collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: jobjachttopic  (gelezen 287400 keer)

Offline Melissa224

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1914 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: jobjachttopic
« Reactie #2420 Gepost op: oktober 07, 2013, 19:56:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Een kwartier, een uur, mijn vriend moet soms tot 11uur s avonds blijven ipv kwart na 5 en die wordt ook niet vergoed of gecompenseerd. Enkel als je in het weekend meer dan een uur naar het bedrijf komt kan je die uren opnemen. En in het begin waren ze daar ook lastig voor omdat dat niet "de juiste instelling" is.

Amai  :?

Offline Mallory

• warme hondenvriend
  • *
  • 570 HV-Punten
« Reactie #2421 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:09:58 »
Dilemma's...

Ik doe nu al ongeveer een jaar vrijwilligerswerk op een kleinschalig schooltje en doe dit enorm graag. Nu heb ik gezien dat ze hierachter nog iemand zoeken als deeltijdse kinderverzorgster, alleen heb ik daar totaal niet voor gestudeerd. Maar misschien dat mijn ervaring die ik heb opgedaan tijdens dat vrijwilligerswerk voldoende voor is.

Het dilemma is dat ik dat vrijwilligerswerk niet direct wil opgeven voor een betalende job die je dan misschien niet graag doet. :?

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #2422 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:11:59 »
Je kan altijd solliciteren he, en dan beslissen?

Offline wennie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #2423 Gepost op: oktober 07, 2013, 21:14:16 »
Is er iemand die mijn motivatiebrief en cv eens wil nakijken en tips wil geven? 'k Heb het gevoel dat ik mijn capaciteiten niet genoeg in de verf zet. Plus: ik heb het cv van een job-hopper, terwijl 'k eigenlijk niets liever wil dan "thuiskomen"; me goed kunnen voelen in een job en die tot mijn 70-ste  :mrgreen: kunnen houden.

Missy, heb jij een uitgebreide functieomschrijving? Ik wil die job zo graag dat ik echt nergens de mist in wil gaan en zo goed mogelijk voorbereid wil zijn. Wordt het niets, dan is dat zo, maar 'k zal toch mijn best gedaan hebben.

CV's is mijn gogo ... feel free!
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #2424 Gepost op: oktober 07, 2013, 22:27:30 »
Is er iemand die mijn motivatiebrief en cv eens wil nakijken en tips wil geven? 'k Heb het gevoel dat ik mijn capaciteiten niet genoeg in de verf zet. Plus: ik heb het cv van een job-hopper, terwijl 'k eigenlijk niets liever wil dan "thuiskomen"; me goed kunnen voelen in een job en die tot mijn 70-ste  :mrgreen: kunnen houden.

Missy, heb jij een uitgebreide functieomschrijving? Ik wil die job zo graag dat ik echt nergens de mist in wil gaan en zo goed mogelijk voorbereid wil zijn. Wordt het niets, dan is dat zo, maar 'k zal toch mijn best gedaan hebben.

stuur maar door , 't is mijn job :)
In trouwe vast

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #2425 Gepost op: oktober 08, 2013, 08:52:07 »
Een kwartier, een uur, mijn vriend moet soms tot 11uur s avonds blijven ipv kwart na 5 en die wordt ook niet vergoed of gecompenseerd. Enkel als je in het weekend meer dan een uur naar het bedrijf komt kan je die uren opnemen. En in het begin waren ze daar ook lastig voor omdat dat niet "de juiste instelling" is.
Zelfs bij ons een pseudo-overheidsinstelling is het al de gewoonte om geregeld eens een uur onbetaald over te werken. Het werk moet gedaan geraken hé, ongeacht of je uren er op zitten. En ik zie dat bij ons in alle functies voorkomen.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #2426 Gepost op: oktober 08, 2013, 09:23:41 »
ik heb vanmorgen gebeld om het aanbod af te wijzen.
uiteindelijk heb ik afgehaakt op de verloning.
Ik kreeg € .... netto (bruto wouden ze mij niet zeggen, iedereen start aan dat nettobedrag zeiden ze, dat is compleet irreëel mi, ik ben namelijk alleenstaande mama etc), dit nettoloon bedroeg € 237.50 minder dan wat ik nu verdien (en hier houden ze dan nog het max af, dus ik vermoed dat het verschil nog groter is dan die € 237.50).

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2427 Gepost op: oktober 08, 2013, 09:25:37 »
ik heb vanmorgen gebeld om het aanbod af te wijzen.
uiteindelijk heb ik afgehaakt op de verloning.
Ik kreeg € .... netto (bruto wouden ze mij niet zeggen, iedereen start aan dat nettobedrag zeiden ze, dat is compleet irreëel mi, ik ben namelijk alleenstaande mama etc), dit nettoloon bedroeg € 237.50 minder dan wat ik nu verdien (en hier houden ze dan nog het max af, dus ik vermoed dat het verschil nog groter is dan die € 237.50).

:eh: Hé? zo heb ik het nog nooit gehoord, klopt ook helemaal niet? Dat iedereen start aan zelfde bruto ja, daar zal in jouw geval minder vanaf gaan omdat je alleenstaande mama bent, maar 2 nettolonen met elkaar vergelijken, da wordt normaal gezien niet gedaan  :eh: slaat nergens op..

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #2428 Gepost op: oktober 08, 2013, 10:00:04 »
Ik vind het idd compleet niet "koosjer".
Bovendien worden alle overuren (+/- 30 per maand) uitbetaald int zw***.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #2429 Gepost op: oktober 08, 2013, 10:01:09 »
Epona idd. wegblijven daar , je vindt nog wel een goede job, duim ik voor :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2430 Gepost op: oktober 08, 2013, 10:36:07 »
Ik vind het idd compleet niet "koosjer".
Bovendien worden alle overuren (+/- 30 per maand) uitbetaald int zw***.

Mag ik vragen welke branche?

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #2431 Gepost op: oktober 08, 2013, 10:43:17 »
Ik ga geen details geven, ik blijf er van weg, maar ik wil ook niets in gang steken  :wink:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2432 Gepost op: oktober 08, 2013, 10:46:12 »
Begrijp ik  :yes: nu moet geen naam of toenaam hebben, mr in sommige branches worden overuren wel nog eens in zwart uitbetaald, vooral in de bouw bijvoorbeeld. Dat gebeurt vrij veel, en zou niet echt een uitzondering zijn. Mensen in de bouw zijn daar best tevreden mee, want ze worden er niet op belast  :vuistje: in andere branches buiten de horeca en bouw, is dat eerder een uitzondering en vreemd..  :denk: er is niks mis mee dat overuren int zwart uitbetaald worden (zie mij spreken tegen mijn eigen branche  :mrgreen: ) alleen wordt dat nu eenmaal niet vaak gedaan bij kantoorfuncties..  :shifty: 

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #2433 Gepost op: oktober 08, 2013, 10:57:17 »
Ik schrok er ook wel van hoor :yes:
Tis niet in de bouw / horeca.
Niet belast, kan goed zijn, maar op de bank als ik een hypotheek wil gaan afsluiten, staat dat niet bij op mijn loonbrief he! En het geldt ook niet voor mijn pensioen later.
De werkgever vroeg me waarom ik afhaakte, en ik zijn bovengenoemde reden. En ze antwoordde,"jamaar, jij houdt geen rekening op "hetgeen je bijkrijgt zo"". Jawel mevrouw, maar de bank en mijn pensioen niet :weetniet:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #2434 Gepost op: oktober 08, 2013, 11:05:51 »
Ik schrok er ook wel van hoor :yes:
Tis niet in de bouw / horeca.
Niet belast, kan goed zijn, maar op de bank als ik een hypotheek wil gaan afsluiten, staat dat niet bij op mijn loonbrief he! En het geldt ook niet voor mijn pensioen later.
De werkgever vroeg me waarom ik afhaakte, en ik zijn bovengenoemde reden. En ze antwoordde,"jamaar, jij houdt geen rekening op "hetgeen je bijkrijgt zo"". Jawel mevrouw, maar de bank en mijn pensioen niet :weetniet:

Awel ja, dat is zeker een feit, en tis een belangrijk feit om rekening mee te houden. Zo had ik een vriendin, en die was schoonheidsspeciali ste, en die werkte officieel parttime, maar eigenlijk een fulltime. Al goed en wel, int zwart ga je meer overhouden, maar je hebt niet genoeg uren om een huis te kopen, en voor je pensioen is dat ook niet ideaal. Als dat nu af en toe een uurtje is, dan is dat mooi meegenomen, op dat uurtje gaat ni komen. Maar 30 uur per maand is best veel. Da begrijp ik dan niet. Vaak hoor je (in de bouw) dat ze sowieso al een voltijds uurrooster hebben van bv. 38 uur in de week, en elke dag een uurtje int zwart erbij doen. Dan maakt het niet veel uit voor je lening, want je zit sowieso al met je voltijdse. Vreemd dat dat in een niet bouw/horeca job nog gebeurt  :denk:

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #2435 Gepost op: oktober 08, 2013, 11:07:10 »
Als je voor een lening gaat kijken is je netto-loon ontzettend belangrijk, dat is een feit. Dus je hebt daar zeker een punt Epona.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #2436 Gepost op: oktober 08, 2013, 11:08:12 »
Amai, dat kinkt inderdaad behoorlijk louche. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om het af te wijzen.

Offline antje

• *
  • 2057 HV-Punten
« Reactie #2437 Gepost op: oktober 08, 2013, 19:06:30 »
CV's is mijn gogo ... feel free!

Mag ik je een mailtje sturen? Mijn CV staat in PDF en blijkbaar kan 'k in een pb geen bijlage bijsluiten.

stuur maar door , 't is mijn job :)

Herman, aan jou dezelfde vraag  :wink:

« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2013, 19:09:59 door antje »

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #2438 Gepost op: oktober 08, 2013, 19:21:01 »
Jejaa... Ik bne ondertussen al één week "opgestart" bij mijn nieuw werk. Ik ben wel blij. Ondertussen volledig afgekickt van de redbull ook want niet meer nodig. Ik slaap beter, véél minder stress. Toffe collega's, goede uren.

Nieuw hoofdstuk, eerste bladzijden, zijn in orde  :thumbs:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #2439 Gepost op: oktober 08, 2013, 19:26:45 »
Jejaa... Ik bne ondertussen al één week "opgestart" bij mijn nieuw werk. Ik ben wel blij. Ondertussen volledig afgekickt van de redbull ook want niet meer nodig. Ik slaap beter, véél minder stress. Toffe collega's, goede uren.

Nieuw hoofdstuk, eerste bladzijden, zijn in orde  :thumbs:

Wat goed voor je Liekeuh  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal