collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: jobjachttopic  (gelezen 287230 keer)

Offline missy

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 41 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • netlog
Re: jobjachttopic
« Reactie #2220 Gepost op: augustus 28, 2013, 10:32:42 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb indertijd ook open kaart gespeeld bij mijn bazin (reeds zo'n halfjaar voor ik effectief mijn ontslag gaf) en dat is heel goed meegevallen. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik tijdig aan de opleiding van mijn collega kon beginnen zodat zij mijn taak kon overnemen en dat ik kon vertrekken van zodra ik ander werk gevonden had.

IF YOU NEVER HAD A DOG, YOU DON'T KNOW WHAT YOU MISS.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #2221 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:03:45 »
Oei, hoezo te open kaart?

dan weet hij dat ik binnen afzienbare tijd zoek te vertrekken, als in die tijdspanne een spontane sollicitatie binnenkomt die matcht met mjin huidige functie, zou hij als directeur gek zijn een waardige vervanger te weigeren he.

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #2222 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:06:28 »
dan weet hij dat ik binnen afzienbare tijd zoek te vertrekken, als in die tijdspanne een spontane sollicitatie binnenkomt die matcht met mjin huidige functie, zou hij als directeur gek zijn een waardige vervanger te weigeren he.

Maar hij zou ook gek zijn om je te ontslaan, dat kost hem geld.  Dus daar zou ik niet echt schrik voor hebben. 

Offline Annemie

• *
  • 415 HV-Punten
« Reactie #2223 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:18:35 »
Epona: hoelang werk je er al, is dat meer dan 5 jaar dan heb je een opzeg van 6 maanden (of uitbetaling) als je baas je zou willen ontslaan. Ik ken je baas niet maar open kaart spelen kan ook in je voordeel werken en als je bij de firma wil blijven, is dat toch een teken dat je er graag werkt. Bovendien kan hij misschien goed inschatten of de functie iets voor jou is.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #2224 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:32:22 »
anke en annemie, jullie hebben zeker een punt :denk: :yes:

tnx alvast !

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #2225 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:33:24 »
mijn grootste voorkeur is eigenlijk mijn functie behouden en van thuis uit werken, echter denk ik dat ons bedrijf daar nog niet klaar voor is op gebied van computersysteem etc.

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #2226 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:37:29 »
mijn grootste voorkeur is eigenlijk mijn functie behouden en van thuis uit werken, echter denk ik dat ons bedrijf daar nog niet klaar voor is op gebied van computersysteem etc.
'k zou m'n stoute schoenen aantrekken en gaan praten met je baas, als baas zou'k het in ieder geval een goed teken vinden dat je zou solliciteren binnen het bedrijf, het voorstel van van thuis uit te werken zou 'k zeker doen.  Wie weet wat komt er uit de bus  :thumbs:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #2227 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:38:56 »

Denk dat dat in vele bedrijven nog een heikel punt is, dat thuiswerken.  Zou ideaal zijn, maar kans zal inderdaad klein zijn.
Moest je beslissen open kaart te spelen met je baas, kan je het natuurlijk toch eens op tafel leggen hé.  Een nee heb je, een ja kan je krijgen.  :wink:

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #2228 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:47:26 »
Ok, ik ga een gesprek aanvragen se  :thumbs:

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #2229 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:50:12 »

Succes!

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #2230 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:55:07 »
 :thumbs:

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #2231 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:58:34 »

Zou ik ook doen, het kan ook in je voordeel spelen als je het nu al aankaart  :thumbs:

Offline Nipo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #2232 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:04:47 »
Het kan maar meevallen, succes ermee!

Offline missy

• *
  • 41 HV-Punten
    • netlog
« Reactie #2233 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:22:49 »
Succes Epona.
Als jij je werk van thuis uit even goed zou kunnen doen dan moet je dat zeker voorleggen. Zorg ervoor dat je alle positieve elementen en misschien de voordelen voor de baas (geen woon-werkverkeer meer moeten betalen,...) kan aanhalen.
Ik weet uit ervaring dat zo ver verhuizen omwille van de liefde niet alles is. 't Is natuurlijk veel leuker om elke dag samen te kunnen zijn maar er komt een hele rompslomp bij kijken. Maar het is het waard!

IF YOU NEVER HAD A DOG, YOU DON'T KNOW WHAT YOU MISS.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #2234 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:46:30 »
Ook ik heb in een hele nieuwe regio moeten werk gaan zoeken wegens verhuis.  :lol:

Ik zou het er toch op wagen als je het zou willen proberen Epona. Verhuizen ga je toch ooit.  :weetniet:

En zou je de job niet hebben (of ze is toch niet zo interessant als je er verder over nadenkt), dan denk idd niet dat het erg is dat je werkgever al weet dat je 'op termijn' zou gaan verhuizen. Ten eerste om een nieuwe op te kunnen leiden van het moment jij weet wanneer dat zal zijn en ten tweede denk ik idd niet dat hij jou daarom zou ontslaan om de redenen die de mensen hierboven al aangaven.

Offline animalfriend

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #2235 Gepost op: augustus 28, 2013, 12:55:30 »
Ik heb eigenlijk een vraag. Is het normaal dat je als je ergens begint je na een jaar nog steeds niet weet waar je staat? Ik ben begonnen met interimcontracten van 1 maand. Na 3 maanden een positieve evaluatie en werd mijn contract verlengt met 6 maanden vervangingscontract zwangerschap. Nu is die nog 3maanden bijgekregen omdat ze nog langer ouderschapsverlof neemt. dus ik weet nu dat ik tot november mag werken. Vorig jaar ben ik begin oktober beginnen werken. Ik had gehoopt dat ik nu toch iets of wat zekerheid zou hebben, maar nu weet ik enkel iets tot november. Ik heb zelf gevraagd aan mijn bazin om iets te weten of ik nog verder mocht blijven of niet, omdat ik enkel contract tot september heb. Is dit normaal voor eerste job? Ik zou graag op lange termijn dingen gaan plannen zoals alleen wonen of een huisje kopen ofzo, maar zolang ik geen zekerheid heb, lukt dit niet. Is dit typisch voor de sociale sector? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Op zich doe ik het werk graag en heb toffe collega's, maar die onzekerheid is echt niet tof.

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #2236 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:08:07 »
Ik heb eigenlijk een vraag. Is het normaal dat je als je ergens begint je na een jaar nog steeds niet weet waar je staat? Ik ben begonnen met interimcontracten van 1 maand. Na 3 maanden een positieve evaluatie en werd mijn contract verlengt met 6 maanden vervangingscontract zwangerschap. Nu is die nog 3maanden bijgekregen omdat ze nog langer ouderschapsverlof neemt. dus ik weet nu dat ik tot november mag werken. Vorig jaar ben ik begin oktober beginnen werken. Ik had gehoopt dat ik nu toch iets of wat zekerheid zou hebben, maar nu weet ik enkel iets tot november. Ik heb zelf gevraagd aan mijn bazin om iets te weten of ik nog verder mocht blijven of niet, omdat ik enkel contract tot september heb. Is dit normaal voor eerste job? Ik zou graag op lange termijn dingen gaan plannen zoals alleen wonen of een huisje kopen ofzo, maar zolang ik geen zekerheid heb, lukt dit niet. Is dit typisch voor de sociale sector? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Op zich doe ik het werk graag en heb toffe collega's, maar die onzekerheid is echt niet tof.

Ik vind dat persoonlijk niet normaal, maar vrees dat dat toch meer en meer de "standaard" wordt. Ik hoor dergelijke verhalen regelmatig in mijn omgeving. Mijn schoonzus wordt zo al enkele jaren aan het lijntje gehouden door een grote supermarktketen. Ze krijgt korte contracten, die worden daarna verlengd en soms ook weer niet. Ze zit af en toe een maand of 2 thuis en mag dan weer terug beginnen  :zot:  Dat is echt met mensen hun voeten spelen vind ik. Ik denk niet dat het sectorafhankelijke is, maar eerder een algemeen verschijnsel.

Online DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #2237 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:13:35 »
Ik werk ook zo. Ik vervang iemand die begin januari geopereerd is aan de rug. Eerst ging ze eind augustus terug komen, nu zou het al verlengt zijn tot eind september. Iedereen gaat er van uit dat ze niet meer terug komt, maar je weet natuurlijk nooit...
Mijn contract heeft wel een onbepaalde duur (het duurt tot die persoon terug komt). Wat staat er op jouw contract, want als er staat tot september moeten ze wel een nieuw contract opstellen voor jou!
Dit gebeurt trouwens niet enkel in de sociale sector. Heb een schooljaar op een school gewerkt (secretariaat) en daar werd het ziekteverlof van diegene die ik verving altijd verlengt met 7weken. Elke 7weken kreeg ik dus wel een nieuw contract om te ondertekenen.

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #2238 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:13:57 »
Okeej... effe jullie mening vragen...
Ik verhuis binnen een niet te bepalen tijd naar Limburg, wegens een niet doenbaar traject van mijn werkplaats naar Limburg zou ik ook na de verhuis op jobjacht moeten gaan.
Echter... er is bij mijn werkgever een vacature vrij... in Limburg.
Maar, tis functie vertegenwoordiger in een echte mannenwereld (terreinbeveiliging).
De vacature is er nu, binnen enkele maanden niet meer. Maar als ik nu mjn baas hierover aanspreek, leg ik wel mijn kaarten bloot en weet hij dat ik geen blijvertje meer ben en binnen afzienbare tijd zou vertrekken.
Ik ben ook niet helemaal zeker of ik de job aankan op gebied, heb ik wel genoeg ambitie hiervoor?

Ik loop héél hard weg van elke vacature die begint met 'vertegenwoordiger.. .' maar da's persoonlijk natuurlijk. Ik ben er gewoon te eerlijk voor, als ik het gevoel heb dat ik iemand iets aan het 'aansmeren' ben voel ik mij daar niet goed bij, ik heb het ff gedaan als 1e job en nooit meer. Je mag ook niet verwachten dat dat een 9-5 job is. Je moet na je werk op de baan na de werkuren! thuis nog rapporten schrijven, een baanplanning doorsturen voor de week erna, bestellingen invoeren, enz... op vrijdags was ik soms bezig tot 23u dat weet ik nog heel goed. Je krijgt natuurlijk wel een auto, gsm en laptop. Maar in mijn ogen zijn dat 'vergiftigde geschenken'  :vuistje: Moest ik in jouw schuitje zitten, ik zou mijn functie liever behouden en meer van thuis uit werken... Als ne mens mij nu vertelt dat hij een vertegenwoordiger is, dan vertrouw ik die voor geen haar en screen ik hem extra grondig bij het sollicitatiegesprek  :lol:

Maar sommige mensen zijn er voor geboren hoor, ben je supercommercieel en communicatief, hou je ervan om (commerciële) targets te behalen en krijg je daar een boost van? Heb je niet teveel medelijden met de minder goed in de zaken zittende zelfstandigen waar je op bezoek gaat? Werk je graag zelfstandig en ben je graag de baan op? Dan is dat wel iets voor jou...

Veel succes!!!

Hier heb ik al enkele automatische berichten ontvangen dat mijn sollicitatie is toegekomen en het is wachten tot de na data dat het mogelijk is om in te sturen waarna ze de kandidaten pas zullen bekijken... ik wil een week doorspoelen!  :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2013, 13:17:26 door Ilsey »
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #2239 Gepost op: augustus 28, 2013, 13:19:29 »
Ik ben net terug van het gesprek. Al bij al is het goed verlopen maar ze vrezen dat ik te hoog geschoold ben  :roll: Volgende week gaan ze me iets laten weten.

Ik heb ook meer dan een jaar bij hetzelfde bedrijf als interim gewerkt en ben er uiteindelijk buiten gekegeld. Een toenmalige collega die daar niet lang na mij begonnen is werkt er wel nog maar heeft bij mijn weten nu ongeveer een half jaar later nog altijd geen vast contract. Ik vind het niet normaal en begrijp je onzekerheid. Ik zou toch aandringen voor een vast contract en uitleg vragen waarom het zo lang duurt.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal