collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Lenzen  (gelezen 4136 keer)

Offline sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 722 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lenzen
« Reactie #20 Gepost op: november 23, 2010, 13:38:23 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Onder welk deel van de verzekering valt dit dan?
Niet de hospitalisatie, want bij laseren ben je de dag erna toch al weer thuis  :denk:
En de mutualiteit loopt niet via iemand zijn werk  :weetniet:

Via mutualiteit kan je idd soms terugtrekken daarvoor. Maar dan moet je wel voldoen aan de eisen.
Mijn zus heeft jaren geleden bv alles teruggekregen omdat ze voorbij -9 zat.
De kosten van de lenzen (ze heeft buiten het laseren, ook nog extra lenzen onder haar eigen lenzen moeten laten zetten), zou ze zelf moeten betalen. Maar aangezien het ziekenhuis pas na 2 jr afkwam met het factuur, was dat verjaard en hebben ze dat nooit moeten betalen.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #21 Gepost op: november 23, 2010, 13:39:25 »
Onder welk deel van de verzekering valt dit dan?
Niet de hospitalisatie, want bij laseren ben je de dag erna toch al weer thuis  :denk:
En de mutualiteit loopt niet via iemand zijn werk  :weetniet:

Dat weet ik niet juist (en pa is niet thuis dus ik kan het niet vragen..) maar bij Belgacom hadden ze toen een heel uitgebreide verzekering..  :weetniet:
(als je ge´nteresseerd bent vraag ik het straks wel even na, maar dan moet je me eraan doen denken  :oops:)
Wat ik wel nog weet is dat ik max. 500 euro per jaar terugkreeg.. Dus 1 oog heb ik laten doen eind december en 1 oog begin januari  :lol:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Jefkesbaasje

• hondenvriend pro
  • *
  • 306 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: november 23, 2010, 13:40:49 »
Ik draag nu al 16 jaar lenzen en een paar jaar geleden had ik ook serieus last van droge en ge´rriteerde ogen.  Ik ben dan overgeschakeld (op advies van mijn oogarts) naar andere maandlenzen (ProClear Compatibles van Coopervision) die meer zuurstof doorlaten en meer vocht vasthouden en elke morgen, vˇˇr ik mijn lenzen in doe, doe ik ook druppels (Systane van Alcon) in mijn ogen.  Dat helpt wel.
Als mijn ogen minstens 2 jaar stabiel blijven, overweeg ik om ze te laten laseren, maar dat kan nu nog niet omdat ze nog te veel achteruit gaan.

Als je overweegt om van lenzen te veranderen, zou ik wel zeker eerst naar de oogarts gaan, want misschien heeft het wel iets te maken met de kromming van je huidige lenzen.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: november 23, 2010, 13:42:07 »
Dat weet ik niet juist (en pa is niet thuis dus ik kan het niet vragen..) maar bij Belgacom hadden ze toen een heel uitgebreide verzekering..  :weetniet:
(als je ge´nteresseerd bent vraag ik het straks wel even na, maar dan moet je me eraan doen denken  :oops:)
Wat ik wel nog weet is dat ik max. 500 euro per jaar terugkreeg.. Dus 1 oog heb ik laten doen eind december en 1 oog begin januari  :lol:

Dat is idd veel. Bij de mutualiteit van mijn vriend is het maar 150 per jaar. Bij die van mij weet ik niet, heb ik nog niet opgezocht.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #24 Gepost op: november 23, 2010, 13:51:31 »
ik voel mij een seut nu, ik draag een bril  :shifty:
(en dan heb ik er nog maar ene e, dus altijd dazelfde montuurke op mijne kop  :mrgreen:)

ik heb lenzen, maar doe ze enkel in als ik een zonnenbril wil opzetten (ni zo bijster vaak dus  :lol:)... ik wou lenzen omdat mijn vorige bril ni onder mijn helm kon, maar ben tijdens het rijden eens een lens kwijt geraakt (bloedheet, visier van de helm klein beetje open, ge´rriteerde ogen, en woef, lens weg... was dan wel al op weg naar huis, ma toch tamelijk spooky op die moment  :doh:).. sindsdien aangepast montuur da gemakkelijk onder mijn helm past (en nu al maanden ni meer gereden door ander omstandigheden  :bla:)...  kan dus amper lenzen verdragen, het enige wat een halve dag kan inblijven zijn die van daily moisture.. zou vaker lenzen willen dragen, maar vind het zo'n gepruts  :oops: Ik heb het geduld ni om die elke ochtend in te foefelen en elke avond weer uit te prutsen  :oops:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: november 23, 2010, 13:56:12 »
Dat is idd veel. Bij de mutualiteit van mijn vriend is het maar 150 per jaar. Bij die van mij weet ik niet, heb ik nog niet opgezocht.

Ja, we hadden echt geluk met men pa zen werk  :yes:
Ook voor brilglazen en lenzen kregen we een groot deel terugbetaald (maar natuurlijk niet zoveel als bij die operatie he  :mrgreen:)

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: november 23, 2010, 13:57:58 »
Ja, we hadden echt geluk met men pa zen werk  :yes:
Ook voor brilglazen en lenzen kregen we een groot deel terugbetaald (maar natuurlijk niet zoveel als bij die operatie he  :mrgreen:)

Ja, dat kregen we van de mutualiteit ook. Maar tot een bepaalde leeftijd. En daar ben ik al een hele tijd voorbij.  :lol:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: november 23, 2010, 14:00:46 »
Heb je dat altijd al gehad, dat probleem?  Ik droeg vroeger ook lenzen.  Tot aan m'n eerste zwangerschap, vanaf dan kon ik het ineens niet meer verdragen (m'n ogen leken constant droog en ge´rriteerd).  Af en toe ben ik die bril beu en probeer ik toch nog eens opnieuw met lenzen, maar het lukt gewoonweg niet meer.

Fleureke: Ik heb een zonnebril op sterkte.  Misschien ook een optie voor jou?  :happywink:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: november 23, 2010, 14:55:54 »
Heb je dat altijd al gehad, dat probleem?  Ik droeg vroeger ook lenzen.  Tot aan m'n eerste zwangerschap, vanaf dan kon ik het ineens niet meer verdragen (m'n ogen leken constant droog en ge´rriteerd).  Af en toe ben ik die bril beu en probeer ik toch nog eens opnieuw met lenzen, maar het lukt gewoonweg niet meer.

Fleureke: Ik heb een zonnebril op sterkte.  Misschien ook een optie voor jou?  :happywink:

ik heb een zonnenbril op sterkte hoor, maar daar is de mode ondertussen af  :oops: :mrgreen: Gebruik ik soms nog wel in de zomer, voor in de auto... maar ik heb es graag zo van die leuke zonnebrillekes van den H&M en zo (zo van die grote, kan ik mijn hele gezicht achter verstoppen  :lol:), en dat gaat dus niet e  :doh:  (hoewel, die hele grote kan ik gewoon over mijn gewone bril zetten  :mrgreen:)
ik heb een paar maanden lenzen dagdagelijks gedragen (had ook geen bril meer die was aangepast, was al paar jaar oud), maar werd er uiteindelijk zodanig gek van, dak terug begon te brillen... nu met die daily moisture lenzen, die zitten wel gemakkelijk, ogen drogen minder rap uit (doen minder snel pijn dus), maar ik krijg da dus amper in zo'n lens he, vandaar dat ik ze amper draag, hoewel het soms handiger is dan een bril (ik denk bijvoorbeeld na de les op de hs binnenkomen in de kantine.. het eerste kwartier zie ik niks meer  :bla: :mrgreen:)

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: november 23, 2010, 14:58:44 »
Hier ook problemen gehad met maandlenzen. Nu Dailies daglenzen. Ik koop ze via internetlenzen.be en betaal rond de 85 euro voor 3 maandan. Super tevreden van. Geen pottekes, vloeistof enz meer en best vanal. Geen enkele ontsteking meer gehad omdat je elke dat propere lenzen gebruikt. Voor mij een absolute aanrader!

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: november 23, 2010, 15:34:55 »
AllÚ Fleureke, in het begin heb ik ook enorm zitten sukkelen om die in te krijgen, maar na een tijdje is dat toch niets meer ? Ik kan ze bij wijze van spreken met mijn ogen toe indoen  :mrgreen:

Epona, jij zei dat je een autospiegel nodig had om ze uit te nemen ? Om ze in te steken heb ik ook een spiegel nodig, maar om ze uit te nemen heb ik geen spiegel nodig. Kan dat gewoon zo  :weetniet:

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: november 23, 2010, 15:39:10 »
Ik ook niet, maar in het begin wel. Toen moest ik echt naar dat spiegeltje kijken, zodat ik mijn oog niet zou dichtdoen, en echt perfect mikte.

Maar na een paar jaar is dat een automatisme idd.  :lol:

Alleen had ik onlangs valse nagels laten zetten. Toen heb ik gesukkeld!!  :zot:

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #32 Gepost op: november 23, 2010, 15:46:21 »

Epona, jij zei dat je een autospiegel nodig had om ze uit te nemen ? Om ze in te steken heb ik ook een spiegel nodig, maar om ze uit te nemen heb ik geen spiegel nodig. Kan dat gewoon zo  :weetniet:

ja ik ook, maar op die moment was ik al zo ver, dat ik mijn ogen gewoon ni meer open kreeg van de irritatielast. Ik kon het toen ni meer houden, ze moest uit, binnen de 10 sec.
Heb de rest van het jaarmarkt uitgedaan, met 1 lens, maar oh zo opgelucht  :lol:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: november 23, 2010, 15:46:52 »
En een geweldig dieptezicht dat je dan hebt.  :rolf:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: november 23, 2010, 16:00:03 »
AllÚ Fleureke, in het begin heb ik ook enorm zitten sukkelen om die in te krijgen, maar na een tijdje is dat toch niets meer ? Ik kan ze bij wijze van spreken met mijn ogen toe indoen  :mrgreen:

:lol: :lol: :lol:

heb het hier laatst nog es geprobeerd.  eentje lukte vrij vlot (ik al in hoera stemming), bij de andere geweldig lang liggen prutsen, met rode ogen tot gevolg.. beginnen vloeken en uiteindelijk vloog de lens door de kamer, ik werd er ferm krikkel van  :mrgreen:   Halve minuut later zet ik mijn bril op, en steekt die andere natuurlijk nog in, schrik ik me daar een hoedje  :mrgreen:
sindsdien nimeer geprobeerd, zot word ik er van als da ni direct lukt  :oops:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: november 23, 2010, 16:04:52 »
Fleureke!  :whoea:

Offline iebie

• *
  • 430 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: november 23, 2010, 16:21:24 »
IK heb 16 jaar geleden krasjes laten zetten. Kan dat afraden voor wie het overweegt. Nu ja, is in mijn geval toch lastig tegenwoordig.

ik heb al jaren last van slecht zien. In ieder geval, die indruk heb ik.
Wanneer ik op controle ga bij de oogarts 9enkele maanden geleden nog), blijk ik perfect te zien. No way, ik zie niÚt scherp ! Echt niet.
Ben ook nachtblind.
Wat blijkt, ik heb grot pupillen en die zetten enorm uit. Als het iets te donker voor mij is, komt mijn pupil voor de krasjes en heb ik wazig zicht. Niets aan te doen.
Ik heb een bril gekocht maar dat helpt in 't geheel niks.

Vroeger had ik lenzen, Er bestonden nog geen dag- en maandlenzen. De lenzen die ik droeg, kon ik 2 jaar gebruiken. Daarna mocht ik nieuwe kopen. Veel kuiswerk en bij mij erg veel eiwitafzetting. Vervelend.
De eerste lenzen die ik probeerde, waren zachte lenzen. Ik had er last mee. Behoorlijk. De oogarts zei dat ik moest wennen. Inhouden die lenzen, de eerste dag 2 uren, de volgende 4 uren enz ...
Na 3 dagen waren mijn ogen zo fel ontstoken, dat ik een half jaar geen lenzen meer mocht proberen.
Daarna overgestapt naar harde lenzen. Ik zag altijd een schittering opzij. Niks op te merken nochtans ? Tot de oogarts naar mijn ogen keek zonder er met zijn lampje in te schijnen. Veel te grote pupillen, lenzen te klein, ik zag de rand.
Dan overgestapt naar halfharde lenzen en dat ging goed. Wel erg veel werk om ze proper te houden en vaak kunsttranen gebruiken.

Verschil met vroeger is dat de wagens nu airco hebben, het werk heeft airco, ... dat droogt de ogen uit.
Lang op een scherm kijken ook, je knippet minder.
Dus als je daar gevoelig aan bent, moet je je ogen extra bevochtigen mbv kunsttranen.

Ik zou graag terug lenzen dragen omdat ik echt wel last heb van mijn zicht maar dat kan niet eens je krasjes hebt gehad.

Offline workingmalinois

• hondenvriend pro
  • *
  • 166 HV-Punten
    • http://www.workingmalinois.be
« Reactie #37 Gepost op: november 23, 2010, 21:13:17 »
Ik heb men ogen daarom laten laseren..

Ik zou dat nooit meer laten doen.  Heeft me 2000 Euro per oog gekost en ik ben er absoluut niet tevreden van.
Mijn ene oog is perfect, maar het andere zeker niet.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: november 23, 2010, 21:14:18 »
Ik zou dat nooit meer laten doen.  Heeft me 2000 Euro per oog gekost en ik ben er absoluut niet tevreden van.
Mijn ene oog is perfect, maar het andere zeker niet.

Bij wie ben je geweest daarvoor?

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: november 23, 2010, 21:29:40 »
Ik heb mijn ogen 5 jaar geleden laten laseren en ben daar supertevreden van. Nog geen seconde spijt van gehad. Was 2300 euro voor de 2 ogen samen en trok daarvan 300 euro terug van de cm.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal