collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kleuters binnen of buiten tijdens speeltijd met dit weer?  (gelezen 1381 keer)

Offline Bamse

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1101 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kleuters binnen of buiten tijdens speeltijd met dit weer?
« Reactie #20 Gepost op: december 01, 2010, 16:58:54 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat een kwartiertje speeltijd buiten moet kunnen. Maar ukjes van 2.5 jaar nu de hele middagpauze (toch gauw 40min.) buiten sturen vind ik erover. Moest ik dat als ouder weten, dan ging ik mijn kind 's middags van school halen, denk ik. En het ligt natuurlijk ook aan de weersomstandigheden hé, sneeuw en -1°C of zo dat is doenbaar. Maar zoals vandaag met die ijzige ijzige vrieswind.... nee, da's geen weer om zo lang buiten te zijn (ga er zelf maar es instaan zeg).

Op mijn lagere school vroeger mochten de kleuters in de gang spelen als het echt niet te doen was qua weer (ijskoud zoals nu, of gietende regen). Dat was gewoon zo een gang van 2m breed in een schoolgebouw uit de jaren '50, dus héél ruim was dat niet. Maar zoveel plaats hebben die kleintjes nu toch ook niet nodig om even "los te lopen"?
.

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: december 01, 2010, 16:59:44 »
Ik vertrek pas om 8u20 - 8u25 naar school met Eneas, dat beperkt ook de tijd dat hij buiten moet blijven. Nu hij trekt er zich niks van aan. Want truien en jassen zijn niet nodig voor meneer, en stilstaan is ook niets voor hem. Smorgens ist van ver dag mama tot straks en weg is hij, en niet naar d ekindjes van de klas... Nee hoor naar 5de en 6de leerjaarsmeisjes en die lopen dan met hem rond de speelplaats...
Hij is geliefd bij die meisjes... Als ik in de winkel loop dan hoor ik regelmatig Eneasjeeeeeeeuh roepen en dan zie je Eneas lanceren richting zo'n meisje om in der armen te vliegen en dan staan ik en de mama van het meisje vaak verdwaasd te kijken...

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: december 01, 2010, 17:47:32 »
Hoe het smorgens zit weet ik niet. Maar vanmorgen tijdens de speeltijd liepen toch alle kinderen buiten (kleuterklas tot 6e lj). En ik vind dat persoonlijk wel goed (als ze warm zijn aangekleed natuurlijk), want buiten lopen ze toch rond en dan zijn ze nadien in de klas wat rustiger :)

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #23 Gepost op: december 02, 2010, 11:59:47 »
Vandaag vind ik het toch weliets te overdreven om die bloedjes lang buiten te laten,kheb Jarne toch ook niet meegenomen naar de stallen vandaag,brrr koud zeg! "vriezepietjes" zeggen wij hier :lol:

Offline Fanny

• hondenvriend pro
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: december 02, 2010, 12:21:17 »
Bij Yannis op school blijven ze gewoon bij de juf in de klas tenzij ze zelf buiten willen spelen, dan worden ze warm ingeduffeld en is er iemand die toezicht houdt op de speelplaats.  :thumbs:
Over de middag blijven ze gewoon in de eetzaal als ze niet naar buiten willen (is een speelhoek voorzien).
Nu met de sneeuw zal de juf waarschijnlijk wel eens 10 minuutjes of een kwartiertje met hen buiten in de sneeuw gaan spelen.  Maar dan blijven ze wel in beweging.
Moest ik horen dat ze Yannis met dit weer verplichten om naar buiten te gaan over de middag dan zou ik hem gewoon gaan ophalen. 

Ik zie op het werk eigenlijk dat de kids van thuis uit nogal overbeschermd worden  :denk:  De kids worden al ingeduffeld (dikke jas, sjaal, muts, handschoenen) terwijl het nog 8° is buiten  :zot: 
Yannis heeft pas zijn winterkledij aangedaan toen ze 2-3° gaven  :weetniet:  Hij droeg wel al een dikkere trui natuurlijk, maar zo induffelen terwijl het nog niet echt nodig is...  Ik heb mijn sjaal gisteren pas uit de kast gehaald  :oops:
De gevolgen zie je dan wel snel. Ik verwacht dat tegen volgende week het aantal kids in de opvang gehalveerd is wegens ziekte, is elk jaar weer hetzelfde  :doh:  De helft van deze die dan wel nog komen moeten gewoon ziek naar school  :silenced:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: december 02, 2010, 13:34:19 »
De gevolgen zie je dan wel snel. Ik verwacht dat tegen volgende week het aantal kids in de opvang gehalveerd is wegens ziekte, is elk jaar weer hetzelfde  :doh:  De helft van deze die dan wel nog komen moeten gewoon ziek naar school  :silenced:

Ja en dat is ook zo met medicamenten hoor. Toen ik vroeger thuis woonde moest ik om de vijf voet naar de dokter als ik eens hoeste ofzo en direct medicamenten (wel geen antibiotica). Een virus kun je beter gewoon uitzweten. Nu ga ik bijna nooit naar de dokter als ik ziek ben en neem al zeker geen medicamenten. Gewoon in bed kruipen met verschillende dekens en gewoon uitzweten. Ik ben nu veeeellll minder ziek dan vroeger hoor.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal