collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: jobjachttopic  (gelezen 287435 keer)

Offline Ilsey

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1905 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Boogie Wonderland!
Re: jobjachttopic
« Reactie #2240 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:21:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik ben net terug van het gesprek. Al bij al is het goed verlopen maar ze vrezen dat ik te hoog geschoold ben  :roll: Volgende week gaan ze me iets laten weten.

Ik duim  :thumbs:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #2241 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:21:54 »
Ik loop héél hard weg van elke vacature die begint met 'vertegenwoordiger.. .' maar da's persoonlijk natuurlijk. Ik ben er gewoon te eerlijk voor, als ik het gevoel heb dat ik iemand iets aan het 'aansmeren' ben voel ik mij daar niet goed bij, ik heb het ff gedaan als 1e job en nooit meer. Je mag ook niet verwachten dat dat een 9-5 job is. Je moet na je werk op de baan na de werkuren! thuis nog rapporten schrijven, een baanplanning doorsturen voor de week erna, bestellingen invoeren, enz... op vrijdags was ik soms bezig tot 23u dat weet ik nog heel goed. Je krijgt natuurlijk wel een auto, gsm en laptop. Maar in mijn ogen zijn dat 'vergiftigde geschenken' :vuistje: Moest ik in jouw schuitje zitten, ik zou mijn functie liever behouden en meer van thuis uit werken... Als ne mens mij nu vertelt dat hij een vertegenwoordiger is, dan vertrouw ik die voor geen haar en screen ik hem extra grondig bij het sollicitatiegesprek  :lol:

Maar sommige mensen zijn er voor geboren hoor, ben je supercommercieel en communicatief, hou je ervan om (commerciële) targets te behalen en krijg je daar een boost van? Heb je niet teveel medelijden met de minder goed in de zaken zittende zelfstandigen waar je op bezoek gaat? Werk je graag zelfstandig en ben je graag de baan op? Dan is dat wel iets voor jou...

Veel succes!!!

Hier heb ik al enkele automatische berichten ontvangen dat mijn sollicitatie is toegekomen en het is wachten tot de na data dat het mogelijk is om in te sturen waarna ze de kandidaten pas zullen bekijken... ik wil een week doorspoelen!  :mrgreen:
Ik zou ook nooit of te nimmer een gsm van het werk willen. Na mijn uren moeten ze mij met rust laten.

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #2242 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:22:50 »

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #2243 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:25:12 »
Ik werk ook zo. Ik vervang iemand die begin januari geopereerd is aan de rug. Eerst ging ze eind augustus terug komen, nu zou het al verlengt zijn tot eind september. Iedereen gaat er van uit dat ze niet meer terug komt, maar je weet natuurlijk nooit...
Mijn contract heeft wel een onbepaalde duur (het duurt tot die persoon terug komt). Wat staat er op jouw contract, want als er staat tot september moeten ze wel een nieuw contract opstellen voor jou!
Dit gebeurt trouwens niet enkel in de sociale sector. Heb een schooljaar op een school gewerkt (secretariaat) en daar werd het ziekteverlof van diegene die ik verving altijd verlengt met 7weken. Elke 7weken kreeg ik dus wel een nieuw contract om te ondertekenen.

das raar voor een vervangingscontract, onbepaalde duur... want eigenlijk is de duur bepaald e (tot ze terugkomt), alleen staat er geen exacte termijn op...
bij onbepaalde duur zou jij moeten blijven werken van zodra die andere terug aan het werk is (en zo niet, moeten ze bij ontslag wel de regels volgen die gelden voor contracten van onbepaalde duur)...
kan zijn dak mis ben e, maar het lijkt me niet logisch... en ik zou ni willen da je in de problemen komt als die andere besluit van terug te komen werken...

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #2244 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:31:24 »
Ik loop héél hard weg van elke vacature die begint met 'vertegenwoordiger.. .' maar da's persoonlijk natuurlijk. Ik ben er gewoon te eerlijk voor, als ik het gevoel heb dat ik iemand iets aan het 'aansmeren' ben voel ik mij daar niet goed bij, ik heb het ff gedaan als 1e job en nooit meer. Veel succes!!!

dat snap ik, echter... wij smeren niemand iets aan, wij leveren en monteren echt kwaliteit. Ik bedoel maar, als je zelf achter het product / dienst staat, dan is dat een ander gegeven denk ik.

MAAR, die optie ga ik niet overwegen denk; ik ben daar niet overtuigend genoeg voor denk ik, ik ben niet direct commercieel aangelegd. En ik rij niet graag met de auto.
Dan rest er nog te proberen mijn huidige functie trachten te behouden onder de vorm van thuiswerk...
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2013, 13:35:55 door Epona »

Offline Sarah B

• *
  • 2051 HV-Punten
« Reactie #2245 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:37:06 »
das raar voor een vervangingscontract, onbepaalde duur... want eigenlijk is de duur bepaald e (tot ze terugkomt), alleen staat er geen exacte termijn op...
bij onbepaalde duur zou jij moeten blijven werken van zodra die andere terug aan het werk is (en zo niet, moeten ze bij ontslag wel de regels volgen die gelden voor contracten van onbepaalde duur)...
kan zijn dak mis ben e, maar het lijkt me niet logisch... en ik zou ni willen da je in de problemen komt als die andere besluit van terug te komen werken...
Een vervangingsovereenk omst kan gesloten worden voor onbepaalde duur, dus tot de oorspronkelijke werknemer terugkeert. :yes: Er moet dan wel uitdrukkelijk vermeld zijn dat de overeenkomst eindigt bij de terugkeer van die werknemer.

Ik geloof wel dat de maximale duur van een vervangingsovereenk omst maximaal 2 jaar is.

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #2246 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:45:05 »
Epona succes :thumbs:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #2247 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:46:42 »
Ik heb ook meer dan een jaar bij hetzelfde bedrijf als interim gewerkt en ben er uiteindelijk buiten gekegeld. Een toenmalige collega die daar niet lang na mij begonnen is werkt er wel nog maar heeft bij mijn weten nu ongeveer een half jaar later nog altijd geen vast contract. Ik vind het niet normaal en begrijp je onzekerheid. Ik zou toch aandringen voor een vast contract en uitleg vragen waarom het zo lang duurt.
Maar als ik het goed snap, vervangt deze persoon iemand die op zwangerschapsverlof is. De kans is dus héél groot dat zodra die persoon uit zwangerschapsverlof terug komt, zij buiten vliegt tenzij er ondertussen nog een plaats is vrijgekomen (meer uren=meer personeel om aan te nemen, iemand op pensioen, iemand ontslagen/ontslag genomen).

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #2248 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:50:23 »
Een vervangingsovereenk omst kan gesloten worden voor onbepaalde duur, dus tot de oorspronkelijke werknemer terugkeert. :yes: Er moet dan wel uitdrukkelijk vermeld zijn dat de overeenkomst eindigt bij de terugkeer van die werknemer.

Ik geloof wel dat de maximale duur van een vervangingsovereenk omst maximaal 2 jaar is.
Dit vond ik hier: http://www.vacature.com/carriere/werknemer-tijdelijk-vervangen-gebruik-een-vervangingscontract
Het vervangingscontract heeft een maximale duur van twee jaar, behalve in geval van tijdskrediet (volledige schorsing, halftijds tijdskrediet en één vijfde tijdskrediet). Voorts is het mogelijk diverse achtereenvolgende vervangingscontract en met dezelfde medewerker te sluiten; voorwaarde is wel dat de totale duur niet groter is dan twee jaar.

Maar wat bedoelen ze met dat tijdskrediet? Want ik vervang iemand die maar deeltijds werkte (50+'er)

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #2249 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:56:17 »

a, ok
ik leer weer bij! merci  :bow:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #2250 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:37:49 »
goede kennis van nederlands frans en engels voor receptiewerk, meetingrooms in orde zetten, telefonie...
ben niet weerhouden, want ze zijn op zoek naar perfect drietalig in woord en geschrift, goed is niet voldoende...

:doh:

oepnief  :mrgreen:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #2251 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:51:12 »
dat snap ik, echter... wij smeren niemand iets aan, wij leveren en monteren echt kwaliteit. Ik bedoel maar, als je zelf achter het product / dienst staat, dan is dat een ander gegeven denk ik.

MAAR, die optie ga ik niet overwegen denk; ik ben daar niet overtuigend genoeg voor denk ik, ik ben niet direct commercieel aangelegd. En ik rij niet graag met de auto.
Dan rest er nog te proberen mijn huidige functie trachten te behouden onder de vorm van thuiswerk...

In jouw sector lijkt een vertegenwoordiger ook niet iemand die anderen 'overbodige', 'slechte' of 'verkeerde' zaken gaat aanprijzen.  Ik bedoel, je zou geen nutteloze zaken proberen verkopen aan onschuldige en nietsvermoedende mensen (wat toch vaak het beeld van een vertegenwoordiger is).

Maar je moet er alsnog wel een zekere aanleg toe hebben natuurlijk.  Mijn ding zou het ook niet zijn. 

Offline anarya

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 595 HV-Punten
« Reactie #2252 Gepost op: augustus 28, 2013, 17:11:38 »
Ik ben net terug van het gesprek. Al bij al is het goed verlopen maar ze vrezen dat ik te hoog geschoold ben  :roll: Volgende week gaan ze me iets laten weten.
Ik heb ook meer dan een jaar bij hetzelfde bedrijf als interim gewerkt en ben er uiteindelijk buiten gekegeld. Een toenmalige collega die daar niet lang na mij begonnen is werkt er wel nog maar heeft bij mijn weten nu ongeveer een half jaar later nog altijd geen vast contract. Ik vind het niet normaal en begrijp je onzekerheid. Ik zou toch aandringen voor een vast contract en uitleg vragen waarom het zo lang duurt.

Ik heb/ben ook al meer dan een jaar interim bezig, dat is om je kast van op te vreten soms. Ik ga nu ook weg en hoewel de sfeer er keigoed is ben ik toch blij van dat interim vanaf te zijn. Er is werk met hopen maar ze willen de mensen geen vast contract geven want dan kunnen ze je niet op het einde van het jaar buiten smijten en in januari terug aannemen want ja anders is de headcount op het einde van het jaar te hoog he  :silenced:

Echt als tweederangs behandelt worden is niet leuk maar blijkbaar meer en meer gangbaar tegenwoordig...

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #2253 Gepost op: augustus 28, 2013, 17:51:32 »
Helaas..mijn sollicitatie werd niks.
Daar zeker een halfuur gezeten zonder 1 woord uitleg. Enige dat ik weet is dat het meisje dat ze vorige week heeft aangenomen, niet wil blijven (en ik weet de reden, dikke zever maar soit). En dat meisje wil geen 1.5maand meer blijven, zodat ik mijn opzeg zou kunnen uitdoen. Heb gezegt dat ze mij iig in de toekomst zeker nog mag contacteren, we zien wel.
Vanuit Gent was het wel een hel, moest een stuk centrum Dendermonde door. Vanuit Meldert zou het gewoon zalig zijn qua afstand.

Offline anarya

• *
  • 595 HV-Punten
« Reactie #2254 Gepost op: augustus 28, 2013, 18:39:05 »
oei jammer darkwolf  :? en ze kunnen niet 1.5 maand op je wachten ?
Kan je bij je huidig een vast contract krijgen of wil je er graag weg ?

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #2255 Gepost op: augustus 28, 2013, 19:17:37 »
oei jammer darkwolf  :? en ze kunnen niet 1.5 maand op je wachten ?
Kan je bij je huidig een vast contract krijgen of wil je er graag weg ?
Dat meisje wil geen 1.5 maand wachten, die wil zo snel mogelijk weg. En wachten lukt ook niet nee, want die vrouw staat er alleen voor. Binnenkort begint school weer, en haar dochter studeert nog (die sprong nu tijdens de vakantie wel in, maar echt enthousiast kwam ze mij niet over :fuu:). Haar oudste dochter kwam vroeger wel helpen, maar die is gaan samenwonen en studeert ook nog dus die komt nu ook niet meer dagelijks langs.
Ik kan bij mijn huidige werkgever in theorie een vast contract krijgen ja. Momenteel werk ik met een vervangingscontract van onbepaalde duur deeltijds, als die werknemer niet terug komt uit ziekte krijg ik haar vast deeltijds contract. En in 2015 gaat er een deeltijdse collega op pensioen, en kunnen ze van die 2 deeltijdsen 1 voltijds maken.
Maar de vraag blijft, gaan ze dat doen en is die dan wel voor mij? De verantwoordelijke had me dat wel beloofd toen ik ging solliciteren, maar zij is daar ook weg. Dus wat doen de nieuwe verantwoordelijken er mee...? :weetniet:
Ik wil er absoluut niet weg, want het is daar écht een superleuk team en ik heb het helaas anders geweten :? Moest mijn vorig werk ni zo dik zijn tegen gevallen, had ik nu misschien de sprong gewaagd naar een andere voltijdse job maar de schrik om weer in een k*tteam terecht te komen is groot.
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2013, 19:20:13 door DarkWolf »

Offline anarya

• *
  • 595 HV-Punten
« Reactie #2256 Gepost op: augustus 28, 2013, 19:39:11 »
Dat meisje wil geen 1.5 maand wachten, die wil zo snel mogelijk weg. En wachten lukt ook niet nee, want die vrouw staat er alleen voor. Binnenkort begint school weer, en haar dochter studeert nog (die sprong nu tijdens de vakantie wel in, maar echt enthousiast kwam ze mij niet over :fuu:). Haar oudste dochter kwam vroeger wel helpen, maar die is gaan samenwonen en studeert ook nog dus die komt nu ook niet meer dagelijks langs.
Ik kan bij mijn huidige werkgever in theorie een vast contract krijgen ja. Momenteel werk ik met een vervangingscontract van onbepaalde duur deeltijds, als die werknemer niet terug komt uit ziekte krijg ik haar vast deeltijds contract. En in 2015 gaat er een deeltijdse collega op pensioen, en kunnen ze van die 2 deeltijdsen 1 voltijds maken.
Maar de vraag blijft, gaan ze dat doen en is die dan wel voor mij? De verantwoordelijke had me dat wel beloofd toen ik ging solliciteren, maar zij is daar ook weg. Dus wat doen de nieuwe verantwoordelijken er mee...? :weetniet:
Ik wil er absoluut niet weg, want het is daar écht een superleuk team en ik heb het helaas anders geweten :? Moest mijn vorig werk ni zo dik zijn tegen gevallen, had ik nu misschien de sprong gewaagd naar een andere voltijdse job maar de schrik om weer in een k*tteam terecht te komen is groot.

oei das jammer  :?, ik had in mijn eerste job ook zo'n slecht team. Man man, wenend zat ik op de bus naar huis terug... Ik werd echt depressief ervan gewoon.Niet te doen , en nu een magnifiek team echt prachtige collega's, toffe sfeer :yes:, maar ja ze kunnen niets beloven van een vast contract, altijd maar verlengen en afwachten "als er een vast vrij komt ben jij eerst !", maar ja daar wil ik niet op blijven wachten... Na meer dan een jaar wil ik weten waar mijn mogelijkheden en toekomst liggen. Ik wil graag ook het huis uitgaan maar ben alleen, de bank zal me al zien afkomen  :silenced:

Dus met pijn in het hart ook gezegd dat ik wegga nu, heeft me veel weken en slapeloze nachten geduurd voor ik de beslissing kon nemen wel  :shifty:,... ik hoop maar dat de volgende collega's ook tof zullen zijn....

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #2257 Gepost op: augustus 28, 2013, 20:15:00 »
oei das jammer  :?, ik had in mijn eerste job ook zo'n slecht team. Man man, wenend zat ik op de bus naar huis terug... Ik werd echt depressief ervan gewoon.Niet te doen , en nu een magnifiek team echt prachtige collega's, toffe sfeer :yes:, maar ja ze kunnen niets beloven van een vast contract, altijd maar verlengen en afwachten "als er een vast vrij komt ben jij eerst !", maar ja daar wil ik niet op blijven wachten... Na meer dan een jaar wil ik weten waar mijn mogelijkheden en toekomst liggen. Ik wil graag ook het huis uitgaan maar ben alleen, de bank zal me al zien afkomen  :silenced:

Dus met pijn in het hart ook gezegd dat ik wegga nu, heeft me veel weken en slapeloze nachten geduurd voor ik de beslissing kon nemen wel  :shifty:,... ik hoop maar dat de volgende collega's ook tof zullen zijn....
Succes.
Hier gaan er vrees ik nog veel slapeloze nachten en paniekaanvallen aan vooraf gaan voor ik een besluit neem, en als ik besluit van te veranderen van job gaat het nadien nog minstens 3 maand duren voor ik weer relaxt ben. Iets waar ik dus niet naar uit kijk :fuu:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #2258 Gepost op: augustus 29, 2013, 20:24:47 »
Ik heb jullie mening nodig.
Aangezien ik mijn huidige deeltijdse job niet zomaar wil opgeven, wil ik nu op zoek naar een 2e deeltijdse job die ik kan combineren met mijn huidige deeltijdse job. Ik ga dus spontaan sollicitatiebrieven beginnen rondsturen.
Maar nu weet ik niet of ik dit zo expliciet in mn brief moet zetten dat ik op zoek ben naar een deeltijdse job. Want stel dat ik geen deeltijds vind die ik kan combineren, dan zou ik misschien toch mijn huidige job opgeven om een voltijds te zoeken. En het is nogal stom om over bv 6maand dan naar al die bedrijven een nieuwe brief te sturen om mij kandidaat te stellen voor een voltijdse job.

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #2259 Gepost op: augustus 29, 2013, 20:33:21 »
In je brief zetten dat je open staat voor zowel een deeltijdse (en hoeveelheid uren er mss bij) als een voltijdse aanbieding, en afwachten wat ze dan in de aanbieding hebben?
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal