collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoe worden jullie inkomsten verdeelt  (gelezen 7445 keer)

Offline Anke W

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: hoe worden jullie inkomsten verdeelt
« Reactie #120 Gepost op: november 22, 2010, 18:50:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
En toch zou ik er absoluut niet mee omkunnen als meneer graag zijn zuurverdiende centen wil opbonjouren aan foliekes
ook al is dat "zijn" geld

Wij willen graag sparen voor "ons" huis, ook "wij" gaan graag op reis.
Dus ja, ik vind dat vreemd dat ieders zijn geld mag/kan opbonjouren omdat het nu eenmaal "jouw" geld is.  Dan blijft er toch veel minder geld over voor de gezamenlijke doelen en leven?
Wij overleggen gewoon, en zien wat er wanneer af kan.  Hij wil graag een vliegvishengel van 700€.  Ja kijk, die zal er wel komen en ja, daar betaal ik dan maar mee voor.  Maar zo gaat dat als je samen een leven uitbouwt in mijn ogen.  Niet alles wat je uitgeeft zal 100% jouw eigen persoonlijke zin zijn.

Hier is het dus 50/50 naar de aparte spaarrekeningen wat erover schiet op het einde van de maand na alle vaste kosten.
Zo zullen we als we uit elkaar gaan elk nog een mooie spaarboek hebben.
En tja, wij verdienen ook niet evenveel en als we ooit uiteengaan, dan zal ik er op deze manier bij inschieten.  Maar dat risico neem ik dan maar.  :weetniet:  Ik denk dat alles uittellen en onderling zeuren en zagen over "wat gij nu weer gekocht hebt" het risico op uiteen gaan hier groter zouden maken  :mrgreen:

Nog even: als de ene al een huis etc in eigendom heeft is dat natuurlijk een groot verschil, dat zou ik ook niet in de gezamenlijke pot gooien, no way.  Maar in het leven dat je daarna samen uitbouwt is dat in mijn ogen wat anders

Offline elliot

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: november 22, 2010, 19:17:39 »
In mijn vroegere huwelijk en nu in mijn 2de relatie: altijd alles apart.
Vroeger: lonen op eigen rekening, aparte spaarrekeningen en 1 gemeenschappelijke huishoudrekening voor huur en alle andere onkosten.
Nu: lonen op eigen rekening, aparte spaarrekeningen, ik betaal mijn huis af, doe alle betalingen en boodschappen en hij geeft een vaste bijdrage/maand.

Ik kan het me echt niet anders voorstellen!
Vroeger: mijn ex spaarde graag en ik liet het veel meer rollen. Ik had bv een paard waarvoor ik stalgeld betaalde. Ik zou niet willen dat zoiets moest "besproken" worden, dat ik mijn droom zou moeten laten vallen omdat hij liever spaart of dat hij moest bijdragen aan mijn verzetje, omdat ik perse een paard wou.
Nu: Mijn vriend heeft kids die bij de moeder wonen en waarvoor hij zeer geregeld meer dan voorziene bijdragen levert voor extra's (buiten alimentatie om). Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt de extra's van zijn kids mee te sponsoren omdat de moeder er geen geld wil aan besteden. Ik ga al heel mijn leven hard werken voor mijn loon en wat daarvan overblijft komt later mijn zoon toe. Natuurlijk is er wat flexibiliteit en betaal ik een groter aandeel in het totaalpakket van onkosten, maar héél mijn bezit openstellen voor "de andere kant"? Never!
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Lenny

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: november 22, 2010, 19:40:11 »
Uit nieuwsgierigheid...
Wat doen degene met het systeem van "gelijke delen" betalen en de rest is "eigen geld" als één van beide partners ongewild zijn werk verliest (of bijvoorbeeld langdurig werkonbekwaam is) en zodoende zijn/haar "gelijk deel" niet meer kan bijdragen?

Ik ben 6 maand werkloos geweest, en viel terug op 500 euronuitkering, net genoeg voor de lening. voor de helft van de elektriciteit, gas, water, internet, enz moest ik dus al spaarboekje aanspreken. Voor eigen uitgaven ook. Mijn vriend heeft nooit voorgesteld om me te helpen, wat ik eigenlijk wel jammer vind want hij verdiende toen zéér goed. natuurlijk, als hij betaalde wel als we al eens ergens iets gingen drinken maar afin, ik heb toen mijn spaarrekening gehalveerd  :silenced:
Nuja, hij heeft onlangs ook de helft van onze renovatiepremie per ongeluk opgedaan.En aangezien hij zelfstandige is zie ik dat niet direct terug gespaard worden.  :zeep:
als ik hem daarover aanspreek maak ik me zorgen om niks.
Ons dak moet wel vervangen worden, maar 2000 euro, da's "niks". :roll:

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: november 22, 2010, 19:50:45 »
Tuurlijk blijft hij bij zijn standpunt lekker gemakkelijk.  :roll: En pushen? Gewoon zeggen dat je die en die en die dagen er niet bent en dat hij maar iets moet verzinnen? Dat hij begint te zeggen dat hij op jou niet meer moet bouwen?
Hoe vlot het met het zoeken naar iets voor hem? Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn... Of is hij zo vééleisend? Wilt hij eigenlijk wel weg?
Pushen? Nee...da werkt bij hem niet en zeggen dat ik er niet ben en hem voor een voldongen feit zetten?....hij breekt het kot af :oops: :silenced:
De zoektocht ging slecht. Enkele voorstellen gedaan, maar uiteindelijk deed hij er niets mee (moest een afspraak maken...meneer kwam niet opdagen,...)
Ik heb toen duidelijkheid gesteld. Overal moet je 3 maanden opzeg doen en dat kreeg hij ook. 19 januari is dus zijn einddatum. Vindt hij iets waar hij pas 1 februari terecht kan, oké...dan ga ik niet moeilijk doen hé.
Morgen gaat hij met iemand naar een huis kijken en kijken of het financieel haalbaar is voor hem. Hij zoekt eigenlijk iets onrealistisch. Je vindt gewoon géén huurhuis voor 400 euro én dan nog eens minstens 3 slaapkamers. Eis is ook wel dat het in dezelfde gemeente of een deelgemeente moet zijn (voor de bus van school, want hij heeft geen auto en geen rijbewijs en werkt ook op de gemeente). Begrijp ik best. Ook leuk voor de kids, maar het beperkt natuurlijk wel de mogelijkheden hé.
Kben eens benieuwd naar morgen, maar krijg dus ook de indruk dat hij niet gehaast is om iets te vinden :shifty:
Dus eigenlijk ga je na een slechte ervaring nu toch akkoord met wat ik eerst schreef (1 gezamelijke en de rest is ieder voor zich)?
Ja zeker. Daar ben ik helemaal mee akkoord, maar als je SAMEN een beslissing neemt. Bvb jullie beslissen SAMEN dat jij thuis blijft of halftijds gaat werken voor jullie zoontje tot hij naar school gaat. Dan vind IK dat hij meer mag bijdragen in de gezamelijke pot.
Beslis JIJ ALLEEN echter dat je dat doet, vind ik niet dat hij extra moet bijdragen :wink:
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #124 Gepost op: november 22, 2010, 20:04:23 »
Ja zeker. Daar ben ik helemaal mee akkoord, maar als je SAMEN een beslissing neemt. Bvb jullie beslissen SAMEN dat jij thuis blijft of halftijds gaat werken voor jullie zoontje tot hij naar school gaat. Dan vind IK dat hij meer mag bijdragen in de gezamelijke pot.
Beslis JIJ ALLEEN echter dat je dat doet, vind ik niet dat hij extra moet bijdragen :wink:
Jou man heeft toch steeds meer betaald?
(aangezien jou uitkering niet groot is, kan je anders niet leven lijkt me...)

Dus zo heeft hij jou ook steeds betaald vind ik dan.
Thuis zijn is meer dan voor de kinderen zorgen en het huishouden doen. Want er zijn gezinnen zat die zowel kinderen als een huishouden hebben EN daar boven op FT gaan werken. (waar ik nergens zeg dat thuisblijfmama's heelder dagen op hun lamme kont zitten he)

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: november 22, 2010, 20:07:45 »
Jou man heeft toch steeds meer betaald?
(aangezien jou uitkering niet groot is, kan je anders niet leven lijkt me...)

Dus zo heeft hij jou ook steeds betaald vind ik dan.
Thuis zijn is meer dan voor de kinderen zorgen en het huishouden doen. Want er zijn gezinnen zat die zowel kinderen als een huishouden hebben EN daar boven op FT gaan werken. (waar ik nergens zeg dat thuisblijfmama's heelder dagen op hun lamme kont zitten he)
Ja tuurlijk. Alles ging in één pot en toen hij werkloos viel, ben ik terug aan de slag gegaan en ging ook dat allemaal in dezelfde pot.
Maar nu ligt het anders hé. Oké ik ben thuis, maar dat was ook een beslissing die samen genomen werd, maar waar ik nu de 'tol' voor moet betalen daar we nu ineens wél aparte rekeningen hebben.
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: november 22, 2010, 20:17:02 »
Ja tuurlijk. Alles ging in één pot en toen hij werkloos viel, ben ik terug aan de slag gegaan en ging ook dat allemaal in dezelfde pot.
Maar nu ligt het anders hé. Oké ik ben thuis, maar dat was ook een beslissing die samen genomen werd, maar waar ik nu de 'tol' voor moet betalen daar we nu ineens wél aparte rekeningen hebben.
Als je uiteen gaat kan je niet verwachten dat hij alles blijft betalen he?
Anderzijds, moet hij nu ook "opdraaien" voor de kinderen, zodat jij wel uit werken kan gaan. Als dat enkel kan door opvang te zoeken, dan moet hij daar uiteraard voor mee betalen.
Dit laat weer wel zien waarom ik nooit afhankelijk van iemand wil zijn!

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: november 22, 2010, 20:18:06 »
Ivm de strijk Gwenda: op het laatst deed ik de strijk van mijn ex nog wel, maar wel onder betaling.  :happywink:

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #128 Gepost op: november 22, 2010, 20:55:53 »
Vroeger was er (meestal) geen discussie. De man was de kostwinner en de vrouw bleef thuis voor de kinderen.
De man mocht dus alles delen/afgeven voor het huishoudelijk budget. Was dat niet makkelijker :denk: :mrgreen:

gwenda: jouw situatie is erg spijtig, maar helaas nog geen alleenstaand geval. Gelukkig komt het nu al minder voor. Mijn moeder heeft ook ooit in die positie gestaan, ze heeft het erg lastig gehad maar ze heeft heel wat wilde watertjes doorzwommen, maar ze heeft het toch goed terechtgebracht. Ze heeft 3 kinderen helemaal alleen opgevoed en ze heeft dat heel goed gedaan, al was dat niet altijd makkelijk. Ongetwijfeld kun jij dit ook! In jouw geval lijkt je (ex-)man zich er erg makkelijk vanaf te brengen. Alle voordelen, maar geen nadelen... :zot: Ik hoop dat je snel een eigen stek kunt vinden en een job, zodat alles weer op z'n pootjes terecht komt.

Maar door mijn persoonlijke ervaring, ben ik dus ook niet zo snel geneigd om van alles 1 pot te maken, ook al zou ik nu ongelooflijk in het voordeel zijn, aangezien hij een huis heeft en een stuk meer verdient... Afhankelijk zijn van een vent? Nooit of te nimmer!

Offline Xtreme Taz

• hondenvriend pro
  • *
  • 184 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: november 22, 2010, 21:09:31 »
Vroeger was er (meestal) geen discussie. De man was de kostwinner en de vrouw bleef thuis voor de kinderen.
De man mocht dus alles delen/afgeven voor het huishoudelijk budget. Was dat niet makkelijker :denk: :mrgreen:
Werkt perfect, zo doen wij het dus nog. Alleen blijf ik thuis met de diertjes ipv de kindjes  :mrgreen: (zij het dat ik niet vrijwillig thuis gebleven ben, maar heb me ondertussen wel neergelegd bij de situatie)

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: november 22, 2010, 22:49:27 »
Uit nieuwsgierigheid...
Wat doen degene met het systeem van "gelijke delen" betalen en de rest is "eigen geld" als één van beide partners ongewild zijn werk verliest (of bijvoorbeeld langdurig werkonbekwaam is) en zodoende zijn/haar "gelijk deel" niet meer kan bijdragen?

Dan zoek je als partner mee naar een oplossing, dat lijkt mij ook niet meer dan logisch, we zijn immers getrouwd.

Ik zou overigens ook niet getrouwd willen zijn met gemeenschap van goederen.

Karel werkt hard voor zijn zaak, het geld dat hij daarmee verdient is ZIJN geld. Logisch, het is toch ook zijn zaak? Het zou toch maar al te gek zijn moest ik hem gaan vertellen wat hij daarmee gaat doen?

Anderzijds, ik zit in een carrièregerichte sector. Voor elke van de promoties die ik tot nu toe gehad heb, heb ik ook hard gewerkt. Het lijkt me dan ook logisch, dat hetgeen daaraan vast hangt voor mij is.

Het is gewoon niet zo zwart-wit. We zijn getrouwd omdat we elkaar graag zien. Maar het is niet omdat we getrouwd zijn, dat we met onze kop in een roze wolk zijn blijven hangen.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #131 Gepost op: november 23, 2010, 11:21:27 »
Karel werkt hard voor zijn zaak, het geld dat hij daarmee verdient is ZIJN geld. Logisch, het is toch ook zijn zaak? Het zou toch maar al te gek zijn moest ik hem gaan vertellen wat hij daarmee gaat doen?

Anderzijds, ik zit in een carrièregerichte sector. Voor elke van de promoties die ik tot nu toe gehad heb, heb ik ook hard gewerkt. Het lijkt me dan ook logisch, dat hetgeen daaraan vast hangt voor mij is.
Ik zou dat dus niet zien als enkel een verdienste van Karel of van jou. Zonder de steun van de partner is het moeilijk om een eigen zaak uit te bouwen of 100% voor de carriere te gaan  :weetniet:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: november 23, 2010, 11:30:03 »
Als je uiteen gaat kan je niet verwachten dat hij alles blijft betalen he?
Anderzijds, moet hij nu ook "opdraaien" voor de kinderen, zodat jij wel uit werken kan gaan. Als dat enkel kan door opvang te zoeken, dan moet hij daar uiteraard voor mee betalen.
Dit laat weer wel zien waarom ik nooit afhankelijk van iemand wil zijn!
Nee tuurlijk niet. Verwacht ik ook niet, maar wel op voorwaarde dat dan ook ALLES eerlijk verdeeld is en dat is het nu niet :wink:
Maar je hebt groot gelijk....je mag enkel afhankelijk zijn van jezelf. Als het dan mis gaat, kan je het enkel jezelf verwijten :yes:

Ivm de strijk Gwenda: op het laatst deed ik de strijk van mijn ex nog wel, maar wel onder betaling.  :happywink:
Dat heb ik hem ook al gezegd, maar het moest niet voor hem. Tja...dan gaat er binnenkort heel veel was en strijk liggen van hem. Ik ga er niet van wakker liggen :weetniet:

gwenda: jouw situatie is erg spijtig, maar helaas nog geen alleenstaand geval. Gelukkig komt het nu al minder voor. Mijn moeder heeft ook ooit in die positie gestaan, ze heeft het erg lastig gehad maar ze heeft heel wat wilde watertjes doorzwommen, maar ze heeft het toch goed terechtgebracht. Ze heeft 3 kinderen helemaal alleen opgevoed en ze heeft dat heel goed gedaan, al was dat niet altijd makkelijk. Ongetwijfeld kun jij dit ook! In jouw geval lijkt je (ex-)man zich er erg makkelijk vanaf te brengen. Alle voordelen, maar geen nadelen... :zot: Ik hoop dat je snel een eigen stek kunt vinden en een job, zodat alles weer op z'n pootjes terecht komt.

Maar door mijn persoonlijke ervaring, ben ik dus ook niet zo snel geneigd om van alles 1 pot te maken, ook al zou ik nu ongelooflijk in het voordeel zijn, aangezien hij een huis heeft en een stuk meer verdient... Afhankelijk zijn van een vent? Nooit of te nimmer!
Ja ik ken ook nog heel wat gevallen waar het er bijna net zo aan toegaat.
Das misschien eigen aan de mensen tegenwoordig. Wél alle voordelen, maar geen nadelen :roll:

Werkt perfect, zo doen wij het dus nog. Alleen blijf ik thuis met de diertjes ipv de kindjes  :mrgreen: (zij het dat ik niet vrijwillig thuis gebleven ben, maar heb me ondertussen wel neergelegd bij de situatie)
Dan hoop ik voor je dat alles goed blijft gaan. bij ons was het net zo tot we dan beslisten van uit mekaar te gaan...nu zit ik wel met de gebakken peren. Nu khad moeten nadenken en had het nooit zover mogen laten komen.

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: november 23, 2010, 11:31:23 »
hier 2 aparte rekeningen :yes:

Van mijn loon gaan alle betalingen af, van zijn loon alle onkosten (boodschappen, diesel enz)  wat er dan overblijft wordt op de gezamelijke spaarrekening gezet.

nog efkes iets toevoegen:

ik ben onlangs gestart met een bijverdienste (deels op zelfstandige basis).
We zijn overeengekomen dat ik hier wel een aparte rekening ga openen en daarop m'n winst komt maar ook m'n onkosten afgaan.
Veel gemakkelijker voor de boekhouding en voor onszelf ook, zo kan ik perfect bijhouden wat ik eraan overhou :yes:

Offline borderlollie

• hondenvriend pro
  • *
  • 922 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: november 23, 2010, 12:36:52 »
voorlopig elk zen eigen zichtrekening en spaarrekening
gemeenschappelijk zicht voor gemeenschappelijke kosten waar we beiden evenveel op storten

in augustus trouwen we, wat nu van elk apart is zal dan ook zo blijven maar voor de rest gaat het 1 pot nat worden

Offline fruity_girl

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
  • *:
« Reactie #135 Gepost op: november 23, 2010, 12:40:32 »
Hier alles samen  :happywink:

He looks into my eyes ...I see devotion and trust ...In the eyes of my best friend...The dog I love so much.

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: november 23, 2010, 12:48:02 »
nog efkes iets toevoegen:

ik ben onlangs gestart met een bijverdienste (deels op zelfstandige basis).
We zijn overeengekomen dat ik hier wel een aparte rekening ga openen en daarop m'n winst komt maar ook m'n onkosten afgaan.
Veel gemakkelijker voor de boekhouding en voor onszelf ook, zo kan ik perfect bijhouden wat ik eraan overhou :yes:

Zoiets begrijp ik, anders kan je moeilijk aan je inkomsten en uitgaven uit...

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: november 23, 2010, 12:51:38 »
Ik zou dat dus niet zien als enkel een verdienste van Karel of van jou. Zonder de steun van de partner is het moeilijk om een eigen zaak uit te bouwen of 100% voor de carriere te gaan  :weetniet:

Awel, zo zie ik dat eigenlijk ook....
Nu niet zozeer als je nog geen kinderen hebt, maar eenmaal die er zijn wel! Stel maar dat één van de partners een zelfstandige zaak wilt uitbouwen en zodoende daar heel veel vrije tijd in moet steken. M.a.w. die partner werkt lange dagen en vaak 6/7 (misschien zelfs7/7 in het begin). Wel, dan "moet" die andere partner toch sowieso wat gas terugnemen (carrièregericht dan) en zorgen dat de kinderen opgevangen worden? Dat moet dan toch een beslissing van jullie beide zijn? Maar ik vind dan ook dat de partner die "gas terugneemt" daar niet de pineut van mag worden.

Wat ga je anders doen? Je beide vol blijven concentreren op carrière en je kinderen dan maar 6 dagen op 7 van 06u30 's ochtends tot 20u 's avonds naar de opvang brengen? Dat vind ik dan persoonlijk heel zielige kindjes  :silenced:. Want als je dat niet doet, dan heb je als één der partners sowieso schade (of nu = minder persoonlijk geld) of in de toekomst.

Dat is eigenlijk hetgeen wat ik hier in de reacties blijf missen. De "bijdragen" die partners in een relatie geven die véél waardevoller zijn dan geld verdienen. Die bijdragen die nooit helemaal "gelijk" genoemd kunnen worden. Een man die veel zelf doet bij een verbouwing tijdens zijn vrije weekends en zodoende hopen centjes uitspaart aan bouwvakkers. Een mama die parttime thuis blijft en zo zorgt voor quality time met de kinderen, ervoor zorgt dat de kinderen niet in een leeg huis toekomen na school, etc. etc. Dat zijn toch zaken die quasi "vanzelfsprekend" zouden moeten zijn als je samen een leven opbouwt, en niet dingen waarop je afgerekend wordt.

PS: Ik las hierboven dat iemand in de situatie die ik beschreef (langdurig onvrijwilig werkloos of werkonbekwaam) geld zou moeten "lenen" van haar vriend/man en dat dus achteraf zou moeten terugbetalen. Om eerlijk te zijn..... ik sta perplex!  :shock: Noem me naïef, maar ik heb een belofte afgelegd iemand te steunen en lief te hebben "in goede en kwade dagen". En moest mijn man mij dwingen om "geld te lenen" in die kwade dagen en mij dus niet simpelweg onvoorwaardelijk te steunen.... dan lagen morgen de echtscheidingspapie ren op tafel. Andersom zou het ook nooit in mij opkomen om hem "in de steek te laten" (want iemand dwingen tot een "lening" bij de partner vind ik ook "in de steek laten") als hij een ongeluk of pech moest voor krijgen. Daarom heb je toch voor elkaar gekozen zeker? Om samen een leven uit te bouwen, samen aan de toekomst te werken en elkaar daarin te steunen?

@Obi, toen mijn man nog zelfstandige was had hij ook een aparte rekening op de zaak. Niet zozeer omdat het "zijn" geld was, maar eerder ter bescherming van "ons eigen" geld.  :wink:. M.a.w. wij (of allé onze boekhouder) hadden het zo geregeld dat moest er iets mis gaan met die zaak, ze niet aan ons persoonlijk kapitaal konden raken. Ik kon dus nooit slachtoffer worden omdat ik officieel niets met de zaak te maken had, ook al waren we dan getrouwd met gemeenschap van goederen. Dus ja, in het geval van zelfstandigheid (al dan niet in bijberoep) zou ik die aparte rekening (op naam van de zaak, niet op persoonlijke titel!) echt wel aanraden, ter eigen bescherming.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2010, 12:56:04 door Bamse »
.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: november 23, 2010, 12:57:14 »
Bamse, vind jij het omgekeerd dan ook logisch:

De partner heeft 200.000 Euro schulden. Je komt samen en je draait daar mee voor op.

Ik versta dat dat na verloop van tijd wel zo zal zijn, maar in het begin vind ik dat zeker niet normaal.

Ik wil nu mijn kapitaal 'apart' hebben en hij ook, maar ik zou ook niet vragen om mijn eventuele schulden mee te dragen en omgekeerd dus ook niet.
Zeker niet als je, zoals wij, nog maar 2jr samen bent.

Of geldt de regel enkel voor kapitaal en niet voor schulden?

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #139 Gepost op: november 23, 2010, 12:59:19 »
Ik snap eigenlijk niet hoe er hier zo over geld gediscussieerd kan worden :oops:

Als je als koppel tevreden bent met de manier waarop het verdeeld wordt, zoveel te beter toch? Voor de rest moet een onbekekende zich daar toch echt niet mee moeien. Ik kan er echt niet bij hoe er zo gediscussieerd kan worden hoe een ander zijn geld beheerd.  Zoals mijn grootmoeder altijd zegt: iedereen maakt zijn eigen rekening en niemand anders heeft er zaken mee.

Ach, ik ga iets anders doen, kuisen bvb, kan mijn ventje mij sebiet betalen (bovenop de meer uren die ik al werk deze maand en het hoger salaris dat ik heb) :whoea:
En daarna ga ik mijn honden trainen, in plaats van mijn tijd hier te verdoen. Have fun allemaal.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal