collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Lenzen  (gelezen 4152 keer)

Offline loesje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3042 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
Re: Lenzen
« Reactie #60 Gepost op: november 24, 2010, 13:41:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Je ogen worden waarschijnlijk ook een stuk gevoeliger voor licht, hou daar ook rekening mee.
Hoe moet je dat opvatten?
Als ik migraine heb vb, kan ik geen licht verdragen op mijn ogen: zoiets?

Al die nieuwe technieken van laseren houden die nog altijd in dat je wakker bent, ogen opengesperd worden en naar 1punt moet kijken en absoluut niet mag bewegen met je ogen?  :oops:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #61 Gepost op: november 24, 2010, 13:44:29 »
Aangezien enkel je oog verdoofd wordt, veronderstel ik dat dat niet veranderd is.

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: november 24, 2010, 13:46:54 »
Loesje: ik heb mijn ogen 8 jaar geleden laten laseren en achteraf de video gezien, als ik dat vooraf had gezien had ik toch meer angst gehad.
Je krijgt een half verdovend middel voor de operatie om rustig te blijven en ik vond het wel meevallen, terwijl ik vroeger echt panisch was bij de tandarts.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #63 Gepost op: november 24, 2010, 13:48:43 »
Loesje: ik heb mijn ogen 8 jaar geleden laten laseren en achteraf de video gezien, als ik dat vooraf had gezien had ik toch meer angst gehad.
Je krijgt een half verdovend middel voor de operatie om rustig te blijven en ik vond het wel meevallen, terwijl ik vroeger echt panisch was bij de tandarts.
Ik zou ook panisch zijn als ik voor mijn ogen naar een tandarts ging  :mrgreen:

Daar heb ik het meeste schrik voor. Ogen die opengesperd worden en ik die me moet concentreren op het niet bewegen van mijn ogen...

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: november 24, 2010, 14:02:52 »
Ik ben met mijn -19 dioptrie links en -17.5 rechts wel een complete uitzondering, vrees ik. Draag dus al lenzen sinds mijn tien jaar (ja, je leest dit goed ik zat in het 5de studiejaar). Ik draag wel speciaal op maat gemaakte halfharde contactlenzen. Peperduur, maar er is voor mij geen andere optie (en gelukkig komt de ziekteverzekering voor een heel groot deel tussen). Operaties zijn voor mijn afwijking momenteel nog niet mogelijk, of er zijn te veel risico's aan verbonden. En met een bril kan men mijn dioptrie niet voldoende corrigeren, waardoor ik dus nog steeds "slecht" (in mijn geval redelijk) zie met een bril op mijn neus. Ik kan met mijn bril op bijvoorbeeld niet gaan werken (computerwerk), tv-kijken of autorijden. Met mijn lenzen gaat dit wel, maar het betekent dus ook dat als ik ooit in een situatie kom waarin ik mijn lenzen niet (meer) kan verdragen ik royaal de pineut ben (gehandicapt, bij wijze van spreke).

Ik let er dus extra voorzichtig op niets te doen wat die gevoeligheid kan schaden. Mijn ervaringen ondertussen....
- Wees altijd héél voorzichtig met de hygiëne als je je lenzen in/uit doet. Was ALTIJD je handen, zorg voor een propere omgeving. Lenzen wisselen op een strand terwijl de zand rond je oren vliegt is géén goed idee.
- Let er ook dat je je handen wast met een neutrale zeep (sunlight, sanex), anders kunnen de zeepresten die op je vinger achterblijven je oog irriteren.
- Gebruik altijd erkende merkproducten om je lenzen te poetsen/beweren. MAAR (en hier komt ie) ik kan zelf een hele hoop van die producten niet verdragen. Zo kan ik het bewaarproduct van het (veelverkochte) merk "totalcare" niet verdragen. Als ik mijn lenzen in dat product bewaar heb ik exact de klachten die jullie omschrijven, branderig gevoel en geïrriteerde ogen. Wat ik nu dus doe, op aanraden van mijn oogarts, is mijn lenzen wel kuisen met speciale producten maar ik bewaar ze in "zoutwater" (verkrijgbaar bij de apotheek) dat de tranen van je eigen lichaam benaderd. Sindsdien geen klachten meer.
- En als laatste, de "tip" die mijn oogarts er quasi letterlijk ingehamerd heeft. Per etmaal van 24u moet je ten minste 8u aan één stuk je lenzen uitdoen/uitlaten. Dit om je ogen voldoende "rust" te gunnen. (Ik heb dus wel nog een bril, want ik slaap heus niet elke nacht 8u)  :wink:.
.

Offline bcgirl

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 123 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: november 24, 2010, 14:08:21 »

Daar heb ik het meeste schrik voor. Ogen die opengesperd worden en ik die me moet concentreren op het niet bewegen van mijn ogen...

ik heb 2 jaar geleden kunstlenzen in mijn ogen laten zetten en het viel goed mee.
Ik ben nogal kleinzerig en kan niets verdragen aan mijn ogen, maar dat is toch goed gelukt.
Je ogen+pupillen zijn zodanig verdoofd dat je dat eigenlijk niet voelt+je krijgt een pilletje om een beetje kalm te zijn

(www.zien.be)

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #66 Gepost op: november 24, 2010, 14:14:55 »

Oh, maar je moet een uur tevoren een kalmeerpil nemen hoor, dus dat komt vanzelf goed, géén panische gevoelens dus  :mrgreen: En die ogen blijven gek genoeg ook heel stil liggen.. Ze doen ook speciale druppels in je ogen, en omdat dat ook verdoofd denk ik dat je sowieso minder snel geneigd bent je ogen te bewegen  :weetniet:
Op video vond ik het ook heel eng, maar op de tafel had ik niet eens het gevoel dat ze men ogen hadden "opengesperd"  :weetniet:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: november 24, 2010, 14:57:52 »

Op video vond ik het ook heel eng, maar op de tafel had ik niet eens het gevoel dat ze men ogen hadden "opengesperd"  :weetniet:

Ik ook niet, daarom dat ik zo schrok van die film  :lol:

BCgirl, ik ben daar ook geopereerd.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: november 24, 2010, 15:30:59 »
Ik denk dat ik die video niet zou bekijken.  :lol:

Offline Mieke_Jake

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: november 24, 2010, 15:34:23 »
Ik had ook constant problemen met mn lenzen!
Uiteindelijk beslist voor me te laten operen en lensimplantaten te laten zetten!
Hier heb ik geen seconde spijt van!
Ik was zo gelukkig toen ik wakker werd en kon zien zonder bril of lenzen.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: november 24, 2010, 15:36:29 »
Ik denk dat ik die video niet zou bekijken.  :lol:

Ik heb het ook pas tegoei bekeken NA de operatie  :lol:

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: november 24, 2010, 15:56:20 »
Hoe komt het dat jij s'morgens geen duidelijk zicht hebt ?ik hou ze gewoon s'nachts in
Zoals Sepke zei: ik heb ze 's morgens nog niet in. :lol:
Ik slaap bijna nooit met mijn lenzen in, omdat ik me niet kan voorstellen dat dat goed kan zijn voor je ogen.
Alleen als ik na een lang nachtje uitgaan thuiskom en ik weet dat ik maar 2 uur ofzo kan slapen, dan hou ik ze in, want anders doet het meestal enorm pijn om ze na zo'n korte tijd terug in te doen. :shifty: :lol:

Amai, en ik dacht dat ik slechte ogen had met mijn -5 (ondertussen misschien nog iets slechter, is al 2 jaar geleden dat ik ze nog heb laten testen). Als ik dan lees -8, -17, ...
Dan zie je toch echt geen steek meer, ik zie nu al niks zonder lenzen.  :shock:

Mijn mama had vroeger aan haar ene oog -10, aan haar andere -1, van dat grote verschil kreeg ze enorm veel hoofdpijn dus heeft ze krasjes laten zetten een heel aantal jaren geleden. Ze is daar wel tevreden van, denk ik...
« Laatst bewerkt op: november 24, 2010, 15:59:44 door Sarah B »

Offline workingmalinois

• hondenvriend pro
  • *
  • 166 HV-Punten
    • http://www.workingmalinois.be
« Reactie #72 Gepost op: november 24, 2010, 16:05:43 »
Ik dus ook niet  :weetniet: (en workingmalinois is de eerste waarvan ik hoor dat ze er spijt van heeft  :lol: en ik heb véééééél mensen gesproken die het hebben laten doen..)
Ik dacht ook dat er geen risico's aan verbonden waren. Had beter vooraf wat meer informatie ingewonnen, dan had ik toen al de vele negatieve ervaringen gelezen en was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.
Te meer omdat ik maar een heel kleine correctie nodig had.  Ik had niet eens een bril of lenzen nodig. Was enkel omdat ik minder duidelijk zag als ik in het donker met de auto reed.
Nu, na het laseren, heb ik een leesbril nodig...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #73 Gepost op: november 24, 2010, 16:12:09 »
Ik dacht ook dat er geen risico's aan verbonden waren. Had beter vooraf wat meer informatie ingewonnen, dan had ik toen al de vele negatieve ervaringen gelezen en was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.
Te meer omdat ik maar een heel kleine correctie nodig had.  Ik had niet eens een bril of lenzen nodig. Was enkel omdat ik minder duidelijk zag als ik in het donker met de auto reed.

Dat is echt wel jammer voor je  :doh:
Over de risico's heb ik me vooraf wel ingelezen.. En voor mij (afwijking -5 aan beide ogen en geen lenzen meer verdragen) waren de risico's heel aanvaardbaar (een leesbril nodig hebben achteraf zou voor mij bv. een aanvaardbaar gevolg zijn..)

Maar pff, als ik hier zo lees: ik zeg nu wel dat ik geen lenzen meer verdroeg, maar blijkbaar had ik véél andere soorten kunnen uitproberen  :shock: Onze opticien heeft daar nooit iets over gezegd  :doh: (en tja bij de oogarts zelf zijn we gewoon onmiddellijk begonnen over die laseroperatie  :lol:)

Offline bcgirl

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 123 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: november 24, 2010, 17:01:37 »

Blijkbaar is die leesbril een bijverschijnsel als je ouder dan 40 bent. (ik weet je leeftijd nu wel niet dus je kan jonger zijn)
Mijn vader heeft om die reden zijn ogen niet laten laseren , ze hadden hem deze bijwerking op voorhand gezegd.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: november 24, 2010, 17:03:25 »
Maar dat zou voor mij ook nog een aanvaardbaar bijverschijnsel zijn. Ik denk ook dat dat een andere behandeling is, want dat is toch verziend ipv bijziend dan? Of niet?

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: november 24, 2010, 17:07:43 »
Maar dat zou voor mij ook nog een aanvaardbaar bijverschijnsel zijn. Ik denk ook dat dat een andere behandeling is, want dat is toch verziend ipv bijziend dan? Of niet?

Ik denk dat workingmalinois bedoeld dat ze nu van licht bijziend naar licht verziend is gegaan.. Dan is er volgens mij een lichtelijke overcorrectie gebeurd..

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: november 24, 2010, 17:11:14 »
Ik denk dat workingmalinois bedoeld dat ze nu van licht bijziend naar licht verziend is gegaan.. Dan is er volgens mij een lichtelijke overcorrectie gebeurd..

Of was dat verziend er al voor een deel en kunnen ze dat niet in 1 behandeling corrigeren. Dat bedoelde ik.

Offline workingmalinois

• hondenvriend pro
  • *
  • 166 HV-Punten
    • http://www.workingmalinois.be
« Reactie #78 Gepost op: november 24, 2010, 18:34:03 »
Blijkbaar is die leesbril een bijverschijnsel als je ouder dan 40 bent. (ik weet je leeftijd nu wel niet dus je kan jonger zijn)
Mijn vader heeft om die reden zijn ogen niet laten laseren , ze hadden hem deze bijwerking op voorhand gezegd.

Ja, dat van die leesbril wist ik idd vooraf en dat vind ik ook niet direct een probleem.
Maar ik had slechts een afwijking van 0.5 aan mijn ene oog en 1 aan het andere.
Ik deed het enkel omdat ik geen bril wilde dragen in de wagen en omdat de oogarts zei dat ze mijn ogen perfect op 0 kon zetten.
Nu staat 1 oog idd op 0,maar bij het andere is de afwijking 1 en het heeft me een pak geld gekost.
Het strafste was nog dat ze eerst gezegd had dat kleine afwijkingen onder garantie bijgewerkt werden. Ik zei van in het begin dat 1 oog niet goed bijgeregeld was, maar ze ontkende dat een gans jaar en zei dat het oog nog moest stabiliseren. Na een jaar was het van "ja, u hebt gelijk en we kunnen dat bijregelen". Kostte wel 750 € want de garantieperiode was voorbij....

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #79 Gepost op: november 24, 2010, 18:36:51 »
Ja, dat van die leesbril wist ik idd vooraf en dat vind ik ook niet direct een probleem.
Maar ik had slechts een afwijking van 0.5 aan mijn ene oog en 1 aan het andere.
Ik deed het enkel omdat ik geen bril wilde dragen in de wagen en omdat de oogarts zei dat ze mijn ogen perfect op 0 kon zetten.
Nu staat 1 oog idd op 0,maar bij het andere is de afwijking 1 en het heeft me een pak geld gekost.
Het strafste was nog dat ze eerst gezegd had dat kleine afwijkingen onder garantie bijgewerkt werden. Ik zei van in het begin dat 1 oog niet goed bijgeregeld was, maar ze ontkende dat een gans jaar en zei dat het oog nog moest stabiliseren. Na een jaar was het van "ja, u hebt gelijk en we kunnen dat bijregelen". Kostte wel 750 € want de garantieperiode was voorbij....

Heb je daar bewijzen van dat zij eerst een jaar lang beweerden dat je oog nog moest stabiliseren?  :shock: Dan had ik toch met een advocaat gedreigd  :oops:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal