collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: jobjachttopic  (gelezen 287201 keer)

Offline Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 904 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: jobjachttopic
« Reactie #240 Gepost op: december 01, 2011, 22:36:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hier nog altijd aan het wachten  :doh:
Veel succes voor iedereen die gaat solliciteren  :thumbs:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #241 Gepost op: december 01, 2011, 23:48:11 »
Ik heb met interims toch ook geen goede ervaring hoor.

Ik heb gelukkig (en hopelijk blijft het zo) nog niet echt lang zonder werk gezeten, maar die 2 keer dat het gebeurd is, heb ik me gewoon blauw betaald aan het naar interims rijden.

Op elke brief onmiddellijk een antwoord, altijd positieve gesprekken, maar van zijn leven niet voorgesteld aan het bedrijf waarvoor ik dan specifiek solliciteerde en ook nooit geen uitleg waarom niet.

Nochtans telkens als ik buiten ging had ik een goed gevoel, oh ja met mijn talenkennis en ervaring zou ik zo werk hebben, maar ik hoorde er nooit iets van.

En dan was het toppunt dat je dezelfde testen voor dezelfde interimgroep in verschillende steden moest gaan doen. Ahum er bestaat toch zoiets als een centrale computer die die resultaten kan doorgeven.

En nu, ja nu dat ik een job heb die ik hopelijk niet kwijt raak, nu word ik opgebeld en zijn ze nog lastig als ik een tijdelijke job van een maand weiger, want die werkgever moest en zou me hebben.

Ik weet dat consulentes een cijfer boven hun hoofd hangen hebben, maar als er zo veel mensen over hetzelfde klagen, dan vraag ik me toch af hoe die cijfers bepaald worden. Zo veel mogelijk inschrijvingen of effectief mensen aan een job helpen?

Ik heb nog een tijdje (een dikke 2 jaar) in die sector gewerkt. Niet echt in een interimbureau, maar in een selectiekantoor. Dus ook de juiste kandidaat zoeken voor de juiste job binnen een passend bedrijf. Maar dan meer voor hoger opgeleide, specifieke profielen.
Na enkele maanden begon ik me echt wel te ergeren aan mijn eigen job. Al die cijfers boven je hoofd, al die werkdruk, leeggeperst worden als een citroen, dingen moeten "verzwijgen" of ronduit moeten liegen tegenover kandidaten ... jakkes. Ik word alweer mottig als ik eraan denk. Mijn "idealisme" van waaruit ik vertrok ("de juiste kandidaat op de juiste plaats" en "mensen aan werk helpen") verdween dan ook na enkele weken al snel als sneeuw voor de zon door de harde realiteit van louter en alleen winstbejag.
En ondanks alles wat ze ook beweerden tegenover hun klanten en kandidaten, veel te weinig kandidaatgericht en veel te cijfergericht.
Ach ja, ik ben écht blij dat ik uit die sector ben en dat ik me niet weer elke dag opnieuw moet verantwoorden en mijn job moet staan verdedigen tegenover mensen die er hun (terechte !!) bedenkingen bij hebben.
Niks beters dan rechtstreeks naar het bedrijf toe solliciteren in mijn ogen, maar dat is niet altijd mogelijk.
Nu besef ik het nog maar eens al te goed : ik ben blij dat de jaren in de privé sector steeds verder achter mij komen te liggen, leve het onderwijs ! :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: december 01, 2011, 23:53:11 door Bonita »

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #242 Gepost op: december 02, 2011, 00:20:13 »
Ik heb nog een tijdje (een dikke 2 jaar) in die sector gewerkt. Niet echt in een interimbureau, maar in een selectiekantoor. Dus ook de juiste kandidaat zoeken voor de juiste job binnen een passend bedrijf. Maar dan meer voor hoger opgeleide, specifieke profielen.
Na enkele maanden begon ik me echt wel te ergeren aan mijn eigen job. Al die cijfers boven je hoofd, al die werkdruk, leeggeperst worden als een citroen, dingen moeten "verzwijgen" of ronduit moeten liegen tegenover kandidaten ... jakkes. Ik word alweer mottig als ik eraan denk. Mijn "idealisme" van waaruit ik vertrok ("de juiste kandidaat op de juiste plaats" en "mensen aan werk helpen") verdween dan ook na enkele weken al snel als sneeuw voor de zon door de harde realiteit van louter en alleen winstbejag.
En ondanks alles wat ze ook beweerden tegenover hun klanten en kandidaten, veel te weinig kandidaatgericht en veel te cijfergericht.
Ach ja, ik ben écht blij dat ik uit die sector ben en dat ik me niet weer elke dag opnieuw moet verantwoorden en mijn job moet staan verdedigen tegenover mensen die er hun (terechte !!) bedenkingen bij hebben.
Niks beters dan rechtstreeks naar het bedrijf toe solliciteren in mijn ogen, maar dat is niet altijd mogelijk.
Nu besef ik het nog maar eens al te goed : ik ben blij dat de jaren in de privé sector steeds verder achter mij komen te liggen, leve het onderwijs ! :mrgreen:

Thanks, ben blij dat er al een ietsje verduidelijking komt rond interim- en/of selectiebureaus.

Zelf heb ik altijd werk gevonden door rechtstreeks bij het bedrijf te solliciteren, waar ik nu werk zelfs door gewoon een spontane sollicitatie te doen. Er was eigenlijk geen vacature, en de job waarvoor ik solliciteerde was al jaren ingevuld door iemand waar ze tevreden over waren, maar toch gewoon mijn CV opgestuurd en ja dan is het geluk hebben hé. Eigenlijk is mijn functie een functie die niet bestond voor mijn regio en die er gewoon versneld gekomen is door mijn sollicitatie en eentje waar ik in het geheel niet voor gesolliciteerd had en zelfs niet wist of ik het wel zou kunnen.

Ik heb trouwens ooit gesolliciteerd om als account manager te werken bij een interim bureau en viel door de mand toen ze me vroegen hoe ga je een afspraak bij een potentiële klant forceren als iemand je afscheept door te zeggen dat ze echt geen tijd hebben. Als ze me uiteindelijk zeiden welk antwoord ik had moeten geven viel ik bijna achterover. Ik prospecteer nu ook en heb zowel prospectie in B to C als B to B gedaan, maar als ik op die manier bij een klant moet binnen raken dan houdt het voor mij op. Ik behandel mensen niet op een manier waarvan ik zelf zou huiveren moesten ze mij zo behandelen en als iemand op die manier mij zou benaderen dan zou ik, zelfs al heb ik die bepaalde dienstverlening of dat bepaald goed echt broodnodig, het toch categoriek weigeren.

Offline Vanessa_1

• *
  • 86 HV-Punten
« Reactie #243 Gepost op: januari 13, 2011, 06:47:31 »
Om 9u mijn gesprek in 't selectiekantoor  :thumbs:

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #244 Gepost op: januari 13, 2011, 07:41:10 »
Succes!

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #245 Gepost op: januari 13, 2011, 08:55:28 »
Succes Vanessa!

Ik heb beslist om mijn zoektocht -jammer genoeg- wat uit te stellen. Binnenkort misschien een kindje op komst en dat is misschien niet het juiste moment om te solliciteren :doh:

Nu te hopen dat ze me niet buitensmijten voor ik/als ik net zwanger ben :? Ze doen dat hier blijkbaar nogal graag kort maar krachtig :roll:

Moeilijk hoor, een job totaal zonder motivatie uitvoeren...

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #246 Gepost op: januari 13, 2011, 09:02:06 »
Succes Vanessa!

Ik heb beslist om mijn zoektocht -jammer genoeg- wat uit te stellen. Binnenkort misschien een kindje op komst en dat is misschien niet het juiste moment om te solliciteren :doh:

Nu te hopen dat ze me niet buitensmijten voor ik/als ik net zwanger ben :? Ze doen dat hier blijkbaar nogal graag kort maar krachtig :roll:

Moeilijk hoor, een job totaal zonder motivatie uitvoeren...

ik zit hier al een heeeeeeleeee tijd zonder motivatie jong, voor mij is de maat nu echt vol.
Ik sleur mij elke dag naar hier. Ben al een ganse tijd aan het solliciteren maar ik wil binnen de overheid blijven en de vacatures vallen hier niet uit de lucht  :roll:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #247 Gepost op: januari 13, 2011, 09:28:08 »
ik zit hier al een heeeeeeleeee tijd zonder motivatie jong, voor mij is de maat nu echt vol.
Ik sleur mij elke dag naar hier. Ben al een ganse tijd aan het solliciteren maar ik wil binnen de overheid blijven en de vacatures vallen hier niet uit de lucht  :roll:

Ik ben al aan't zoeken sinds ik hier 2 maand werkte en ben hier nu bijna een jaar :doh:
Ik ben wel kieskeurig, want wil niet opnieuw in dat patroon vervallen. Het moet ofwel dé job zijn, of eentje waar ik bij wijze van spreken met de fiets naartoe kan.

En niet meer voor dit beledigende loontje :roll:
Toen ik bij Dreamland werkte heb ik het startloon van een bediende-verkoper (geen diplomavereisten, geen ervaring) gezien... Ik doe werk nu als (enige) marketingmedewerker voor hetzelfde loon, terwijl ze hier wel véél eisen stelden :doh:
Maarja, ik zat op dat moment zonder werk hé... En bij de sollicitatie beloofden ze dat het loon na de interimperiode van 6 maand te bespreken was en dat ze mij geen proefperiode van 6 maand meer zouden geven.

Ik heb 8 maand als interim gewerkt en kreeg er een proefperiode van 6 maand bovenop, zonder loonsverhoging. Die wordt na de proefperiode zogezegd weer besproken.
Oeps ja, ik heb wel iets gekregen! Normaal krijg je hier pas maaltijdcheques na de proef en ik kreeg de mijne toch al direct :dance:

Ik dacht vroeger nooit dat loon me veel zou uitmaken. Maar het zou mij toch stimuleren als ik niet zo onderbetaald zou zijn.

Voilà, dat moest eruit :hmpf:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #248 Gepost op: januari 13, 2011, 12:07:22 »
Ik ben al aan't zoeken sinds ik hier 2 maand werkte en ben hier nu bijna een jaar :doh:
Ik ben wel kieskeurig, want wil niet opnieuw in dat patroon vervallen. Het moet ofwel dé job zijn, of eentje waar ik bij wijze van spreken met de fiets naartoe kan.

En niet meer voor dit beledigende loontje :roll:
Toen ik bij Dreamland werkte heb ik het startloon van een bediende-verkoper (geen diplomavereisten, geen ervaring) gezien... Ik doe werk nu als (enige) marketingmedewerker voor hetzelfde loon, terwijl ze hier wel véél eisen stelden :doh:
Maarja, ik zat op dat moment zonder werk hé... En bij de sollicitatie beloofden ze dat het loon na de interimperiode van 6 maand te bespreken was en dat ze mij geen proefperiode van 6 maand meer zouden geven.

Ik heb 8 maand als interim gewerkt en kreeg er een proefperiode van 6 maand bovenop, zonder loonsverhoging. Die wordt na de proefperiode zogezegd weer besproken.
Oeps ja, ik heb wel iets gekregen! Normaal krijg je hier pas maaltijdcheques na de proef en ik kreeg de mijne toch al direct :dance:

Ik dacht vroeger nooit dat loon me veel zou uitmaken. Maar het zou mij toch stimuleren als ik niet zo onderbetaald zou zijn.

Voilà, dat moest eruit :hmpf:

ik ben al 2 jaar op zoek. Ik ben ook keiskeurig ja, het moet binnen de overheid zijn en iets dat ik graag doe. Als het buiten de overheid is zal het toch een droomjob moeten zijn,maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik zie het echt niet zitten om zomaar lukraak te veranderen en mij in te werken in iets dat ik weer tegen mijn zin doe. Dan blijf ik nog liever hier mijn kas opfretten (al wordt dat moeilijk want de frustratie groeit ..)

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #249 Gepost op: januari 13, 2011, 12:21:17 »
seffes op gesprek, ben ne keer benieuwd!
tis niet mijn droomjob, verre van want daar ben ik nu voor aan het leren  :mrgreen: maar het is wel in een vaste weekendploeg  :dance:
twas ff verbazing toen ik zei dat ik echt naar een weekendploeg aan het zoeken ben, en dat dag of nachtploeg echt niet uitmaakt  :lol: mijne vriend staat bij de vaste nacht, dus ben al serieus wat onkatholieke uren gewoon  :lol:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline chepp

• *
  • 669 HV-Punten
« Reactie #250 Gepost op: januari 13, 2011, 12:38:02 »
Succes! Ik ben ermee gestopt met te solliciteren. Een dezer weken naar het GTB en is kijken wat zij kunnen doen.

Offline Vanessa_1

• *
  • 86 HV-Punten
« Reactie #251 Gepost op: januari 13, 2011, 12:46:55 »
Terug. Ik vond dat het gesprek goed verliep maar 't is natuurlijk afwachten of dat gevoel wederzijds was é. De dame van het selectiekantoor heeft in elk geval niks gelost  :mrgreen:. Ze zei wel dat ze het toch moeilijk hebben om goeie kandidaten met een goeie instelling en motivatie te vinden.
Begin volgende week gaan ze me bellen en laten weten of ik al dan niet door ben naar de volgende ronde. Ik was héél aangenaam verrast toen ik hoorde dat ik ook mee op de baan ga met de sales manager om business reviews te doen bij klanten  :dance: Dat sprak mij hélemaal aan  :thumbs: Ik was er vanmorgen naartoe gegaan met een redelijk nuchter gevoel, ik zou wel zien wat het werd maar nu hoop ik toch wel dat ik naar de volgende ronde kan  :pray: 't lijkt een job die mij héél erg zal liggen. Duimen dus  :thumbs:

Succes Lore!!!  :thumbs:

Mehado: da's echt wel beu als je zo tegen je zin naar je werk moet gaan. Ik denk niet dat ik het zou kunnen eigenlijk, je zit daar tenslotte 8 à 9 uur per dag... 'k hoop dat er snel iets anders uit de bus komt hoor. Ik begrijp dat je bij de overheid wil blijven (wss met het oog op een dik pensioen  :mrgreen:) maar 't is nog lang tot je pensioen se meid  :huggg:

Sille, in principe ben je ook tijdens je proefperiode beschermd - er zijn evenwel uitzonderingen (oa economische reden).  Vanaf het ogenblik waarop je werkgever over je zwangerschap is ingelicht tot één maand na het einde van je postnatale rustperiode, mag je werkgever je niet ontslaan, tenzij om een reden die vreemd is aan je fysieke toestand. Die ontslagbescherming geldt ook tijdens je proefperiode.
  Hier lees je er meer over http://www.vacature.com/carriere/geldt-de-ontslagbescherming-zwangere-werkneemster-ook-proefperiode

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #252 Gepost op: januari 13, 2011, 12:53:10 »
Terug. Ik vond dat het gesprek goed verliep maar 't is natuurlijk afwachten of dat gevoel wederzijds was é. De dame van het selectiekantoor heeft in elk geval niks gelost  :mrgreen:. Ze zei wel dat ze het toch moeilijk hebben om goeie kandidaten met een goeie instelling en motivatie te vinden.
Begin volgende week gaan ze me bellen en laten weten of ik al dan niet door ben naar de volgende ronde. Ik was héél aangenaam verrast toen ik hoorde dat ik ook mee op de baan ga met de sales manager om business reviews te doen bij klanten  :dance: Dat sprak mij hélemaal aan  :thumbs: Ik was er vanmorgen naartoe gegaan met een redelijk nuchter gevoel, ik zou wel zien wat het werd maar nu hoop ik toch wel dat ik naar de volgende ronde kan  :pray: 't lijkt een job die mij héél erg zal liggen. Duimen dus  :thumbs:

Succes Lore!!!  :thumbs:

Mehado: da's echt wel beu als je zo tegen je zin naar je werk moet gaan. Ik denk niet dat ik het zou kunnen eigenlijk, je zit daar tenslotte 8 à 9 uur per dag... 'k hoop dat er snel iets anders uit de bus komt hoor. Ik begrijp dat je bij de overheid wil blijven (wss met het oog op een dik pensioen  :mrgreen:) maar 't is nog lang tot je pensioen se meid  :huggg:

Sille, in principe ben je ook tijdens je proefperiode beschermd - er zijn evenwel uitzonderingen (oa economische reden).  Vanaf het ogenblik waarop je werkgever over je zwangerschap is ingelicht tot één maand na het einde van je postnatale rustperiode, mag je werkgever je niet ontslaan, tenzij om een reden die vreemd is aan je fysieke toestand. Die ontslagbescherming geldt ook tijdens je proefperiode.
  Hier lees je er meer over http://www.vacature.com/carriere/geldt-de-ontslagbescherming-zwangere-werkneemster-ook-proefperiode

nee eigenlijk heeft dat pensioen er niks mee te zien, wie weet bestaat een ambtenarenpensioen dan nog.
Bij de overheid zijn er veel jobs met maatschappelijke relevantie. In de privé draait het veel meer om cijfers. Begrijp je wat ik bedoel? met mijn diploma in de privé kan ik solliciteren voor management assistant, iets dat ik niet wil doen.
Bij de overheid vragen ze voor veel functies geen specifiek diploma, maar is de graad van je diploma belangrijker.
Ik heb onlangs bijvoorbeeld gesolliciteerd voor de functie van verbalisant bij ruimtelijke ordening, iets dat ik heeeeel graag zou doen.
Alhoewel het een pluspunt was als je een diploma architect-assistent/landmeter had, kon ik ook gewoon solliciteren als ambtenaar zonder dat diploma omdat ik reeds op dat niveau werk.
Ik heb dat gedaan en ben overgebleven maar niet aangenomen, zit dus in de wervingsreserve.

Enfin ja, niet veel mensen begrijpen het niet maar ik wil graag een job waarbij ik te maken heb met maatschappelijke relevantie.

Daarboven op is er ook nog de werkzekerheid die groter is dan bij de privé en ik heb ook heel veel voordelen.

Maar pensioen, daar denk ik nog niet aan, dat zou pas triest zijn, dat ik hier alleen blijf omdat ik dat pensioen wil  :lol:
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2011, 12:57:34 door Mehado »

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #253 Gepost op: januari 13, 2011, 13:18:45 »
:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Gisteren zat ik op hete kolen maar nu zijn ze echt gloeiend heet zenne! :doh: Ik kom gisteren op mijn werk aan om 16u, mijne baas vraagt aan mij hoe het gesprek geweest is, ik zeg hem dat het goe gegaan was en dat ik een behoorlijke kans maak. Zegt hij: "ja ik weet het want ze hebben mij gebeld en mij verteld dat je maandag mag beginnen.' Ikke  "allee vooruit, dan weet jij meer dan ik". Dus nu wacht ik op bevestiging van die mensen zelf maar als ze om 14u niet gebeld hebben, ga ik toch eens zelf bellen zenne ...  :bla:

IK BEN GOED OPGEVOED ...
Geen idee wat er daarna gebeurd is ...

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #254 Gepost op: januari 13, 2011, 13:33:28 »
@Vanessa: Ik weet dat ik dan beschermd ben, maar ze kunnen mij toch ontslaan hoor. Een andere reden is makkelijk gevonden. Mijn rechtstreekse baas is zo geen smeerlapke, dus ik hoop dat hij zoiets niet doet.

@Mehado: Ik zou ook graag voor de overheid werken. En ook iets willen doen waar ik iets 'goed' mee doe. Klinkt onnozel, maar ik was het inderdaad ook al snel beu om te beseffen dat je in de privé enkel meewerkt aan de winst van een bedrijf. Ik ben niet zo resultaatgericht en kan precies niet goed om met die mentaliteit.
En natuurlijk die voordelen hé...

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #255 Gepost op: januari 13, 2011, 13:46:11 »
Da's ook één van de redenen waarom ik weg wilde uit de privé ... het pure winstbejag, cijfers moeten halen enkel en alleen om de aandeelhouders rijker te maken terwijl je zelf onderbetaald en uitgeperst wordt. Personeel is een kost en moet zo goedkoop mogelijk zijn. Misschien dat het niet overal in de privé zo is, maar als ik anderen uit de privé hoor spreken, lijkt het precies toch niet anders te zijn.
Ik haal ook veel meer voldoening uit een job met maatschappelijke relevantie :yes:
Succes aan de sollicitantjes hier !

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #256 Gepost op: januari 13, 2011, 13:53:16 »
@Vanessa: Ik weet dat ik dan beschermd ben, maar ze kunnen mij toch ontslaan hoor. Een andere reden is makkelijk gevonden. Mijn rechtstreekse baas is zo geen smeerlapke, dus ik hoop dat hij zoiets niet doet.

@Mehado: Ik zou ook graag voor de overheid werken. En ook iets willen doen waar ik iets 'goed' mee doe. Klinkt onnozel, maar ik was het inderdaad ook al snel beu om te beseffen dat je in de privé enkel meewerkt aan de winst van een bedrijf. Ik ben niet zo resultaatgericht en kan precies niet goed om met die mentaliteit.
En natuurlijk die voordelen hé...

Da's ook één van de redenen waarom ik weg wilde uit de privé ... het pure winstbejag, cijfers moeten halen enkel en alleen om de aandeelhouders rijker te maken terwijl je zelf onderbetaald en uitgeperst wordt. Personeel is een kost en moet zo goedkoop mogelijk zijn. Misschien dat het niet overal in de privé zo is, maar als ik anderen uit de privé hoor spreken, lijkt het precies toch niet anders te zijn.
Ik haal ook veel meer voldoening uit een job met maatschappelijke relevantie :yes:
Succes aan de sollicitantjes hier !

Awel ik ben zo blij dat te horen. De meesten begrijpen dat dus niet en verklaren mij zot. Op een paar na zegt iedereen dat ik beter naar de privé zou gaan, etc...
Ik ben echt ongelukkig op mijn werk en ik weet dat ik zo rap mogelijk moet veranderen maar daarom naar de privé gaan, daar ga ik echt niet gelukkiger van worden.

Ik ben nu wel ver aan het einde van mijn latijn, ik ga niet zeggen dat ik depressief ben maar het hangt wel boven mijn hoofd  :(

Offline Sille

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #257 Gepost op: januari 13, 2011, 14:00:44 »
Het vergt veel van je hé... Voor ik begon te werken had ik ook nooit verwacht dat 'een job tegen je zin doen' zoveel energie vergt. Thuis heb ik alles om gelukkig te zijn, ik ben heel tevreden met mijn privéleven. Maar ik loop toch vaak verdrietig of slechtgezind omdat het op werkgebied niet helemaal vlot. Nu is het gelukkig ietsje minder erg dan vorig jaar bij Dreamland (toen was ik echt een wrak!). Maar ik begrijp je helemaal hoor!

Ok, in de privé kan je je misschien beter opwerken en meer verdienen op termijn. Maar als ik het startloon en de extra's bij de overheid hoor.... daar zit ik veraf! En in dit bedrijf kom ik daar waarschijnlijk nooit bij in de buurt.

Ik bezie het altijd een beetje utopisch: ik wil iets betekenen voor de wereld. Ook al is het maar als klein erwtje dat diertjes verzorgt.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #258 Gepost op: januari 13, 2011, 14:09:26 »
Meer verdienen op termijn in de privé ? Bwa, ik heb daar toch mijn bedenkingen bij hoor. Als je véél uren klopt, je je echt wil bewijzen tegenover je baas, ... dan staat daar na verloop van tijd misschien wel wat tegenover. Als je ingenieur bent, of informaticus of een goede account manager die goede cijfers haalt ... tja, dan kan je misschien wel goed verdienen.
Maar ik ben er zeker van dat ik met mijn diploma (master in de vertaalkunde) in de privé hééél lang zou moeten wachten hebben op het loon dat ik nu verdien in het onderwijs (goed startersloon voor een master en intussen al voor het 3e jaar op rij mooi gestegen). Misschien dat ik na 10 jaar in de privé aan dat loon zou geraakt zijn.
In mijn vakgebied was het startersloon, de jaarlijkse loonsverhogingen, en het loon na 30 jaar carrière in het onderwijs toch een heel pak hoger dan wat ik in de privé had kunnen verdienen. En veel vakanties, en mooie werkuren, en goed combineerbaar met een gezinsleven.
Zeg nooit nooit, maar in de privé zien ze me niet meer terug :wave:
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2011, 14:12:53 door Bonita »

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #259 Gepost op: januari 13, 2011, 14:10:53 »
Het vergt veel van je hé... Voor ik begon te werken had ik ook nooit verwacht dat 'een job tegen je zin doen' zoveel energie vergt. Thuis heb ik alles om gelukkig te zijn, ik ben heel tevreden met mijn privéleven. Maar ik loop toch vaak verdrietig of slechtgezind omdat het op werkgebied niet helemaal vlot. Nu is het gelukkig ietsje minder erg dan vorig jaar bij Dreamland (toen was ik echt een wrak!). Maar ik begrijp je helemaal hoor!

Ok, in de privé kan je je misschien beter opwerken en meer verdienen op termijn. Maar als ik het startloon en de extra's bij de overheid hoor.... daar zit ik veraf! En in dit bedrijf kom ik daar waarschijnlijk nooit bij in de buurt.

Ik bezie het altijd een beetje utopisch: ik wil iets betekenen voor de wereld. Ook al is het maar als klein erwtje dat diertjes verzorgt.

inderdaad, ik ben meer dan een wrak nu.
En het is niet het werk alleen, ik zit hier met een collega die hygiëne niet te hoog in het vaandel draagt en dat niet alleen, zijn gedrag laat te wensen over. De mentaliteit en de sfeer hier is ook totaal om zeep en dikwijls (lees 4/5 dagen)heb ik gewoon geen werk.

Ik ben moe en futloos als ik thuis kom, gewoon omdat ik niet genoeg omhanden heb gedurende de dag. En dat weegt enorm op mijn privéleven, ook al ben ik daar echt gelukkig mee. ik kan dat niet van mij afzetten, ik voel me rot door mijn werk.

Tot hiertoe solliciteerde ik enkel voor functies die mij echt liggen (en daarmee maak ik het mezelf niet makkelijk want de functies die mij aanspreken vergen meestal wel wat specifieke kennis, als er dan 1 iemand naast je staat die die kennis door ervaring en diploma meer beheerst, dan ben je gezien natuurlijk) maar ik denk erover na om voor een functie te solliciteren die niet echt is wat ik wil maar slechter dan dit kan echt niet.
Alleen ,als er dan binnen x aantal maand wel iets uit de bus komt dan moet ik terug zo snel veranderen en dat komt dan ook niet goed over, denk ik dan.
Dus ik zit eigenlijk met de handen in het haar.
Wacht ik nog af tot er terug eens een vacature komt die mij echt ligt of neem ik nu wat ik kan krijgen en zie ik daarna wel? wat zouden jullie doen?

pfff  :roll:

En meer verdienen, ik geloof dat niet. Met mijn diploma kan ik in de privé niet ver geraken vrees ik (graduaat meertalig secretariaat)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal