collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Koude voeten door slechte bloeddoorstroming, dus koud-warm douchen?  (gelezen 4322 keer)

Offline venijntje13

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1221 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Koude voeten door slechte bloeddoorstroming, dus koud-warm douchen?
« Gepost op: november 28, 2010, 23:42:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb altijd al last gehad van koude handen en voet, maar nu is het gewoon niet meer te doen. Sinds de kou van deze week zijn mijn voeten zo koud dat ze echt pijn doen en dat ik die scheuten voel tot in mijn benen, terwijl ik nochtans met snowboardsokken rondloop.
Als er iemand van mijn famillie lief genoeg is, wissel ik om het kwartier van pantoffels, maar dat is toch ook niet ideaal.:lol:
Nu zou dat komen door een slechte doorstroming en koud-warm douchen zou daar zogezegd tegen helpen. Klopt dat? Iemand daar ervaring mee?
Want écht leuk vind ik dat koud douchen dus niet :shifty:, dus ik zou wel willen weten of dat ook écht werkt.

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
Re: Koude voeten door slechte bloeddoorstroming, dus koud-warm douchen?
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2010, 23:47:23 »
Ik heb net hetzelfde.. Héél slechte bloeddoorstroming en dus altijd koude handen en voeten.. Maar No way dat ik daarvoor een koude douche neem zenne  :mrgreen: Dan denk ik dat ze mij tot in het dorp horen roepen  :mrgreen:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2010, 00:00:23 »
Ik heb ook enorm veel last van koude voeten. Ik heb al gemerkt dat ik bij sommige hele dikke kousen, net koudere voeten heb, misschien wel omdat die de doorbloeding moeilijker maken? In de winter draag ik vaak 2 paar kousen over mekaar, dat lijkt wel te helpen. En ook: beenverwarmers, door mijn onderbenen warm te houden, blijven mijn voeten precies ook gemakkelijker warm.
En als je pantoffels draagt: kijk eens naar de zool van je pantoffels, vaak zijn die heel dun en laten die zo de kou van de vloer gemakkelijk door.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2010, 00:02:27 »
tot vorig jaar had ik daar ook last van. toen heb ik een vitamine B-kuur gekregen omdat ik daarvan tekort had en sindsdien eigenlijk amper nog last gehad van koude voeten of handen
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Ellie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2010, 00:05:09 »
een soort van bad (olie in warm bad doen) en pakking doen met rozemarijnolie kan helpen. Is ook goed voor gewrichten die onder koude lijden, het geeft terug warmte.

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2010, 00:21:48 »
Hier ook dat probleem waardoor ik mezelf zo moeilijk ook kan opwarmen. Hier zo een elektrisch voetkussen van de pepe die enorm goed helpt en berkensap, klinkt raar maar helpt erg goed  :wink:

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: november 29, 2010, 00:24:33 »
Ik ken een bouwvakker die daar reflex spray voor gebruikt  :mrgreen:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #7 Gepost op: november 29, 2010, 00:39:50 »

:mrgreen:  daar zijn tegenwoordig ook al gewone cremes voor hoor (warmvoetencreme  :lol:)

Ik zou eerst nekeer bloed laten trekken. Ik heb meestal ook koude voeten maar ik vind het tegenwoordig iets beter. Ik pak af en toe wel een magnesiumkuur (heb dat dus meestal tekort) en dat helpt precies.
Ook regelmatig naar de sauna gaan, kan misschien helpen.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: november 29, 2010, 01:43:13 »
Misschien toch eens naar de huisarts gaan, want dat heeft zo te zien bij twee mensen toch al geholpen.

Ik heb net hetzelfde.. Héél slechte bloeddoorstroming en dus altijd koude handen en voeten.. Maar No way dat ik daarvoor een koude douche neem zenne  :mrgreen: Dan denk ik dat ze mij tot in het dorp horen roepen  :mrgreen:
Goh, dat went wel! Hoop ik :lol:
Nee, maar liever enkele minuutjes per dag extreem koud, dan die koude voeten die ik nu heb, want het doet eigenlijk echt pijn tot in de gewrichten van mijn benen.

Ik heb ook enorm veel last van koude voeten. Ik heb al gemerkt dat ik bij sommige hele dikke kousen, net koudere voeten heb, misschien wel omdat die de doorbloeding moeilijker maken? In de winter draag ik vaak 2 paar kousen over mekaar, dat lijkt wel te helpen. En ook: beenverwarmers, door mijn onderbenen warm te houden, blijven mijn voeten precies ook gemakkelijker warm.
En als je pantoffels draagt: kijk eens naar de zool van je pantoffels, vaak zijn die heel dun en laten die zo de kou van de vloer gemakkelijk door.
Van die te spannende sokken merk ik ook. :yes: Daarom draag ik er die een klein beetje los zitten en ze komen dus tot onder mijn knie, dus mijn onderbenen hebben het eigenlijk langs buiten wel warm. Maar binnenin dus niet, want die koud komt van mijn voeten door naar boven.
Mijn zool is bijna 3cm dik en zijn echt wel goede pantoffels, de rest hier thuis vindt ze soms zelfs te warm.

een soort van bad (olie in warm bad doen) en pakking doen met rozemarijnolie kan helpen. Is ook goed voor gewrichten die onder koude lijden, het geeft terug warmte.
Ik denk dat we rozemarijn in huis hebben, dat ga ik morgen eens proberen, dat zal misschien toch wat verzachten!

:zot: :mrgreen:
Maar ik zoek dus vooral iets om de oorzaak aan te pakken van binnenuit. Dus niet gewoon iets om mijn voeten op te warmen.

:mrgreen:  daar zijn tegenwoordig ook al gewone cremes voor hoor (warmvoetencreme  :lol:)

Ik zou eerst nekeer bloed laten trekken. Ik heb meestal ook koude voeten maar ik vind het tegenwoordig iets beter. Ik pak af en toe wel een magnesiumkuur (heb dat dus meestal tekort) en dat helpt precies.
Ook regelmatig naar de sauna gaan, kan misschien helpen.
We hebben thuis een infrarood-sauna en die zou de doorstroming inderdaad moeten bevorderen, maar ik gebruik die eigenlijk niet genoeg om daar resultaat van te hebben. Ik heb daar niet echt het geduld voor, daar zo lang in stil zitten... :shifty:

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: november 29, 2010, 01:51:10 »
Ik moest wisselbaden nemen met mijn arm voor de Sudeck. Was ook om de bloedsomloop te stimuleren. Weet nu niet of het zou helpen voor koude voeten, maar met mijn arm was dat wel even fijn. Het gaf voor mij even een andere soort pijn als gewoonlijk.
Het begon altijd enorm te prikken en tintelen.
Maar ik moest het dan ook wel heel extreem doen. Mijn ouders hadden twee wasbakken aan het aanrecht, in de ene deed ik dan heel heet water en in de andere ijs- en ijskoud water.
Dan elke twee minuten afwisselen en zo'n 10 a 15 keer.
Mijn arm was wel helemaal rood gespikkeld achteraf, waarschijnlijk omdat het verschil wel enorm was dat ik deed.
Maar je kunt het eens proberen of het voor koude voeten ook helpt? :weetniet:
Kwaad kan het in ieder geval niet. :wink:

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: november 29, 2010, 02:42:12 »
 :weetniet: misschien zijn die zilversokken een oplossing tot je weet wat de oorzaak juist is?

http://www.koude-voeten.nl/

Anders eens een (serieuze) homeopathische arts raadplegen?

Heb je er 's nachts ook last van?

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: november 29, 2010, 11:00:34 »
Ik moest wisselbaden nemen met mijn arm voor de Sudeck. Was ook om de bloedsomloop te stimuleren. Weet nu niet of het zou helpen voor koude voeten, maar met mijn arm was dat wel even fijn. Het gaf voor mij even een andere soort pijn als gewoonlijk.
Maar ik moest het dan ook wel heel extreem doen. Mijn ouders hadden twee wasbakken aan het aanrecht, in de ene deed ik dan heel heet water en in de andere ijs- en ijskoud water.
Mijn arm was wel helemaal rood gespikkeld achteraf, waarschijnlijk omdat het verschil wel enorm was dat ik deed.
Als het bij jouw de doorbloeding bevorderde, ga ik het toch eens proberen! :yes: Ik heb ondertussen wat gegoogled en volgens internet zou dat ook moeten helpen tegen koude voeten.
Ik las wel ergens dat steunzolen ook koude voeten kunnen veroorzaken, nu heb ik wel geen steunzolen omdat die de spieren verzwakken, maar heb ik het alternatief, namelijk correctiezolen, maar die beperken de beweging van je voeten toch ook. Ik hoop dus dat dat niet de oorzaak is.

:weetniet: misschien zijn die zilversokken een oplossing tot je weet wat de oorzaak juist is?

http://www.koude-voeten.nl/

Anders eens een (serieuze) homeopathische arts raadplegen?

Heb je er 's nachts ook last van?
Nee, 's nachts eigenlijk niet, ik word 's morgens met normale temperatuur voeten.
Als het bovenstaande niet helpt, ga ik inderdaad toch eens naar de dokter. Wij doen sowieso bijna alles via de alternatieve geneeskunde ipv de conventionele, dat zou ik nu dus ook doen. :yes:

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: november 29, 2010, 11:44:15 »
voor de zekerheid maar eens langs de dokter, want extreem koude voeten, die pijn doen in rust, kan ook een teken zijn van ernstige insufficiëntie van je bloedvaten, wat je echt moet uitsluiten.

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #13 Gepost op: november 29, 2010, 11:49:47 »

Idd!
Heb ook sudeck, en moest het ook doen.
Even off topic: heb je er nog last van Fellow?

Offline Anke W

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: november 29, 2010, 11:53:07 »
ik dacht ook direct aan wisselbaden zoals fellows hierboven beschreef
ik heb wintervoeten (paarse tenen die gigantisch gaan jeuken) door een slechte doorbloeding en dat is tot nu toe het enige dat helpt en verlichting brengt
of het ook echt helpt tegen koude voeten weet ik niet, maar om de doorbloeding te stimuleren helpt het zeker

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: november 29, 2010, 12:58:33 »
kerssepittenzakje van hatchiko kopen  :mrgreen:

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #16 Gepost op: november 29, 2010, 13:36:12 »
Slechte bloeddoorstroming kan ook door het roken komen...

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: november 29, 2010, 13:41:43 »
Slechte bloeddoorstroming kan ook door het roken komen...

Is dat een subtiele hint of rookt venijntje13 ook...?  :mrgreen:

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #18 Gepost op: november 29, 2010, 14:15:21 »
Is dat een subtiele hint of rookt venijntje13 ook...?  :mrgreen:
Dat is een niet-subtiele hint  :mrgreen:
Geen idee of venijntje ook rookt :fuu:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: november 29, 2010, 14:18:39 »
Dat is een niet-subtiele hint  :mrgreen:
Geen idee of venijntje ook rookt :fuu:

Ook juist  :mrgreen:
Nee je hebt wel gelijk hoor  :yes: (al wist je dat natuurlijk zelf al  :mrgreen: )

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal