collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Lenzen  (gelezen 4155 keer)

Offline spickenstef

• hondenvriend pro
  • *
  • 10 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • spickel mijn (dal) maatje
Re: Lenzen
« Reactie #80 Gepost op: november 24, 2010, 18:51:10 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ik heb lenzen van breathable  night en day . Ik hou ze constant in tot ze uitvallen na 1.5 maanden ongeveer . Ik gebruik nooit druppels of iest ; ik heb heel veel lensen getest waar ik ontstekingen van kreeg van deze nooit geen ontstekingen meer gehad ; na tip van de optieker om veel water te drinken veel succes geoogst . T'is wel voor iedereen anders maar deze lenzen waren voor mij de laatste kans

Offline Erinyes

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Bouwblog
« Reactie #81 Gepost op: november 24, 2010, 19:18:31 »
Hoe moet je dat opvatten?
Als ik migraine heb vb, kan ik geen licht verdragen op mijn ogen: zoiets?
Mijn vriend heeft het wel al 10 jaar geleden laten doen, maar denk dat dit nog steeds geldt.
Hij heeft altijd een zonnebril nodig bv, ook als de zon niet eens zo fel schijnt, omdat hij zijn ogen niet kan openhouden van het licht. Dit hadden ze hem op voorhand gezegd dat dit kon en nu blijkt dit ook zo te zijn.

Offline Jakary

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 43 HV-Punten
  • You make it all worthwhile <3
« Reactie #82 Gepost op: november 24, 2010, 20:00:43 »
Lenzen aanhouden 's nachts is dus echt geen aanrader, heel ongezond ook.
Het komt daardoor dat ik geen lenzen meer verdraag. Dus voor de mensen die nog lang willen genieten van het lenzen dragen: doe ze 's nachts uit  :yes:
~You are the earth beneath my feet, you are my gravity~

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #83 Gepost op: november 24, 2010, 20:22:49 »
Ik zou gek worden als ik mijn lenzen aanhou 's nachts. Zelfs als ik een kwartiertje mijn ogen toedoe, heb ik al last.

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: november 24, 2010, 21:22:00 »
Oh ik moest nog geen video zien maar er gewoon over lezen om de kriebels te krijgen over het laseren. Vooral het stuk over dat ze een flapje maken. Brrr...

En inderdaad dat opensperren lijkt me ook niet alles. Herinner me dat de eerste maal de opticien de lenzen bij me wou insteken. Dat is dus totaal niet gelukt. Hoe meer hij trachtte mijn ogen open te sperren, hoe harder ik ze dichtkneep. Hij zei dat ik heel sterke oogspieren had  :mrgreen:

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline workingmalinois

• hondenvriend pro
  • *
  • 166 HV-Punten
    • http://www.workingmalinois.be
« Reactie #85 Gepost op: november 24, 2010, 21:29:57 »
Heb je daar bewijzen van dat zij eerst een jaar lang beweerden dat je oog nog moest stabiliseren?  :shock: Dan had ik toch met een advocaat gedreigd  :oops:

Had ik echt aangedrongen, dan had ze het wel onder garantie gedaan, denk ik.  Maar ik had er niet direct zin in om iemand aan mijn ogen te laten werken, waarmee ik net een serieus meningsverschil gehad had...
Heb overwogen om elders te laten bijcorrigeren, maar ergens heb ik er een beetje schrik van.
Ok, het heeft me een pak geld gekost en ik ben er niet direct beter mee, maar al bij al is mijn zicht goed en ik heb geen vertrouwen meer om eraan te laten "knoeien"

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: november 24, 2010, 21:30:22 »
Ik ga echt geen video zien, ik denk erover om ooit mijn ogen te laten laseren en dan durf ik het zeker niet. :lol:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #87 Gepost op: november 25, 2010, 03:27:40 »
Had ik echt aangedrongen, dan had ze het wel onder garantie gedaan, denk ik.  Maar ik had er niet direct zin in om iemand aan mijn ogen te laten werken, waarmee ik net een serieus meningsverschil gehad had...
Heb overwogen om elders te laten bijcorrigeren, maar ergens heb ik er een beetje schrik van.
Ok, het heeft me een pak geld gekost en ik ben er niet direct beter mee, maar al bij al is mijn zicht goed en ik heb geen vertrouwen meer om eraan te laten "knoeien"

Ja dat is natuurlijk wel te begrijpen  :lol: Ik vind het echt jammer voor je  :muur: (vooral omdat ik weet wat een positieve ervaring het voor mezelf was  :muur:)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline lindske

• *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: november 25, 2010, 04:43:12 »
Ik draag vaak daglenzen. Die voelen iets zachter aan.
Mijn ogen zijn blijkbaar iets boller waardoor ik wel speciaal zuurstof doorlatende lenzen moet nemen.
Hoe meer mensen ik ontmoet hoe meer ik van mijn hond hou!

Offline bcgirl

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 123 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: november 25, 2010, 11:24:41 »
Maar dat zou voor mij ook nog een aanvaardbaar bijverschijnsel zijn. Ik denk ook dat dat een andere behandeling is, want dat is toch verziend ipv bijziend dan? Of niet?

Mijn vader vond dat je dan van de ene bril naar de andere ging, vandaar dat hij het niet liet doen

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: november 25, 2010, 11:31:01 »
Mijn vader vond dat je dan van de ene bril naar de andere ging, vandaar dat hij het niet liet doen

Ja, maar moest ik geen lenzen dragen moest ik constant een bril, en dat tegen een lichte leesbril, is toch een verschil natuurlijk.

Maar ik heb het ook nog niet laten doen hé. Voor de duidelijkheid.  :lol:

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: november 25, 2010, 12:51:35 »
Ik draag al heel mijn leven constant een bril en zou ook graag mijn ogen laten laseren, moet zalig zijn zonder bril. Ik blijf het ondingen vinden...

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: november 25, 2010, 13:02:53 »
Daglenzen zijn duurder hoor, die komen op 1eu/dag, en maandlenzen 15eu / paar.
Maar aan de reacties te lezen, ga ik da precies toch overwegen.

Voor laseren is geen budget.

Budget voor maken.  Ik heb het me althans tot nog toe absoluut niet beklaagd, ondanks dat ik complicaties nadien heb gedaan (allergie op gebruikte druppen).  Had ik het geweten had het veel eerder gedaan.
Ik heb ook 12 jaar lenzen gedragen en had altijd een bril ook.  Had ook veel eiwitafzetting (dus bewaarvloeistof, kuisvloeistof en pillekes nodig) en had astigmatisme bij, dus had dan nog eens speciale (duurdere) lenzen nodig.  Als ik dan uittelde hoeveel ik daar aan kwijt was, heb ik het er nu toch al uit.  Je moet het bedrag ineens op hoesten dat is wel een feit.

Offline lindske

• *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: november 25, 2010, 13:03:35 »
Mijn ma had normaal haar ogen laten laseren , maar haar oogarts zei vlakaf dat sommige mensen daar maar (heel) tijdelijk met geholpen zijn...
Hoe meer mensen ik ontmoet hoe meer ik van mijn hond hou!

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #94 Gepost op: november 25, 2010, 13:08:14 »
Ik zou dat nooit meer laten doen.  Heeft me 2000 Euro per oog gekost en ik ben er absoluut niet tevreden van.
Mijn ene oog is perfect, maar het andere zeker niet.
Linker oog was ook niet perfect, en heeft dat herdaan (inbegrepen in prijs)

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: november 25, 2010, 13:20:24 »
Ik dacht ook dat er geen risico's aan verbonden waren. Had beter vooraf wat meer informatie ingewonnen, dan had ik toen al de vele negatieve ervaringen gelezen en was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.
Te meer omdat ik maar een heel kleine correctie nodig had.  Ik had niet eens een bril of lenzen nodig. Was enkel omdat ik minder duidelijk zag als ik in het donker met de auto reed.
Nu, na het laseren, heb ik een leesbril nodig...

Is misschien niet onbelangrijk, maar wat is je leeftijd?  Want mij is van bij de beginne verteld dat als ik 40-45 jaar ben zoals iedereen een leesbril zal nodig hebben.  Mijn correctie was enkel en alleen voor bijziendheid.  Kunnen maar één van de twee corrigeren.  Heb een gepersonaliseerde correctie gekregen omdat ik astigmatisme bij had en dan nog onregelmatig (oogbol als een kasseiweg).  Zowel met lenzen met gewichtjes (zag scherp, knipperd is en zag onscherp) en met bril niet correct corrigeerbaar.  Zit nu aan ver maximum terwijl ik tevoren max aan 9 op 10 geraakte. 

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: november 25, 2010, 13:24:55 »
Ik draag al heel mijn leven constant een bril en zou ook graag mijn ogen laten laseren, moet zalig zijn zonder bril. Ik blijf het ondingen vinden...

Ik zat aan -6.5, is zalig om 's morgens op te staan en alles te zien, de kleur van de ogen van je man te zien als je naast hem in bed ligt, je eigen na een douche scherp in de spiegel te zien, geen aangeslagen of beregende glazen als het regent, ...

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: november 25, 2010, 13:48:34 »
En inderdaad dat opensperren lijkt me ook niet alles. Herinner me dat de eerste maal de opticien de lenzen bij me wou insteken. Dat is dus totaal niet gelukt. Hoe meer hij trachtte mijn ogen open te sperren, hoe harder ik ze dichtkneep. Hij zei dat ik heel sterke oogspieren had  :mrgreen:

Ze zorgen er wel voor dat je je ogen niet kunt dichtdoen hoor. Ze plakken ze als het ware vast, zodat je niet anders kunt dan ze open houden.  :wink:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #98 Gepost op: november 25, 2010, 13:52:12 »
Ze zorgen er wel voor dat je je ogen niet kunt dichtdoen hoor. Ze plakken ze als het ware vast, zodat je niet anders kunt dan ze open houden.  :wink:

Idd  :yes: Gek eigenlijk he  :lol:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: november 25, 2010, 13:52:25 »
Ik zat aan -6.5, is zalig om 's morgens op te staan en alles te zien, de kleur van de ogen van je man te zien als je naast hem in bed ligt, je eigen na een douche scherp in de spiegel te zien, geen aangeslagen of beregende glazen als het regent, ...

*droom* Want nu doe ik altijd mijn lenzen pas uit vlak voor ik mijn ogen dicht toe in bed. Ik vind het maar niets om met mijn bril op in bed te liggen om nog wat te knuffelen, zodat ik toch zijn gezicht deftig kan zien. (ik voel me met bril trouwens ook niet sexy  :mrgreen: )

(maar ik douche wel altijd MET lenzen hoor)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal