collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Lenzen  (gelezen 4132 keer)

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
Re: Lenzen
« Reactie #40 Gepost op: november 23, 2010, 21:31:15 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb mijn ogen 5 jaar geleden laten laseren en ben daar supertevreden van. Nog geen seconde spijt van gehad. Was 2300 euro voor de 2 ogen samen en trok daarvan 300 euro terug van de cm.

Ik dus ook niet  :weetniet: (en workingmalinois is de eerste waarvan ik hoor dat ze er spijt van heeft  :lol: en ik heb véééééél mensen gesproken die het hebben laten doen..)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #41 Gepost op: november 23, 2010, 21:34:25 »
Mijn ex-collega is ook niet tevreden hoor. Zij moet nu constant druppelen, ze is een 1,5jr geleden gelaserd.

Ik ga wachten met zoiets, tot ik geen lenzen meer kan verdragen om één of andere reden. Dan wil ik het risico wel nemen.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #42 Gepost op: november 23, 2010, 21:38:33 »
Mijn ex-collega is ook niet tevreden hoor. Zij moet nu constant druppelen, ze is een 1,5jr geleden gelaserd.

Ik ga wachten met zoiets, tot ik geen lenzen meer kan verdragen om één of andere reden. Dan wil ik het risico wel nemen.

Ik heb ook tot toen gewacht hoor  :mrgreen:
Ik kon men lenzen totaal niet meer verdragen (zelfs die daglenzen begonnen te irriteren..) en tot overmaat van ramp was ik wéér maar eens men bril kwijtgespeeld  :doh: (ik was daar ne echte held in hoor  :oops:) En aangezien die brillen en lenzen toch wel prijzig zijn heeft men pa toen gezegd dat ik een laseroperatie kreeg, dat kwam op den (korte) duur bijna even kostelijk uit  :lol: (en op de lange duur zéker  :lol:)
Ik moet nu ook wel af en toe druppelen hoor!! Maar ik heb sowieso altijd al gevoelige ogen gehad (blijkbaar is dat vrij typisch voor lichtblauwe ogen  :weetniet:) en heb de dag NA de operatie echt afgezien (blijkbaar ook typisch) maar al bij al heb ik minder afgezien dan met al die oogontstekingen tesamen, want dat was ook afzien hoor  :mrgreen:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #43 Gepost op: november 23, 2010, 21:40:41 »
 :denk: Zij had ook wel lichtblauwe ogen.

Ik hoop dat die van mij dan niet te blauw zijn.  :lol:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: november 23, 2010, 21:47:55 »
:denk: Zij had ook wel lichtblauwe ogen.

Ik hoop dat die van mij dan niet te blauw zijn.  :lol:

Ach, er gaat echt NIKS boven het gevoel als je van die tafel afkomt en ineens (zonder hulpmiddelen) kan ZIEN hoor  :happywink: Ik ben toen dolgelukkig de wachtkamer ingelopen naar men pa, al roepende 'papaaaaaa ik kan  ZIIIEEEEENNNNN!!!!!!!!  :greenroll: :greenroll:'

Ik was toen de eerste patiënt van de dag, en er zat dus nog een ganse wachtzaal te wachten op hun beurt voor hun operatie.. Awel die mensen waren in 1 klap van hunne schrik af  :mrgreen:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #45 Gepost op: november 23, 2010, 21:49:33 »
 :denk: Zij (en mijn zus) konden niet meteen zien. Zij zagen de eerste uren een waas, die geleidelijk weg trok.

Maar, ik zou het wel leuk vinden om, als ik 's morgens of 's nachts wakker wordt, iets te zien.  :yes:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: november 23, 2010, 21:54:16 »
:denk: Zij (en mijn zus) konden niet meteen zien. Zij zagen de eerste uren een waas, die geleidelijk weg trok.

Maar, ik zou het wel leuk vinden om, als ik 's morgens of 's nachts wakker wordt, iets te zien.  :yes:

Ik had dadelijk men volledig zicht  :thumbs: (is daarna wel ff waziger geworden omdat de pijnstillers begonnen uit te werken hoor, maar de eerste uren was dat nog perfect..)
En ja, het was echt een verademing om bv. s'nachts wakker te worden en gewoon normaal de wekker af te kunnen lezen, of in bad te gaan en geen schrik hebben dat men bril nat werd, of in de winter een café binnen te gaan en NIET de eerste 5min met je bewasemde bril bezig te zijn, of.........    :lol:

(valt het op dat ik toen écht gelukkig was met men operatie?  :shifty: :lol:)

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: november 23, 2010, 21:56:02 »
Ik heb lenzen gehad, maar kreeg na 2 jaar last van ontstekingen. De één na de ander. De oogarts wist me te zeggen dat ik geen perfect ronde oogbollen heb en dat geeft (op termijn, soms ook meteen) problemen met lenzen. Ik draag een bril, en zo om de 2 jaar ofzo koop ik me een ander montuur.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #48 Gepost op: november 23, 2010, 23:35:26 »
Ik had de laatste tijd ook veel last van mijn ogen. Branderig gevoel, vooral bij het naar huis rijden 's avonds (tof hoor als je weet dat je voor een uur in't verkeer zit en dat je je ogen niet kan openhouden :roll:)
Ben dan terug mijn bril beginnen dragen. Na een paar weken voelde ik verbetering en nu wissel ik zoveel mogelijk af. Ik denk dat ik 50/50 bril en lenzen draag nu. Spijtig genoeg brak mijn glas in 3 stukken een paar weken geleden :roll:, ben naar de optieker geweest, hij heeft m'n ogen opnieuw gemeten, heb ineens beide glazen vervangen want mijn ogen waren toch wel weer ferm achteruit gegaan. Hij vertelde me dan dat er voor mij nog betere lenzen waren (CooperVision), omdat ik 8u achter een computer zit, meer staar en minder vochtige ogen heb. Heb staaltjes gehad, deze lenzen zouden beter zijn in mijn situatie, net zoals Jefkesbaasje vertelt...

Pas op: als je je ogen laat laseren kunnen ze maar dacht ik tot -8 garanderen dat je terug op 0 terecht komt. Mijn vriend had ergens rond -10 en daar hebben ze hem verteld dat ze hem op -1 kunnen brengen maar geen garantie gaven voor 0. Inderdaad hij draagt nu nog steeds een bril tijdens het autorijden en in de cinema (anders nooit). Je ogen worden waarschijnlijk ook een stuk gevoeliger voor licht, hou daar ook rekening mee.

Offline Jakary

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 43 HV-Punten
  • You make it all worthwhile <3
« Reactie #49 Gepost op: november 24, 2010, 00:21:55 »
Ik heb ook lang lenzen gedragen, maar ik verdroeg ze uiteindelijk ook niet meer. Draag nu al enkele jaren terug een bril.
~You are the earth beneath my feet, you are my gravity~

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #50 Gepost op: november 24, 2010, 00:50:29 »

Pas op: als je je ogen laat laseren kunnen ze maar dacht ik tot -8 garanderen dat je terug op 0 terecht komt. Mijn vriend had ergens rond -10 en daar hebben ze hem verteld dat ze hem op -1 kunnen brengen maar geen garantie gaven voor 0. Inderdaad hij draagt nu nog steeds een bril tijdens het autorijden en in de cinema (anders nooit). Je ogen worden waarschijnlijk ook een stuk gevoeliger voor licht, hou daar ook rekening mee.

Daarom dat ze bij mijn zus buiten het laseren, ook nog een nieuwe lens achter haar lens geplaatst hebben. Om dat verschil op te vangen.

Offline Ravasz

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: november 24, 2010, 01:11:10 »
ik twijfelde deze zomer heel erg om mijn ogen te laten laseren. mijn bril was kapot van steeds tegen mijn camera te stoten tijdens het fotograferen. Was het ook kotsbeu om steeda achter die bril te zoeken, niet ff in bed iets kunnen lezen, aandampende bril etc.

Ben gaan opzoeken en blijkbaar voor t astigmatisme dat ik heb is het laseren niet zo ideaal en makkelijk als bij een andere afwijking. Ook heb ik n vriendin die 8 weken bijna niets kon zien na de operatie. Natuurlijk ook veel positieve dingen gehoord.

Dan maar oogcontrole. Ogen niet stabiel.
Dus ben nu lenzen aan het testen en heb een nieuwe bril gekocht. Indien mijn ogen ooit stabiel zijn kan ik nog kiezen om ze te laten laseren. Maar van al mijn zintuigen is mijn zich me toch t meest dierbaar...
Dus nu tijdens fotograferen en als k uitga lenzen, anders bril. Met de lenzen kan k ni eens deftig computeren dus...

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #52 Gepost op: november 24, 2010, 01:12:08 »
Ik heb niet alles gelezen dus sorry als ik in de herhaling val  :lol:

Ik heb twee weken lenzen (maar draag ze soms wel langer) en dan nog speciale (dunnere dan normaal, die extra veel vocht/lucht of wat dan ook doorlaten). Die zijn er hier al aantal jaar en ik was één van de eerste proefkonijnen toen (was handig want kreeg ze gratis) en van die lenzen ben ik wel content.
Alle lenzen daarvoor had ik savonds gewoon irritant veel last, tv kijken ging niet, in een grote zaal (bv cinema) was al helemaal niet done ..; men ogen waren gewoon zo geirriteerd en ik kon men lenzen geen ganse dag inhouden (wat toch de bedoeling is).
Maar nu met deze lenzen (zou ies naart merk moeten zien, tis iet met hydroclear ook als type) en speciale vloestof (ohja, ik ben enkel aan de duurste niet allergisch  :roll:) ben ik goed.

Uiteindelijk wel een duur affaire lenzen (ale vooral omdat ik goedkope zaken niet kan verdragen dus) en heb ook al aan laseren gedacht maar durf dat nu ook nog niet.
Men collega heeft het vorig jaar laten doen en is er zeer content van, dat is tegenwoordig wel al een gans andere techniek dan een aantal jaar terug. Dus je moet ook wel een goede uitkiezen denk ik (eentje die de laatste techniek gebruikt).

Dat van na een zwangerschap geen lenzen meer verdragen, wat ankef aanhaalt, hoor je wel vaker. Ik vind dat maar een raar fenomeen.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #53 Gepost op: november 24, 2010, 01:14:09 »
Men collega heeft het vorig jaar laten doen en is er zeer content van, dat is tegenwoordig wel al een gans andere techniek dan een aantal jaar terug. Dus je moet ook wel een goede uitkiezen denk ik (eentje die de laatste techniek gebruikt).

Dr. Colla hier in Tongeren heeft normaal gezien de laatste nieuwe technieken  :wink: Moest je het echt overwegen stuur ik wel een pb'tje met de gegevens..

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: november 24, 2010, 03:07:49 »
Ik heb nu al 6 jaar zachte maandlenzen, en tot nu toe geen last mee. Ik draag mijn lenzen meestal ook meer dan een maand, totdat ze echt beginnen irriteren.

Moest ik ooit geen lenzen meer kunnen verdragen, ik zou meteen mijn ogen laten laseren. Een bril zou ik echt niet meer kunnen verdragen denk ik...

En ja, het zou ZALIG zijn om 's morgens wakker te worden en meteen scherp te kunnen zien. Ik kan mij dat niet meer voorstellen...  :muur:

Offline spickenstef

• hondenvriend pro
  • *
  • 10 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • spickel mijn (dal) maatje
« Reactie #55 Gepost op: november 24, 2010, 06:17:31 »
, en tot nu toe geen last mee. Ik draag mijn lenzen meestal ook meer dan een maand, totdat ze echt beginnen irriteren.

[/quote]zo doe ik het ook , vallen heel goed mee , na enkele lensen te proberen eindelijk de goede gevonden en nu kan ik ze dag en nacht in houden meer als een maand lang . Hoe komt het dat jij s'morgens geen duidelijk zicht hebt ?ik hou ze gewoon s'nachts in

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: november 24, 2010, 11:39:17 »

zo doe ik het ook , vallen heel goed mee , na enkele lensen te proberen eindelijk de goede gevonden en nu kan ik ze dag en nacht in houden meer als een maand lang . Hoe komt het dat jij s'morgens geen duidelijk zicht hebt ?ik hou ze gewoon s'nachts in

Omdat ze ze nog niet in heeft dan, veronderstel ik.  :lol:

Ik draag die van mij tot ze nog slapper worden en moeilijker om in te doen. De vorm lijkt na een tijd te veranderen.  :weetniet:

Dat is soms wel 2 mnd.  :oops:
Vroeger schreef ik dat in mijn agenda. Elke maand rond de 25 ste was dat. Maar nu denk ik er dus totaal niet op en ik merk het wel.

Diegenen die extra last hebben bij het tv-kijken of Pc, probeer er een gewoonte van te maken om dan wat meer te knipperen met je ogen. Dan blijf je bevochtigen, want ik veronderstel dat daar het probleem zit.  :denk:

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #57 Gepost op: november 24, 2010, 11:49:59 »

hoeveel heb jij mss?

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: november 24, 2010, 11:54:35 »

hoeveel heb jij mss?

-8

Kan dus nog erger hoor. Ik zie nog wel iets.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #59 Gepost op: november 24, 2010, 11:58:03 »
nu kan ik ze dag en nacht in houden meer als een maand lang . Hoe komt het dat jij s'morgens geen duidelijk zicht hebt ?ik hou ze gewoon s'nachts in

das toch ni gezond?

-8

ik heb "maar" -3 hoor   :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal