collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: is monogamie een opgave voor mannen?  (gelezen 7542 keer)

Offline Vke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: is monogamie een opgave voor mannen?
« Reactie #140 Gepost op: november 09, 2010, 15:59:41 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Citaat
Lusten en verliefdheden kunnen bedwongen worden, elke mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En als je jezelf niet meer wilt of kan bedwingen, dan geloof ik dus dat er ook iets danig mis is in de relatie met je vaste partner.

Das juist, maar het gevoel dat je daarbij hebt is nu ook niet iets waardoor je je kiplekker gaat voelen  :wink:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: november 09, 2010, 16:14:13 »
Das juist, maar het gevoel dat je daarbij hebt is nu ook niet iets waardoor je je kiplekker gaat voelen  :wink:

Daar kan ik inkomen, maar dat is andersom toch ook. Ik ga me ook niet "kiplekker" voelen als ik toe zou geven aan een verliefdheid of lust en daarbij dus mijn relatie met mijn man op het spel zet. En denk dat het "kiplekkere" al helemaal over zou gaan moest mijn huwelijk op de klippen lopen door het volgen van een lust.

En ik ben echt geen kwezel hoor, zo kwam ik over 't laatst iemand tegen op wie ik als 18-jarige hopeloos verliefd was. En laten we zeggen dat hij in de loop der jaren niks van zijn charisma en aantrekkingskracht was verloren. Dus ik kan niet zeggen dat het me niks deed om hem terug te zien, dat zou gelogen zijn. Maar verder als een beleefde babbel is de "ontmoeting" niet gekomen hoor. En daar heb ik ook geen seconde spijt van gehad. Om maar te zeggen, als ik toen mijn "lust" gevolgd had... dan had ik met die persoon in de koffer kunnen duiken, maar wat had ik ermee opgeschoten? Een paar uurtjes een goed gevoel ten opzichte van?
.

Offline nalake

• *
  • 596 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: november 09, 2010, 16:16:04 »

Juist, maar eventjes je lusten niet kunnen bedwingen om er daarna misschien de rest van je leven spijt van te hebben ook niet he?  Want velen staan er niet bij stil wat ze op zo'n zwak moment allemaal kunnen kapotmaken.

Voor de rest: helemaal eens met Bamse.

edit: Bamse was me net voor.

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: november 09, 2010, 16:17:51 »
Juist, maar eventjes je lusten niet kunnen bedwingen om er daarna misschien de rest van je leven spijt van te hebben ook niet he?  Want velen staan er niet bij stil wat ze op zo'n zwak moment allemaal kunnen kapotmaken.

Voor de rest: helemaal eens met Bamse.

in bepaalde gevallen is het soms wel meer dan eventjes he als je er dagelijk mee moet werken bv...

Offline ex-truike

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: november 09, 2010, 17:08:53 »
Bij een goeie 'enkel sexuele' buitenechtelijke relatie doe je niemand pijn, want dan komt het niet uit.
En soms als de sex in die relatie er voor 1 van die 2 niet genoeg is maar het graag zien wel.
Dan is het ergens anders zoeken de oplossing, maar dan moet je zorgen dat het niet uitkomt.
Maar: dan moet je eerst genoeg gepraat hebben binnen je relatie om te kijken of die sex niet kan verbeterd of vermeerderd worden.

Offline LittleBoy

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: november 09, 2010, 17:50:27 »

Kijk maar binnen de katholieke kerk. Onderdrukking van seksualiteit en dergelijke (in het extreme).. :(
You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say:
"That's the bad guy."

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: november 09, 2010, 18:00:00 »
Kijk maar binnen de katholieke kerk. Onderdrukking van seksualiteit en dergelijke (in het extreme).. :(

en zie wat ze dan uiteindelijk doen ... :wink:

Offline nalake

• *
  • 596 HV-Punten
« Reactie #147 Gepost op: november 09, 2010, 18:33:18 »
en zie wat ze dan uiteindelijk doen ... :wink:

Eventjes je lusten proberen te bedwingen en uitzoeken hoe het verdermoet in je huidige relatie, is wel niet hetzelfde als het celibaat he!   :wink:
« Laatst bewerkt op: november 09, 2010, 18:35:00 door nalake »

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: november 09, 2010, 21:16:36 »
Eventjes je lusten proberen te bedwingen en uitzoeken hoe het verdermoet in je huidige relatie, is wel niet hetzelfde als het celibaat he!   :wink:

dus gij keurt goed dat ze aan de kinderen zitten ofwa ?

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
  • 336 HV-Punten
    • mijn werk
« Reactie #149 Gepost op: november 09, 2010, 22:32:14 »
Ik vind 1 vrouw al een opgave, stel je voor dat ik er 2 had, of d 3...
In trouwe vast

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: november 09, 2010, 22:33:42 »
Dan ga je er al vanuit dat pedofiele priesters het gevolg zijn van het celibaat :roll:

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: november 09, 2010, 23:00:32 »
Dan ga je er al vanuit dat pedofiele priesters het gevolg zijn van het celibaat :roll:

aan wat zou jij het dan wijten ? bij ne vrouw gaan durfden ze ws niet omdat die durven praten, kinderen praten niet ale blijkbaar nie  :wink:

Offline nalake

• *
  • 596 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: november 09, 2010, 23:18:15 »
dus gij keurt goed dat ze aan de kinderen zitten ofwa ?

:roll:    :zot:    :silenced:

« Laatst bewerkt op: november 09, 2010, 23:29:41 door nalake »

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: november 09, 2010, 23:19:35 »
aan wat zou jij het dan wijten ? bij ne vrouw gaan durfden ze ws niet omdat die durven praten, kinderen praten niet ale blijkbaar nie  :wink:
Pedofilie komt bij alle lagen van de bevolking voor, ook bij gehuwden, ook bij personen met een "normaal" seksleven of toegang tot een normaal seksleven met volwassenen.
Nu staan pedofiele priesters in de schijnwerpers, maar het is gewoon een feit dat in de algemene bevolking Xprocent pedofiele neigingen heeft, alleen weten we het van de meesten niet.
Ik zie echt niet in waarom het celibaat pedofilie zou bevorderen. Mannen die niet pedofiel zijn, gaan het niet worden omdat ze geen openlijk toegang tot seks hebben hé (want zeg eens eerlijk, niets houdt hen toegen om p*rn* te zoeken of in een vreemde stad naar prostituees te gaan hé). Anders zouden heel veel single mannen "pedofiel worden". En wat dan met nonnen? Want van die kant blijft het dan verbazingwekkend stil in verhouding hé? Of geldt die theorie van celibaat enkel voor mannen?

Soit.

Het is niet omdat celibaat typisch voor priesters is en er nu heel wat pedofilieschandalen aan het licht komen die met priesters te maken hebben, dat het één ook automatisch oorzakelijk in verband staat met het ander hé. Ok, celibaat heeft met seks te maken en pedofilie is ook seksueel getint, maar daar houdt de vergelijking dan ook wel op.

Het is niet omdat dieven een neus hebben dat het hebben van een neus het risico op stelen verhoogt hé.

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: november 10, 2010, 01:01:33 »
Ik vind 1 vrouw al een opgave, stel je voor dat ik er 2 had, of d 3...

:rolf:  :rolf:  :rolf:
Das pas nen echte vent ze! Gij durft tenminste toegeven dat ge uw vrouw nie aankunt  :baeh:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: november 10, 2010, 01:50:48 »
Pedofilie komt bij alle lagen van de bevolking voor, ook bij gehuwden, ook bij personen met een "normaal" seksleven of toegang tot een normaal seksleven met volwassenen.
Nu staan pedofiele priesters in de schijnwerpers, maar het is gewoon een feit dat in de algemene bevolking Xprocent pedofiele neigingen heeft, alleen weten we het van de meesten niet.
Ik zie echt niet in waarom het celibaat pedofilie zou bevorderen. Mannen die niet pedofiel zijn, gaan het niet worden omdat ze geen openlijk toegang tot seks hebben hé (want zeg eens eerlijk, niets houdt hen toegen om p*rn* te zoeken of in een vreemde stad naar prostituees te gaan hé). Anders zouden heel veel single mannen "pedofiel worden". En wat dan met nonnen? Want van die kant blijft het dan verbazingwekkend stil in verhouding hé? Of geldt die theorie van celibaat enkel voor mannen?

Soit.

Het is niet omdat celibaat typisch voor priesters is en er nu heel wat pedofilieschandalen aan het licht komen die met priesters te maken hebben, dat het één ook automatisch oorzakelijk in verband staat met het ander hé. Ok, celibaat heeft met seks te maken en pedofilie is ook seksueel getint, maar daar houdt de vergelijking dan ook wel op.

Het is niet omdat dieven een neus hebben dat het hebben van een neus het risico op stelen verhoogt hé.

haha Aster  :mrgreen:

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #156 Gepost op: november 10, 2010, 12:19:46 »
Bij een goeie 'enkel sexuele' buitenechtelijke relatie doe je niemand pijn, want dan komt het niet uit.
:eh:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: november 10, 2010, 13:04:44 »
Ik moet toch zeggen dat ik ervan verschiet hoe weinig waarden en normen sommigen hier voor zichzelf stellen. En om dan maar meteen te stellen dat "trouw blijven aan je partner" (m.a.w. er niet op los neuken) aanzet tot pedofilie  :doh:. Amai... wat kromme redenering.

Beseffen jullie ook dat "enkel een sexuele buitenechtelijke situatie" ook al komt die niet uit, hoe dan ook duidt op een gebrek aan respect voor je partner. Het is letterlijk een vertaling van "als gij er niet op los neukt met mij, dan zoek ik het wel op een ander". Sorry hoor, maar er zijn nu eenmaal periodes in iemands leven waarin het sexleven op een lager pitje kan staan. Neem nu een zwangerschap. Ik kan me goed voorstellen dat een vrouw de laatste maanden van haar zwangerschap omwille van de veranderingen in haar lichaam en misschien lichamelijke klachten geen zin meer zal hebben in sex. Dan is het dus helemaal ok als die vent het op een ander gaat zoeken? Een vrouw ziet negen maanden af om een kind te dragen, en meneer zou geen drie maanden of zo zonder sex kunnen??? Ja, waar zijn we dan mee bezig zeg. Dat vind ik dus echt een grof gebrek aan respect.... Ik zeg het u, hier zou het kot te klein zijn en vloog ie met zijn klikken en klakken buiten. En dan zou ik er nog voor zorgen dat hij zijn kind zo min mogelijk te zien kreeg, hij kon er dan namelijk ook geen moeite voor doen alvorens het geboren was dan. Maar met zo een respectloos "beest" moest ik niets meer te maken hebben. Dat sommigen het "op een ander gaan zoeken als die van thuis niet meer wil" NORMAAL vinden, dat gaat mijn petje echt te boven.  :zot:
.

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: november 10, 2010, 13:09:15 »
Ik moet toch zeggen dat ik ervan verschiet hoe weinig waarden en normen sommigen hier voor zichzelf stellen. En om dan maar meteen te stellen dat "trouw blijven aan je partner" (m.a.w. er niet op los neuken) aanzet tot pedofilie  :doh:. Amai... wat kromme redenering.

Beseffen jullie ook dat "enkel een sexuele buitenechtelijke situatie" ook al komt die niet uit, hoe dan ook duidt op een gebrek aan respect voor je partner. Het is letterlijk een vertaling van "als gij er niet op los neukt met mij, dan zoek ik het wel op een ander". Sorry hoor, maar er zijn nu eenmaal periodes in iemands leven waarin het sexleven op een lager pitje kan staan. Neem nu een zwangerschap. Ik kan me goed voorstellen dat een vrouw de laatste maanden van haar zwangerschap omwille van de veranderingen in haar lichaam en misschien lichamelijke klachten geen zin meer zal hebben in sex. Dan is het dus helemaal ok als die vent het op een ander gaat zoeken? Een vrouw ziet negen maanden af om een kind te dragen, en meneer zou geen drie maanden of zo zonder sex kunnen??? Ja, waar zijn we dan mee bezig zeg. Dat vind ik dus echt een grof gebrek aan respect.... Ik zeg het u, hier zou het kot te klein zijn en vloog ie met zijn klikken en klakken buiten. En dan zou ik er nog voor zorgen dat hij zijn kind zo min mogelijk te zien kreeg, hij kon er dan namelijk ook geen moeite voor doen alvorens het geboren was dan. Maar met zo een respectloos "beest" moest ik niets meer te maken hebben. Dat sommigen het "op een ander gaan zoeken als die van thuis niet meer wil" NORMAAL vinden, dat gaat mijn petje echt te boven.  :zot:

helemaal akkoord

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: november 10, 2010, 14:39:35 »

eum eens goed lezen ik had wel degelijk over die priesters en hun celibaat  :wink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal