collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoe worden jullie inkomsten verdeelt  (gelezen 7448 keer)

Offline Mehado

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3347 HV-Punten
Re: hoe worden jullie inkomsten verdeelt
« Reactie #140 Gepost op: november 23, 2010, 12:59:50 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit

PS: Ik las hierboven dat iemand in de situatie die ik beschreef (langdurig onvrijwilig werkloos of werkonbekwaam) geld zou moeten "lenen" van haar vriend/man en dat dus achteraf zou moeten terugbetalen. Om eerlijk te zijn..... ik sta perplex!  :shock: Noem me naïef, maar ik heb een belofte afgelegd iemand te steunen en lief te hebben "in goede en kwade dagen". En moest mijn man mij dwingen om "geld te lenen" in die kwade dagen en mij dus niet simpelweg onvoorwaardelijk te steunen.... dan lagen morgen de echtscheidingspapie ren op tafel. Dat noem ik echt géén gezonde stabiele relatie, eerder samenleven als "broer-en-zus of twee vreemden" en de sex erbij is ook leuk.  :silenced:

Dat was mijn uitspraak. ik heb er ook bij gezegd dat ik niet weet hoe we dat zouden oplossen want dat we dat nog niet echt besproken hebben maar dat ik denk dat het zoiets zou zijn.
Ik vind het een beetje ver gaan om te oordelen over iemand zijn relatie op basis van zoiets. Iedereen mag zijn mening hebben maar dit noem ik eerder grof hoor  :wink:
Nuja, wat jij denkt over mijn relatie kan mij gestolen worden eigenlijk :wink:

Geldkwestie's binnen een relatie zijn zo persoonlijk, iedere situatie is anders.
Ik verwacht niet van mijn wederhelft dat hij mij onvoorwaardelijk financieel steunt. Emotioneel en praktisch wel, maar financieel? Nee dat verwacht ik niet, daarvoor ben ik een beetje te zelfstandig vrees ik.
En dat hij mij geld zou lenen vind ik eigenlijk ook steunen, moest hij mij nu aan mijn lot overlaten, dan zouden de "echtscheidings"papieren inderdaad klaar liggen.

En nogmaals, geen idee hoe hij hierover denkt, en het is ook maar een hersenspinsel van mij.
En daarbij komt dat er toch altijd spaargeld is ook, als ik nu onverwacht zonder werk zou vallen kan ik mijn spaarboek aanspreken voor een paar maand en hij ook. das natuurlijk persoonlijk.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2010, 13:06:40 door Mehado »

"Life is what happens between all the things you plan"

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: november 23, 2010, 13:03:38 »
Ik snap eigenlijk niet hoe er hier zo over geld gediscussieerd kan worden :oops:

Als je als koppel tevreden bent met de manier waarop het verdeeld wordt, zoveel te beter toch? Voor de rest moet een onbekekende zich daar toch echt niet mee moeien. Ik kan er echt niet bij hoe er zo gediscussieerd kan worden hoe een ander zijn geld beheerd.  Zoals mijn grootmoeder altijd zegt: iedereen maakt zijn eigen rekening en niemand anders heeft er zaken mee.

Het is geen discussie voor mij hoor Marengo. En ik maak idd een ander zijn rekening niet.
Vind het wel interessant dat er zoveel meningen over zijn.

En uiteraard, waarom kom je als koppel overeen? Omdat je ook op zulke zaken dezelfde mening hebt waarschijnlijk hé. Heb het, door dit topic, gisteren met mijn vriend er nog een keer over gehad. En wij hadden nog steeds dezelfde mening.  :lol:
Moest ik dus een vriend gehad hebben met een andere mening, hadden we daar ons eerste probleem al.  :mrgreen:

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: november 23, 2010, 13:31:14 »
@Sepke, nee... ik zou schulden uit het verleden niet gaan (helpen) aflossen. Net zomin dat ik akkoord zou gaan dat iemand van het type "te-lui-om-te-werken" om mijn kap zou blijven leven. Maar ik denk dan ook dat ik nooit zou getrouwd zijn met iemand die 100.000den euros schuld had of ne lanterfanter was. Uiteindelijk start je toch een (langdurige) relatie met iemand die (een beetje) dezelfde toekomstvisies heeft als jou?

Ik verwacht niet van mijn wederhelft dat hij mij onvoorwaardelijk financieel steunt. Emotioneel en praktisch wel, maar financieel? Nee dat verwacht ik niet, daarvoor ben ik een beetje te zelfstandig vrees ik.

Ik verwacht dat momenteel ook niet, ben gezond en kan fulltime gaan werken (heb bovendien een baan). Maar als ik door omstandigheden dit niet meer zou kunnen (buiten mijn wil om) dan verwacht ik die steun dus zeker wel. Ik denk hierbij aan het voorbeeld van Liesel die na een auto-ongeval niet meer fulltime kan werken door haar nek (heeft ze hier op het forum al meermaals gepost). Dan kan het toch niet dat haar partner van haar blijft verwachten een gelijk deel in de kosten te betalen? Allé, voor mij zou dat niet kunnen. Uiteindelijk kies je zelf ook niet voor die situatie en dan verwacht ik wel dat mijn partner mij, op alle gebied, zou steunen ja. Net zoals wanneer je met twee de beslissing neemt dat de andere minder gaat werken (met ook voordelen "in natura") ik het dus absoluut niet juist vind dat degene die "minder geld in het laatje brengt" daarop (achteraf) afgerekend moet worden (zoals nu met Gwenda gebeurt).

Daarom dat ik erin blijf geloven (en da's echt het laatste wat ik ervan ga zeggen) dat zo een relatie met "inbreng in gelijke delen en met uw persoonlijk geld doet ge wat ge wilt, daarover heeft de partner niets te zeggen" niet kan werken op langdurige termijn. En dan bedoel ik inderdaad levenslang (noem me naïef). Omdat er in iemands leven altijd wel een moment zal komen waarin die, om welke reden dan ook, zal moeten terugvallen op zijn partner. En als je dan in een situatie terecht komt waarin 1. de partner daarmee niet akkoord gaat en met leningen of toestanden afkomt of 2. de partner al zijn "persoonlijk spaargeld" heeft opgebrast aan foliekes waardoor er geen reserve meer is.... dan denk ik dat dat een serieus struikelpunt kan zijn om die relatie nog werkbaar te maken.
.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: november 23, 2010, 13:34:18 »
@Sepke, nee... ik zou schulden uit het verleden niet gaan (helpen) aflossen. Net zomin dat ik akkoord zou gaan dat iemand van het type "te-lui-om-te-werken" om mijn kap zou blijven leven. Maar ik denk dan ook dat ik nooit zou getrouwd zijn met iemand die 100.000den euros schuld had of ne lanterfanter was. Uiteindelijk start je toch een (langdurige) relatie met iemand die (een beetje) dezelfde toekomstvisies heeft als jou?

Dat denk ik idd ook wel, en dus zijn zulke discussies in het echte leven, tussen de partners zelf niet echt aan de orde volgens mij.  :denk:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #144 Gepost op: november 23, 2010, 13:36:01 »

Ik verwacht dat momenteel ook niet, ben gezond en kan fulltime gaan werken (heb bovendien een baan). Maar als ik door omstandigheden dit niet meer zou kunnen (buiten mijn wil om) dan verwacht ik die steun dus zeker wel. Ik denk hierbij aan het voorbeeld van Liesel die na een auto-ongeval niet meer fulltime kan werken door haar nek (heeft ze hier op het forum al meermaals gepost). Dan kan het toch niet dat haar partner van haar blijft verwachten een gelijk deel in de kosten te betalen? Allé, voor mij zou dat niet kunnen. Uiteindelijk kies je zelf ook niet voor die situatie en dan verwacht ik wel dat mijn partner mij, op alle gebied, zou steunen ja. Net zoals wanneer je met twee de beslissing neemt dat de andere minder gaat werken (met ook voordelen "in natura") ik het dus absoluut niet juist vind dat degene die "minder geld in het laatje brengt" daarop (achteraf) afgerekend moet worden (zoals nu met Gwenda gebeurt).

Daarom dat ik erin blijf geloven (en da's echt het laatste wat ik ervan ga zeggen) dat zo een relatie met "inbreng in gelijke delen en met uw persoonlijk geld doet ge wat ge wilt, daarover heeft de partner niets te zeggen" niet kan werken op langdurige termijn. En dan bedoel ik inderdaad levenslang (noem me naïef). Omdat er in iemands leven altijd wel een moment zal komen waarin die, om welke reden dan ook, zal moeten terugvallen op zijn partner. En als je dan in een situatie terecht komt waarin 1. de partner daarmee niet akkoord gaat en met leningen of toestanden afkomt of 2. de partner al zijn "persoonlijk spaargeld" heeft opgebrast aan foliekes waardoor er geen reserve meer is.... dan denk ik dat dat een serieus struikelpunt kan zijn om die relatie nog werkbaar te maken.

Ik kies niet voor partners die al hun persoonlijk spaargeld opbrassen aan foliekes. Zo iemand zou niet bij mij passen en leef ik dus ook niet mee samen.
Ik vind niet dat zoiets de slaagkans van een relatie vermindert, zoals marengo zegt, als je je er alle 2 goed bij voelt, zijn er toch geen problemen  :weetniet:

Je ziet het een beetje zwart-wit vind ik. Er zijn altijd uitzonderingen op regels en dan zullen daar ook wel oplossingen voor gezocht worden ,ook in "zulke'" relaties.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #145 Gepost op: november 23, 2010, 13:37:22 »
Geldkwestie's binnen een relatie zijn zo persoonlijk, iedere situatie is anders.
En dat hij mij geld zou lenen vind ik eigenlijk ook steunen, moest hij mij nu aan mijn lot overlaten, dan zouden de "echtscheidings"papieren inderdaad klaar liggen.
Helemaal mijn mening!

Dat is eigenlijk hetgeen wat ik hier in de reacties blijf missen. De "bijdragen" die partners in een relatie geven die véél waardevoller zijn dan geld verdienen. Die bijdragen die nooit helemaal "gelijk" genoemd kunnen worden. Een man die veel zelf doet bij een verbouwing tijdens zijn vrije weekends en zodoende hopen centjes uitspaart aan bouwvakkers. Een mama die parttime thuis blijft en zo zorgt voor quality time met de kinderen, ervoor zorgt dat de kinderen niet in een leeg huis toekomen na school, etc. etc. Dat zijn toch zaken die quasi "vanzelfsprekend" zouden moeten zijn als je samen een leven opbouwt, en niet dingen waarop je afgerekend wordt.
Sorry, maar als ik kies om thuis te blijven is dat niet iets waar mijn vent voor moet opdraaien! Je doet als thuisblijfmama heel wat meer dan alleen het huishouden en de kinderen he.
Het geld van dat huis, dat komt ofwel terug naar die man bij een verkoop ofwel naar de kinderen als zij later erven.

Dat je afgerekend wordt als het misloopt ligt ook een stuk aan jezelf denk ik dan, je moet toch met een realistische kijk naar de toekomst kijken. Als je geen € verdient dan weet je toch als je ooit uit elkaar gaat dat er een probleem is?
Ik snap echt niet hoe je kan verlangen dat je partner je leven betaald, zo afhankelijk zijn  :weetniet:

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: november 23, 2010, 13:42:15 »
Om er nu dieper op in te gaan. Stel dat ik morgen zonder werk val en ik dus mijn kosten niet meer (of niet meer volledig) kan betalen.
Dan zou Hans moeten opdraaien voor de kosten van de crèche (huis dat ik verhuur), want ahja, hij moet mij onvoorwaardelijk financieel steunen zonder daar een euro van terug te verwachten.
En omgekeerd moet ik dan Amélie haar  studie's ,kot, weet ik veel wat, betalen ,want ahja, ik moet hem onvoorwaardelijk financieel steunen.
In onze situatie gaat die vlieger allessinds niet op.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #147 Gepost op: november 23, 2010, 13:46:55 »
Je doet als thuisblijfmama heel wat meer dan alleen het huishouden en de kinderen he.
Dan zal mijn moeder wel héél traag gewerkt hebben, want met haar huishouden (inclu groententuin) én 3 kinderen had die haar handen vol. Die zat pas ten vroegste tegen 21u neer.

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #148 Gepost op: november 23, 2010, 13:48:42 »
Dan zal mijn moeder wel héél traag gewerkt hebben, want met haar huishouden (inclu groententuin) én 3 kinderen had die haar handen vol. Die zat pas ten vroegste tegen 21u neer.
Dat maak jij ervan, want dat zeg ik niet.

Ik zal het volgend jaar zelf ondervinden se, ik blijf ook 7maanden thuis. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik niet rond geraak...

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #149 Gepost op: november 23, 2010, 14:04:08 »
Om er nu dieper op in te gaan. Stel dat ik morgen zonder werk val en ik dus mijn kosten niet meer (of niet meer volledig) kan betalen.
Dan zou Hans moeten opdraaien voor de kosten van de crèche (huis dat ik verhuur), want ahja, hij moet mij onvoorwaardelijk financieel steunen zonder daar een euro van terug te verwachten.
En omgekeerd moet ik dan Amélie haar  studie's ,kot, weet ik veel wat, betalen ,want ahja, ik moet hem onvoorwaardelijk financieel steunen.
In onze situatie gaat die vlieger allessinds niet op.

Ik ben dus iemand die wel die studies of dat kot zou betalen (voor zover financieel mogelijk natuurlijk). Mijn stiefkinderen zijn een deel van mijn gezin en ik probeer ze zoveel mogelijk te behandelen als ik met mijn eigen kinderen zou doen.
In het geval van dat huis, zou ik dat dan gewoon verkopen, als ik in geldproblemen zou komen. Dan heb je er geen kosten meer aan en heb je terug financiële middelen beschikbaar om van te leven.

Ik ben heel blij dat het bij ons één grote pot is. Wij zouden nooit onze doelen kunnen realiseren hebben, zonder dat we mekaar ook financieel steunen. Zo hebben wij hele zware verbouwingen gedaan, waar (op dat moment) al ons spaargeld in zat en waarin mijn aandeel véél en véél groter was dan dat van mijn man. Hadden we er dan op gestaan om beide evenveel te investeren, dan hadden we nog geen tiende kunnen realiseren van wat we nu gedaan hebben. Nog tijdens de verbouwingen heb ik een eigen zaak opgestart, waardoor ik een tijd geen of weinig inkomen had. Aangezien ons spaargeld in de verbouwingen en investeringen zat, kon ik daar ook niet op terugvallen. Wel dan mocht ik blij zijn dat ik mocht meegenieten van mijn man zijn inkomen, of ik kon ganse dagen droge boterhammen eten. Ook onze lening werd op dat moment volledig van zijn pree betaald bijvoorbeeld. Zonder dat daarover ooit discussie is geweest, vullen wij mekaar aan waar nodig. En ik vind dat prima zo.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
« Reactie #150 Gepost op: november 23, 2010, 14:06:09 »
Dat maak jij ervan, want dat zeg ik niet.

Ik zal het volgend jaar zelf ondervinden se, ik blijf ook 7maanden thuis. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik niet rond geraak...
Dat is 1 kind, die nog geen hobby's heeft waar die naar toe gebracht moet worden  :wink:
Mijn moeder is ook gewoon blijven werken met 2 kinderen.  :wink:

Trouwens ik denk dan nog altijd dat een kind van enkele maanden ook wel wat entertainment vraagt of dat als je slapeloze nachten hebt, dat je dan ook niet optimaal de rest zult kunnen doen  :wink:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline lieke1982

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: november 23, 2010, 14:08:00 »
Hier nog alles apart. T is dan ook nog zo pril en zeker doodart ik door mijn goedgelovigheid in mijn ex  :bla: met schulden zit. K zal daardoor ook niemand meer 100 % kunnen vertrouwen op financieel vlak.
5 januari 2008 om 5 u 25 werd Nathan geboren :D

Offline Zien

• hondenvriend pro
  • *
  • 39 HV-Punten
« Reactie #152 Gepost op: november 23, 2010, 14:13:19 »
Hmm, als je zoals in de situatie van Gwenda, thuisblijft met 4 kinderen dan geloof ik best dat er buiten huishouden en zorgen voor de kinderen nergens meer tijd voor overblijft hoor!
Ben tijdens de schoolvakanties altijd thuis en dat met 1 kind.       Het overgrote deel van mijn tijd gaat ook naar mijn huishouden en bezig zijn met Michiel dan, tijd voor mezelf schiet er dan amper over hoor en dat is met 1 kind, niet met 4.

Het lijkt wel alsof men soms denkt dat je als thuisblijfmoeder met een paar jonge kinderen tijd zat hebt voor koffiekes en terraskes…        Kan misschien zijn als ze allemaal hele dagen op school zitten, maar anders…no way.

Hier is vanaf dat we gingen samenwonen alles één grote pot nat en dat vind ik prima.     Wij hebben samen beslist dat ik volgend jaar parttime ga werken om zo te vermijden dat ons tweede kind naar de crèche zal moeten gaan én zodat ik Michiel elke dag kan halen en brengen van school.   Dat is iets wat we allebei belangrijk vinden.       ’t Zou nogal wat zijn als Kris dan van mij zou gaan verwachten dat ik evenveel inbreng als hij :zot:.     Hij zou rap vliegen vrees ik..

Ik versta wel dat als je aan een nieuwe relatie begint en één van beiden betaalt al een huis af, dat je 't dan apart wil houden en de kat wat uit de boom wil kijken.     
Ik spaar geen geld.    Ik spaar mooie momenten!

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #153 Gepost op: november 23, 2010, 14:25:23 »
Dat is 1 kind, die nog geen hobby's heeft waar die naar toe gebracht moet worden  :wink:
Mijn moeder is ook gewoon blijven werken met 2 kinderen.  :wink:
Kinderen met hobby's gaan ook al fulltime naar school, tijd dat je andere dingen kan doen dus...

Nogmaals, als je als mama thuis blijft dan betaald de pa zowiezo meer aan het huishouden etc. Dus ik zie nog steeds niet in waarom de mama vergoed zou moeten worden hiervoor.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: november 23, 2010, 14:27:40 »
Nogmaals, als je als mama thuis blijft dan betaald de pa zowiezo meer aan het huishouden etc. Dus ik zie nog steeds niet in waarom de mama vergoed zou moeten worden hiervoor.
ik ook niet, gezien de papa meer betaalt, dat is die "vergoeding" of herverdeling  :wink:
Maar bij breuk vind ik dan ook weer niet dat hij moet gaan verwijten dat hij altijd meer betaald heeft.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: november 23, 2010, 14:38:15 »
Maar bij breuk vind ik dan ook weer niet dat hij moet gaan verwijten dat hij altijd meer betaald heeft.
Het is wel zo, en bij een breuk komt de slechtste kant van iemand boven.
Maar zoals gezegd, voor mij allemaal redenen om te zorgen dat ik alles zelf kan, geen verwijten nadien  :happywink: En dat staat volledig los van hoe graag ik mijne vent zie en ik dat ik hoop dat wij de rest van ons leven samen zullen blijven. Maar ik ga er mijn geld niet op verwedden!

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: november 23, 2010, 15:14:19 »
Hier alles ene pot nat, behalve het spaargeld dat we hadden van voor we gingen samenwonen, dat is apart gebleven.
Als ik evenveel in het huishouden (financieel dan) zou moeten inbrengen als mijn man, dan moet ik terug gaan werken.  Wat op dit moment, in ONZE ogen, een nadeel zou zijn voor ONZE kinderen. 

Iedereen regelt het op zijn manier, en zolang je beide overeenkomt....   :weetniet:  Ik ben mij er ten volle van bewust dat, moesten wij morgen uit elkaar gaan, ik opnieuw moet gaan werken.  Dat weet ik maar al te goed.  Maar als wij morgen uit elkaar gaan, zullen onze wegen zich (op elk vlak) ook morgen pas scheiden.  Met andere woorden, dan is het terug 'ieder voor zich', maar ik vind niet dat mijn man daar met een dikke spaarboek moet uitstappen en ik met geen nagel om aan mijn gat te krabben. 

En weet je, mijn man brengt dus meer binnen dan ik, maar ik heb nog nooit gevraagd of ik iets bepaald 'mag' kopen of doen, net zoals hij dat aan mij ook niet vraagt.  Wij weten allebei goed genoeg wat we financieel aankunnen en laten elkaar dan ook vrij in het nemen van zo'n beslissingen.  Grotere aankopen kiezen we natuurlijk samen.  Maar ik ga echt niet vragen aan mijn man of ik aub, pretty please eens met een vriendin iets mag gaan eten, net zoals hij aan mij geen toestemming vraagt om op weekend te gaan ed....

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #157 Gepost op: november 23, 2010, 15:16:29 »
Ik ben dus iemand die wel die studies of dat kot zou betalen (voor zover financieel mogelijk natuurlijk). Mijn stiefkinderen zijn een deel van mijn gezin en ik probeer ze zoveel mogelijk te behandelen als ik met mijn eigen kinderen zou doen.
In het geval van dat huis, zou ik dat dan gewoon verkopen, als ik in geldproblemen zou komen. Dan heb je er geen kosten meer aan en heb je terug financiële middelen beschikbaar om van te leven.

Tja dat is dan je volste recht. Hier zal dat niet zo gaan, ik vind dat ik als stiefmama al meer dan genoeg bijdraag tot het welzijn van mijn stiefdochter. De financiële kant daarvan is mijn zorg niet en dat is ook duidelijk gemaakt van bij het begin. En daar heeft mijn vriend geen problemen mee.
Ze even graag zien als mijn eigen kinderen is hier geen punt want ik wil er zelf geen,onderscheid kan er dus niet gemaakt worden.

Dat huis verkopen kan een optie zijn maar als de situatie maar tijdelijk is zou ik dat niet zo snel overwegen. Dat huis is een investering met de bedoeling om er winst van te hebben, dat kan alleen als het op de juiste moment verkocht wordt en zolang het  mogelijk is houd ik het.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #158 Gepost op: november 23, 2010, 15:19:24 »
Tja dat is dan je volste recht. Hier zal dat niet zo gaan, ik vind dat ik als stiefmama al meer dan genoeg bijdraag tot het welzijn van mijn stiefdochter. De financiële kant daarvan is mijn zorg niet en dat is ook duidelijk gemaakt van bij het begin. En daar heeft mijn vriend geen problemen mee.
Ze even graag zien als mijn eigen kinderen is hier geen punt want ik wil er zelf geen,onderscheid kan er dus niet gemaakt worden.
Gewoon om een idee te hebben he...
Het eten voor Hans zijn dochter, water dat ze verbruikt, ... verreken je dat ook apart?

Offline Mehado

• *
  • 3347 HV-Punten
« Reactie #159 Gepost op: november 23, 2010, 15:29:48 »
Gewoon om een idee te hebben he...
Het eten voor Hans zijn dochter, water dat ze verbruikt, ... verreken je dat ook apart?

Tuurlijk, de aardappelen worden geteld, het water dat ze verbruikt wordt gemeten en als zij koud heeft en de kachel moet hoger, dan wordt dat genoteerd  :mrgreen:

Nu serieus
Hier is het zo dat er een gezamenlijke rekening is voor de vaste kosten waar we elk een bedrag op storten. Ook de boodschappen worden daarvan betaald. Dus ook Amélie haar eten, electr, water, ....
Het is wel zo dat toen ferre er nog was, ik 2 grote honden eten moest geven en Hans maar 1 kleine, wat toch een groot verschil was op de maand.
Aangezien Hans daar ook de helft van betaalt (wordt ook gewoon van de gezamenlijke betaald) compenseerde dat met Amélie. Zo gaat dat hier en er is nooit discussie over.

Amélie haar kledij, school, aandeel bij reizen, extra's,... worden door Hans (en de mama)betaald.
Van mij krijgt ze wel af en toe iets cadeau (kledij of speelgoed) bij gelegenheid of gewoon als ze flink geweest is.

Ik vind het allemaal heel mooi dat sommigen hun stiefkinderen beschouwen als eigen kinderen en daar dan ook kot, studie's, etc voor betalen maar ik zou mij daar persoonlijk niet goed bij voelen.
Ik wil zelf geen kinderen en financiële redenen spelen daar een rol in. Dan ga ik dus  ook niet voor iemand anders zijn kind wel grote zaken bekostigen.

Maar ja, dat ik de boze stiefmama ben, dat wisten we al ,he Elke   :cheeky:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal