laat dat nog niet toe  :mrgreen:

Mijn eerste was zo ne witte, en die heeft meer dan 5 jaar goed dienst gedaan, maar op een dag wast over en uit..  :shifty:
Dat vind ik dus niet. Mijn man, die kan surfen maar dat is het dan ook, was zo weg met de apple. Bovendien kan je de shortcuts altijd zien als je gewoon bv plakt/knipt/...dan zie je de toetsencombi toch staan?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 25, 2013, 20:30:01 »
Ik had dat toch wel echt nodig in t begin, ik raakte daar niet aan uit  :vuistje: je bent wel zo weg met het besturingssysteem, maar die shortcuts om vanalles te gaan doen in je programma's miste ik wel...  :oops: nuja, ik was toen ook wel nog maar 14 jaar hé  :vuistje: tzal mss daar aan liggen  :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal