collapse

Auteur Topic: Het verbouw topic  (gelezen 721849 keer)

Offline luigi

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het verbouw topic
« Reactie #10060 Gepost op: juli 11, 2019, 09:32:16 »
ik ga verhuizen naar het huizenjachttopic  :lol:

Eergisteren bij de architect geweest voor de kostenbespreking... . blijkt ze aan het dubbele van mijn budget (wat ook niet echt klein is) te zitten  :roll: :silenced:
Een en ander gereduceerd maar ze zat er toen nog 50000€ over dus mijn beslissing was redelijk makkelijk = verkopen  :yes:
Ze wist nochthans goed wat mijn budget was en zei zelfs dat ik eronder zou zitten  :zot:

Ik zit aan de prijs van een alleenstaand huis waar nog een klein beetje werk aan is als dit hier helemaal af zou zijn  :zot:
Ideaal voor een handige harry maar niet voor iemand die alles moet laten doen  :weetniet:
En dan heb ik nog steeds geen oprit of garage en blijft het perceel even smal (6m)...

Dan ga ik wel op zoek naar iets wat meer afgewerkt is en wat een oprit of garage heeft

:roll: typisch architecten. Alles kan altijd onder de prijs dat je wil geven aan een verbouwing. Als ze er dan zijn met hun kostenplaatje zitten ze er altijd gigantisch over.
Als je zelf prijs gaat vragen bij aannemers zit je vaak stukken goedkoper dan met de aannemers van de architect

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10061 Gepost op: juli 11, 2019, 09:47:09 »
Bij ons ook geschat door architect  125.000  :zot: door aannemer afbreken + zetten 50.000

Is voor afbraak oude garage en groter opnieuw terug zette  125.000 staan ocharme 3 binnenmuren in  :silenced:

Offline Ilse23

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #10062 Gepost op: juli 11, 2019, 13:02:30 »
Obi, ik zou het ook over een andere boeg gooien... zelf eens aannemers contacteren en dan apart prijs laten geven.
Dan zien waar je komt. Een architect gaat ook niet rekenen aan de prijs van een ikea keuken... Die zien het altijd groot...

Ik zou die piste eerst bewandelen voor je iets anders koopt...

Offline Obi

• *
« Reactie #10063 Gepost op: juli 11, 2019, 19:48:52 »
Obi, ik zou het ook over een andere boeg gooien... zelf eens aannemers contacteren en dan apart prijs laten geven.
Dan zien waar je komt. Een architect gaat ook niet rekenen aan de prijs van een ikea keuken... Die zien het altijd groot...

Ik zou die piste eerst bewandelen voor je iets anders koopt...

jawel hoor, ze had een Ikea keuken gerekend omdat ik dat gezegd had  :mrgreen:
Vloer is ook goedkoper (polybeton)...

Eigenlijk is't ergens een opluchting, ik had al serieus moeten inboeten, van de living een garage maken ging nog veel duurder zijn en ik mis dat toch echt wel  :weetniet:
Ik heb ook geen oprit of zo, vroeger altijd garage of oprit gehad en gedacht dat ik dat niet zou missen... Wel ik heb in die 5 jaar al enkele keren gevloekt  :silenced:

Nu, ik had mij daar bij neergelegd maar als ik de verbouwing laat doorgaan, dan raakt dit huis nooit meer verkocht en met die gedachte wil ik niet leven  :weetniet:  ik wil hier nog weg kunnen als ik weg wil...

Offline luigi

• *
« Reactie #10064 Gepost op: juli 12, 2019, 10:15:35 »
Met die gedachte zou ik ook niet verbouwen. Dan beter rustig iets gaan zoeken naar je zin dan verbouwen.

Offline Ilse23

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #10065 Gepost op: juli 12, 2019, 13:15:47 »
@ obi, dan vraag ik me toch af wat dan die grote kostprijs is...

Offline Obi

• *
« Reactie #10066 Gepost op: juli 12, 2019, 14:04:02 »
@ obi, dan vraag ik me toch af wat dan die grote kostprijs is...

ik ga hier niet in detail haar kostenberekening op zetten hé  :lol:
Maar ik heb een gedetailleerde berekening gekregen  :wink:  stuk aanbouwen is de grote kost en neen, zonder die aanbouw is hier blijven helemaal geen optie....

Offline Obi

• *
« Reactie #10067 Gepost op: juli 12, 2019, 14:06:11 »
Met die gedachte zou ik ook niet verbouwen. Dan beter rustig iets gaan zoeken naar je zin dan verbouwen.

nee idd... kzeg het, langs een kant is't een hele opluchting...
Al woon ik hier wel graag, heel leuke buren en toffe streek om te gaan wandelen.
Hier iets vinden is bijna onmogelijk, de huizen zijn enorm gestegen in prijs de laatste jaren..

Offline Erik en Pascale

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10068 Gepost op: juli 12, 2019, 16:54:22 »
nee idd... kzeg het, langs een kant is't een hele opluchting...
Al woon ik hier wel graag, heel leuke buren en toffe streek om te gaan wandelen.
Hier iets vinden is bijna onmogelijk, de huizen zijn enorm gestegen in prijs de laatste jaren..

Denk er goed over na. Ergens graag wonen is goud waard. En goeie buren ook :fuu:
Wij wonen nu op den buiten met een redelijk grote tuin waar we de dieren die we wilden, kunnen houden. Met hele grote garage (wat mijn man wou) en het huis is quasi af. Maar rotburen. Langs 1 kant. Dat is echt om je kas op te vreten. Ik mis onze vroegere buren nog elke dag en we wonen hier al 7 jaar .

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #10069 Gepost op: juli 12, 2019, 18:40:16 »
Ik zou toch eens offertes opvragen bij aannemers. Wij hebben voor onze aanbouw een offerte van een firma gehad en eentje van onze aannemer. die van onze aannemer was 4x minder!

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10070 Gepost op: juli 12, 2019, 21:42:26 »
Misschien niet echt verbouwen, maar nieuwe meubels kiezen is toch ook lastig.
Ik ga waar mijn salon stond bureau/ hobbyruimte maken en waar de eetkamer was komt het salon.
Gevolg, mijn huidige salon past niet.
Eetkamer is verkocht, samen met het tv- meubel en salontafel (die van dezelfde reeks waren).
Dus nu op zoek naar andere meubels (salon, salontafel, tv-meubel, fauteuil).
Zie ik toch wel niet mijn droomsalon zeker?  :loved:
Alleen is het een muntgroen... niet direct een ideale combinatie met een hond   :muur:
Dus naar een andere winkel waar ze meubels van hetzelfde merk verkopen, om te zien of het daar in een andere kleur stond.
Ja, maar dan in het zwart, en in een stof waar je echt de vleug in ziet, dus waar je kan 'tekenen' op de stof...
Dan eens rondgekeken voor een andere stof, want ik wil echt wel DIE zetel.
Zie ik een kleur van stof die ik ook mooi vind, is dat ook zo'n stof waar je de vleug heel hard ziet, en ik denk niet dat ik daar mee kan leven.  :muur:

HELP! Wat doe ik nu? Toch voor de muntgroene gaan?
Tips? Iemand die een licht salon heeft in combinatie met een hond?
Ik kan misschien proberen van Quiro te leren dat hij er niet in mag, maar als hij gegeten heeft, en hij loopt eens met zijn bek langs de zetel, dan ziet hij vuil...

Het is de zetel van op de foto, maar ik zou dan eentje nemen met een longchair (hoeksalon)

Offline Tollertje

• *
« Reactie #10071 Gepost op: juli 15, 2019, 06:34:43 »
En dat is stof?
Wij hebben 1waar je d vleug in ziet en dat kan je gewoon afwassen met een nat doek. Dus voor het vuil niet laten

Offline Ilse23

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #10072 Gepost op: juli 15, 2019, 13:26:20 »
Nog een vraagje:
Wat denken jullie bouwers/verbouwers van hypotheekwinkel? Betrouwbaar?
Ben met mijn dossier langs geweest en zou een gans stuk kunnen opvragen en amper 40 euro bijbetalen en heel wat werken kunnen doen... Komen ze na wat ze voorstellen? En is het echt alle kosten in het krediet of komt er later toch nog een factuur vd notaris, etc???

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #10073 Gepost op: juli 15, 2019, 14:14:13 »
Wij hebben via hun geleend, zou t goedkoper kunnen ... waarschijnlijk wel als je de tijd hebt om banken tegen elkaar uit te spelen maar voor ons was t ideaal. 
Alles wat we vroegen werd rekening mee gehouden dus heel tevreden

Offline Ilsey

• *
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #10074 Gepost op: juli 15, 2019, 14:48:48 »
Als je een heel eenvoudig en standaard dossier hebt denk ik dat het wel makkelijk is om via hen te gaan. Wij daarentegen hebben een heel slechte ervaring  :lol:

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10075 Gepost op: juli 15, 2019, 16:35:16 »
En dat is stof?
Wij hebben 1waar je d vleug in ziet en dat kan je gewoon afwassen met een nat doek. Dus voor het vuil niet laten

Nee, niet voor het vuil, maar voor de 'strepen' die je ziet.
Ik zou heel de tijd over de zetel zitten wrijven om geen kleurverschil te zien  :oops:

Offline luigi

• *
« Reactie #10076 Gepost op: juli 16, 2019, 09:57:43 »
Nee, niet voor het vuil, maar voor de 'strepen' die je ziet.
Ik zou heel de tijd over de zetel zitten wrijven om geen kleurverschil te zien  :oops:

Ik vind dat net leuk aan zo een zetel.  :vuistje:

Offline noorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #10077 Gepost op: juli 16, 2019, 10:09:14 »
Ik vind dat net leuk aan zo een zetel.  :vuistje:

Oh nee, ik niet. Ik zou dat verschrikkelijk vinden.
Nu, de zetel is besteld, in een muntkleur, maar een ander stofje (van op de foto van de stoel).
Er zitten zo wat grijze spikkels in, waardoor eventueel vuil minder zal opvallen dan bij de effen mintkleur.
Nu nog laaaaang wachten tot de zetel er is (14 weken geloof ik).

Offline luigi

• *
« Reactie #10078 Gepost op: juli 16, 2019, 10:40:04 »
Oh nee, ik niet. Ik zou dat verschrikkelijk vinden.
Nu, de zetel is besteld, in een muntkleur, maar een ander stofje (van op de foto van de stoel).
Er zitten zo wat grijze spikkels in, waardoor eventueel vuil minder zal opvallen dan bij de effen mintkleur.
Nu nog laaaaang wachten tot de zetel er is (14 weken geloof ik).

Mooi!
Lange levertermijn. Fabriek zal ook wel enkele weken dicht zijn of op een laag pitje verwerken.

Offline Tequila

• *
    • FromSmilingLotus
« Reactie #10079 Gepost op: juli 30, 2019, 22:32:59 »
Nog 13 dagen en we beginnen  :yeek:
Alles wat we zelf moesten verzamelen hebben we in huis en nu is het nog zoveel mogelijk leeghalen tot we starten  :shifty: maar we zitten redelijk op schema, tegen vrijdag zou de zolder, bureau en garage leeg moeten zijn (lees veel ritjes naar t containerpark, wat een mens allemaal verzameld  :zot:) in t weekend alles van kleding en andere stofvreters verkassen naar mijn ouders, boeken en speelgoed inpakken ed
Volgende week keuken en badkamer leegmaken en beginnen afbreken  :doggyrun:
En dan zal t 3 weken stof vreten worden en behelpen zijn vrees k al mogen  we al bij mijn ouders gaan eten en douchen, hoop alleen dat het wat meevalt voor de honden  :shifty: en dat het gaat lukken in die tijdsspanne (k vind ze nogal wreed optimistisch  :shifty:)

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal