collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoe worden jullie inkomsten verdeelt  (gelezen 7442 keer)

Offline Elke - Kay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 505 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: hoe worden jullie inkomsten verdeelt
« Reactie #160 Gepost op: november 23, 2010, 15:33:11 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Maar ja, dat ik de boze stiefmama ben, dat wisten we al ,he Elke   :cheeky:
How how how, deze vraag is met de witte vlag gesteld hoor!

En hetgeen je nu schrijft komt heel anders over, dan hetgeen waar er toen op gereageerd is  :happywink:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #161 Gepost op: november 23, 2010, 15:45:13 »
How how how, deze vraag is met de witte vlag gesteld hoor!

En hetgeen je nu schrijft komt heel anders over, dan hetgeen waar er toen op gereageerd is  :happywink:

weet  wel hoor, was dan ook maar een (flauw) grapje

Ik heb toen ook gezegd dat het echt niet zo is als hoe het daar begrepen werd. Zal me toen inderdaad wat verkeerd uitgedrukt hebben zeker  :weetniet:

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: november 23, 2010, 18:12:50 »
Tuurlijk, de aardappelen worden geteld, het water dat ze verbruikt wordt gemeten en als zij koud heeft en de kachel moet hoger, dan wordt dat genoteerd  :mrgreen:

Nu serieus
Hier is het zo dat er een gezamenlijke rekening is voor de vaste kosten waar we elk een bedrag op storten. Ook de boodschappen worden daarvan betaald. Dus ook Amélie haar eten, electr, water, ....
Het is wel zo dat toen ferre er nog was, ik 2 grote honden eten moest geven en Hans maar 1 kleine, wat toch een groot verschil was op de maand.
Aangezien Hans daar ook de helft van betaalt (wordt ook gewoon van de gezamenlijke betaald) compenseerde dat met Amélie. Zo gaat dat hier en er is nooit discussie over.

Amélie haar kledij, school, aandeel bij reizen, extra's,... worden door Hans (en de mama)betaald.
Van mij krijgt ze wel af en toe iets cadeau (kledij of speelgoed) bij gelegenheid of gewoon als ze flink geweest is.

Ik vind het allemaal heel mooi dat sommigen hun stiefkinderen beschouwen als eigen kinderen en daar dan ook kot, studie's, etc voor betalen maar ik zou mij daar persoonlijk niet goed bij voelen.
Ik wil zelf geen kinderen en financiële redenen spelen daar een rol in. Dan ga ik dus  ook niet voor iemand anders zijn kind wel grote zaken bekostigen.

Maar ja, dat ik de boze stiefmama ben, dat wisten we al ,he Elke   :cheeky:

Ik denk/voel daar hetzelfde over, over "stiefkinderen". Met dat verschil dat ik een eigen zoon heb. En ja, die zie ik liever. En ja, die krijgt meer van me dan de kinderen van mijn vriend. En ja, ik maak ook een opmerking als de verwarming hoger moet omdat de meisjes "mooi" willen zijn en dus in de winter in topje en kort rokje willen rondlopen in huis en de verwarming daarom op 23° willen... Voor dat soort dingen kan en wil ik niet betalen  :weetniet:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Xtreme Taz

• hondenvriend pro
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #163 Gepost op: november 23, 2010, 18:35:00 »
Als je geen € verdient dan weet je toch als je ooit uit elkaar gaat dat er een probleem is?
Ik snap echt niet hoe je kan verlangen dat je partner je leven betaald, zo afhankelijk zijn  :weetniet:
Moet ook maar kunnen werken he. Overal waar ik ging solliciteren kreeg ik te horen dat ze het risico echt niet gingen nemen mij aan te nemen voor die baan en dan ook nog de complimenten die ik heb (minstens 1 maal per maand vrij om naar de dokter te gaan). Niet veel meer keuze dan als volledig afhankelijk te zijn he. Van dag 1 dat wij zijn gaan samenwonen (toen waren we 1 week samen) zijn de lonen samengevoegd geworden op 1 rekening. Mijn man heeft toen mee moeten opdraaien voor de schulden die mijn ex gemaakt had en nu moet hij me onderhouden omdat ik geen werk en geen uitkering krijg. Toch hebben wij daar nooit problemen mee gehad. Het draait allemaal mooi rond tot nu toe. Moest het mis gaan, tja, dat zien we dan wel. Kan ik me nu niet druk over gaan maken. Ik denk dat ik wat harder zal vechten om alles in goede banen te houden omdat ik weet dat ik anders volledig op straat sta. En mijn man heeft voor een leven met mij gekozen he, hoe het dan loopt moet je er bij nemen. Je trouwt in goede en slechte dagen, niet enkel om goede dagen.

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: november 23, 2010, 19:18:38 »
En mijn man heeft voor een leven met mij gekozen he, hoe het dan loopt moet je er bij nemen. Je trouwt in goede en slechte dagen, niet enkel om goede dagen.

Het is niet omdat wij aparte rekeningen hebben dat wij enkel kiezen voor de goede dagen. Wij hebben dan mss een aparte rekening, maar als ik kou heb en de verwarming hoger draai moet ik niet ineens meer gaan betalen zodat het toch allemaal maar eerlijk zou blijven. Dat vind ik een beetje zwart-wit, net zoals iedereen met alles gemeenschappelijk een verkeerde keuze maakt. Ik vind wel dat je de toekomst in het oog moet houden, en alle opties die daarbij horen. Voor de aparte rekeningen: Of je nu aan kinderen begint, wat ge je dan doen? Voor degene met alles samen: Of je nu uiteen gaat wat dan? Je moet elkaar die vragen regelmatig stellen. Dat wil ntt niet zeggen, dat als het zover is je gaat houden aan wat je nu samen afspreekt. Maar je hebt op zijn minstens een uitgangsbasis van op een moment waar je redelijker bent dan op het moment dat je uiteen gaat bijv.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: november 23, 2010, 20:15:17 »
Awel, zo zie ik dat eigenlijk ook....
Nu niet zozeer als je nog geen kinderen hebt, maar eenmaal die er zijn wel! Stel maar dat één van de partners een zelfstandige zaak wilt uitbouwen en zodoende daar heel veel vrije tijd in moet steken. M.a.w. die partner werkt lange dagen en vaak 6/7 (misschien zelfs7/7 in het begin). Wel, dan "moet" die andere partner toch sowieso wat gas terugnemen (carrièregericht dan) en zorgen dat de kinderen opgevangen worden? Dat moet dan toch een beslissing van jullie beide zijn? Maar ik vind dan ook dat de partner die "gas terugneemt" daar niet de pineut van mag worden.

Wat ga je anders doen? Je beide vol blijven concentreren op carrière en je kinderen dan maar 6 dagen op 7 van 06u30 's ochtends tot 20u 's avonds naar de opvang brengen? Dat vind ik dan persoonlijk heel zielige kindjes  :silenced:. Want als je dat niet doet, dan heb je als één der partners sowieso schade (of nu = minder persoonlijk geld) of in de toekomst.

Ik zie dat eerder als gemeenschappelijke beslissing. Ik zou niet minder gaan werken als dat zou betekenen dat ik "mijn" maandelijks deel niet meer zou kunnen betalen :weetniet:

Mochten hier kinderen komen, dan zou ik sowieso minder gaan werken, net om de reden die jij aanhaalt (ik moet geen kinderen hebben om ze dan amper te zien). Maar dat zou dan niet gaan betekenen dat de andere partij per definitie méér moet gaan storten om dat te compenseren.

En uiteraard zijn de grenzen niet zwart wit, zoals ik al aanhaalde. Je bekijkt de zaken uiteraard altijd als koppel. Maar het uitgangsprincipe moet voor mij persoonlijk toch zijn dat elk evenveel bijdraagt.

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: november 23, 2010, 20:40:57 »
Uit nieuwsgierigheid...
Wat doen degene met het systeem van "gelijke delen" betalen en de rest is "eigen geld" als één van beide partners ongewild zijn werk verliest (of bijvoorbeeld langdurig werkonbekwaam is) en zodoende zijn/haar "gelijk deel" niet meer kan bijdragen?

Niet meer kunnen ... ik kan me dat eigenlijk moeilijk voorstellen. Ik heb meer dan genoeg gespaard de afgelopen jaren om toch een hele periode financieel te kunnen overbruggen als dat nodig zou zijn. Ik zou gewoon hetzelfde bedrag blijven bijdragen vanuit mijn "reservepot", ik zou niet verwachten dat mijn vriend voor mij betaalt.
Ik verwacht overigens niet dat ik heel lang zonder werk zou zitten als ik mijn huidige job zou verliezen. Ik wil nu ook niet gaan schreeuwen van "dat overkomt mij nooit", maar ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat ik vrij snel ander werk zou vinden.

Als ik nu echt invalide zou worden ofzo, da's dan een andere zaak ... Maar gewoon een tijd zonder werk zitten of een paar maanden ziek zijn, dat lukt hier wel met mijn reservepot zonder dat ik er m'n hoofd over moet breken.

En verder, tja, iedereen moet zijn eigen rekening maken, en 't belangrijkste is dat je met je tweetjes overeenkomt in zo'n dingen. Wat een ander daarvan denkt is toch niet belangrijk ?
Ik vind het goed zo met onze aparte rekeningen, mijn buur vindt het misschien beter in één pot, tja, dat zijn persoonlijke verschillen hé ...
« Laatst bewerkt op: november 23, 2010, 20:55:25 door Bonita »

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #167 Gepost op: november 24, 2010, 12:06:10 »
En uiteraard zijn de grenzen niet zwart wit, zoals ik al aanhaalde. Je bekijkt de zaken uiteraard altijd als koppel. Maar het uitgangsprincipe moet voor mij persoonlijk toch zijn dat elk evenveel bijdraagt.
Maar waarom "de bijdrage" enkel zien in termen van geld?

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline majatje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: november 24, 2010, 12:31:24 »
mijn man zou het niet leuk vinden als ik fultime zou  werken, dan moet hij meehelpen in huishouden en honden, tuin en kinderen(al is die al groot) en dat wil hij niet, dus zoals bij ons het is dat ik eigenlijk op zijn kosten leef beziet hij zo niet want een poetsvrouw en tuinman kost ook geld en door zijn werk heeft hij geen tijd daarvoor, ook ligt zijn loon veel hoger dat dat ik ooit zou kunnen verdienen, vind het beetje raar dat ik niets van spaarrekening mag nemen zonder te vragen maar langst de andere kant, hij is zelfstandig en zoals de zelfstandigen hier wel weten, als men ziek word is er wel een probleem door geen inkomsten, dus ja, ik begrijp het wel hoor

tis beetje zoals in de oude tijd, mama is huisvrouw en moeder en papa brengt geld binnen en heb daar geen problemen mee en hij dus ook niet, want vraag het dikwijls genoeg of hij liever heeft dat ik meer zou werken, neen dus

in deze tijd moet je al bijna met 2 werken om rond te komen met een paar uitzonderlingen natuurlijk en hoedje af voor diegene die het kunnen bolwerken, moest ik een volledig loon hebben zou ik het ook niet allemaal op 1 rek. zetten maar een groot deel en op de gezamelijke en een deel op pers. rek.

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: november 24, 2010, 12:50:23 »
persoonlijk vind ik het ook nog een verschil of de man zelf absoluut wil dat de vrouw thuisblijft of dat de vrouw niet wil gaan werken terwijl de man dat liever zou hebben.
In het eerste geval vind ik het maar normaal dat de man betaalt,in het tweede geval niet,dan zou ik het zelf een beetje als profiteren zien :mrgreen:

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: november 24, 2010, 13:02:14 »
persoonlijk vind ik het ook nog een verschil of de man zelf absoluut wil dat de vrouw thuisblijft of dat de vrouw niet wil gaan werken terwijl de man dat liever zou hebben.
In het eerste geval vind ik het maar normaal dat de man betaalt,in het tweede geval niet,dan zou ik het zelf een beetje als profiteren zien :mrgreen:

:yes:

ik werk fulltime maar zoals de meesten weten, werk ik in de weekendploeg.  Ik werk dus 24 uur per week maar heb wel het inkomen van iemand die fulltime werkt :mrgreen:
Let op, onderschat het niet!  Het ziet er heel mooi uit: 2x12u werken per week maar ik ben de maandag wel redelijk moe, als er dan verlengde weekends bijzitten is het efkes op de tanden bijten hoor.

Moest ik nu afkomen dat ik de weekendploeg niet meer zie zitten, dan zou er maar 1 optie zijn en dat is terug fulltime in de week beginnen werken.
Ik zou echt niet moeten afkomen dat ik maar partime wil werken en zou het zelf ook niet willen!
Ik zou het voor mezelf zien als profiteren van hem.  Ik doe nu ook alles in het huishouden, ik ben de hele week thuis, hij staat in weer en wind 12u per dag te werken, kzou het niet normaal vinden dat hij nog zou moeten beginnen koken/stofzuigen enz als hij thuiskomt.
In het weekend, als ik moet werken, zorgt hij dan voor het eten en 'kuist' eens zodat het hier toch wat netjes blijft.

Ook al verdient mijn man veel meer dan mij (hij werkt er ook naar!), ik wil zeker mijn steentje bijdragen in de inkomsten, ben er zelfs een bijberoep voor gestart, ik zou graag aan dezelfde inkomsten geraken als hem :shifty:
Hebben we het nodig?  Eigenlijk niet, we komen mooi rond en kunnen meestal sparen van ons loon maar extra geld is natuurlijk altijd welkom nietwaar :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal